keytrade: nieuwe visakaart - pincode onwijzigbaar

fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

ik heb nu ook zo'n visa debet kaart (dus geen kredietkaart voor alle duidelijkheid) ontvangen ter vervanging van mijn vorige keytrade debetkaart. En weer problemen :
betalingen bij Okay lukken niet (>50 euro dus pincode nodig op terminal) met een melding van "technische storing" of zoiets.
Betalingen met payconiq aan vrienden lukt ook niet. Daar komt doodleuk de melding dat het type kaart geen betalingen aan vrienden toelaat (facturen betalen via payconiq met qr code lukt wel.)
Dit werkte vroeger allemaal wel met de gewone keytrade debetkaart :-)
Lukt dan weer wel : kleine betalingen via contactloos betalen maar ook tanken wat dus meer dan 50 euro is en enkel via pincode gaat.
Weinig bruikbare reactie van keytrade ("we zien dat er ondertussen betalingen gelukt zijn", ja uiteraard, die contactloze )
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 64 keer

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Het is geen Visa Debit kaart maar een gecombineerde Bancontact/Visa Debit kaart. In Okay zullen ze wel by default Bancontact selecteren (tenzij je op CORR drukt voor je de kaart aanbiedt), dus dat is een fout van Bancontact of Keytrade. Payconiq is uiteraard ook Bancontact.

(link) dat er webwinkels zijn die nu nog altijd niet aangepast zijn aan de nieuwe (kortere) nummering van de Bancontact kaarten, ligt uiteraard aan die webwinkels zelf

Bij mij geen problemen met de gecombineerde kaart met Visa Debit.
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 64 keer

Dus jij kan wel met de keytrade BC/VD kaart in combinatie met de payconiq app particulieren betalen met een QR code? Neen? Dan noem ik dat toch een probleem.

Niet met bancontact kunnen betalen boven de €50 als de winkel automatisch bancontact selecteert is toch net echt WEL een probleem? Of ik begrijp je post niet....
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Punt was dat het niet aan Visa Debit ligt zoals sommigen suggereren.

En ik gebruik geen Payconiq, nooit gebruikt (enfin, ooit 1 keer denk ik om uit te testen). PayPal laat hetzelfde toe met kredietkaart, zo hoef je dus geen rewards te verliezen zoals bij Payconiq. Meteen dus een suggestie: gebruik iets anders dan Payconiq, er zijn toch veel alternatieven?

Dat probleem in de winkel is idd significant, en ik heb geen idee wat er gaande is, en of het probleem bij Colruyt, Bancontact dan wel Keytrade ligt. Dit zou prioriteit #1 moeten zijn bij Keytrade op dit mogelijk, maar het zou me niet verbazen als dat niet zo is. Deze bank is sterk achteruitgegaan na de Franse overname (zoals wel vaker) waarbij de Franse cultuur van "neerkijken op de klant" en "de bank kan niets verkeerd doen, enkel de klant maakt fouten" ingevoerd werd.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

proximusboyke schreef: 13 apr 2023, 19:45 weet iemand of de visa debit kaart van keytrade kan gebruiken in de wallet van apple ?
:wink: Met de Bonsai app kan je een virtuele mastercard credit krijgen die je kan koppelen aan je zichtrekening bij Keytrade en gebruiken in Apple Pay.
En Albert heijn aanvaard die zonder probleem. Ik denk dus dat ze ook Visa zullen aanvaarden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef: 17 apr 2023, 17:08 En Albert heijn aanvaard die zonder probleem. Ik denk dus dat ze ook Visa zullen aanvaarden.
Dat AH in gewone winkels een Mastercard zou aanvaarden (debit of credit) is nieuw voor mij... AFAIK doen ze dat enkel op locaties die heel internationaal zijn (NS stations, Schiphol, ...) . Is dit een recente wijziging? Heb je dit effectief getest? In welke winkel?

Zoals ik hierboven zei: ik verwacht iig wel dat dit op afzienbare tijd zal werken.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

CCatalyst schreef: 17 apr 2023, 23:53 Dat AH in gewone winkels een Mastercard zou aanvaarden (debit of credit) is nieuw voor mij... AFAIK doen ze dat enkel op locaties die heel internationaal zijn (NS stations, Schiphol, ...) . Is dit een recente wijziging? Heb je dit effectief getest? In welke winkel?
'k Heb al meerdere malen met een Mastercard Credit kunnen betalen in de AH van Gent-Kouter. Daar komen wel meer buitenlandse studenten dan bv. Oudenaarde, maar echt internationaal zou ik het toch niet noemen.
Geen flauw idee sinds wanneer ze het aanvaarden, maar in elk geval al minstens de afgelopen 3 maand.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef: 18 apr 2023, 06:27 Geen flauw idee sinds wanneer ze het aanvaarden, maar in elk geval al minstens de afgelopen 3 maand.
Zal idd locatiegebonden zijn, in de winkel hier lukt dat nog niet (ik test het +/- 1 keer per maand uit - gelukkig dat hun self-checkout niet tilt slaat bij een geweigerde kaart zoals in sommige andere ketens wel het geval is *kuch*). Maar ik ben gerust dat het wel zal komen dankzij de uitfasering van Maestro.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”