Eigen maildomein

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Het moet er maar eens van komen, een eigen maildomein opzetten.
Maar ik heb er niet genoeg kaas van gegeten.
Ik begrijp dat ik ergens een domein moet registeren (de beoogde is vrij)
En dan ook ergens (dezelfde of een andere ergens) een mailservice moet aanschaffen.

Kan er iemand dit stap voor stap uit de doeken doen of me verwijzen naar een goede handleiding ?
Of kom ik toe met een dienst als dit:
https://www.ovhcloud.com/en-ie/emails/email-pro/

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Ik heb me een reseller hosting pakket genomen bij antagonist.nl.
Daarbinnen kan je dan verschillende adressen maken en mailboxen toekennen.
Ik laat dat adres dan binnenkomen bij gmail, zo heb je een eigen adres, maar toch de filter van gmail.
Zou je met die domeinnaam nog iets anders willen doen? Een site hosten, een eigen cloud opzetten, backup,... ?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Alleen email eigenlijk. Voor de rest geen behoefte aan. Vooral om van de hele oude provider-email af te geraken vermits er geruchten zijn dat die gaat verdwijnen...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer
  • Citeer
  • Citeer

Ik zit voor mijn e-mail van eigen domein bij https://www.zoho.com/mail/

Je kunt kiezen voor data in de EU te hosten. Is gratis email op eigen domein.
https://www.zoho.com/mail/zohomail-pric ... c=mpd-menu

Zie onderaan. "Forever Free Plan, Up to five users, 5GB/User, 25MB attachment limit.
Web access and free mobile apps. Email hosting for single domain."

Gebruik dat al een paar jaar. Heel tevreden over. Gratis is wel zonder pop3/IMAP. Uiteindelijk kan ik zonder dat. Goede webbased client, goede mail app.

En de betalende formule is ook heel redelijk van prijs.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Ik kan zoho.eu ook alleen maar aanbevelen. Veel opties, goede prijs. Vriendin zit daar met haar eigen domein.

Als het al wat meer moet zijn kan je ook eens piepen naar fastmail.com, daar zit ik nu voor mijn eigen mail. Een aantal toegevoegde features en een (IMHO, maar zeer persoonlijke mening) betere webcliënt maken voor mij wel het verschil.

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Gewoon Google Workspace Business Starter, zou me verbazen als je daar ook niet direct een domein kunt kopen
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer
  • Citeer
  • Citeer

"Gewoon" via een provider een domain aanschaffen, en een email-hosting pakket.

Ik zeg "gewoon", omdat je moet zien dat je email beveiligingen goed ingesteld staan, want google en anderen doen ambetant tegenwoordig (net nog voorgehad).
Normaal doet uw provider dat mooi voor u, maar als je gaat "customizen", kan het mislopen.

Beetje achtergrond:
Email verzenden (SMTP) is een in se onbeveiligd protocol, en vooral de afzender (mailFROM) wordt nergens gechecked; je zou dus perfect met "president(at)whitehouse.gov" als afzender kunnen mailen.
Tegenwoordig bestaan daar beveiligingen voor, en gaan mailservers de DNS records van het FROM domain checken op bepaalde records.
Specifiek SPF, DKIM, en DMARC.
De meest voorkomende (en eenvoudigste) is SPF, een TXT record in je DNS die bepaalt welke mailservers emails mogen verzenden in naam van je domein.
Geen correcte SPF noch DKIM (1 vd 2 is genoeg), en gmail bv weigert pertinent al je mails.

Standaard stellen email hosting providers dat wel juist in, *als* je niet teveel customized.
Ga je forwarden van 1 domein naar het andere, en dan email sturen in naam van beiden, kan het foutlopen.
Als je bv A.com en B.com in eigendom hebt, maar B.com emails forwarden gewoon naar een A.com mailbox, en je verzendt vanuit die mailbox mails met als afzender zowel A.com als B.com, dan moet in je B.com DNS ervoor zorgen dat de mailserver van A.com authorized is.

Ik zie dat wel ns gebeuren bij vzw's enzo, waar iedereen een mailbox krijgt van de vereniging, maar die in de praktijk forward naar hun prive email, en van daaruit mails verzenden met als afzender het vzw emailadres.
Dat kan dus, maar als je hun prive mailservers niet toevoegt aan het DNS record van het vzw domein, gaan die emails hun SPF checks failen.

