Fiberklaar

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Neen, ik heb geen idee.
Ik weet alleen dat de Proximus OLT symmetrische snelheden tot 10 Gbps (XGS-PON) zal ondersteunen.
Dus ik zou pas apparatuur kopen als je weet op welke datum je internetabonnement wordt geactiveerd.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

@ Marsmillow

Ik heb dat interview ook gehoord op de radio. Ging ook over het opdringende karakter om toch fiber aan te leggen en mensen er 2 keer opnieuw naar te vragen ivm afsluiten kopernetwerk.

Maar daar zijn toch effectief persberichten van geweest? Dat zal toch ook politiek getoetst zijn?

https://www.hln.be/mijn-gids/proximus-s ... ~a5520a2f/
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

Deze en vorige week zijn ze in mijn straat in Blankenberge de kabels komen trekken van Fiberklaar (Fiber4Flanders). Het leken mij enkel blauwe buizen/kabels die ze onder de grond stoppen. Geen wachtbuizen naar boven de grond. Ik ben niet de eerste, want ze zijn hier al sinds het najaar bezig.

In de Proximus shop stond ook reclame "Fiber nu ook beschikbaar in Blankenberge. Dat stemde me wat positief op de oplever snelheid. Maar als ik hier wat lees, kan het toch nog even duren!
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
frisco
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Hier in de buurt ook de blauwe + zwarte met "Telenet / Liberty Global " die samen de grond in gaan...
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 36 keer
Provider

Iemand een idee wat het percentage is tussen capaciteit aanleg wachtbuizen en effectieve potentiële aansluitingen? Heb de indruk dat ze niet iedereen kunnen bedienen met de buizen die ze nu in de grond steken.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Meer dan 100%. De wachtbuizen hebben voldoende capaciteit om alle huidige huisnummers/wooneenheden en een percentage nieuw te bouwen woningen van een individuele fiber te voorzien. Je moet wel weten dat een fiber een haarfijne vezel is die minder dan een millimeter dik is. Die buizen kunnen dus verschillende distributiekabels van 1,5 cm dikte met elk tot 144 individuele fibervezels bevatten.
charlez
Pro Member
Pro Member
Provider

Als ze een buis leggen van 1x24 tubes, dan is dit toch maar voor 24 aansluitingen zou ik denken…
Aangezien fiber van huis rechtstreeks naar pop gaat.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Denk dat dat eerder 24x144 is

Ja is soms echt bizar om te vatten hoe klein de kabel is om zo veel mensen rechtstreeks te verbinden met een centrale, maar het is wel zo
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Neen, de fiber van je woning gaat wellicht eerst naar een distributieput onder het voetpad waar je individuele fiber kan doorgelast zijn naar een dikkere kabel met honderden individuele fibers.
charlez
Pro Member
Pro Member
Provider

Ok, duidelijk. Inspectieputten hebben ze inderdaad al meerdere van geplaatst.
Buiten de buizen met 24 tubes gaan er ook met 3 grotere tubes de grond in.
Laatst gewijzigd door charlez 27 apr 2023, 13:13, in totaal 1 gewijzigd.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

En ik even een tijdje terug naar fiberklaar gemail en moest mailen naar [email protected]
zijn in eind juli 22 komen kijken en dan pas op 28/12/23 van de firma jacobs een mail gekregen dat het maart april zou zijn.
Zijn weer goed bezig zoals ik al meerdere keren heb gelezen in de media. Veel beloven maar uitvoeren das wat anders
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

@raf1

ondertussen niks antwoord gehad van de gemeente..het is duidelijk dat ze niets zullen kunnen weigeren maar alle trukken vd foor zullen boven halen om lastig te doen waardoor we ongetwijfeld onderaan op de lijst zullen komen...
We hebben ooit nog zo een burgemeester gehad die dwars ging liggen bij het verbinden a12-e19 ..resultaat is dat we 20j verder zijn de gemeente smorgens pot dicht zit..allemaal dankzij dat heerschap dat niet verder kijkt dan zijn neus lang is...

