Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

boonpwnz schreef: 06 apr 2023, 11:29 Ik heb altijd al een haat tegen de VS gehad. Maar dat is omwille van BUSH. Maar het is niet dat ik hierdoor Rusland zou minder haten het is eerder dat ik Europa of Canada boven hun 2 verkies. Ik vind gewoon de nutteloze oorlogen die de VS samen met Rusland uitvoeren gewoon triest. En ik doel dan niet dat de VS en Rusland samen oorlog voeren maar hun visie op de wereld is gewoon de reden dat ze oorlogen willen maken.

Heb dan liever een terughoudend Europa of Canada.
Dat is gewoon super naïef.
Het is gemakkelijk terughoudend te zijn als je niets hebt om jezelf te verdedigen, en je op anderen -in casu, de Amerikanen- rekent om jezelf te verdedigen.
Europa doet alsof hun diplomatie iets oplost, maar die diplomatie werkt alleen als er een stok achter de deur is -militaire macht- en daarvoor rekent Europa op de Amerikanen.
Europa zet een grote bek op, maar het stelt niets voor, en dat is de enige reden waarom we terughoudend zijn.
We hebben geen Europees leger, en we zijn het op Europees vlak zelden eens over buitenlandse politiek.
Europa doet alsof het het praten op zich is dat iets oplost, maar neem de stok achter de deur (de Amerikanen) weg en er zal nooit vrede komen.
Of dacht je dat de 2e wereldoorlog met alleen diplomatie was opgelost geraakt?
Dacht je dat de oorlog in Kosovo was opgelost met alleen praten, of zouden die luchtbombardementen er voor iets tussen gezeten hebben?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

boulder schreef: 06 apr 2023, 12:27 Dat is gewoon super naïef.
Het is gemakkelijk terughoudend te zijn als je niets hebt om jezelf te verdedigen, en je op anderen -in casu, de Amerikanen- rekent om jezelf te verdedigen.
Het is uiteraard nog makkelijker om ervoor te pleiten dat anderen op een paar duizend km van je bed met dagelijks gevaar voor eigen leven een oorlog gaande houden zodat je zelf zeker geen gevaar loopt voor je eigen hachje en "de vijand" niet tot bij je geraakt zodat je zelf de daad bij het goedkope woord niet moet voegen.
Altijd makkelijk ver van eigen lijf en leden te roepen dat anderen dagelijks hun leven voor je moeten blijven riskeren uit niet aflatende angst zelf ooit hetzelfde daadwerkelijk te moeten doen.
Dat is niet alleen naÏef maar eerder hypocriet en laf.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ivob schreef: 06 apr 2023, 12:35 Het is uiteraard nog makkelijker om ervoor te pleiten dat anderen op een paar duizend km van je bed met dagelijks gevaar voor eigen leven een oorlog gaande houden zodat je zelf zeker geen gevaar loopt voor je eigen hachje en "de vijand" niet tot bij je geraakt zodat je zelf de daad bij het goedkope woord niet moet voegen.
Alsof dat die Oekraïners niet gewoon hun grondgebied verdedigen.
Alsof ze het voor mij doen.
Natuurlijk zou het voor Poetin lovers beter uitkomen als wij hen in de steek zouden laten en geen wapens meer leveren, zodat Rusland helemaal hun numerieke overwicht zouden kunnen laten spelen.
Bij jouw "een oorlog gaande houden" vergeet je maar al te graag dat het Rusland is die die oorlog gaande houdt, niets belet hen zich terug te trekken.
Rusland valt binnen, Oekraïne verdedigt zich, dat is de waarheid.

Toegevoegd na 4 minuten 42 seconden:
boonpwnz schreef: 06 apr 2023, 11:29 Ik heb altijd al een haat tegen de VS gehad. Maar dat is omwille van BUSH.
Vind je dat niet een beetje onnozel?
Stel je eens voor dat een Fransman zou zeggen : "Ik heb altijd een haat tegen België gehad. Maar dat is omwille van VERHOFSTADT.", of "Ik heb altijd een haat tegen België gehad. Maar dat is omwille van BOUDEWIJN."
Je zou dat terecht een heel rare redenering vinden.
Alsof één staatshoofd of regeringsleider ervoor zorgt dat je een permanente haat tegen een land hebt.
Dat is compleet irrationeel, Bush is de VS niet, net zomin als Boudewijn of Verhofstadt België is.
sukkelaar
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

