Welke music streaming service gebruik je ?
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Als jarenlange (denk van het begin zelfs) luisteraar en abbonnee op Spotify was ik eens aan het rondkijken naar iets anders. Niet dat ik direct ontevreden was, maar gewoon uit interesse. Enkele jaren geleden had ik wel eens gekeken naar Deezer en Qobuz, maar hun aanbod was toen te klein voor mijn muziek smaak. Maar vandaag toevallig eens Amazon Music en Tidal geprobeerd ... en enorm aangenaam verrast eigenlijk, vooral door tidal. Enorm groot aanbod en kwaliteit is merkbaar/hoorbaar beter dan bij Spotify, had het verschil niet ZO groot verwacht eigenlijk.
Ik ben mogelijk van plan over te stappen (of zelfs extra/naast) naar Tidal, moet alleen nog eens zien qua integratie met Sonos, Apple, BMW e.a., dat zit bij Spotify wel heel goed.
Wat gebruik jij ... en waarom ? Of waarom niet ?
PS: Ik heb momenteel een Spotify Family abbo, en ben daar zeker tevreden over hoor.
Ik ben mogelijk van plan over te stappen (of zelfs extra/naast) naar Tidal, moet alleen nog eens zien qua integratie met Sonos, Apple, BMW e.a., dat zit bij Spotify wel heel goed.
Wat gebruik jij ... en waarom ? Of waarom niet ?
PS: Ik heb momenteel een Spotify Family abbo, en ben daar zeker tevreden over hoor.
Laatst gewijzigd door Sasuke 04 apr 2023, 12:06, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
YouTube Music : simpelweg omdat ik via VPN-truuk spotgoedkoop Family abonnement heb op YouTube. Ik betaal ongeveer 60 Turkse Lira wat ongeveer €3 is per maand. Was overigens in eerste instantie voor YouTube zelf, aangezien zowat iedereen thuis YouTube kijkt. Maar ook YouTube Music is mooi meegenomen voor op de Google Nest speakers en Android Auto. In de wagen is het ook leuk om via Google Assistant muziek op te roepen (al hangt het wel van de naam van de uitvoerder af hoe gemakkelijk die op te vragen is...).
Grootste nadeel van YTM vind ik echter wel dat ook onofficiële uploads mee in YTM zitten. Ik krijg dan ook vaak ineens albums en nummers waar de cover ineens helemaal niet de officiële is maar een random image dat van de uploader komt, en op de display van mijn wagen (bij Android Auto) krijg ik dan ook niet de uitvoerder te zien maar de naam van de YouTube uploader, waarbij de uitvoerder ergens in de titel voorkomt (soms). Als zowel cover als titel zo onofficieel is, kan ik me niet anders dan afvragen of er met de muziek zelf ook niet gefoefeld is (compressie, bitrate, truncated, etc...). En soms krijg ik zelfs gewoon amateur-muziek, bvb covers, gewoon omdat ik op de PC wel al eens amateur-muziek bekijk (bvb een random piano-optreden op een openbare plaats).
Grootste nadeel van YTM vind ik echter wel dat ook onofficiële uploads mee in YTM zitten. Ik krijg dan ook vaak ineens albums en nummers waar de cover ineens helemaal niet de officiële is maar een random image dat van de uploader komt, en op de display van mijn wagen (bij Android Auto) krijg ik dan ook niet de uitvoerder te zien maar de naam van de YouTube uploader, waarbij de uitvoerder ergens in de titel voorkomt (soms). Als zowel cover als titel zo onofficieel is, kan ik me niet anders dan afvragen of er met de muziek zelf ook niet gefoefeld is (compressie, bitrate, truncated, etc...). En soms krijg ik zelfs gewoon amateur-muziek, bvb covers, gewoon omdat ik op de PC wel al eens amateur-muziek bekijk (bvb een random piano-optreden op een openbare plaats).
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Spotify, in een family plan, dus goedkoop al bij al.