Tom
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

Op dat vlak ben ik erg tevreden dat er hier in mijn gemeente niemand lijkt dwars te zitten. Het helpt uiteraard wanneer je wat IT-minded mensen in de gemeenteraad hebt zitten die wel beseffen hoe belangrijk deze infrastructuur is.

Volgens hinder in kaart zou mijn straat binnen de komende drie weken voorzien moeten zijn. Het wachten, voor iemand met weinig geduld, steekt wel al tegen. De uitrol is in ieder geval veel trager dan de vooropgestelde termijn: eerste actieve verbindingen eind 2022, volledig afgerond eind 2023. Ze zullen zich serieus mogen spoeden om dat allemaal te halen.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

tom35 schreef: 28 apr 2023, 12:21
@raf1

ondertussen niks antwoord gehad van de gemeente..het is duidelijk dat ze niets zullen kunnen weigeren maar alle trukken vd foor zullen boven halen om lastig te doen waardoor we ongetwijfeld onderaan op de lijst zullen komen...
We hebben ooit nog zo een burgemeester gehad die dwars ging liggen bij het verbinden a12-e19 ..resultaat is dat we 20j verder zijn de gemeente smorgens pot dicht zit..allemaal dankzij dat heerschap dat niet verder kijkt dan zijn neus lang is...

Tom
Een politieke overheid hoort meer te zijn dan louter een promotor van de laatste evoluties die door hogere overheden of door private belangen gepromoot worden. Dat het eisen van bepaalde garanties een ding dat sommigen zo snel mogelijk gerealiseerd willen zien mogelijk vertraagt, wil niet zeggen dat ze conservatief zijn. Het is toch een vorm van elementair zelfrespect om te eisen dat bepaalde normen gerespecteerd worden.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

tom35 schreef: 28 apr 2023, 12:21 ondertussen niks antwoord gehad van de gemeente..het is duidelijk dat ze niets zullen kunnen weigeren maar alle trukken vd foor zullen boven halen om lastig te doen waardoor we ongetwijfeld onderaan op de lijst zullen komen...
Ik zou je verhaal toch eens kenbaar maken bij het BIPT en vragen of er mogelijkheden zijn om je gemeentebestuur in de juiste richting te duwen: https://glasvezelinfo.be/nl/vragen-en-antwoorden
Een klacht bij een bevoegde instantie kan de juiste personen binnen de gemeente toch misschien wakkerschudden.
tom35
Elite Poster
Elite Poster

stefan1234 schreef: 28 apr 2023, 13:44
tom35 schreef: 28 apr 2023, 12:21
@raf1

Tom
Een politieke overheid hoort meer te zijn dan louter een promotor van de laatste evoluties die door hogere overheden of door private belangen gepromoot worden. Dat het eisen van bepaalde garanties een ding dat sommigen zo snel mogelijk gerealiseerd willen zien mogelijk vertraagt, wil niet zeggen dat ze conservatief zijn. Het is toch een vorm van elementair zelfrespect om te eisen dat bepaalde normen gerespecteerd worden.

Hey Stefan,

Zeg je nu dat zowat alle buurgemeenten geen behoorlijk bestuur voeren of geen zelfrespect hebben.
Fiberklaar is in alle buurgementeen bezig alleen onze gemeente doet lastig..
Het zijn gewoon maneuvers en beetje lastig doen ..
Zou je hetzelfde reageren als gemeentes lastig doen bij het installeren van laadpalen omdat dit gewone parkings afneemt of omdat men een stoep moet openbreken...

Tom
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Dit probleem heeft fiberklaar zelf veroorzaakt door de aanpak in andere gemeentes. Het is logisch dat een gemeente geen herhaling wenst van deze problemen. Het is ook een deel tonen aan de bewoners van wij laten ons niet doen terwijl men het toch niet kan tegenhouden.