ivob schreef: 06 apr 2023, 12:35 Het is uiteraard nog makkelijker om ervoor te pleiten dat anderen op een paar duizend km van je bed met dagelijks gevaar voor eigen leven een oorlog gaande houden
er is maar 1 iemand die de oorlog in Oekraine gaande houdt en dat is dictator Poetin in het Kremlin, als hij zijn troepen terugtrekt is de oorlog direct gedaan.
heb je er ondertussen over nagedacht hoe jij de oorlog in Oekraine wil stoppen?
ivob
Elite Poster
Elite Poster

sukkelaar schreef: 06 apr 2023, 12:53 heb je er ondertussen over nagedacht hoe jij de oorlog in Oekraine wil stoppen?
Het is je misschien ontgaan maar ik ben niet in oorlog met Oekraïne noch Rusland noch met wie dan ook.
Noch pleit ik ervoor dat eender welke onderdaan van eender welke natie zijn leven moet geven zodat ik geen last zou hebben van wie dan ook.
De dag dat men mij lastig valt zal ik mezelf wel verdedigen en moet ik niet wachten tot een ander dat voor mij zou willen doen.
Dat lijkt me meer jouw strategie.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ivob schreef: 06 apr 2023, 12:58 Het is je misschien ontgaan maar ik ben niet in oorlog met Oekraïne noch Rusland noch met wie dan ook.
Noch pleit ik ervoor dat eender welke onderdaan van eender welke natie zijn leven moet geven zodat ik geen last zou hebben van wie dan ook.
De dag dat men mij lastig valt zal ik mezelf wel verdedigen en moet ik niet wachten tot een ander dat voor mij zou willen doen.
Dat lijkt me meer jouw strategie.
Of anders gezegd, ik, ivob zal elke oplossing die ook maar iets onderneemt tot op de grond afbreken, maar ik, ivob zal zelf nooit met enige oplossing afkomen.
Dat komt omdat van zodra het concreet wordt, men de zwakke punten makkelijk kan onderuit halen.
Niets zo perfect als iets dat niet bestaat...
ivob
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 06 apr 2023, 12:43 Alsof dat die Oekraïners niet gewoon hun grondgebied verdedigen.
Nou, niemand houdt ze tegen hun grondgebied zelf te verdedigen.
Moesten ze dat inderdaad zelf doen was het daar al lang afgelopen met veel minder doden tot gevolg.
Sol Invictus!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ivob schreef: 06 apr 2023, 13:01 Nou, niemand houdt ze tegen hun grondgebied zelf te verdedigen.
Moesten ze dat inderdaad zelf doen was het daar al lang afgelopen met veel minder doden tot gevolg.
Dat doen ze dan ook zelf, maar ik snap dat jij wilt dat Rusland wint, zodat ze dan aan het volgende land kunnen beginnen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 06 apr 2023, 13:00 Of anders gezegd, ik, ivob zal elke oplossing die ook maar iets onderneemt tot op de grond afbreken, maar ik, ivob zal zelf nooit met enige oplossing afkomen.
Dat komt omdat van zodra het concreet wordt, men de zwakke punten makkelijk kan onderuit halen.
Niets zo perfect als iets dat niet bestaat...
Tja, de "oplossing" van Boulder & Co, het aan de gang houden van de oorlog in Oekraïne tot zelfs pleiten Rusland volledig plat te gooien, heeft in conreto nog niet tot veel geleid. Of het zouden de talloze extra doden moeten zijn die men liever niet meetelt omdat het nog altijd een ver van eigen bed show blijft?

Toegevoegd na 3 minuten 35 seconden:
boulder schreef: 06 apr 2023, 13:04 Dat doen ze dan ook zelf, maar ik snap dat jij wilt dat Rusland wint, zodat ze dan aan het volgende land kunnen beginnen.
In een oorlog zijn er zelden winnaars bij wie rechtstreeks in het conflict betrokken is. Ik ga er dus zeker niet van uit dat Rusland wint noch Oekraïne.
De winnaars zijn, zoals bij bijna elke oorlog, de oorlogsindustrie en grootmachten met hun eigen agenda ten koste van alle anderen.
Maar ik begrijp dat je uit angst dat men de volgende keer voor eigen deur zou staan liever hebt dat een oorlog eindeloos ver van je bed gevoerd blijft ipv dat je zelf eens de daad bij het woord moet voegen.
Ik begrijp ook dat je vanuit het standpunt "wij de goei tegen zij de slechten" niet helder meer kan denken en je laat manipuleren tot het aan de gang houden van oorlogen met vele doden tot gevolg. Zolang het maar ver van eigen bed gebeurt en je er zelf niet in betrokken geraakt en dan zelf zou moeten handelen.
Laatst gewijzigd door ivob 06 apr 2023, 13:12, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

Hoe wereldvreemd kan je zijn, eerst iedereen de mantel uitvegen om dan te verwachten applaus te krijgen.
Hopelijk komt het nooit meer..

https://www.hln.be/buitenland/poetin-wa ... pMKMz5uEmc

Van https://t.me/V_Zelenskiy_official

Hundreds of thousands of our people defend Ukraine from the enemy. Millions help! They look for everything necessary for defense, heal and rehabilitate people after injuries, rescue after Russian strikes, work for Ukraine and Ukrainians.

