Video/DVD

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Weet er soms iemand een winkel/firma die Videobestanden omzet naar DVD.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik weet niet zo meteen een adres of naam, maar ik weet wel dat dit erg duur is. Ben je niet beter af met het zelf te doen?
Je moet wel eenmalig investeren in wat hardware (nieuwe HDD, misschien een analoge capturekaart, een dvd-schrijver), maar achteraf heb je die dingen ook nog altijd ...
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Video bestanden, bedoel je daar echte VHS "video" cassetten mee?
Zo ja, ik weet dat Fnac dat deed, maar wel heel duur :/
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Het zijn gewone VHSbanden, nu heb ikzelf alle benodigde hardware
maar om het zelf te doen ontbreekt me de tijd en ze kunnen het best betalen. Nu heb ik ook een service gevonden bij Dixons.nl
bij de Dixons.be hebben ze die service nog niet. De dichtsbijzijnde is in Terneuzen dus maar een 20 km van hier.
Bedankt toch al voor de reacties.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
wem
Premium Member
Premium Member

Foto Studio 58 in Schelle doet dit voor een tien euro per video-band, als ik me niet vergis.

Het nadeel is wel dat dit niet met een mooi menutje is enzo, maar gewoon alles achtereen. Als je zelf opneemt kan je natuurlijk zelf dat toevoegen, wat het bezien ervan soms veel aangenamer maakt ;-)

Maar hetgene me ook altijd mogelijk lijkt is een professionele studio ze naar DVD laten zetten, en dan erna zelf de cuts erin te maken.

Iemand hier ervaring in wat de beste hardware/software ervoor is?
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Met Adobe Premiere en Adobe Encore geraak je al een heel eind. Een gewoon simpel analoog capture kaartje et voila. Wil je nog een leuk menuutje voor op de PC dan gebruik je Macromedia Director. Ik kan u wel eerlijk zeggen Director==hell qua usability.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Voor de prijs van die pakketten heb je 2 nieuwe computers :roll:
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Stof voor SABAM :twisted:

Opletten als ze deze thread lezen, staan hun ogen wijd open :eek:

lol eh mannen...

Trouwens voor privé gebruik mag dat, daar werd al voor betaald toen je uw videorecorder aankocht.
Afbeelding
wem
Premium Member
Premium Member

Blue-Sky schreef:Stof voor SABAM :twisted:

Opletten als ze deze thread lezen, staan hun ogen wijd open :eek:
Ik denk dat het hier vooral over thuis-video's gaat, de communie van de zoon, de eerste woorde van de zus, da soort zaken, dus daar heeft SABAM ni veel mee te make lijkt me?
(tenzij er erges rechten zijn op "happy birthday"-liedjes ofzo? ;-) )
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Stof voor SABAM

Opletten als ze deze thread lezen, staan hun ogen wijd open
Voor zover ik weet heft sabam enkel rechten op muziek.

@Meon, ik betaalde er anders maar 50 euro voor hoor :twisted:. Ik wil hier gerust educationeel even enkele videobanden overzetten ;). Daarnaast, f*** copyrights, wie deze pakketten niet kan betalen zou ze ook nooit legaal gekocht hebben, geen verlies voor het arme Adobe dus.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

wem schreef: (tenzij er erges rechten zijn op "happy birthday"-liedjes ofzo? ;-) )
... spijtig genoeg zit er da wel in, want inspiratieloze 'artiesten' misvormen meestal bestaande volksliedjes, en gaan ondertussen met de rechten lopen ... :x

Ze zouden da soort liedjes moeten beschermen onder een soort van GNU licentie, zodat deze gevrijwaard blijven van muzikale geldwolven :twisted:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
wem
Premium Member
Premium Member

Robbe schreef:... spijtig genoeg zit er da wel in, want inspiratieloze 'artiesten' misvormen meestal bestaande volksliedjes, en gaan ondertussen met de rechten lopen ... :x
Als liedjes langer dan 70 jaar bestaan dan zijn er toch geen auteursrechten meer op, enkel uitvoerdersrechten?
En ik neem aan dat het "Happy Birthday"-liedje al wel meer dan 70 jaar bestaan, en het wordt zelf gezongen door de ganse familie samen.

Ik zie geen reden waarom Sabam, of een andere organisatie, dan geld zou moeten krijgen.
En zelfs als je er op de achtergrond een CD opstaat, moet er volgens mij niets betaald worden zolang het binnen dezelfde familie blijft.

Maar als ze zo gaan beginnen, denk ik dat praktisch zelfmoord begaan, en dat is nog altijd verboden door de Belgische wet :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”