Of bv: je gaat je nieuwe domein gebruiken, maar om een of andere reden blijf je bij de sending mailserver van je ISP, dan moet je die listen als authorized server in je DNS records.

DKIM is ingewikkelder, met keys enzo, en DMARC is meer een monitoring tool met wat instructies naar mailservers toe, maar je zou op z'n minst zeker moeten zijn dat je SPF checks nooit failen, of je mail gaat in spamboxen eindigen, of zelfs nooit aankomen.

Ik had recent dit nog voor; ik heb al 20 jaar een eigen emailconstructie, met meerdere domeinen en forwards, en daar zijn in de loop der jaren wel wat verouderde settings en andere onjuistheden ingeslopen.
En sinds vele grote providers en company spamservers veel strenger geworden zijn de laatste tijd, heb ook ik ns grote kuis moeten houden in die records en settings, want ik merkte dat ik issues had met mails die niet meer aankwamen.

Niet om je af te schrikken (met 1 maildomein ga je normaal nooit issues hebben), maar ik wijs er maar effe op dat de learning curve ietsje steiler is geworden dan vroeger.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer
  • Citeer
  • Citeer

Mijn domain staat bij Vimexx, mijn mail loopt via Fastmail. Ik maak voor alles een ander adres aan tegenwoordig, erg handig.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

ik ben nog een van die dinosauriers die een eigen mailserver heeft opstaan op een VM van leaseweb.
handige eraan is dat ik daardus ook de vrijheid heb alles in te stellen zoals ik wil, wat vooral voor de +-adressen en sieve-filters handig is.
qua onderhoud valt dat ook mee eens het opstaat, alleen af en toe de spamfilter nakijken en updaten
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Eigenlijk wou ik geen zoveelste topic waar iedereen komt zeggen waar hij/zij/hun/het zit met z'n email...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

misschien iets specifieker zijn:

je moet kijken naar wat je kennis is, wat je ervoor wil doen, en wat je precies nodig hebt.
als je er weinig/niets van kent en/of geen moeite wil insteken, kan je best voor een "hosted email met domein" gaan, zodat je zelf niets moet opzetten.

van de ovh link is het me niet duidelijk of er een domein is inbegrepen of niet, en je moet ook kijken of je genoeg hebt aan 10mb max mails via imap bv.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Het mag eigenlijk zo gemakkelijk mogelijk zijn.
domein registeren kan ook bij OVH, aan bijkomende kost wel.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

dan zit je bij 1 van die "hosted email" packs wel goed, zoals bij combell of transip.
(ook bij ovh zal dat waarschijnlijk wel relatief vlot zijn)
https://www.combell.com/nl/email-hosting/basic
https://www.transip.nl/webhosting/emailonly/#pakketten

gewoon kijken waar je ergens een domein kan registreren en koppelen aan een "email only" pakket.
en dan even kijken naar de specs, zodat je zeker bent dat het "genoeg" is.

- kijk naar hoeveel schijfruimte je krijgt
- kijk naar hoeveel adressen je krijgt (inclusief eventueel met de +-adressering)
- kijk naar hoe groot een bijlage mag zijn
- kijk dat je zeker imap & smtp kan gebruiken (voor een eigen webclient, dat je niet altijd webmail moet gebruiken)

en verder zal het vooral aan de prijs + eenvoud van het controlpanel liggen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider
  • Citeer
  • Citeer

als er staat "3 emailadressen" hoe moet ik dat dan verstaan ? 1 mailbox met 3 aliassen ? of 3 mailboxen ?
J.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
  • Citeer
  • Citeer

Joe de Mannen schreef: 03 apr 2023, 21:31 als er staat "3 emailadressen" hoe moet ik dat dan verstaan ? 1 mailbox met 3 aliassen ? of 3 mailboxen ?
J.
Dat lijkt me te vaag om met zekerheid te zeggen; hangt er echt vanaf hoe marketing dat bedoelt daar, en kan dus per bedrijf verschillen.
Ik zou gokken dat ze 3 mailboxen bedoelen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

lijkt me ook dat het 3 mailboxen zouden zijn, maar zoals gezegd... erg vaag en dus "voor interpretatie vatbaar".
daarom zou ik zeker aanraden om te kijken naar ergens waar ze specifiek zeggen +-adressen te ondersteunen (dan kan je [email protected] ingeven, en komt dat binnen op je [email protected] adres)
kijk eventueel ook naar opmerkingen zoals "sieve" ondersteuning of een andere vermelding van eenvoudige (server-side) email regels, zodat je bovenstaande adres ook automatisch in een eigen mapje kan laten terechtkomen e.d
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer
  • Citeer
  • Citeer

