Esim : Iphone naar Iphone ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Hallo beste mense ,
sinds kort uit nieuwschierigheid overgeschakeld naar Esim.
Van simkaart naar Esim met proximus was heel gemakkelijk , gewoon de uitleg van d ehelpdesk volgen , via my proximus je QR code vinden en scannen en je bent vertrokken.

Nu echter puur om te experimenteren heb ik via een kennis haar Iphone 14 mini geleend .
De nodige stappen gevolgd voor de Esim overdacht ( Bluetooth open , wifi verbonden , ... ) Als je de optie klikt met door gaan van overdracht kan dit echter niet omdat proximus op de 13 mini niet word ondersteund door die ingebouwde Esim ?? :???:
De 13 mini is via apple gekocht en mijn Iphone SE 2022 via proximus zelf.
Iemand enig idee waarom ik niet kan overdragen ?
ligt het aan mij of proximus of de iphone's ? :bang:
Rke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

De provider moet dit ondersteunen. Komt dus door Proximus en heeft niks met je iPhone(s) te maken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Yep, ze zijn daar wel aan aan het werken, maar het is nog niet voor direct.

eSIM verwijderen van de oude phone, en via de QR terug toevoegen op de nieuwe is de enige mogelijkheid bij Proximus.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Kan je, op reis bijvoorbeeld, een esim van het land van bestemming toevoegen aan je iPhone en hangt dat af van je (Belgische) provider? Ik zit nu niet meer bij PX maar MV al is dat dezelfde doos. Er zal ook wel roaming bij MV zijn maar is die dezelfde als bij PX.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 105 keer

Als je vb een iPhone 13 hebt, kan je tegelijkertijd 2 actieve esims hebben (vb MV en Airalo voor data). Een iPhone 11 kan maar 1 actieve esim aan. Dus hangt van je toestel af. De roaming van MV zijn volgens mij nog anders dan die van Proximus, je kan vb geen data via MV gebruiken buiten de EU-UK-NO-Iceland.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Dizzy schreef: 06 apr 2023, 10:10 Kan je, op reis bijvoorbeeld, een esim van het land van bestemming toevoegen aan je iPhone en hangt dat af van je (Belgische) provider? Ik zit nu niet meer bij PX maar MV al is dat dezelfde doos. Er zal ook wel roaming bij MV zijn maar is die dezelfde als bij PX.
Je kan perfect meerdere esim's op je iPhone zetten, het maakt niet uit bij welke provider je origineel zit. Er kan wel altijd maar één esim tegelijkertijd actief zijn, de combo fysieke sim actief + één esim actief is wel mogelijk. Wil je actief blijven op je Belgisch nummer én een buitenlandse esim actief hebben, dan moet je Belgische nummer op een fysieke sim zitten.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Merci voor de uitleg! Momenteel heb ik nog een fysieke Belgische simkaart dus dat zou moeten werken. Nu nog uitvogelen of het interessanter is om te werken via roaming of een esim van ander land te gebruiken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

bedankt allemaal ! persoonlijk vind ik het Esim systeem toch een beetje een gedoe.
hopelijk blijven fysieke simkaarten langer maar aangezien iphone 15 dit al niet meer gaat hebben twijfel ik sterk :(
bvhalst
Premium Member
Premium Member

vverbeke schreef: 06 apr 2023, 10:23 Enig nadeel zijn de extra handelingen voor verandering gsm. Oud sim deleten en nieuwe aanvragen lijkt me iets omslachtiger dan een fysieke sim kaart veranderen.
ghostboy1993 schreef: 06 apr 2023, 10:31 bedankt allemaal ! persoonlijk vind ik het Esim systeem toch een beetje een gedoe.
hopelijk blijven fysieke simkaarten langer maar aangezien iphone 15 dit al niet meer gaat hebben twijfel ik sterk :(
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik heb geen ervaring met esim maar op welke manier is dat aanvragen omslachtiger dan een fysieke sim aanvragen/plaatsen? Verloopt dat niet digitaal?

Met een fysieke simkaart verander je de kaart van gsm en je bent klaar, hoe verloopt dat dan met esim?
bvhalst
Premium Member
Premium Member

Bij MV staat dat goed uitgelegd: https://mobilevikings.be/nl/esim/

Bij Airalo, Ubigi,…: app installeren en instructies volgen. Een nieuwe esim is na 10 mins geïnstalleerd en actief.

Versteken van gewone simkaart is kwestie van seconden (als ik een paperclip vind). Dus niet veel verschil.
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
Rke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dizzy schreef:Ik heb geen ervaring met esim maar op welke manier is dat aanvragen omslachtiger dan een fysieke sim aanvragen/plaatsen? Verloopt dat niet digitaal?

Met een fysieke simkaart verander je de kaart van gsm en je bent klaar, hoe verloopt dat dan met esim?
Je vraagt gewoon een nieuwe esim aan bij de provider en krijgt quasi instant een QR code die je dient te scannen. Hierdoor wordt de simkaart onmiddellijk toegevoegd op je gsm.
Dus geen gedoe om naar de winkel te moeten of de aanvraag online te doen en dan 1 of 2 dagen moeten wachten op de post.
Op 5 minuten tijd ben je good to go met esim.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Het enige nadeel is dus dat je vast hangt aan een gsm met esim maar ik veronderstel dat de meeste ondertussen wel esim ondersteunen of dat zullen doen in de nabije toekomst.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Eentje die je niet mag vergeten met eSims op vakantie is dat je toestel wel internetconnectie moet hebben als je de QR-code scant om het eSim profiel te downloaden.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

klopt helemaal , ben persoonlijk geen van van Esim... enige plus is alleen dat je snel van provider kunt wisselen maar dat is ook alles
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Ik heb een aantal simkaarten voor meer technische redenen, die regelmatig van gsm wisselen, en ik mag hopen dat de fysieke simkaart eeuwig blijft, want het gemak van een fysieke simkaart te wisselen zal e-sim nooit kunnen evenaren.

Ik herinner me de amerikaanse providers zonder simkaarten (die ze in de volksmond het CDMA systeem noemden), en die beperking werd toen vooral gebruikt door de providers om "niet-goedgekeurde" toestellen van hun netwerk te weren.
De fysieke simkaart werd daar als "vrijheid" bekeken, en eigenlijk is dat nog altijd zo; geen miserie, gewoon kaartje versteken.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

ITnetadmin schreef: 06 apr 2023, 21:09 Ik heb een aantal simkaarten voor meer technische redenen, die regelmatig van gsm wisselen, en ik mag hopen dat de fysieke simkaart eeuwig blijft, want het gemak van een fysieke simkaart te wisselen zal e-sim nooit kunnen evenaren.

Ik herinner me de amerikaanse providers zonder simkaarten (die ze in de volksmond het CDMA systeem noemden), en die beperking werd toen vooral gebruikt door de providers om "niet-goedgekeurde" toestellen van hun netwerk te weren.
De fysieke simkaart werd daar als "vrijheid" bekeken, en eigenlijk is dat nog altijd zo; geen miserie, gewoon kaartje versteken.
mijn gedacht precies !

EN even on-topic: Ik heb gisteren van de iphone SE3 mijn esim verwijderd en op de 13 Mini willen overdragen maar de 13 mini wilde de QR code niet scannen.
hoe kan dit?

Terug naar de iphone SE3 koppelen ging/gaat wel zonder enig probleem.
is de iphone 13 mini dat van de apple website komt mss ge-simlocked ? :?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”