Ik heb al eens naar Tidal gekeken maar kon zeer weinig verschil merken op een Denon amplifier - std staat spotify bij mij wel op de hoogste kwaliteit.
Nu dat apple een specifieke classical music app uitgebracht heeft overweeg ik wel om dat eens te bekijken - maar dan moeten ze wel eerst die app uitbrengen op Android.
Ik heb al eens naar Tidal gekeken maar kon zeer weinig verschil merken op een Denon amplifier - std staat spotify bij mij wel op de hoogste kwaliteit.
Nu dat apple een specifieke classical music app uitgebracht heeft overweeg ik wel om dat eens te bekijken - maar dan moeten ze wel eerst die app uitbrengen op Android.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Spotify.
Dat is de enige dienst die naadloos werkt op mijn hifi tuner via spotify connect. Anders moet ik gaan streamen van een gsm/tablet/... en dat zie ik totaal niet zitten.
Nu kan ik vanaf mijn PC spotify openen, muziek kiezen en zeggen "speel af op hifi". Erna PC uitzetten en gewoon blijven luisteren en manipuleren via afstandsbediening, gsm of tablet.
Dat is de enige dienst die naadloos werkt op mijn hifi tuner via spotify connect. Anders moet ik gaan streamen van een gsm/tablet/... en dat zie ik totaal niet zitten.
Nu kan ik vanaf mijn PC spotify openen, muziek kiezen en zeggen "speel af op hifi". Erna PC uitzetten en gewoon blijven luisteren en manipuleren via afstandsbediening, gsm of tablet.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Spotify, groot aanbod en gericht op muziekliefhebbers. Ik heb ook veel lijsten en dat is makkelijk. Ook is Spotify in bijna alle andere diensten te gebruiken wat het nog handiger maakt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Spotify Family met 6 personen; 16 euro / 6 = 2.67 euro per persoon 
We wonen echter niet allemaal op hetzelfde adres. Spotify heeft ooit eens mails gestuurd voor adresbevestiging, hebben we ingevuld maar daar is het dan bij gebleven, waarschijnlijk omdat de achternamen wel wat overeenkomen.
Aanbod is groot genoeg, al zijn er sommige (oude zelfs) tracks die er dan niet opstaan, bv. "Technolab - New Fusion"
Of andere die er op staan en daarna greyed out worden door geen rechten voor Belgie oid.

We wonen echter niet allemaal op hetzelfde adres. Spotify heeft ooit eens mails gestuurd voor adresbevestiging, hebben we ingevuld maar daar is het dan bij gebleven, waarschijnlijk omdat de achternamen wel wat overeenkomen.
Aanbod is groot genoeg, al zijn er sommige (oude zelfs) tracks die er dan niet opstaan, bv. "Technolab - New Fusion"
Of andere die er op staan en daarna greyed out worden door geen rechten voor Belgie oid.
Ook als je in de spotify settings de streaming&download quality op "Very High", auto volume/compression of "No" zet ?
Laatst gewijzigd door splinterbyte 04 apr 2023, 13:26, in totaal 1 gewijzigd.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Hier YouTube Music (Family), met als doorslaggevend argument dat je eigen muziek kan uploaden en je zo bv. hiaten in het aanbod zelf kan aanvullen (ten peroonlijke titel). Verder is het fijn meegenomen dat je ook YouTube zonder advertenties er bij krijgt.
Het enige minpunt is het minder populair zijn en dus minder apps die integreren (vergeleken met Spotify, toch nog dé standaard).
Het enige minpunt is het minder populair zijn en dus minder apps die integreren (vergeleken met Spotify, toch nog dé standaard).
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Apple Music, vooral omdat die de mogelijkheid biedt om je eigen muziek die niet altijd te vinden is in de streamingcatalogus op te laden en die dan beschikbaar is op je apparaten.
Dat ze ook lossless aanbieden is mooi meegenomen.
Dat ze ook lossless aanbieden is mooi meegenomen.
