Is er een mogelijkheid om automatisch 1 x per dag van ip te veranderen ?
dat lijkt me vooral veilig
edpnet met 7530 AX router IP automatisch wisselen
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Je bedoelt je publiek IP van je provider?
Gewoon elke nacht je modem herstarten, tijd laten Dussen shut down en restart kan helpen. Maar is geen garantie en er is ook geen methode die je dat kan garanderen.
Of je moet met von werken die dit aanbiedt.
Gewoon elke nacht je modem herstarten, tijd laten Dussen shut down en restart kan helpen. Maar is geen garantie en er is ook geen methode die je dat kan garanderen.
Of je moet met von werken die dit aanbiedt.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Jaren geleden gedaan met Bbox-3 met Proximus Start. Om 2h s'nachts de timer ingesteld voor uitschakeling, dan om 3h terug ingeschakeld.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
- Bedankt: 29 keer
Kan je niet in Fritz!OS een dagelijkse disconnectie instellen? Ik dacht dat die mogelijkheid er was, maar mijn 7490 is de deur uit sinds we hier glasvezel hebben.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 8 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Voor Wi-Fi kan je een schedule instellen, maar voor de internet connectie vind ik niets terug (redelijk nieuwe gebruiker van een 7590 AX achter een e-router). Enkel een handmatige knop.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Als de interface hetzelfde is dan de 7530AX
Internet > Account information > connection settings Mogelijk moet je daar op "change connection settings" klikken en dan
"Delay disconnection by provider to the period between" ... en kies de periode dat je wil reconnecten.
Internet > Account information > connection settings Mogelijk moet je daar op "change connection settings" klikken en dan
"Delay disconnection by provider to the period between" ... en kies de periode dat je wil reconnecten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
helaas in de 7530AX kan ik dit nergens vinden, ik heb een twitter bericht naar fritz gestuurd
in het ergste geval zo'n smart plug van tp link ofzo , datr kost maar 10 euro maar hoe minder apparaten hoe beter natuurlijk
in het ergste geval zo'n smart plug van tp link ofzo , datr kost maar 10 euro maar hoe minder apparaten hoe beter natuurlijk
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 17 keer
Maar wat probeer je hiermee te bereiken?goudvis schreef: 08 mei 2023, 09:05 helaas in de 7530AX kan ik dit nergens vinden, ik heb een twitter bericht naar fritz gestuurd
- met de Fritz!Box instelling wordt de PPPoE sessie kort onderbroken. Er start dus een nieuwe PPPoE sessie.
- met de smartplug oplossing zal de Fritz!Box volledig heropstraten, er start dan ook een nieuwe PPPoE sessie.
Wijzigen van MAC adres (spoofing) geeft je heel waarschijnlijk wel een nieuw IPv4 adres.
Toegevoegd na 15 minuten 35 seconden:
Ik heb net een testje gedaan op een EDPNet Fritz!Box waarop ik VPN toegang heb:
- IPv4 adres is na de reconnect hetzelfde gebleven.
- IPv6 /64 adres (SLAAC) is exact hetzelfde gebleven.
- IPv6 /56 prefix (PD) is hetzelfde gebleven.
- 5 seconden nà de reconnect was mijn VPN verbinding terug hersteld
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ter info Philippe, je ben nooit 100% zeker dat je hetzelfde IP (IPv4) krijgt. Het is bij mij al een paar keer voorgevallen dat ik toch een ander IP kreeg na een korte onderbreking.
@goudvis Telkens herstarten door de spanning te onderbreken kan effect hebben op DLM. Ik zou het niet aanraden.
@goudvis Telkens herstarten door de spanning te onderbreken kan effect hebben op DLM. Ik zou het niet aanraden.
Bye, Maurice
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Nee, er zijn geen garanties in beide richtingen denk ik.
Noch dat je hetzelfde IP krijgt, noch dat je een ander IP krijgt.
Als het idd MAC based is, dan moet MAC-spoofing normaal gezien wel zorgen voor een nieuw IP adres.
Noch dat je hetzelfde IP krijgt, noch dat je een ander IP krijgt.
Als het idd MAC based is, dan moet MAC-spoofing normaal gezien wel zorgen voor een nieuw IP adres.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
- Bedankt: 29 keer
Een variabel IP lijkt mij vooral schijnveiligheid. Ik weet niet naar wat voor veiligheid je op zoek bent, maar je provider weet nog steeds heel goed welke modem welk IP-adres krijgt toegewezen (hun DHCP-servers hebben ongetwijfeld wel logging). Ze moeten bepaalde gegevens ook verplicht bijhouden. Een VPN lijkt me dan een betere keuze. Als je dat teveel gedoe vindt, DoH of DoT, en de DNS-servers van je provider negeren en zelf een derde partij zoals bv. Quad9 instellen. Of zelf een DNS-server draaien...
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3