kosten betalen met kaart

Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

Iemand ervaring met faradbox.nl
Wil daar een dakkoffer bestellen.

Enkel de betaling via overschrijving vooraf is gratis.
Al de andere betalingsmethodes creditcard, paypal, bancontact, … Service kost van 2%

Is dat te vertrouwen ?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Als ik mij niet vergis mag een winkel niets extra aanrekenen voor betaling met CC.

Geen idee hoe betrouwbaar de shop is, site is geregistreerd in 2009.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

faradbox.nl is zeker te vertrouwen, of het legaal is of niet qua kosten geen idee. Volgens mij is die wet enkel in .BE dat een winkelier geen kosten mag aanrekenen voor CC betalingen. Langs de andere kant 'servicekosten' kunnen vanalles zijn, dus denk niet dat je dat gaat kunnen weerleggen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Het gaat wel degelijk over een 2% verhoging als je betaling via cc, of bancontact aankruist.

Dus extra kost is enkel afhankelijk van betaalmiddel
johann
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 43 keer
Provider

In Nederland is dat toegestaan.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Tot zo ver "Europese regelgeving" :bang:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ben ook van mening dat handelaars voor betaling met een kredietkaart geen compensatie mochten doorrekenen aan de klant.
Ik heb er geen idee meer van waar ik dit gelezen heb, maar ik heb ooit hiervoor een klacht ingediend bij VISA omdat men mij in een hotel in Madagascar meer aanrekende omdat ik er met een kaart betaalde. VISA heeft mij toen het verschil terugbetaald.
Ik heb dit toen wel gedocumenteerd met een kopie van de factuur waarop dit vermeld stond of een foto van de tarieven aan de receptie of zoiets.
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

duizend schreef: 13 maa 2023, 14:24 Het gaat wel degelijk over een 2% verhoging als je betaling via cc, of bancontact aankruist.

Dus extra kost is enkel afhankelijk van betaalmiddel
Niemand verplicht u daar te kopen.
Stel dat ze hun prijzen verhogen met 3 % en als alternatief cc card gratis ga je zoveel gelukkiger zijn.
Dan heb je die kost ook betaald.
Gratis bestaat niet maar nu zou het wel zo moeten zijn.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Het gaat daar niet om, overschrijven vooraf is gratis, maar dan heb je geen bescherming als het fout gaat.
Vandaar gewoon de vraag of iemand weet of dit een betrouwbare website is.

Het is toch raar dat alle andere betaalmogelijkheden extra geld kosten, gaat om meer dan 10 euro extra, zoveel kost een bancontact betaling toch niet?

En het artikel is nergens anders meer verkrijgbaar, anders werd het direct een andere website.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

johann schreef: 13 maa 2023, 14:54 In Nederland is dat toegestaan.
Nee hoor. De richtlijn is in 2019 ook in Nederland omgezet. In Nederland WAS dit helaas heel populair, maar het is er dus ook niet langer toegestaan (zie evenwel volgende paragraaf). De winkels die ik ken die het deden zijn er allen mee gestopt.
Bron: https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_nl.htm

Alhoewel de vraag is welke kaart OP precies probeert te gebruiken?
Is het via PayPal? Dan mag een toeslag op het PayPal-aandeel.
Is het een bedrijfskaart (Visa/Mastercard)? Dan mag een toeslag ook.
Is het een kaart die niet van Visa of Mastercard is, zoals American Express of Diners Club? Dan mag dat ook, bedrijf of niet.
Is het een buitenlandse (buiten EU+VK) Visa/Mastercard kaart? Dan mag het ook, bedrijf of niet. (VK was toen nog lid en heeft de richtlijn ook omgezet)
...
duizend schreef: 13 maa 2023, 18:21 Vandaar gewoon de vraag of iemand weet of dit een betrouwbare website is.
Ik verwijs naar de verschillende reviewsites die bestaan. Nu, buiten het feit dat men mogelijks wederrechtelijk een loopje neemt met de consumentenrechten, wat weinig goeds belooft, is er in principe geen risico als je een kredietkaart gebruikt.

Gezien het blijkbaar van belang is dat je het item krijgt, kan je het best bestellen met betaling van de toeslag. Dus niet de winkel op voorhand contacteren; als men weet dat je de wetgeving kent, zou het item immers wel eens miraculeus "out of stock" kunnen zijn nadat je het besteld hebt.

Als de toeslag niet correct wordt aangerekend (zie hierboven), kan je na ontvangst de winkel contacteren en vragen om de toeslag terug te storten met verwijzing naar de wetgeving. Mogelijks zal men afkomen met "u ging hier mee akkoord," maar weet dat je contractueel geen zaken kan bedingen die indruisen tegen de wet, dus de waarde van het contract - althans wat de kredietkaarttoeslag betreft - is void, ook al ging je er mee akkoord. Indien men dan nog steeds niet meewerkt, kan je het bedrag van de toeslag (en enkel dat) betwisten bij je kaartuitgever, op basis van gebrek aan (rechtsgeldige) autorisatie. Bewaar dus een goed bewijs (screenshots, factuur, etc) waaruit blijkt dat het effectief een kredietkaarttoeslag is, alsook de communicatie met de handelaar.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: 13 maa 2023, 13:22 Iemand ervaring met faradbox.nl
Wil daar een dakkoffer bestellen.

Enkel de betaling via overschrijving vooraf is gratis.
Al de andere betalingsmethodes creditcard, paypal, bancontact, … Service kost van 2%

Is dat te vertrouwen ?
Dakkoffer is toegekomen.
Ik heb betaald via overschrijving.
Twee dagen later thuis geleverd.
Goeie service en te vertrouwen dus.

Ik blijf het absurd vinden dat men 2% extra aanrekent om met cc of bancontact te betalen.
10 euro betalingskost (al dan niet wettelijk ok) is gewoon veel teveel.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

duizend schreef: 22 maa 2023, 11:58 Dakkoffer is toegekomen.
Ik heb betaald via overschrijving.
Twee dagen later thuis geleverd.
Goeie service en te vertrouwen dus.
Je hebt geluk gehad. Als het ergens verloren geraakt was (of nooit verzonden) was je je geld kwijt.

Je geniet niet van de diefstal/aankoop/schadeverzekeringen, alsook eventuele verlengde garanties die je met je kredietkaart zouden komen, en die kosteloos zouden zijn voor jou (mits terugbetaling toeslag, desnoods via partial chargeback).

De gewiekste verkoper daarentegen ziet de volledige som verschijnen op z'n rekening, zonder kosten.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Daarom mijn vraag of de firma te vertrouwen was.
Wat het geval is.
Ze leveren ook via BOL.com
Dus totaal geen problemen.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”