- Sasuke
- userbase crew
Nee, dat trekt er inderdaad al wat meer op dan, maar valt me op dat ik dat precies geregeld terug moet opzetten. Maar vindt toch nog altijd dat de tidal beter klinkt, mogelijk dat die zijn equalizer aanpast aan de gekozen genres/artists die je in het begin selecteert. Zelfs mijn dochter viel het op ... Audio systeem is een HK Citation systeem (soundbar en speakers). Geteste songs (pop muziek wel): Break My Heart, Dua Lipa / Candy Shop, 50 Cent / Right Round, Flo Rida / S.O.S, Camillesplinterbyte schreef: 04 apr 2023, 12:14 Ook als je in de spotify settings de streaming&download quality op "Very High", auto volume/compression of "No" zet ?
Stevigere dingen nog niet getest, maar als je het bij doordeweekse Pop al merkt ... ? Streaming is via PC ==> Chromecast functionaliteit van de HK Citation. Misschien dat er bij Spotify overgeschakeld wordt op een andere codec, no idea.
-
- Elite Poster
Staat er in spotify client op PC aangeduid dat de chromecast als device de muziek aan het afspelen is? Zoja, dan heeft de chromecast zelf een spotify client die dan mogelijk default/lower streamquality doet...
- Sasuke
- userbase crew
Correct, dat zal het vermoedelijk zijn dan ... maar resultaat blijft hetzelfde hé.
Pas op, is niet mijn bedoeling om Tidal aan te prijzen ofzo hoor. Ik loop bvb al vast op integratie met Sonos en AppleTV, dus het verhaal om Spotify te vervangen door Tidal stopt wegens een te lage WAF
Mogelijk houd ik het wel voor mezelf ofzo ... heb nog 29 dagen free trial over om me te bedenken.
Pas op, is niet mijn bedoeling om Tidal aan te prijzen ofzo hoor. Ik loop bvb al vast op integratie met Sonos en AppleTV, dus het verhaal om Spotify te vervangen door Tidal stopt wegens een te lage WAF

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 48 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik ga ook eens de proef op de som nemen met Tidal. Spotify Premium alvast opgezegd en een maandje Tidal trial proberen. De kwaliteit lijkt inderdaad hoorbaar beter. Een ander pluspunt is ook dat Tidal de artisten véél meer uitbetaalt. Als ik ze daarmee kan steunen, graag!
Als ik deze tabel mag geloven is er toch een groot verschil...

Edit:
@Sasuke, wat bedoel je met het vastlopen op de integratie met Sonos? Ben nu niet thuis dus kan Tidal niet op onze Sonos proberen, maar wil je zeggen dat Sonos Tidal niet ondersteunt?
Als ik deze tabel mag geloven is er toch een groot verschil...

Edit:
@Sasuke, wat bedoel je met het vastlopen op de integratie met Sonos? Ben nu niet thuis dus kan Tidal niet op onze Sonos proberen, maar wil je zeggen dat Sonos Tidal niet ondersteunt?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik ben bang dat ik mijb google account zou kwijtraken hierdoor of is mijn vrees onterecht?( Ik doe het momenteel met een gratis vpn in de Filippijnen komt op 3,4 euro voor ytm family)Tomby schreef: 04 apr 2023, 11:25 YouTube Music : simpelweg omdat ik via VPN-truuk spotgoedkoop Family abonnement heb op YouTube. Ik betaal ongeveer 60 Turkse Lira wat ongeveer €3 is per maand. Was overigens in eerste instantie voor YouTube zelf,
- Sasuke
- userbase crew
Het hangt van de app af blijkbaar. Vanop de PC (windows) App kan je niet afspelen naar Sonos (kan Spotify wel), maar de Tidal iOS app kan het dan weer wel. Op de Sonos App kan ik 'momenteel ?' geen additional muziek service toevoegen, dus kan het niet testen.dean3009 schreef: 04 apr 2023, 14:33 @Sasuke, wat bedoel je met het vastlopen op de integratie met Sonos? Ben nu niet thuis dus kan Tidal niet op onze Sonos proberen, maar wil je zeggen dat Sonos Tidal niet ondersteunt?
