Fietsverzekeringen

Vragen, suggesties, reviews, discussies over elektrische voertuigen en opladen doe je hier!
Plaats reactie
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Dag iedereen

Ik zal niet de enige zijn die deze vragen al doorlopen heeft. Ik hoop dat we elkaar kunnen helpen om de zoektocht wat makkelijker te maken.
Zodat we hier hopelijk een beetje kunnen bundelen, want ik denk oprecht dat er nog mensen op dit forum hier wel ooit eens zouden kunnen belanden.

Ik ben voor mijn elektrische fiets op zoek naar een fietsverzekering tegen diefstal. Maar je mag hier ook antwoorden geven voor ander dekkende verzekeringen.

Welke verzekeraars raadden jullie aan of welke plaatsen om verzekeringen met elkaar te vergelijken?

Op dit moment heb ik al Enra en Callant als beste opties voor mijzelf. Maar ik weet dat de horizonten ver rijken.
Jammer dat ENRA connected nog geen toegang geeft tot de Bosch connected module.

Alvast bedankt iedereen
DidierS
Plus Member
Plus Member
Twitter: ON8SD
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Toen ik 3 jaar geleden mijn Speedpedelec kocht (toch wel aardig sommetje dus), was mijn eerste reflex ook om een diefstalverzekering te nemen. Ik kan je absoluut aanraden om de bijohrende voorwaarden goed te lezen... Los uit mijn hoofd herinner ik me dat je het kapotte slot en de twee sleutels moest voorleggen na diefstal (kan ik nog inkomen) en dat je fiets moest gestald zijn in een afgesloten fietsberging met beperkte toegang (dus bv op het werk of thuis was perfect). De dekking gold dus eigenlijk enkel op plaatsen waar de kans op diefstal bijna verwaarloosbaar klein is terwijl de plaatsen waar je meer kans op diefstal hebt (naar de winkel, naar 't stad, op uitstap, ...) niet voldeden aan de voorwaarden en je dus niet gedekt bent.
Ik heb uiteindelijk beslist om dan maar geen verzekering te nemen.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster

Probleem is dat ik hem dus moet stallen op campussen UGent en daar zijn alleen maar open fietsenstallingen.
En dan nog eens in het Gentse (wel uz gelukkig)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Typisch verzekeringen, alles dat kan gebeuren wordt grotendeels uitgesloten of beperkt terugbetaald. Je kan je inderdaad afvragen of je het geld niet beter in beveiliging steekt. Ik zou ook zo'n tracker/tag gebruiken bij een dure fiets. De fiets terugvinden zal makkelijker zijn misschien dan beletten dat hij gestolen wordt.

In Gent is het echt een plaag die diefstallen, zeker nu de fietsen duurder worden. Zelf gebruik ik 2 heel goede sloten en maak ik de fiets zo goed mogelijk vast opdat de dief er veel werk aan zal hebben. Mijn fiets is geen nieuwe maar toch nog altijd een zeer goede fiets en beter dan veel studentenwrakken die er gestald staan. Tot nu toe nog niet gestolen maar volgende week gaat hij uiteraard weg zijn nu ik dit zeg :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster

Dat is natuurlijk het verdienmodel :/

Alles wat je op somt is/wordt uiteraard ook voorzien. Goed hoofdslot en medium bijkomend slot wielen nog eens aan frame vast te maken.
Tracking en demobilisatie ga ik ook nog voorzien, wacht nog op de bosch retrofit module.

Ik wacht dit forum verder nog wat of, om te weten of er toch mensen zijn die zo'n verzekering hebben of aanraden.
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb een 'KBC Autolease All Risk verzekering voor diefstal en schade' voor de leasefiets (speedpedelec). In deze polis wordt enkel vermeld dat de fiets vastgemaakt moet worden aan een vast object en dit met een ART2-goedgekeurd slot teneinde verzekerd te zijn tegen diefstal.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Hier Enra,... 2 sloten waarvan 1 ART 2 en eentje met bescherming type 5 voor een speed pedelec. Onder de 3500 maar 1 slot nodig...
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische voertuigen en opladen”