This is the essence of our strength.
We are fighting for our lives!

(video bij de tekst) https://tinyurl.com/52d7krhw
Laatst gewijzigd door Petrikske 06 apr 2023, 13:39, in totaal 1 gewijzigd.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ivob schreef: 06 apr 2023, 13:10 Tja, de "oplossing" van Boulder & Co
Zoals hierboven gezegd, het makkelijkste is GEEN oplossing voor te stellen en alles wat wel concreet is af te schieten.
Dat is wat ivob doet, alles afschieten, maar zelf niets concreets als oplossing voorstellen.
ivob schreef: 06 apr 2023, 13:10 het aan de gang houden van de oorlog in Oekraïne
Het is toch Rusland zelf die die oorlog aan de gang houdt, of hoe moeten we het steeds weer opnieuw "gedeeltelijk" mobiliseren opvatten, nadat ze hun vorige kanonnenvlees opgebruikt hebben?
ivob schreef: 06 apr 2023, 13:10 Maar ik begrijp dat je uit angst dat men de volgende keer voor eigen deur zou staan liever hebt dat een oorlog eindeloos ver van je bed gevoerd blijft ipv dat je zelf eens de daad bij het woord moet voegen.
Rusland zou natuurlijk graag hebben dat Westerse landen erbij betrokken raken.
En toeval of niet, dat is ook wat ivob altijd suggereert...
ivob schreef: 06 apr 2023, 13:10 Ik begrijp ook dat je vanuit het standpunt "wij de goei tegen zij de slechten" niet helder meer kan denken en je laat manipuleren tot het aan de gang houden van oorlogen met vele doden tot gevolg.
Je vrienden laten stikken, dat is wat jij wilt doen, en de aggressor gewoon zijn ding laten doen.
Gaan we lekker niet doen, we gaan ze doen bloeden zoveel mogelijk.
sukkelaar
Plus Member
Plus Member

ivob schreef: 06 apr 2023, 13:10 Tja, de "oplossing" van Boulder & Co, het aan de gang houden van de oorlog
dus diegenen die Oekraine hun vrijheid willen geven zijn diegenen die de oorlog in gang houden?
Ik begrijp ook dat je vanuit het standpunt "wij de goei tegen zij de slechten" niet helder meer kan denken
maar omdat jij 1 vd weinige bent die hier helder kan denken wil ik toch echt graag je argumentatie en onderbouwing kennen.

blijkbaar weet jij dat het eigenlijk niet de oekraieners zijn die vechten, moesten zij vechten was de oorlog blijkbaar al lang gedaan volgens jou.
Hoe kom je daarbij en uit welke landen komen de soldaten die daar vechten?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 06 apr 2023, 13:10 Hoe wereldvreemd kan je zijn, eerst iedereen de mantel uitvegen om dan te verwachten applaus te krijgen.
Hopelijk komt het nooit meer..

https://www.hln.be/buitenland/poetin-wa ... pMKMz5uEmc
Doet mij denken aan de laatste dagen van Ceaucescu.
Hij was het gewoon altijd applaus te krijgen van een bevolking die straatarm was.
Hij stond een van zijn vlammende toesproaken te houden op het balkon, en te zwaaien naar de menigte.
Plots draaide de menigte zich om, en toonde haar rug naar hem als overduidelijk teken dat ze schoon genoeg hadden van die dictator.
Er werd geroepen, de camera's draaiden eventjes weg in de hoop het protest te camoufleren.

Voor wie nog eens die heuglijke gebeurtenis wil zien (of ze nog nooit gezien heeft) :

Ik denk dat dat schorremorrie nog 72 uur geleefd heeft vooraleer hij gelyncht werd.
Hier is het natuurlijk niet het volk zelf die niet meer applaudisseert als een bende jaknikkers, maar zijn staf.
Hij kan ze niet allemaal het raam laten uitgooien.
Laatst gewijzigd door boulder 06 apr 2023, 13:51, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Oekraïne werd opnieuw aangevallen door Rusland en vecht voor eigen land en leven. Rusland is de agressor in deze en Oekraïne een land dat zichzelf verdedigt.