Fiberklaar moet gewoon onderhandelen en afspreken dat alles correct verloopt. Uiteindelijk komt fiber er toch en ook de gemeente is gebaat met een snelle aansluiting op dat netwerk van de toekomst. De voetpaden zullen toch open moeten gegooid worden want die kabel moet in de grond.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

De datum van de geplande werken, op te zoeken via "hinder in kaart", is niet gehaald hier. Geen werken uitgevoerd.

Zit hier ondertussen alweer met 200+ GB aan bestanden die ik moet uploaden aan 30Mbps. De vooropgestelde datum van eerste actieve aansluiting is inmiddels overschreden met een half jaar (volgens mij geen enkele actieve verbinding, er liggen nog niet eens kabels naar binnen in de PoP). Wel opnieuw een flyer in de brievenbus voor alweer een infomoment, deze keer samen met Fiber4Flanders voor zij die vragen hebben over de binnenaansluiting. Het lijkt erop dat je gewoon kunt gaan en vragen kan stellen, dus ik ga dat doen. Eens kijken of er een accuratere planning is.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Hier steken ze morgen de fiber in de grond, paar weken op voorhand een brief in de bus met de geplande werken (afhankelijk van de weersomstandigheden)
Daarna hebben ze 4 dagen geleden de parkeerverbods-borden geplaatst en vorige vrijdag hebben ze het bobijn en de graafmachines in de buurt al geparkeerd.

Maar de "hinder in kaart" zie ik niet ingevuld.
charlez
Pro Member
Pro Member
Provider

Die mannen werken ook meer niet dan wel. Als het ‘s morgens een beetje druppelt starten ze niet. Dit terwijl het na 9h volledig droog is. => volledige dag niks gedaan.
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 11 keer

charlez schreef: 21 mei 2023, 20:01 Die mannen werken ook meer niet dan wel. Als het ‘s morgens een beetje druppelt starten ze niet. Dit terwijl het na 9h volledig droog is. => volledige dag niks gedaan.
Die ervaring heb ik niet.
In onze gemeente zijn ze is 1x niet begonnen omdat het van smorgens tot savonds er met bakken uitviel.
Verder altijd van 6u30 tot 19u volk bezig geweest in de straten rondom mijn woonplaats. Ik ga elke dag wandelen met de hond dus heb het goed opgevolgd hier...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Eerder omgekeerde ervaring met px onderaannemers, die mannen werkten in werkelijk elk weer en zeer lange uren. Het zal dus afhangen van de aannemer.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Provider

tom35 schreef: 10 mei 2023, 13:19 Hey Stefan,

Zeg je nu dat zowat alle buurgemeenten geen behoorlijk bestuur voeren of geen zelfrespect hebben.
Fiberklaar is in alle buurgementeen bezig alleen onze gemeente doet lastig..
Het zijn gewoon maneuvers en beetje lastig doen ..
Zou je hetzelfde reageren als gemeentes lastig doen bij het installeren van laadpalen omdat dit gewone parkings afneemt of omdat men een stoep moet openbreken...

Tom
Wat ik schrijf is: mensen die fan zijn van iets, die iets zo snel mogelijk gerealiseerd willen zien, zijn geneigd de realiteit te framen op een manier die al wat de zo snel mogelijke realisatie in de weg staat aanmerkt als gegrond op verkeerde motieven, gebrek aan kennis, gebrek aan ambitie, gerontocratie, corruptie, technofobie, etc. "Weinig IT-minded", "conservatief", "gewoon lastig doen", "politieke spelletjes", "achter lopen", "maar de andere gemeenten doen niet moeilijk". Ik kan niet bewijzen dat dat niet zo is, maar het is in de eerste plaats aan jou, en anderen die vinden dat burgers en democratisch verkozen politici beter niet te veel eisen stellen die de zaak vertragen, om te bewijzen dat dat wél zo is. Dat Rumst tegenwerkt omdat het ambetante technofoben zijn die niets van technologie weten. Maar wat jij en andere doen is dat gewoon poneren als een feit dat zo vanzelfsprekend is dat het niet eens aangetoond hoeft te worden.

