Hallo
Ik heb 4 dagen geleden per ongeluk de DSL-kabel uitgetrokken uit mijn Fritz!Box 7590 vlak voordat we op midweek vertrokken en nu krijg ik geen internetverbinding meer.
Gisterenavond heb ik de kabel opnieuw ingestoken en de modem herstart, maar deze morgen had ik nog steeds geen internet.
Op dit moment heb ik de modem uitgeschakeld. Ik probeer een andere Fritz!Box als WiFi-repeater van het WiFi-signaal van de buren (met hun goedkeuring) in te stellen: alle hulp hierbij is ook welkom.
Als ik het mij goed herinner, moet de helpdesk van EDPnet ergens "iets" doen zodat onze verbinding terug "van start kan gaan". Of is er iets dat ik zelf kan doen om ervoor te zorgen dat ik sneller terug internet heb?
@EDPnet: Heeft het zin om een ticket aan te maken, want ik kan dinsdag zelf zonder problemen naar de helpdesk bellen (maar hoop wel dat ik tegen dan opnieuw kan internetten...)?
Bedankt om me verder te helpen en met vriendelijke groeten
Guy
Wat kan ik doen? Enkele dagen DSL-kabel uitgetrokken... nu geen internet meer via EDPnet... en er zijn feestdagen!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Geen internet = geen sync of geen PPPoE?guy-pc schreef: 08 apr 2023, 12:00 Gisterenavond heb ik de kabel opnieuw ingestoken en de modem herstart, maar deze morgen had ik nog steeds geen internet.
Toegevoegd na 15 minuten 47 seconden:
guy-pc schreef: 08 apr 2023, 12:00 Ik probeer een andere Fritz!Box als WiFi-repeater van het WiFi-signaal van de buren (met hun goedkeuring) in te stellen: alle hulp hierbij is ook welkom.
- * plaats deze Fritz!Box liefst zo dicht mogelijk bij de buren, of waar je het beste WiFi signaal krijgt.
* Kies dan bij "Internet > Toegangsgegevens voor "bestaande toegang via WiFi".
* Nu zie je een lijst van WiFi apparaten, waar je het gewenste WiFi netwerk kan selecteren.
* Selecteer dan de WiFi modus (WPA2) en geeft de Wi-Fi netwerksleutel + Toepassen.
Je bestaand netwerk zal zich verbinden met de Fritz!Box (LAN) met de WiFi van de buren als gateway naar internet.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 4 keer
Allen een zalige Pasen toegewenst!
@philippe_d:
Geen internet = geen sync of geen PPPoE? ==> ik heb geen idee. Mijn Fritz!Box zegt dat de kabel niet verbonden is en het rechtse INFO-lampje brandt rood.
Heel hard bedankt voor je stappenplan: via het internetsignaal van de buren hebben we nu weer tijdelijk overal internet in huis; de snelheden zijn hoger dan verwacht (zo'n 50 Mbps; daar komen we het paasweekend wel mee door). Ik heb het gisterenavond pas kunnen doen en was vergeten jou dan nog te bedanken! Ik had het eerst geprobeerd met mijn Fritz!Box 7330 en 7360 die ik hier nog heb liggen, maar daar is deze mogelijkheid niet voorzien.
@philippe_d:
Geen internet = geen sync of geen PPPoE? ==> ik heb geen idee. Mijn Fritz!Box zegt dat de kabel niet verbonden is en het rechtse INFO-lampje brandt rood.
Heel hard bedankt voor je stappenplan: via het internetsignaal van de buren hebben we nu weer tijdelijk overal internet in huis; de snelheden zijn hoger dan verwacht (zo'n 50 Mbps; daar komen we het paasweekend wel mee door). Ik heb het gisterenavond pas kunnen doen en was vergeten jou dan nog te bedanken! Ik had het eerst geprobeerd met mijn Fritz!Box 7330 en 7360 die ik hier nog heb liggen, maar daar is deze mogelijkheid niet voorzien.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik durf het bijna niet schrijven, maar ik moet helaas bekennen dat ik de kabel verkeerd aangesloten had (in WLAN i.p.v. in DSL)...
Alles is nu opgelost!
Sorry voor de last, maar ook weer bedankt om iets nieuws bijgeleerd te hebben.
Groetjes, Guy
Alles is nu opgelost!
Sorry voor de last, maar ook weer bedankt om iets nieuws bijgeleerd te hebben.
Groetjes, Guy
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Dat verdient een facepalmpje 
Eind goed al goed.
Happens to all of us, ook al beweren sommigen onder ons van niet

Eind goed al goed.
Happens to all of us, ook al beweren sommigen onder ons van niet