Oekraïne krijgt inderdaad steun van andere landen omdat door de herhaaldelijke agressie en economische chantage niemand nog enig belang hecht aan het woord van Rusland. Ze hebben niet alleen de Oekraïense bloedbroeders kapotgeschoten maar ook hun eigen restje geloofwaardigheid. Niemand wil datzelfde lot dus steunen ze uiteraard de mensen die vechten tegen de agressor. Zelf beginnen vechten zou misschien ook kunnen maar dan krijg je een escalatie die weinigen willen, is dat wat ivob dan wenst? Hoe zou dit de zaak verbeteren?

Rusland gebruikt trouwens ook vooral mensen uit achtergestelde gebieden en regelrechte nazi's om te vechten, ze laten maw ook anderen voor hen vechten want de burgers uit rijkere steden laten ze zoveel mogelijk in de waan dat de glorieuze speciale operatie niet de zoveelste vuile oorlog is om ideologische bullshit over een compleet falend systeem. Een groot deel is gewoon gevlucht om niet te moeten deelnemen aan de complete waanzin van hun leider.

De oorlog laten voortduren ligt vooral aan Rusland want ze kunnen hun tanks die nog niet uit elkaar vallen ook in achteruit zetten en terugkeren naar hun eigen land. De Russen kiezen om dat niet te doen (foute keuze?). Dat Oekraïne het enige land dat ze hebben, willen veiligstellen voor hun kinderen zodat die niet onder het mislukte Russisch systeem moeten leven is logisch, het is dezelfde logica die andere landen deed afscheuren. Iedereen gaat lopen maar het is de fout van anderen uiteraard.

In oorlog zijn er inderdaad geen winnaars op de wapenindustrie na maar het is moeilijk Rusland bij de goeie te kunnen rekenen, niet voor de Oekraïners die nodeloos afgemaakt worden, niet voor de landen die hetzelfde lot vrezen, niet voor de Russen die sneuvelen voor een nutteloze oorlog die ze niet eens zo mogen noemen.

En Rusland laten doen en Oekraïne laten stikken is de magische oplossing of zo wordt het voorgesteld terwijl niemand nog een woord gelooft van het woord van de Russen. We hebben diezelfde fout al vaak gemaakt en DAT is de reden waarom er nu gevochten wordt en landen Oekraïne steunen. Met die Russen weet je nooit en ze zijn totaal maar dan ook totaal onbetrouwbaar, dat zeg ik niet, dat hebben ze opnieuw zelf bewezen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Welgeteld 1 dag na de toetreding van Finland doen ze reeds de aankondiging dat ze "David's Sling Missile System" zullen aankopen.
Kostprijs? Honderden miljoenen dollars.

De prijs om zich een beetje veiliger te voelen als buurland van RuZzia.

Al werken de Finnen al vele jaren om hun bevolking te beschermen tegen de RuZzen.
Volledige steden ondergronds, dit moet bergen geld gekost hebben.

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Bedankt: 118 keer
Te Koop forum

Zag nu dit: Bill Clinton voelt zich schuldig omdat hij Oekraïne overtuigde om hun kernwapens op te geven in 1994.

Benieuwd of Rusland ze nog had aangevallen mochten ze de kernwapens behouden hebben.
Was door Jeltsin afgestemd om hen met rust te laten in ruil voor terug gave.
Maar Putin doet wat hij wil.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Abusimbal schreef: 06 apr 2023, 14:20 Zag nu dit: Bill Clinton voelt zich schuldig omdat hij Oekraïne overtuigde om hun kernwapens op te geven in 1994.
Was toen ook een andere tijd hé, de vrees bestond dat die kernwapens in verkeerde handen konden vallen (terroristen)
En die vrees bleek later ook niet helemaal ongegrond als je ziet wat er sindsdien allemaal gebeurd is.

Maar een foute keuze durven toegeven en spijt betuigen siert hem toch vind ik.

Boris Jeltsin, dat was toch vaak lachen als hij er weer 1 of meer teveel op had. :-D

Maar er was wel vrede en toenadering tot de US.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Bedankt: 118 keer
Te Koop forum

Als er in Rusland een burgeroorlog zou uitbreken met meerdere partijen dan is een kernarsenaal bezitten ook niet iedeaal denk ik dan.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat over terrorisme is inderdaad terecht want nu zit je met een terrorist met een pak kernwapens incl deze van Oekraïne. De bedreigingen om ze te gebruiken komen dan ook met de regelmaat van de klok en ondertussen vallen er geregeld bommen rond de grootste kerncentrale van Europa.