De vrouw had 'geen nood' aan iets anders én er waren al zaken die niet 'direct' werken ... dus de WAF was weg

-
- Elite Poster
Net eens gekoppeld met Sonos en werkt perfect. Het enige wat ik mis is inderdaad zoals Sasuke al aangeeft de integratie met de TIDAL-applicatie (bij mij doet ie op iOS dat ook niet vreemd genoeg). Met Spotify kan je de gestarte stream op Sonos via de Spotify-app beheren maar TIDAL detecteert dat niet (wilt wel zeggen dat in op hetzelfde account meerdere streams kan starten? Want bij Spotify stopt de huidige stream als op een ander apparaat een nieuwe gestart wordt).
Ik probeer het ook nog een maandje uit maar voorlopig leun ik toch naar TIDAL toe.
Edit: heb het gevonden in de TIDAL iOS-app. Via de desktop-app op MacOS niet. Blijkbaar geen enkele desktop-app van TIDAL... Al drie jaar zo:
Ik probeer het ook nog een maandje uit maar voorlopig leun ik toch naar TIDAL toe.
Edit: heb het gevonden in de TIDAL iOS-app. Via de desktop-app op MacOS niet. Blijkbaar geen enkele desktop-app van TIDAL... Al drie jaar zo:
- cyberbug
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
- Bedankt: 183 keer
- Contacteer:
@Sasuke momenteel niets, ik heb wel lang Spotify family gehad & amazon prime(prime music nooit gebruikt)
Denk eraan om mogelijks terug iets nieuw te nemen:
- Youtube premium(ook handig om geen addbloker op youtube te moeten gebruiken, nadeel lage bitrate muziek)
- Apple music hoge bitrate
- Spotify (gemak)
@dean3009 Dit zijn ze gesorteerd op meest uitbetaald aan de artist
(voor de prijzen per maand geen jaar/student/add supported kortingen meegenomen)
Service | PpS | sp$ | songs | max bitrate | prijs per maand single,family
Tidal | $0.013 | 76,924 | 80M+ | 1411/9216 | €9.99/€19.99, €14.99/€29.99(6=€2.5/5)
Apple M | $0.01 | 100,000 | 100M+ | 9216 | €10.99, €16.99(6=€2.83)
Youtube | $0.008 | 125,000 | 80M+ | 256 | €12, €18(6=€3)
Deezer | $0.0064 | 156,250 | 90M+ | 1411 | €10.99, €16.99(6=€2.83)
Amazon $0.004 | 250,000 | 2M/100M* | 850vbr | (€2.99*) €9.99, €14.99(6=€2.5)
Spotify $0.0033 | 303,030 | 82M+ | 320 | €9.99, €15.99(6=€2.67)
Pandora $0.0013 | 769,231 | 90M+ | 192 | $9.99, $14.99(6=$2.5)
*music met prime 2M(€2.99), music premium 100M(€9.99)
alt: tidal Argentina: € 0.43
alt: apple turkey: € 1.09,1.63
alt: YouTube TR: $ 1.61,3.12
alt: spotify TR: € 1.14,1.99
alt: deezer BRA: $4
(Single en/of family)
Sources
google, sercice sites en onderstaande
https://subscriptionland.com/services/a ... rrency=EUR
https://vpnwiki.com/en/youtube-premium- ... by-country
https://www.consumerreports.org/electro ... me%20Music
@boonpwnz Voor youtube premium twijfel ik ook nog of ik dit wel op mijn hoofd google account ga doen.