Die vaagheid bij sommige aanbieders is net wat me tegenhield voor hen te kiezen. Daarom dat ik uiteindelijk bij Fastmail terecht gekomen ben. In dit topic ook nog mogelijkheden: hier. Domain hosten bij hen kan volgens mij ook, maar dat had ik al ergens staan, dus dat was enkel de records aanpassen zoals Fastmail voorschreef en klaar. Je betaald per mailbox, maar de aliassen per mailbox zijn onbeperkt. Per alias kan je kiezen naar welke mailbox ze gaan.
Met die plus-tekens of puntjes wilde ik niet werken, dat filtert een spammer er zo uit.
Een andere optie is een aanbieder met een catch-all, daar alles op blokkeren behalve de aliassen die je aanmaakt. Dan heb geen onbeperkte aliassen nodig.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
  • Citeer
  • Citeer

Ik heb laatst een downgrade gedaan van een van mijn maildomains, en de mailhost provider (die ik momenteel naamloos zal houden) bood 1 gratis mailbox per domein aan (in de prijs van het domain inbegrepen).
Groot was echter wel zijn verbazing, toen ik vroeg hoe dat dan zat met de verplichte postmaster mailbox (de "admin account" van de mailboxen, die nog altijd verplicht moet bestaan in elk maildomain). Tot zover de RFC kennis van hosting providers.

Kijk dus ook even na of de aangeboden 3 accounts incl de postmaster zijn, want anders heb je er mogelijk maar 2 om uit te kiezen.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Waarom zou je postmaster niet als alias op een bestaande mailbox kunnen toewijzen?
Computer(k)nul
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer
  • Citeer
  • Citeer

Is denk ik iets dat dan misschien verplicht is maar in praktijk in ongebruik is. Nu ik het hier lees herinner ik dat ik toen ik mijn eerste domein had ik een postmaster@ instelde. Totaal vergeten met huidig domein.

En het is niet dat Zoho mij voorstelde dat in te stellen als standaard bij inkomende migratie naar hun platform. Zojuist een postmaster-alias aangemaakt.

Eens zien hoeveel spam ik daarop ga krijgen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
  • Citeer
  • Citeer

Fastmail is inderdaad een kant-en-klare oplossing als het enkel voor email is, en maakt dit relatief eenvoudig.

Enige dat je niet kan is een domein registreren bij hen. Enfin, sinds kort kan dat wel, maar voorlopig enkel als je account >2 maanden oud is (of minstens 30 dagen betalend). Maar enkel domeinen onder de TLD's ac, com, io, net, org, sh kan je daar registreren (geen .be).

Als je deze oplossing kiest ga je dus een domeinnaam ergens anders moeten registeren, en dan is het enkel een kwestie van de nameservers (NS-records) van je domeinnaam in te stellen naar Fastmail, zij configureren de rest dan automatisch. Handleiding alsook een test-tool beschikbaar.

Of als je geen .be wilt kan je kan ook een account maken, 2 maanden wachten waarin je kan nagaan of Fastmail u aanstaat, en dan kan je de domeinnaam registeren bij Fastmail en moet je niet bezig zijn met NS records: alles wordt dan automatisch geconfigureerd en heb je ook maar 1 partij die betrokken is.

Merk op dat je het Standaard plan moet nemen voor je eigen domeinnaam (ongeacht of je het bij Fastmail koopt of niet), je kan dit niet doen met het Basic plan.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 04 apr 2023, 09:13, in totaal 1 gewijzigd.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Ik heb het zelf niet, maar dit lijkt me ook een goede en vooral gemakkelijke optie:
https://domains.google
Heeft iemand hier ervaring mee?

Volgens wat ik zie kan je hier alles mee doen wat je wilt (en veel meer) voor €12/jaar.
De mail loopt dan via gmail. Heel handig en een vrij grote mailbox, maar ik weet niet hoe jij staat tegenover google qua privacy.
Als de 15GB te krap wordt kan je dat uitbreiden tot 100GB voor €2/maand.