Zelf vrees ik die kernwapens minder omdat hij dan werkelijk bewijst dat hij ECHT zot is maar een ongeluk met een kerncentrale kan altijd en dan zal het weer zaak zijn om de schuld te steken op anderen, de NATO, de NAZI's, de LGBTQ+,... kortom iedereen behalve de Russen, die brave misbegrepen dutskes.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Abusimbal schreef: 06 apr 2023, 14:47 Als er in Rusland een burgeroorlog zou uitbreken met meerdere partijen dan is een kernarsenaal bezitten ook niet iedeaal denk ik dan.
Klopt, dat bewijst dat de beslissing van toen heel begrijpelijk was.
Stel je voor dat het huidige Rusland uit elkaar valt in deelrepublieken.
Zouden wij ons in het Westen dan op ons gemak voelen dat kernwapens in handen komen van allemaal verschillende leiders, vaak met radicale gedachten?
Om dan nog maar van terroristische bewegingen te zwijgen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

China wilt bemiddelaar zijn maar Rusland wilt niet.

Ik heb de indruk dat we inderdaad beter gewoon de banden met China maximaal benutten en de Russen gewoon laten kapot gaan...
Het is niet anders.

De VS wil China tegenhouden maar Europa wil dat niet. Maar europa en de VS wil Rusland tegenhouden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Waar maken we ons toch zorgen over, de toekomst is aan heel veel mobiele SMR's, aan terroristen geven we geen vervoersbewijs en we laten de controledienst van de lijn of NMBS controleren, klaar. Superveilige power en spotgoedkoop! En geef toe, wat past er nu beter bij een vuile oorlog dan vuile bommen?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: 06 apr 2023, 15:41 China wilt bemiddelaar zijn maar Rusland wilt niet.
Ah nee want Rusland wil gewoon baas blijven spelen en geen duimbreed toegeven, hoe kan je in hemelsnaam met zo'n partij onderhandelen

Toegevoegd na 3 minuten 20 seconden:
boonpwnz schreef: 06 apr 2023, 15:41Ik heb de indruk dat we inderdaad beter gewoon de banden met China maximaal benutten en de Russen gewoon laten kapot gaan...
Als het om de centen gaat vergeten mensen nogal snel.
Niet vergeten dat China maar wat graag Taiwan wil aanvallen, en wie weet willen ze ook nog graag enkele stukjes
van Putlerland erbij.
China heeft immers nog enkele rekeningen open staan met Rusland, volgens deze video zou een 'onzichtbare invasie' zelfs al een hele tijd aan de gang zijn.

Ik denk niet dat de kanonnen snel gaan zwijgen.

Funfile
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Met het bezoek van Macron aan China en die zijn vraag aan president Xi Jinping om te bemiddelen in de oorlog Rusland tegen Oekraine.

En dan zet Rusland gewoon China te kakken door te aan te geven dat ze momenteel gewoon niet willen praten. Eerder hielden ze nog de schijn hoog dat er overleg mogelijk was.

Daar staat China dan mooi met de broek op de enkels met hun voorgesteld vredesplan. Héél slim van Putin.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

sukkelaar schreef: 06 apr 2023, 13:44uit welke landen komen de soldaten die daar vechten?
Mensen vanover de hele wereld zijn nu aan het vechten in Oekraïne, soms denk ik wel eens 'hoe ben jij in godsnaam in Oekraïne
verzeild geraakt?'

Er zijn daar trouwens niet alleen buitenlanders om te vechten maar er zijn ook heel veel vrijwilligers.
Zoals Brandon Mitchell uit Canada, hij zat vroeger in het leger maar kwam in de knoop met zichzelf en verliet het leger.
Hij is nu een verpleger in Oekraïne maar eigenlijk meer een manusje van alles.
Zo heeft hij al vele oproepen gedaan om radio's, dieselgeneratoren etc etc te sturen.. en hij gaat dan alles persoonlijk brengen.

Hier 1 van z'n meest recente video's waarin ze nieuwe gemobillseerden nog snel enkele basishandelingen trachten bij te brengen enkele dagen voor ze naar het front (zero line) moeten vertrekken.