Voor familie leden moet je zien dat alle accounts op hetzelfde land staan voor je ze kan toevoegen, en best pas hierna via vpn premium family nemen.
reddit.com/r/nordvpn/comments/nu4st9/youtube_premium_subscription_for_way_cheaper/
Denk eraan om mogelijks terug iets nieuw te nemen:
- Youtube premium(ook handig om geen addbloker op youtube te moeten gebruiken, nadeel lage bitrate muziek)
- Apple music hoge bitrate
- Spotify (gemak)
@dean3009 Dit zijn ze gesorteerd op meest uitbetaald aan de artist
(voor de prijzen per maand geen jaar/student/add supported kortingen meegenomen)
Service | PpS | sp$ | songs | max bitrate | prijs per maand single,family
Tidal | $0.013 | 76,924 | 80M+ | 1411/9216 | €9.99/€19.99, €14.99/€29.99(6=€2.5/5)
Apple M | $0.01 | 100,000 | 100M+ | 9216 | €10.99, €16.99(6=€2.83)
Youtube | $0.008 | 125,000 | 80M+ | 256 | €12, €18(6=€3)
Deezer | $0.0064 | 156,250 | 90M+ | 1411 | €10.99, €16.99(6=€2.83)
Amazon $0.004 | 250,000 | 2M/100M* | 850vbr | (€2.99*) €9.99, €14.99(6=€2.5)
Spotify $0.0033 | 303,030 | 82M+ | 320 | €9.99, €15.99(6=€2.67)
Pandora $0.0013 | 769,231 | 90M+ | 192 | $9.99, $14.99(6=$2.5)
*music met prime 2M(€2.99), music premium 100M(€9.99)
alt: tidal Argentina: € 0.43
alt: apple turkey: € 1.09,1.63
alt: YouTube TR: $ 1.61,3.12
alt: spotify TR: € 1.14,1.99
alt: deezer BRA: $4
(Single en/of family)
Sources
google, sercice sites en onderstaande
https://subscriptionland.com/services/a ... rrency=EUR
https://vpnwiki.com/en/youtube-premium- ... by-country
https://www.consumerreports.org/electro ... me%20Music
@boonpwnz Voor youtube premium twijfel ik ook nog of ik dit wel op mijn hoofd google account ga doen.
Voor familie leden moet je zien dat alle accounts op hetzelfde land staan voor je ze kan toevoegen, en best pas hierna via vpn premium family nemen.
reddit.com/r/nordvpn/comments/nu4st9/youtube_premium_subscription_for_way_cheaper/
Greetz cyberbug

-
- Elite Poster
Ik zal tidal eens testen en kijken of ze mijn favorieten in hun aanbod hebben.
Ze hebben ook een Family optie, net zoals spotify:
Family (HiFi)
14.99 € / month
Up to 6 individual accounts
Wel een verschil in kwaliteit en prijs nog:
HiFi
Individual
9.99 € / month
HiFi Sound Quality
Up to 1411 kbps
HiFi Plus
Individual
19.99 € / month
Innovative Audio Formats
Up to 9216 kbps
Master Quality Authenticated (MQA), Dolby Atmos, Sony 360 Reality Audio, and HiFi
Added in 6 minutes 12 seconds:
Ahh geen (officiele) linux app
bummer
Ze hebben ook een Family optie, net zoals spotify:
Family (HiFi)
14.99 € / month
Up to 6 individual accounts
Wel een verschil in kwaliteit en prijs nog:
HiFi
Individual
9.99 € / month
HiFi Sound Quality
Up to 1411 kbps
HiFi Plus
Individual
19.99 € / month
Innovative Audio Formats
Up to 9216 kbps
Master Quality Authenticated (MQA), Dolby Atmos, Sony 360 Reality Audio, and HiFi
Added in 6 minutes 12 seconds:
Ahh geen (officiele) linux app

- cyberbug
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
- Bedankt: 183 keer
- Contacteer:
@splinterbyte
Er zijn voor Linux blijkbaar toch opties
https://www.omgubuntu.co.uk/2022/07/tid ... ayer-linux
https://www.addictivetips.com/ubuntu-li ... idal-hifi/
Er zijn voor Linux blijkbaar toch opties
https://www.omgubuntu.co.uk/2022/07/tid ... ayer-linux
https://www.addictivetips.com/ubuntu-li ... idal-hifi/
Greetz cyberbug

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
En waarom zouden die accounts niet op hetzelfde land staan ? Het zijn familieleden.cyberbug schreef: 04 apr 2023, 19:04 Voor familie leden moet je zien dat alle accounts op hetzelfde land staan voor je ze kan toevoegen, en best pas hierna via vpn premium family nemen.
