router kapot

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
MeMeNtO
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jan 2004, 17:20

Hey!

Ik heb dus thuis een draadloos netwerkje met 1 desktop met router van planet (wrt 410) + 1 laptop met pcikaartje, en ook nog een alcatel speedtouch home modem.

Ik zat gisteren dus gewoon online, geen problemen gehad die dag en opeens valt mijn verbinding uit, pc tientallen keer herstart + opnieuw verbonden en dergelijke. Nog altijd niks dus. Dan sluit ik enkel mijn alcatel modem aan en zo lukt het wel. Als ik daar weer mijn router wil tussen plaatsen krijg ik altijd van "draadloze netwerkverbinding is niet beschikbaar". Nu vraag ik mij af of het kan dat mijn router zo maar opeens kapot is? De lampjes flikkeren nog dus..
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Zelf ingesteld? Leek/ geen leek? Reset de draadloze router eens. Staan je settings nog allemaal goed?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
MeMeNtO
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jan 2004, 17:20

The_Borg schreef:Zelf ingesteld? Leek/ geen leek? Reset de draadloze router eens. Staan je settings nog allemaal goed?


Jup, helemaal zelf ingesteld in mei 2004 en ondertussen geen enkel probleem gehad. En een halve leek ofzoiets. :-)
Settings staan helemaal goed. Resetten heb ik ook al gedaan via die instellingen ergens op reset te duwen tenzij er nog een andere manier is om te resetten.

edit: heb alle kabels ook al uitgetrokken en even gewacht enzo
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

is het enkel wireless dat niet werkt of is het voor de desktop ook gedaan?
MeMeNtO
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jan 2004, 17:20

Enkel wireless werkt het niet, met de modem alleen op de desktop is geen probleem.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Wanneer die ineens uitvalt, kan het mss een bugje zijn. Kijk eens of er geen gekende oorzaken zijn. Mss een foutje in het os. Dan kom je er mss met een flash vanaf (wanneer mogelijk). Zo niet zal het garantie worden of een nieuwe.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

ik zou toch alle instellingen eens nakijken. eventueel je buurman preventief slaag geven om je wireless te kapen. ook eens kijken of het dan niet aan de laptop ligt. het moet toch ofwel de wireless van je router zijn ofwel de wireless van je laptop. heb je recent misschien een wep key ingesteld of iets anders?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”