yezzer schreef: 06 maa 2023, 09:15
Ik dacht of ging er van uit dat je voor Lineage OS uw toestel moet rooten. Blijkbaar is dat dus niet het geval, want anders zou je o.a. de banking apps niet meer correct werkende krijgen, of heb ik dat verkeerd op?
Welke stappen heb je gevolgd, of kun je eventueel een link daarvan posten?
Hartelijk bedankt!
(mijn toestel is een Poco M3 4gb/128gb en voor zover ik zie ondersteunt dat toestel ook Lineage OS)
Over de root:
Het is voornamelijk de focus om de bootloader te unlocken, je moet niet per se root acces nemen
Banking apps:
Om deze te werken heb ik mijn toestel juist wel moeten rooten. Hierbij gebruik gemaakt van magisk en enkele modules.
Met name:
Zygisk (met denylist)
MagiskHide Props config
Shamiko
en Universal safety net fix.
Deze zorgen er samen voor dat je SafetyNet succesvol kan passen (Vereiste voor banking apps) en dat ze geblinddoekt worden en denken dat het toestel gewoon normaal is.
Ik heb het geluk dat Sony echt open services ondersteund en er door de community een
1-op-1 handleiding opgemaakt is
Via deze link vind je de devices terug:
https://wiki.lineageos.org/devices/
Maar ik denk dat je M3 op dit moment enkel Lineage OS19.1 ondersteund (Android 12) en nog geen Lineage 20.
Er zullen wel handleidingen te vinden zijn, ik had gewoon chance dat het nog zo goed door Lineage OS zelf ondersteund wordt.
(Hier best niet verder op reageren, om on topic te blijven. Als je meer info zoekt, best een apart topic starten.