De mooie instructrice in de video is Rebekah Maciorowski (Colorado US) https://twitter.com/bekamaciorowski
Med
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

ivob schreef: 06 apr 2023, 13:10 Tja, de "oplossing" van Boulder & Co, het aan de gang houden van de oorlog in Oekraïne tot zelfs pleiten Rusland volledig plat te gooien, heeft in conreto nog niet tot veel geleid. Of het zouden de talloze extra doden moeten zijn die men liever niet meetelt omdat het nog altijd een ver van eigen bed show blijft?
Voor de Oekraïners is het absoluut geen ver van eigen bed show. En zij willen toch blijven vechten voor hun vrijheid, hun cultuur en hun toekomst. Toch ga jij, als iemand vanuit een ver eigen bed, eens zeggen wat het westen moet doen om de Oekraïners te verplichten een nederlaag te laten lijden. Voor de 2de keer reeds. :bang:
ivob schreef: 06 apr 2023, 13:10 In een oorlog zijn er zelden winnaars bij wie rechtstreeks in het conflict betrokken is. Ik ga er dus zeker niet van uit dat Rusland wint noch Oekraïne.
De winnaars zijn, zoals bij bijna elke oorlog, de oorlogsindustrie en grootmachten met hun eigen agenda ten koste van alle anderen.
Maar ik begrijp dat je uit angst dat men de volgende keer voor eigen deur zou staan liever hebt dat een oorlog eindeloos ver van je bed gevoerd blijft ipv dat je zelf eens de daad bij het woord moet voegen.
Ik begrijp ook dat je vanuit het standpunt "wij de goei tegen zij de slechten" niet helder meer kan denken en je laat manipuleren tot het aan de gang houden van oorlogen met vele doden tot gevolg. Zolang het maar ver van eigen bed gebeurt en je er zelf niet in betrokken geraakt en dan zelf zou moeten handelen.
Onderhandelingen starten is rusland al dadelijk als winnaar aanduiden. Misschien heb je het nog steeds gemist, maar er zijn vele pre-condities die rusland stelt vooraleer er onderhandelingen kunnen starten. En de onderhandelingen zullen dan nogmaals moeten opbrengen voor rusland, anders zijn het geen onderhandelingen. Dus ga je hen nog meer winst geven. Land, industrie, havens, mijnbouw, landbouw, gas,...... ga jij met plezier aan Putin schenken zodat hij in eigen land als grote overwinnaar uit de bus kan komen. Ook Prigozhin met zijn Wagner Group zal als overwinnaar uit de bus komen want die gaat bepaalde mijnen claimen als trofee.

En Oekraïne ga jij opnieuw vernederen. In 2014 zijn zij verplicht geworden, zij hebben dit geslikt omdat zij wisten dat zij rusland niet aan konden. En nu wil jij hen opnieuw vernederen. Proficiat.

Nochtans is de "oplossing" simpel: rusland kan zijn troepen terug trekken uit Oekraïne, en er kunnen onderhandelingen komen waar de 2 landen als evenwaardige partijen kunnen staan. Die oplossing wenst rusland niet. Jij pleit ook niet voor die "oplossing". Vreemd... :roll:

Een andere oplossing is Oekraïne de wapens te geven om rusland uit hun eigen land te krijgen. Spijtig genoeg kost dit veel te veel tijd, en word er teveel getreuzeld. Nog steeds zijn er westerse politici die trachten niet te "escaleren", terwijl rusland constant escaleert. Ongetwijfeld niet de ideaalste oplossing, maar wel de oplossing die voor een langdurige vrede kan zorgen. Uw oplossing helemaal niet aangezien er ongetwijfeld Oekraïners zullen zijn die dit niet gaan aanvaarden en als vrijheidsstrijders blijven strijden.

U verklaard wel dat Boulder uit angst liever een oorlog eindeloos ver van zijn bed laat duren. Maar dat geldt eigenlijk ook voor u: U wil liever dat Oekraïners maar onder autocratisch regime komen, ver weg van u.
sukkelaar
Plus Member
Plus Member

Of oekraine per direct lid vd nato maken en rusland een ultimatum stellen om te vertrekken uit oekraine?
Anders krijgen ze echt met de nato te maken ipv dit wijfelend gedoeda we nu al een half jaar zien?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Het spijtige is dat een land in oorlog nooit lid kan worden van de navo.
Maar eenmaal de oorlog voorbij zou het snel kunnen gaan, misschien maar goed ook met al het wapentuig dat we naar daar transporteren.
Laat ons alvast de Zweden snel verwelkomen.

Het is toch niet te vatten, Putler valt Oekraïne binnen uit vrees dat ze anders lid zullen worden van de navo en dat terwijl 1 enkel land voldoende is om de toetreding te blokkeren.
Een land chanteren of omkopen ware zoveel goedkoper geweest.
Kijk wat de grote dwerg nu op z'n bord heeft gekregen...
Med
Pro Member
Pro Member

Het hele navo, eu, nazi's... discours waren maar afleidingsmaneuvres, deels gericht op binnenlandse steun, deels om het westen terughoudend en twijfelend te laten reageren.