Misschien had ik geluk, maar ik had echt totaal geen issues. Hadden hier thuis al allemaal een Google account, met écht adres. Dan heb ik NordVPN gebruikt naar Turkije, en dan YouTube Premium afsluiten en ik kreeg de prijs in Lira. Ik moest hierbij zelfs niet eens een adres opgeven (ik lees overal dat je effen met Google Maps een adres opzoekt in het vreemd land en dat opgeeft). Daarna gewoon onmiddellijk VPN terug afgesloten en van mijn PC afgegooid. Ik heb nergens enige referentie naar Turkije in mijn account staan. Enige waaraan ik het kan zien is dat onder Subscriptions onder mijn Google account ik een kostprijs zie van TRY 59.99.
-
- Elite Poster
Het aanbod van tidal is toch een pak kleiner dan spotify...
Net een playlist van spotify migrated naar tidal met zo'n tool (https://tidal.com/transfer-music), eerste 500 tracks gratis, maar in tidal staan er uiteindelijk maar 399 werkelijk...
Net een playlist van spotify migrated naar tidal met zo'n tool (https://tidal.com/transfer-music), eerste 500 tracks gratis, maar in tidal staan er uiteindelijk maar 399 werkelijk...
- Dizzy
- Elite Poster
Dat is inderdaad een probleem met streaming, nummers verdwijnen of een bepaalde versie is ineens niet meer beschikbaar.
Spotify heeft een ruim aanbod maar ook daar verdwijnen nummers uit bestaande lijsten, vervelend.
Spotify heeft een ruim aanbod maar ook daar verdwijnen nummers uit bestaande lijsten, vervelend.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
De (enige, unofficial) linux Tidal app blijkt gewoon een venster met een browser in, meh...
Er is een track op spotify die ik verdachtte van compression artifacts, telkens je de "sprankels" hoort, valt het echt op: SZA - Julia
Net deze eens beluisterd in Tidal via browser en ook de "app", maar daar is hetzelfde probleem. Of hun source is bij beiden slecht, slecht geproduceerd, of dit is de "bedoeling" van de artiest/mixer/producer/...
Er is een track op spotify die ik verdachtte van compression artifacts, telkens je de "sprankels" hoort, valt het echt op: SZA - Julia
Net deze eens beluisterd in Tidal via browser en ook de "app", maar daar is hetzelfde probleem. Of hun source is bij beiden slecht, slecht geproduceerd, of dit is de "bedoeling" van de artiest/mixer/producer/...
-
- Elite Poster
Volgens de opensource vermeldingen van de MacOS-applicatie gebruikt die ook gewoon Electron:
Ziet er ook exact hetzelfde uit als https://listen.tidal.com/. Dus zoveel mis je waarschijnlijk niet 
Edit:
Ik dacht, ik ga eens de Electron-app unpacken en de broncode eens bekijken om te zien of dit opnieuw te compileren/packagen viel voor Linux. Maar blijkbaar zit er een kleine (native) component "TIDALPlayer" bij gebundeld voor Windows en Mac en de Electron-app stuurt daar commando's naar.
Code: Selecteer alles
...
The following software may be included in this product: app-builder-lib, builder-util, builder-util-runtime, dmg-builder, electron-builder, electron-builder-squirrel-windows, electron-publish.
...

Edit:
Ik dacht, ik ga eens de Electron-app unpacken en de broncode eens bekijken om te zien of dit opnieuw te compileren/packagen viel voor Linux. Maar blijkbaar zit er een kleine (native) component "TIDALPlayer" bij gebundeld voor Windows en Mac en de Electron-app stuurt daar commando's naar.
