TELE2 All In: Kwaliteit VOIP-gesprekken?
Diegenen die al internetten/telefoneren met TELE2 All In: Hoe is de kwaliteit van de VOIP gesprekken? Merk je verschil t.o.v. je vroegere lijn? Vermindert de kwaliteit indien er tegelijk geïnternet wordt of wanneer zware bestanden worden gedownload? Kan iedere gewone telefoon zomaar via VOIP werken?
Dank voor uw reacties.
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Kwaliteit vanhet gesprek blijft gelijk, maar snelheid internet gaat er wel op achteruit (en het is al zo traag).
Iets anders : telefoon gaat na 20 seconden al naar een antwoorddienst. Ik had de helpdesk gecontacteerd en hen gemeld dat ik niet altijd binnen de 20 seconden bij mijn toestel kon zijn.
Dit schreef Cindy me :
Wij hebben uw mail goed ontvangen.Momenteel is het nog niet mogenlijk (sic)om deze tijd te verlengen, standaard is het 20sec. Is de toekomst zal het wel mogenlijk (sic) worden om dit te laten aanpassen.
Heb toen telefonisch de technische dienst gecontacteerd.
Wonder boven wonder kreeg ik binnen de 5 minuten iemand aan de lijn.
Als je de tijd voor dat de antwoorddienst het overneemt wilt veranderen doe je :
*61*1919*xx# (waarbij xx het aantal seconden is. max 60.)
Of als je die dienst wil deactiveren
#61#
Waarom de helpdesk dat niet wist is mij een raadsel.
Waarom geven ze ons verkeerde informatie ?
Daar dient de helpdesk toch niet voor ?
Iets anders : telefoon gaat na 20 seconden al naar een antwoorddienst. Ik had de helpdesk gecontacteerd en hen gemeld dat ik niet altijd binnen de 20 seconden bij mijn toestel kon zijn.
Dit schreef Cindy me :
Wij hebben uw mail goed ontvangen.Momenteel is het nog niet mogenlijk (sic)om deze tijd te verlengen, standaard is het 20sec. Is de toekomst zal het wel mogenlijk (sic) worden om dit te laten aanpassen.
Heb toen telefonisch de technische dienst gecontacteerd.
Wonder boven wonder kreeg ik binnen de 5 minuten iemand aan de lijn.
Als je de tijd voor dat de antwoorddienst het overneemt wilt veranderen doe je :
*61*1919*xx# (waarbij xx het aantal seconden is. max 60.)
Of als je die dienst wil deactiveren
#61#
Waarom de helpdesk dat niet wist is mij een raadsel.
Waarom geven ze ons verkeerde informatie ?
Daar dient de helpdesk toch niet voor ?
Laatst gewijzigd door dietervanb 29 dec 2005, 11:38, in totaal 1 gewijzigd.
Het merendeel van hetgeen op helpdesks werkt kan enkel maar voorlezen wat er op hun scherm staat. Meestal snappen ze zelf niet waarmee ze bezig zijn.
Ze zijn wel allemaal enorm goed om zonder kennis van zaken de problemen altijd naar de klant te verschuiven. Als je klaagt over de snelheid gaan ze automatisch beweren dat je spyware op je PC staan hebt, ofwel proberen ze je een duurder abo aan te smeren. Soms denk ik wel dat ze comissie krijgen zoals verkopers.
Qua onbekwaamheid breekt de helpdesk van Versatel/Tele2 alle records.
Let op: het is hiermee niet mijn bedoeling om helpdesk medewerkers af te breken, want het is niet hun schuld dat providers willen besparen door ongetraind personeel aan te nemen. Geef die mensen een degelijke opleiding en ze kunnen hun taak veel beter uitvoeren.
Maar dat kost uiteraard allemaal te veel geld...
Ze zijn wel allemaal enorm goed om zonder kennis van zaken de problemen altijd naar de klant te verschuiven. Als je klaagt over de snelheid gaan ze automatisch beweren dat je spyware op je PC staan hebt, ofwel proberen ze je een duurder abo aan te smeren. Soms denk ik wel dat ze comissie krijgen zoals verkopers.
Qua onbekwaamheid breekt de helpdesk van Versatel/Tele2 alle records.
Let op: het is hiermee niet mijn bedoeling om helpdesk medewerkers af te breken, want het is niet hun schuld dat providers willen besparen door ongetraind personeel aan te nemen. Geef die mensen een degelijke opleiding en ze kunnen hun taak veel beter uitvoeren.
Maar dat kost uiteraard allemaal te veel geld...
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Waar haal je dat boekje ?
Dus als ik je goed begrijp heb jij een handleiding gekregen ?
Ik heb er geen gekregen ....
Alleen een tarieflijst.
Kan je me daar iets meer laten over weten ? Dan kan ik dat ook aanvragen.
Dus als ik je goed begrijp heb jij een handleiding gekregen ?
Ik heb er geen gekregen ....
Alleen een tarieflijst.
Kan je me daar iets meer laten over weten ? Dan kan ik dat ook aanvragen.
dietervanb schreef:Waar haal je dat boekje ?
Dus als ik je goed begrijp heb jij een handleiding gekregen ?