De enige echte redenen waren macht en invloedsfeer groots maken. Een invloedsfeer waar Rusland als machtig zou schitteren. In Wit-Rusland was het gelukt, in Oekraïne 2x mislukt.
Eén van de russische eisen voor vrede is dan ook dat Oekraïne bij het CIS moet toetreden.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Op de beelden van Petriske ziet men duidelijk dat troepen die in het beginnende stadium zitten goed worden geiformeerd wat te doen bij iemand die geschoten is.Dit is zeer belangrijke info, vele van de soldaten worden niet gedood door de kogel,maar door de omstandigheden nadien,een goede opleiding in deze materie kan ervoor zorgen dat velen er levend vanaf brengen.Ik heb dit ook meegemaakt tijdens mijn opleiding in het Belgisch leger,op zo een moment begint iedereen te beseffen dat oorlog iets zeer ernstig is,men probeert ook omstandigheden te crieren (verder in de opleiding) die veel dichter tegen de rialiteit liggen,om zo paniek(als er meerdere slachtoffers vallen) zoveel mogelijk in de kiem te smoren.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

boonpwnz schreef: 06 apr 2023, 11:29 Ik heb altijd al een haat tegen de VS gehad.
Het is duidelijk dat die haat je stekeblind maakt !
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Med schreef: 07 apr 2023, 07:42 Het hele navo, eu, nazi's... discours waren maar afleidingsmaneuvres, deels gericht op binnenlandse steun, deels om het westen terughoudend en twijfelend te laten reageren.
Dat gedoe rond NATO houd absoluut geen steek. Hij praat wel met NATO landen, Turkije, Hongarije zijn hierin goede voorbeelden.
En Finland dan, de NATO die nu slechts enkele honderden km van St-Petersburg verwijderd is ? Daar zwijgt het Kremlin over, de opgewekte haatballon bij de bevolking tegen de NATO als geheel mag niet doorprikt worden.
De enige echte redenen waren macht en invloedsfeer groots maken. Een invloedsfeer waar Rusland als machtig zou schitteren. In Wit-Rusland was het gelukt, in Oekraïne 2x mislukt.
En daarom moest Zelensky en zijn regering zo snel mogelijk van het terrein verdwijnen. Men was bezig met die Oostelijke provincies te verfraaien met nieuwe moderne flats, wegen en bruggen. De inwoners van de provincies Luhansk en Donetz die deze vooruitgang als heel positief aannamen begonnen zich sterk te keren tegen de invloed van de aanwezige warlords.
Daarnaast bestond het gevaar dat over de grenzen heen in nabije Russische provincies de bevolking teveel zou beïnvloed worden bij het aanschouwen van een beter leven in het oosten van Oekraïne.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Med
Pro Member
Pro Member

Daarom ook haalt men nu mensen uit afgelegen gebieden naar de bezette gebieden. Ondertussen al 40.000 zijn er naar Mariupol gebracht. Voor hen is dit een "wow" moment.
Op die manier wil men de bezette gebieden russisch maken.
Met het geld die de oorlog gekost heeft, en de heropbouw van de vernielde steden, had men in Rusland verschillende nieuwe steden kunnen stichten.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat is ook zo'n doorprikking van de ballon. Zelensky is de handpop van de Amerikanen volgens sommigen maar ze zijn vooral treurig omdat hij niet de handpop van Poetin wou spelen :) Kortom, eigen handpop eerst.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Maar eerlijk als je ziet welke hervormingen Oekraïne doet in oorlogstijd is toch wel heel opmerkelijk. Dat is echt een heel sterk land.
sukkelaar
Plus Member
Plus Member

Med schreef: 07 apr 2023, 11:41 Met het geld die de oorlog gekost heeft, en de heropbouw van de vernielde steden, had men in Rusland verschillende nieuwe steden kunnen stichten.
na de val vd ussr had rusland 2 keuzes
de weg die ze nu ingeslagen hebben of simpelweg zich aan noorwegen spiegelen en zo'n land worden.

men koos voor de dictator en nu loopt men zelfs het risico om te eindigen als noord-korea
1 dictator, een eeuwige oorlog tegen de Vs en een creperende bevolking. Straks is men, net als N-Korea, ook ngo volledig afhankelijk van China.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Med schreef: 07 apr 2023, 11:41 Daarom ook haalt men nu mensen uit afgelegen gebieden naar de bezette gebieden. Ondertussen al 40.000 zijn er naar Mariupol gebracht. Voor hen is dit een "wow" moment.
Op die manier wil men de bezette gebieden russisch maken.
Inderdaad, wat gaat dat geven als Oekraïne gaat pogen om de Krim opnieuw in te nemen?
Gaat alles nog veel gecompliceerder maken vrees ik.