Wat wel een nadeel kan zijn, ze bieden geen .be aan, maar wel com, info, net,...
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

De "consumer" gmail kan je op geen enkele manier proper linken aan je eigen domein - tenzij via forwarding (wat imho not done is).
Je moet al naar een workspace gaan om je eigen domain ten volle te kunnen gebruiken.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Vanuit gmail kan je versturen vanaf je eigen domein-mail.
Ik gebruik het enkel voor een adres dat ik maar een paar keer per jaar nodig heb, dus maak me geen zorgen.
Het binnen krijgen is inderdaad via forwarding.
Waarom is dat not done?
De pro versie lijkt me wat duur voor wat TS nodig heeft.
https://workspace.google.com/pricing.html
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Als ik me goed herinner is dat dan nog altijd via een 'sent via' header in je mail? Dus verre van proper.

Forwarders zijn vies omdat je een derde partij volledige inzage geeft in je mail, en dus ook in het al dan niet doorsturen ervan naar je eigen account.

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Ik ben overgeschakeld op https://simplelogin.io - een soort intelligende forwarding service. Het is een beetje wennen, maar eens dat goed opgezet is, werkt het echt fantastisch én is het best goedkoop ($30/jaar).
ooh. shiny.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Bij apple zit die functionaliteit gewoon mee in hun service .. :-) Maar ik geef toe dat simplelogin wel beter/uitgebreider is, bij apple zit je vast aan hun auth. provider, als die niet wordt ondersteund kan je de functie niet gebruiken as far as I know.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Dus als ik het goed begrijp moet ik:
1. het domein ergens registreren
2. een mailprovider kiezen
Gemakkelijkst is het dezelfde voor beide.
J.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
Bedankt: 114 keer
  • Citeer
  • Citeer

Wat is het voordeel van die aliassen aan te maken? Ik gebruik dezelfde methode als simplelogin: [email protected], [email protected], ... en laat alles via een catch-all rule in een [email protected] mailbox terecht komen. Tenzij je die alias ook als uitgaand adres wil gebruiken is het toch niet nodig om die effectief aan te maken?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Klopt, het voordeel van die simplelogin is automatische reverse aliassen, zonder dat je er naar moet omkijken. En het is ook eenvoudig om op te zetten (enkel MX records aanpassen en beetje config, presto).
ooh. shiny.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
  • Citeer
  • Citeer

Sinna schreef: 04 apr 2023, 08:00 Waarom zou je postmaster niet als alias op een bestaande mailbox kunnen toewijzen?
Het gaat er niet direct om dat het niet zou kunnen/mogen (voor zover ik weet), maar dat die email wel aanwezig moet zijn, volgens de RFC.

Vroeger hingen providers vaak je admin login vast aan die postmaster.
Logde ik bij priorweb vroeger in met de postmaster account (in de config, niet de mailbox zelf), dan kreeg ik veel meer opties (incl het wijzigen/resetten van andere mailbox pwds), bij het inloggen met een andere mailbox account kreeg je enkel settings van die mailbox.
De postmaster was zo de de facto admin van de mailboxen, zonder in te kunnen loggen in de main admin van de provider (waar, afh van de genomen diensten, ook webhosting, dns, etc geconfigged waren).

butskristof schreef: 04 apr 2023, 15:43 Wat is het voordeel van die aliassen aan te maken? Ik gebruik dezelfde methode als simplelogin: [email protected], [email protected], ... en laat alles via een catch-all rule in een [email protected] mailbox terecht komen.
Een aangemaakte alias kan gedirect worden naar een specifieke mailbox; zonder de juiste alias > mail niet in de mailbox.
Catch-alls vangen alles, ook spam.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

ITnetadmin schreef: 04 apr 2023, 19:46 Logde ik bij priorweb vroeger in met de postmaster account
die naam heb ik al even niet meer gehoord :)

ik denk dat strikt genomen de postmaster adressen niet meer nodig zijn (dacht dat daar een andere rfc voor was dat dat niet meer nodig was indien er een 554 melding zou gegeven worden bij de verbinding, maar niet helemaal zeker over de vereistes)

los daarvan denk ik dat er niet meer veel mail naar postmaster@ zal gaan, gezien:

- het mogelijk is dat het alias bestaat, maar de mails stil dropt (want: veel spam, gezien het een gekend adres is)
- je nu bounce en reporting address kan meegeven in o.a. dns (dmarc etc)

het is overigens ook mogelijk dat je op jouw domein géén alias voor postmaster moet beheren, maar dat de server dit automatisch zal doen,
want in principe is het postmaster@ adres (iirc) gereserveerd voor degene verantwoordelijk voor het beheer van het mailverkeer,
en als TS een eenvoudige oplossing wil, zal dat dus het bedrijf zijn dat hij uiteindelijk kiest.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
  • Citeer
  • Citeer

Joe de Mannen schreef: 04 apr 2023, 15:07 Dus als ik het goed begrijp moet ik:
1. het domein ergens registreren
2. een mailprovider kiezen
Ja, maar de wisselwerking tussen beide mag je niet vergeten. Die mailprovider moet ondersteunen dat de MX records van je domeinnaam naar die mailprovider verwijzen, niet alle mailproviders doen dat, en zij die dat wel doen vaak ook niet in het goedkoopste abonnement. En liefst zal die mailprovider je ook SPF en DKIM records bezorgen (die je gaat moeten kunnen instellen bij je domein registrar) zodat je uitgaande email niet voortdurend als spam aangemerkt wordt.
Joe de Mannen schreef: 04 apr 2023, 15:07Gemakkelijkst is het dezelfde voor beide.
Als je het hoort donderen bij de voorgaande paragraaf neem je idd best een mailprovider waar je ook een domeinnaam bij kan registeren (let wel: beter geen domeinprovider waar je ook een email adres bij kan krijgen) zodat alles automatisch ingesteld kan worden. Of minstens een mailprovider waarvan je de nameservers (NS) mag gebruiken zodat dat het enige is dat je moet instellen op je domeinnaam en zij de rest kunnen doen voor jou.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 34 keer
  • Citeer
  • Citeer

Je hoeft zeker niet dezelfde te gebruiken voor beide. Het is een stuk goedkoper om ergens een cheap domain te registreren (vimexx bvb, 1~5€ per jaar) en daar dan gewoon de mx records te forwarden naar een mail provider (google bvb - zie https://support.google.com/a/answer/174125?hl=en).
Zoals hierboven aangegeven kost een google workspace 6USD (5.20€) per maand. Nadien log je gewoon in op mail.google.com zoals voor elke gmail, en klaar is kees.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
  • Citeer
  • Citeer

Goedkoper, maar iets complexer qua setup.
Je moet zelf weten hoeveel je je erin wil verdiepen.

Maar zoals hierboven gezegd, als je ze apart houdt, moet je niet alleen de MX records juist zetten, maar ook de SPF record (en eventueel de DKIM en DMARC).
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Ik gebruik twee eigen domeinen met Proton Mail. Instellen van alle records was een eitje. Domeinen zelf heb ik bij Vimexx.

Het grootste nadeel is dat verlengen van een domein bij Vimexx duurder is dan de originele registratie en dat je sindskort geen verlengingen van meer dan een jaar kan doen. Op die manier betaal je elk jaar de hoofdprijs voor verlenging.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Ik ben nu eea wat hier voorgesteld is aan het bekijken en vergelijken en kom tot de conclusie dat ik eigenlijk geen idee heb hoe groot mijn attachments zoal zijn... of hoe groot mijn mailbox moet zijn, als ik de mails binnenhaal met pop3, kan ik ze toch verwijderen van de server...
J.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
  • Citeer
  • Citeer

Sterker nog, als je POP3 gebruikt, worden ze (afaik) automatisch verwijderd van de mailserver.
Ik gebruik zelf IMAP op de gsm, maar heb nog een mailprogramma op PC (hoewel dat dringend ns geupdate moet worden) dat via POP3 de mails binnenhaalt en archiveert, zodat ze niet in de online mailbox blijven zitten.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Ik kan dat toch gewoon instellen of ze op de server blijven of niet?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
  • Citeer
  • Citeer

Ik durf het niet vanbuiten zeggen.
Wat ik wel kan zeggen (dat mss niet duidelijk genoeg was hierboven), is dat IMAP de mail (by default) laat staan, en POP3 de mail (by default) wist.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”