Ik heb enkele vraagjes ivm de overschakeling van telenet naar edpnet.
1) Weet iemand precies hoeveel de installatie van een adsl discovery line kost? (niet teruggevonden op de site)
2) Om zoveel mogelijk bedrading te vermijden, wil ik een draadloze modem gebruiken met zo een ontvanger kaartje.
Welke modem neem ik best zodat ik deze met andere providers ook nog kan gebruiken? Liefst modem/router combinatie
3) Ik heb vroeger al gelezen dat je om de 36 uur herverbonden wordt.
Is dit nog steeds zo? En is dat dan vanaf het tijdstip van je laatste verbinding, of voor iedereen op eenzelfde tijdstip?
4) Is edpnet eigenlijk beschikbaar in kuurne (dicht bij kortrijk)
Overschakeling: modem
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
EDPnet is zeker in Kuurne beschikbaar
Voor goeie modems/routers in combo kan ik je SMC aanraden, deze kan je bestellen in je favoriete pc winkel.
Die reconnect is nog steeds zo ja, maar door je modem in always connected modus te zetten kun je dat tegengaan dacht ik ?
Om de kosten van een discovery line te berekenen ga je op deze site:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... coveryline
Daar moet je best eens de knop "aan m'n mandje toevoegen" gebruiken
en de stappen volgen (kies dan "Nee, maar ik heb een kredietkaart.") op het einde zie je dan alle kosten. Maar om zeker te zijn hoeveel het allemaal gaat kosten bel je best eens naar Belgacow zelf op hun 0800 nummer.
Voor goeie modems/routers in combo kan ik je SMC aanraden, deze kan je bestellen in je favoriete pc winkel.
Die reconnect is nog steeds zo ja, maar door je modem in always connected modus te zetten kun je dat tegengaan dacht ik ?
Om de kosten van een discovery line te berekenen ga je op deze site:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... coveryline
Daar moet je best eens de knop "aan m'n mandje toevoegen" gebruiken
en de stappen volgen (kies dan "Nee, maar ik heb een kredietkaart.") op het einde zie je dan alle kosten. Maar om zeker te zijn hoeveel het allemaal gaat kosten bel je best eens naar Belgacow zelf op hun 0800 nummer.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Ik ben nu eindelijk van plan over te stappen naar edpnet, maar kan iemand mij zeggen waarop ik moet letten als ik een adsl modem koop (welke zaken moet hij ondersteunen)
ten tweede,
Moet ik zel die discovery line aanvragen bij belgacom (waarschijnlijk wel), indien ja hoelang duurt dit tegen dat de telefoonlijn zal aangesloten zijn.
Het zou jammer zijn als mijn edp abonnement al een maand loopt terwijl ik nog geen telefoonlijn heb en dus geen adsl kan gebruiken.
ten tweede,
Moet ik zel die discovery line aanvragen bij belgacom (waarschijnlijk wel), indien ja hoelang duurt dit tegen dat de telefoonlijn zal aangesloten zijn.
Het zou jammer zijn als mijn edp abonnement al een maand loopt terwijl ik nog geen telefoonlijn heb en dus geen adsl kan gebruiken.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
davidv schreef:Ik ben nu eindelijk van plan over te stappen naar edpnet, maar kan iemand mij zeggen waarop ik moet letten als ik een adsl modem koop (welke zaken moet hij ondersteunen)
als je naar Edpnet wil gaan, zeker opletten dat de modem adsl2+ aankan
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
patje schreef:davidv schreef:Ik ben nu eindelijk van plan over te stappen naar edpnet, maar kan iemand mij zeggen waarop ik moet letten als ik een adsl modem koop (welke zaken moet hij ondersteunen)
als je naar Edpnet wil gaan, zeker opletten dat de modem adsl2+ aankan
Als het iemand is die geen ADSL heeft, ja, dan is het best direct een modem te kopen met ADSL2+ ondersteuning. Zeker sinds EDPnet ADSL2+ gaan aanbieden vanaf volgende jaar.
- Ken
- Elite Poster
Davidv je zou best eens een lijntest doen op je nummer want ik vroeg onlangs voor een test en dit was het resultaat:
edit: morgen ff posten, die heb ik hier niet staan
edit: morgen ff posten, die heb ik hier niet staan
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
ik heb nog geen telefoonnummer, dus kan ik geen lijntest doen
Dus zou ik eerst een discovery line moeten aanvragen bij belgacom, en dan pas zal ik weten of ik edpnet kan krijgen zonder problemen?
en hoe weet ik of een modem adsl2+ ondersteunt?
Dus zou ik eerst een discovery line moeten aanvragen bij belgacom, en dan pas zal ik weten of ik edpnet kan krijgen zonder problemen?
en hoe weet ik of een modem adsl2+ ondersteunt?
- Ken
- Elite Poster
En bij EDPnet kan je een ADSL2+ modem kopen of in je favoriete pc winkel. Dat kan je daar gewoon vragen. Het staat ook meestal vermeld op de doos.edpnet helpdesk schreef:Beste mr. L.,
Volgens de resultaten van de lijntest die wij uitgevoerd hebben is het een
ISDN-lijn. Er zijn twee Belgacom-centrales binnen een straal van 5 km, maar helaas zijn er geen vrije ADSL-aansluitingen meer op beide centrales. Op deze afstand ligt een 4 Mbps-lijnprofiel (4096 kbps down, 512 kbps up) in goede omstandigheden nog net binnen bereik (voor ISDN), maar een 3,3 Mbps-lijnprofiel (3328 kbps down, 384 kbps up) lijkt ons heel wat veiliger.
De eerste centrale is 2,5 km ver. Met deze afstand zou u op 4Mb profiel
kunnen rekenen. De tweede centrale is 4,9 km ver, wat zelfs voor een 1
Mbps-profiel op een ISDN-lijn te ver is.
Hieronder vindt u de resultaten van onze lijntest.
Maar nogmaals: op korte termijn zijn er helaas geen nieuwe aansluitingen
mogelijk op deze centrales.
Laatst gewijzigd door Ken 21 mei 2006, 23:29, in totaal 1 gewijzigd.
TV = FTA IPTV + Netflix
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Een e-mailtje met uw adres (straat, huisnummer, postcode) naar <<A href="mailto:[email protected]">[email protected]</A>> volstaat om een idee te krijgen van welk adsl-lijnprofiel uw lijn aankan.davidv schreef:ik heb nog geen telefoonnummer, dus kan ik geen lijntest doen
internet, fiber & telephony
bedankt, mail verzonden