Toegevoegd na 2 minuten 8 seconden:
boonpwnz schreef: 07 apr 2023, 12:25 Maar eerlijk als je ziet welke hervormingen Oekraïne doet in oorlogstijd is toch wel heel opmerkelijk. Dat is echt een heel sterk land.
Wees maar zeker dat hoe kapot geschoten dat land ook is, ze zullen heel snel herrijzen, moeten ze de RuZzen wel buiten krijgen eerst natuurlijk.
Maar er zijn nu reeds overeenkomsten afgesloten voor de heropbouw, dat zal ook een opdracht worden voor de vele buurlanden.

Toegevoegd na 2 minuten 58 seconden:
sukkelaar schreef: 07 apr 2023, 12:59Straks is men, net als N-Korea, ook ngo volledig afhankelijk van China
En dan gaan ze nog moeten vrezen dat China enkele delen terug wil.
Xi Jinping was wel heel kil bij z'n laatste bezoek aan Putler.

Ondertussen zou Oekraïne begonnen zijn met het stelselmatig uitschakelen van de Russische luchtverdediging (Himars) ,dit zou er op kunnen
duiden dat er iets op til is. (info komt van Russische milbloggers dicht aan het front)
Med
Pro Member
Pro Member

boonpwnz schreef: 07 apr 2023, 12:25 Maar eerlijk als je ziet welke hervormingen Oekraïne doet in oorlogstijd is toch wel heel opmerkelijk. Dat is echt een heel sterk land.
Eigenlijk niet zo opmerkelijk. Misschien wel voor ons, Belgen.
Vele oost-europese en noord-europese landen hebben een sterk nationaliteitsgevoel. Al geldt dat niet exclusief voor hen.
Dat is ook de grote denkfout die velen in het westen maken. Zelfs de meeste pro-russische Oekraïners zetten nu Oekraïne op de 1ste plaats. Net als de meeste russisch sprekenden.

Dat nationaliteitsgevoel heeft als gevolg dat zij nu het belang van Oekraïne als gemeenschappelijk doel hebben. En een deel van dat belang kan enkel als zij in een vrij, veilig en welvarende omgeving kunnen leven. Daarom dat zij hun hoop op EU en NAVO vestigen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Klopt wat Med zegt, de Oekraïners weten waarvoor ze vechten terwijl de Russen naar een land gestuurd worden om iets te doen dat ze niet mogen uitspreken en dat de meeste eigenlijk niets kan schelen. Daarom zijn velen gaan lopen om niet aan die onzin mee te moeten doen en moet men recruteren bij nazi's en andere criminelen. Als dat niet werkt neemt men een promovideo op waarbij men een slechte soldaat met een hamer het hoofd in slaat.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Med schreef: 07 apr 2023, 13:37 Zelfs de meeste pro-russische Oekraïners zetten nu Oekraïne op de 1ste plaats. Net als de meeste russisch sprekenden.
Dat nationaliteitsgevoel heeft als gevolg dat zij nu het belang van Oekraïne als gemeenschappelijk doel hebben.
Niet het zichtbare onmiddellijk voor waarheid aannemen, er broeit daar vanalles onder de toplaag en mocht Oekraïne het volledige land kunnen bevrijden dan gaan daar nog vele rekeningen vereffend worden buiten het zicht van de camera's net zoals dat ook hier is gebeurd op het einde van WWII.
Nog deze week verbood een Pro- Russische priester om een kerkdienst te houden voor een gestorven soldaat van Oekraïne.
Dit leidde tot felle protesten waaraan burgers, politiemensen en militairen deelnamen, die mensen zijn gewoon de kerk binnen gedrongen.

Vergis je niet, Putler heeft nog veel vazallen in Oekraïne
Het vermoeden gaat bv dat de priester in dit filmpje een FSB agent zou zijn, een soldaat proberen onderuit te halen met een voetveeg
is dan ook niet bepaald een actie die je zou verwachten van een priester hé.

En er zullen er ook velen zijn bij wie het nu reeds dun door de broek begint te lopen uit schrik, "Jaja wij zijn voor Zelensky" lol
Er zijn er al velen opgepakt door de SBU, ze monitoren immers het ganse mobiele netwerk, en ja er zijn er die zo dom zijn om met hun telefoon coördinaten door te geven aan de Russische artillerie ed.
Ja die worden tegenwoordig al heel snel van hun bed gelicht.

Blijkbaar zijn er al velen hun koffers aan het pakken in de Krim.

Hier het artikel van de Kiev Independent.
https://kyivindependent.com/moscow-patr ... st-denies/
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”