Mensen komen weg met dat soort slordige argumentaties omdat discussies over de vermeende noodzaak van infrastructuur gelinkt aan het eigen beroep of aan de eigen interesses altijd impliciet gevoerd worden vanuit de veronderstelling dat alles moet wijken voor het Nieuwe Ding omdat het Nieuwe Ding cruciaal gaat zijn om nog mee te kunnen in de toekomst. Terwijl digitale netwerkinfrastructuur slecht een detail is in de mix van factoren die gaan bepalen of we als samenleving zullen overleven. Of fiber er morgen of over twee jaar komt is vooral van belang voor een handjevol bedrijven dat extreem data-intensieve toepassingen ontwikkelen. Je kan natuurlijk een argument construeren dat daar een economisch groeiperspectief in zit, maar ik vermoed dat die eerder zullen dienen om de leefwereld intensiever te exploiteren veeleer dan niet-necrotische economische groei te creëren.

Edit: re laadpalen: we hebben geen auto. Onze levens zijn zo georganiseerd dat de dagelijkse grillen van Musk, remote exploits van ECU software, ongevallen aan de grote kruispunten, langer dan gemiddelde files, wild fluctuerende brandstof- en energieprijzen geen of weinig directe impact hebben op onze levens, en dan vinden we best. Internet is 90/27, maar onze digitale administratie is zo ingericht dat we geen enorme nadelen ondervinden als het naar 4/1 zou gaan of een weekje zou uitvallen. Zelfde idee. De voordelen dan toenemende complexiteit wegen op een bepaald niet meer op tegen de voordelen van snel terug te kunnen schakelen naar 10% van de complexiteit op een manier die nog 90% van de opbrengst biedt. Dat is een minderheidsopvatting hier, omdat het leidt tot een scepsis t.a.v. van de vermeende noodzaak of onvermijdelijkheid van bepaalde evoluties of historisch gegroeide situaties, en velen verwarren die scepsis met "tegen technologie zijn." Maar het is onze manier van tech-gebruikers te zijn.
Gray
Elite Poster
Elite Poster

Hier steken er 3 in de grond
Fiberklaar/Proximus, Liberty global/Telenet en ???

Afbeelding
charlez
Pro Member
Pro Member
Provider

Telenet gebruikt 2 soorten buizen, afhankelijk van aantal aders dacht ik. Zwart met oranje streep en zwart met grijs.
Gray
Elite Poster
Elite Poster

Heb het even opgezocht, soms zie ik ook 2 blauwe (fiberklaar) Proximus fibers erin steken.
Zal dus wel hetzelfde zijn daar.

Afbeelding
charlez
Pro Member
Pro Member
Provider

Vandaag toertje door dorp gedaan en verschoot als ik zag dat ze al fiber aan het blazen waren tot bij mensen binnen. Wachtbuizen begin dit jaar aangelegd daar.
tom35
Elite Poster
Elite Poster

Hier heb ik ondertussen feedback gehad van fiberklaar dat zal uitgerold worden ZODRA ze van de gemeente rumst een GO krijgen maar dat ze die nog niet hebben.
Maw, er is bevestigd dat het gemeentebestuur wel degelijk vertragingen organiseert..
Zelfs in die mate dat de buurgemeenten ondertussen overal al kabels liggen hebben of dat ze daar bezig zijn en bij ons niets...

We zullen onze politici, NVA en CDenv bedanken in 2024...
En dan schrikken dat het een zwarte zondag is...

Tom
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik weet niet of VB of PVDA zo'n grote techneuten zijn en sneller zullen handelen. Misschien moet je wel 5 jaar in de gemeente gewoont hebben om fiber te mogen aanvragen :)

Anderzijds is er ook niet echt een wereldschokkend probleem. Ik veronderstel dat de gemeente wel aansluitingen van PX en telenet heeft. Fiber is leuk maar je bent het ook snel weer gewoon. Het is niet dat het een wereldschokkende verbetering is, voor het meeste gebruik (surfen) maakt het weinig verschil, iets meer als je thuiswerkt en met zware bestanden werkt.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

Hier waar ik woon is er ook een grote campagne bezig.
Ik heb even de aanbieders vergeleken, internet only is voldoende.