Ik heb er geen gekregen ....
Alleen een tarieflijst.
Kan je me daar iets meer laten over weten ? Dan kan ik dat ook aanvragen.
Ik kreeg het van de technieker die het kwam installeren.
Een boekje "Tele2AllIn", een boekje "Recovery Procedure TELE2-Box", en een CD-rom "Tele2 Recovery Disc". Dus dit hoort er standaard bij te zijn.
van VersatelAlways naar Tele2AllIn sinds 28/12/05, Base home pack 4 sinds 2008.
Shaoty schreef:dietervanb schreef:Waar haal je dat boekje ?
Dus als ik je goed begrijp heb jij een handleiding gekregen ?
Ik heb er geen gekregen ....
Alleen een tarieflijst.
Kan je me daar iets meer laten over weten ? Dan kan ik dat ook aanvragen.
Ik kreeg het van de technieker die het kwam installeren.
Een boekje "Tele2AllIn", een boekje "Recovery Procedure TELE2-Box", en een CD-rom "Tele2 Recovery Disc". Dus dit hoort er standaard bij te zijn.
Ook niet gehad dat boekje:/
Goed bezig tele2 !!!!
Geen handleiding, geen cdrom, geen recovery procedure ......... en ga maar door
Ik vind dat zoiets op de site van Tele2AllIn ook moet staan. Vroeger was heel de installatie- en gebruikershandleiding van de E-Tech modem van Versatel op de site van Versatel gezet. Staat er nu nog trouwens.
van VersatelAlways naar Tele2AllIn sinds 28/12/05, Base home pack 4 sinds 2008.
Shaoty schreef:Ik vind dat zoiets op de site van Tele2AllIn ook moet staan. Vroeger was heel de installatie- en gebruikershandleiding van de E-Tech modem van Versatel op de site van Versatel gezet. Staat er nu nog trouwens.
dat niet alleen, ook dient er te staan dat de gebruikers niet in de modem/router kunnen ...
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Heb Versatel een mail gestuurd om te vragen hoe het komt dat ik die handleiding niet heb gekregen, en ze me vooralsnog te bezorgen.
Kreeg volgend antwoord :
Onze betrokken dienst buigt zich over uw vraag. We laten u zo snel mogelijk iets weten.
Ze moeten daar nu al allemaal met een kromme rug rondlopen door zich te buigen over mijn vragen.
Oplossingen komen er vooralsnog niet.
Kreeg volgend antwoord :
Onze betrokken dienst buigt zich over uw vraag. We laten u zo snel mogelijk iets weten.
Ze moeten daar nu al allemaal met een kromme rug rondlopen door zich te buigen over mijn vragen.
Oplossingen komen er vooralsnog niet.
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Sorery Bungaman, ik weet het is off-topic, maar vandaag heb ik per post het TELE2-ALLIN boekje gekregen.
Als ze willen kunnen ze snel zijn
Nu nog de snelheid van hun lijn.
Als ze willen kunnen ze snel zijn
Nu nog de snelheid van hun lijn.
BungaMan schreef:gaat het hier eigenlijk niet over de kwaliteit van voip bij tele2?
Ik zal het laten weten als ik zie dat ik over Voip ga. Mijn internet gaat sinds 28/12/05 over Tele2. De portering van het telefoonnummer zou volgens de technieker 5 dagen duren.
van VersatelAlways naar Tele2AllIn sinds 28/12/05, Base home pack 4 sinds 2008.
-
- Starter
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:37
- Locatie: Hove
Vanaf de volgende dag, nadat de technieker alles had geïnstalleerd, abnormaal veel ruis op de telefoon behalve, en dit gebeurt regelmatig, de ADSL uitvalt en weer opstart. Dan naar de helpdesk gebelt en die beloofde een nieuwe afspraak te maken om een technieker langs te sturen. Na een week nog niets gehoord.
Mvg
Mvg
versafilip schreef:Vanaf de volgende dag, nadat de technieker alles had geïnstalleerd, abnormaal veel ruis op de telefoon behalve, en dit gebeurt regelmatig, de ADSL uitvalt en weer opstart. Dan naar de helpdesk gebelt en die beloofde een nieuwe afspraak te maken om een technieker langs te sturen. Na een week nog niets gehoord.
Mvg
Exact hetzelfde probleem bij mijn vader. Af en toe een sterk geruis, en de dsl die heropstart. Een tweetal dagen geleden is de nummerportering effectief uitgevoerd, en sindsdien zou het geruis minder erg, maar constant zijn. Ben sindsdien wel nog niet zelf bij mijn ouders thuis geweest, dus nog niet zelf kunnen horen.
-
- Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 15:25
De snelheid hier bij mij is zeker verre van ideaal,
maar de kwaliteit van de telefoongesprekken is hier wel echt goed.
Wij ondervinden hier geen ruis, noch andere problemen,
Ik zit momenteel met een snelheid van 0,6-1,4 Mbps
maar de kwaliteit van de telefoongesprekken is hier wel echt goed.
Wij ondervinden hier geen ruis, noch andere problemen,
Ik zit momenteel met een snelheid van 0,6-1,4 Mbps