Laatst gewijzigd door dean3009 06 apr 2023, 15:38, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 253 keer
Hier ook om o.a. dezelfde reden. Bovendien kan ik mijn database met muziek veel meer volgens mijn goesting beheren. Het kan zijn dat het ondertussen al anders is, maar bij mijn weten was Apple Music de enige dienst waarbij je streaming en eigen nummer kan raten met sterren ipv enkel met hartjes. Mijn playlisten zijn namelijk volledig automatisch opgebouwd waarbij nummers met een lagere rating minder snel terug in de playlist komen dan nummers met een hogere rating.Stroper schreef: 04 apr 2023, 13:33 Apple Music, vooral omdat die de mogelijkheid biedt om je eigen muziek die niet altijd te vinden is in de streamingcatalogus op te laden en die dan beschikbaar is op je apparaten.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- devilkin
- Administrator
Let wel dat apple in het verleden al geuploade nummers vervangen heeft door hun eigen catalogus. Als je dan toevallig een speciale versie had, was je die kwijt...
Sent from my SM-X800 using Tapatalk
Sent from my SM-X800 using Tapatalk
- Dizzy
- Elite Poster
Gebruikt Spotify niet een algoritme dat rekening houdt met het aantal keer dat je een nummer afspeelt?
Ik heb Apple music een tijd geprobeerd omdat je gratis testabo krijgt bij aankopen maar het werkte niet zo vlot als Spotify. Is ondertussen al weer enige tijd geleden.
Ik heb Apple music een tijd geprobeerd omdat je gratis testabo krijgt bij aankopen maar het werkte niet zo vlot als Spotify. Is ondertussen al weer enige tijd geleden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik denk dat élke Streaming Service algoritmes gebruikt.
Zowel Apple Music, Spotify, als al de rest. Maar die van Spotify vond ik net minder, want die wilde altijd de 50 meest beluisterde nummers in België tussen mijn afspeellijst proppen, terwijl ik niet noodzakelijk de zelfde muzieksmaak heb als de doorsnee Belg
.
Maar is al van voor 2020 geleden dat ik overgeschakeld ben van Spotify naar Apple Music, mogelijk is daar dus ook verandering in gekomen.

Zowel Apple Music, Spotify, als al de rest. Maar die van Spotify vond ik net minder, want die wilde altijd de 50 meest beluisterde nummers in België tussen mijn afspeellijst proppen, terwijl ik niet noodzakelijk de zelfde muzieksmaak heb als de doorsnee Belg

Maar is al van voor 2020 geleden dat ik overgeschakeld ben van Spotify naar Apple Music, mogelijk is daar dus ook verandering in gekomen.
- devilkin
- Administrator
@Sasuke een andere optie is - als je de artiesten het maximale wilt geven - cd's te kopen, te rippen en het zelf te streamen met een oplossing alla PlexAmp.
Dan heb je de kwaliteit volledig in hand.
Dan heb je de kwaliteit volledig in hand.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik gebruik al jaren Tidal HiFi in een family pack. Werkt perfect op 2 Sonos systemen. 3 Bluesound en 5 andere systemen. Mijn player is Roon en Roon ARC in de wagen en op verplaatsing (weekends, vakantie, ik heb dan altijd een Bluesound Pulse M en één of 2 hoofdtelefoons bij).
EDIT: Gebuik Tidal van januari 2017.
EDIT: Gebuik Tidal van januari 2017.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 4 keer
Hier ook Tidal als alternatief op Spotify.
Tidal heeft voor mij als bijkomend voordeel op alles wat al vermeld is, dat het geïntegreerd kan worden in veel dj-software. Spotify heeft dat al enkele jaren geleden afgebouwd/geblockt.
Tidal heeft voor mij als bijkomend voordeel op alles wat al vermeld is, dat het geïntegreerd kan worden in veel dj-software. Spotify heeft dat al enkele jaren geleden afgebouwd/geblockt.