Maar in alle eerlijkheid ik heb nu een pakket van Orange (internet & mobiel) wat natuurlijk niet zo snel is als Fiber, en ja natuurlijk fiber is de toekomst en ik ben best wel een tech freak maar eigenlijk is er geen enkel voordeel dat ik zal merken qua gebruikscomfort.

Hoogstens de hogere upload als ik eens wat kleine backups doe, maar het gaat me toch extra geld kosten vergeleken met het pack van Orange.

Wat zou een geldig excuus voor mezelf zijn om 100-200 euro per jaar meer te gaan betalen behalve opgewonden raken van / stoefen met m’n Speedtest resultaat? :-)

Zeker als ik de verhalen hier lees dan ben ik al wat minder enthousiast.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Provider

tom35 schreef: 26 mei 2023, 14:05 Hier heb ik ondertussen feedback gehad van fiberklaar dat zal uitgerold worden ZODRA ze van de gemeente rumst een GO krijgen maar dat ze die nog niet hebben.
Maw, er is bevestigd dat het gemeentebestuur wel degelijk vertragingen organiseert..
Zelfs in die mate dat de buurgemeenten ondertussen overal al kabels liggen hebben of dat ze daar bezig zijn en bij ons niets...
Ja duh, dat wist je toch al?
Wat je dient te argumenteren is dat die vertragingen niet gerechtvaardigd zijn op grond van de reputatie en het parcours van Fiberklaar.
Wat je daarentegen altijd betoogt is: "Rumst is in de fout, want ze doen niet wat alle anderen doen."
"Geef me m'n ding dat ik belangrijk vind, of ik kies voor fascisme." OK dan...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Vandaag is er iemand van Fiberklaar bij m'n ouders langs geweest om te kijken hoe het kon binnen gebracht worden.

De man was enorm aggresief in het aansmeren van een Proximus contract... want de Telenet coax ging binnenkort verdwijnen volgens hem !

Gelukkig had ik m'n ouders nog tijdig aan de telefoon om duidelijk te maken NIETS te tekenen (hopelijk hebben ze het alsnog niet gedaan).

Laat ze eerst maar eens alles netjes installeren (en zorgen dat er een aansluiting mogelijk is)... dan zullen we nog eens kijken wat het aanbod is.
Taaner242
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 29 keer
Provider
Te Koop forum

DarkV schreef: 09 jun 2023, 15:23 De man was enorm aggresief in het aansmeren van een Proximus contract... want de Telenet coax ging binnenkort verdwijnen volgens hem !
Hier ook eens zo een gehad half jaar geleden. Fiber zou zelf verplicht worden over een jaar :roll:
tom35
Elite Poster
Elite Poster

stefan1234 schreef: 27 mei 2023, 00:30
tom35 schreef: 26 mei 2023, 14:05 Hier heb ik ondertussen feedback gehad van fiberklaar dat zal uitgerold worden ZODRA ze van de gemeente rumst een GO krijgen maar dat ze die nog niet hebben.
Ja duh, dat wist je toch al?
Wat je dient te argumenteren is dat die vertragingen niet gerechtvaardigd zijn op grond van de reputatie en het parcours van Fiberklaar.
Wat je daarentegen altijd betoogt is: "Rumst is in de fout, want ze doen niet wat alle anderen doen."
"Geef me m'n ding dat ik belangrijk vind, of ik kies voor fascisme." OK dan...
Ik zie niet in waarom ik een betoog zou moeten houden dat het gemeentebestuur mis is..elke buurgemeente heeft dat ondertussen goedgekeurd en is ondertussen de uitrol vollop bezig... volgens uw redenering zijn die allemaal mis en is alleen ons bestuur juist vreemde redenering..we zitten verdomme met koperdraad van midden vorige eeuw.. wat dat fascisme betreft, dan is ongeveer 1/4 van Vlaanderen een fascist en als volgens u nva daar ook nog bijhoort zijn het er 1/2... wen er maar aan...links is bezig met hun cancelcultuur en schandalen alsof die veel beter zijn

En ja in 2024 is mijn enige mogelijkheid om dit gemeentebestuur af te straffen...er zijn helaas weinig alternatieven hier ..zelfs de oppositie reageert niet op een vraag hoe het verder gaat met fiberklaar..

Ter info, we zitten hier nog altijd met een 50mbit lijn , sneller is niet mogelijk, ook bij telenet is amper een betere snelheid te krijgen...

Tom
Gray
Elite Poster
Elite Poster

Taaner242 schreef: 09 jun 2023, 15:47
DarkV schreef: 09 jun 2023, 15:23 De man was enorm aggresief in het aansmeren van een Proximus contract... want de Telenet coax ging binnenkort verdwijnen volgens hem !
Hier ook eens zo een gehad half jaar geleden. Fiber zou zelf verplicht worden over een jaar :roll:
Ik kan mij de zoveelste discussie wel voorstellen dat de verkoper binnenkomt bij een oud koppel dat zegt "ik heb telenet en geen fiber rommel nodig." ;)

In grote delen van Brussel is men zo al verplicht moeten overschakelen op fiber, al meer dan >100.000 aansluitingen.
eens ze zijn begonnen nog max 3 jaar, en coax zal inderdaad mee verdwijnen want geen enkele provider gaat 2 netwerken onderhouden.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

Bij ons in de gemeente zijn ze ook volop reclame aan het maken voor Fiberklaar.

Nu lees ik dat Telenet & Fluvius ook aan de slag gaan met “Wyre”..
Dus dat is dan 2x de stoep openbreken om glasvezel te leggen?

Eigenlijk zouden gemeenten die bedrijven moeten verplichten samen te werken, scheelt in de hinder, is efficiënter en een deel van de kosten kan gedeeld worden..

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/09 ... ordt-wyre/
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

@Ptoeneigh

Ze doen dat nu alnduper vaak samen. Al kei lang plaatst telenet fluvius fiber als px fiberklaar passeert.

Nut van 2 apparte kabels is er, redundantie en tegen machtsposities.
Discussie is hier al ergens gaande dacht ik.
Gaznde van infrastructuur, privaat of publiek?
Provider loskoppeln van infa beheer of niet
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

DarkV schreef: 09 jun 2023, 15:23 Vandaag is er iemand van Fiberklaar bij m'n ouders langs geweest om te kijken hoe het kon binnen gebracht worden.

De man was enorm aggresief in het aansmeren van een Proximus contract... want de Telenet coax ging binnenkort verdwijnen volgens hem !

Gelukkig had ik m'n ouders nog tijdig aan de telefoon om duidelijk te maken NIETS te tekenen (hopelijk hebben ze het alsnog niet gedaan).

Laat ze eerst maar eens alles netjes installeren (en zorgen dat er een aansluiting mogelijk is)... dan zullen we nog eens kijken wat het aanbod is.
Blijkbaar hadden m'n ouders in goed vertrouwen hun identiteitskaart ook gegeven met het idee dat dit nodig was om fiberklaar binnen te brengen... resultaat is dat de persoon een overname van hun Telenet contract heeft gestart. Na vriendelijke telefoontjes met Proximus heb ik het langs die kant niet opgelost gekregen (om een klacht in te dienen en geholpen te worden bij Proximus heb je er een klantennummer nodig :bang: ), uiteindelijk heeft een telefoontje met Fiberklaar dit wel opgelost en is de overname geannuleerd.
charlez
Pro Member
Pro Member
Provider

Hier een wijk voor de helft afgewerkt, dan met de noorderzon vertrokken 2 weken geleden, dat terwijl camions, camionetten en graafkranen hier nog gewoon staan. bizar 🤨
Mistertix
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Ze zijn vanmorgen bij mij thuis in Wemmel begonnen.
En ze zijn al bezig met afsluiten.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”