Beter beveiligde credit kaarten beschikbaar?

Plaats reactie
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Ben op zoek naar een beter beveiligde creditkaart en daarbij denk ik -met weinig kennis ter zake - oa. aan:

* niet bruikbaar met enkel de zichtbare kaartinfo (voorkant & CVC)
* zonder reliëf (hoewel mijn vorige Gold Mastercard een 'vlakke' was en dan op reis bij vb. autoverhuur altijd discussie was of het geen prepaid was)
* via de bankapp in (bijna) realtime limiet te verlagen en terug te verhogen tot originele limiet (vb. in Argenta app komt bij CC limiet aanpassing altijd melding dat ik op max. sta terwijl ik wil VERLAGEN :bang: )
* via de bankapp in (bijna) realtime, het gebruik op internet blokkeren (kan nu al in Argenta app, maar nog niet getest hoe lang het duurt voor blokkering eraf is)
* via een app (bank of kaartuitgever) in te stellen welke meldingen (op transactie of dag limiet, op aantal transacties per dag/week, etc.) naar welke bestemming (mail en/of sms) gestuurd moeten worden
* via de site van de kaartuitgever in te stellen welke meldingen naar welke bestemming (mail en/of sms) moet gestuurd worden bij fraudedetectie en bij blokkeren kaart (nu toevallig ontdekt dat kaart blijkbaar al 21 dagen geblokkeerd was. Bij familie paar maand geleden, was het per brief :bang: dat er fraude gemeld werd 2 weken na de feiten)

(de context zal ik wel eens uit de doeken doen als ik meer weet over de afloop en -ijdele hoop- van de bron/soort misbruik)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

DIBO schreef: 15 feb 2023, 17:55 * niet bruikbaar met enkel de zichtbare kaartinfo (voorkant & CVC)
Ik denk dat het hier al stopt met het aanbod in Belgie.

Wat je zoek bestaat hoor (toch in grote lijnen):

Afbeelding

MAAR.... US only natuurlijk. De rest van de wereld moet niet aankloppen. Zoals zoveel zaken van Apple. Desondanks betaal je, gezien de verminderde mogelijkheden van de software, hier niet minder voor een Apple product

Ik denk dat je beter af gaat zijn met een van de nieuwe Mastercard Debit / Visa Debit kaarten die nu uitgegeven worden ipv Bancontact/Maestro. Wordt in principe overal aanvaard waar Mastercard of Visa aanvaard worden, evenwel kan men op terminal/merchant niveau beslissen dat men geen debetkaarten wil.

Als het toch een kredietkaart moet zijn, bekijk dan eens alles dat niet uitgegeven wordt via Atos. Beobank/Europabank/etc. Beobank heeft bv wel min of meer die alert-functionaliteit die je zoekt.

Spelen met limieten ligt moeilijk, zeker als het een kaart voor consumenten is met een echte kredietlijn eraan verbonden (een waarvoor je 5 formulieren moest invullen om die te krijgen). De wet verbiedt AFAIK hetgeen je vraagt (ook je krediet verlagen). Kaarten die je elke maand volledig moet afbetalen (AMEX etc en de kaarten van Atos) hebben geen echte kredietlijn en daar is men veel vrijer in wat men doet, maar dan spelen weer commerciële belangen.

Ook bedrijfskaarten zijn niet onderhevig aan al die malle regeltjes en daar is het zeker mogelijk dat het beschikbaar saldo aangepast wordt.

Ik wil je er toch nog maar eens aan herinneren dat je ABSOLUUT NIET verantwoordelijk bent voor fraude met je kredietkaart. Echte fraude weliswaar: transacties met gestolen kaartgegevens. Zelf iets bestellen en het komt niet aan of het is verkeerd is geen fraude.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 15 feb 2023, 20:24, in totaal 3 gewijzigd.
Borromini
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

Kan je niet beter naar een virtuele kaart kijken? Die zijn er denk ik ook voor particulieren. Of een prepaid credit card?
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Te Koop forum

ik zou ook met een virtuele kaart werken....
eventueel ook een echte, die je standaard gewoon blocked hebt staan in de app, dan maakt het niet uit of de gegevens gekend zijn: ze kan enkel gebruikt worden op het moment dat jij ze aanzet, gebruikt, en dan terug uitzet.

ik heb hiervoor ondertussen al een jaar of 7 revolut, en nog steeds tevreden van.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Wise white eco card

Dat lijkt me alle boxen af te tikken
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Keytrade laat behoorlijk wat toe online qua instellingen.

Zijn de prepaid visa kaarten een oplossing?

Ik stel me de vraag hoe handig en bruikbaar zo'n visa kaart nog is, als je met cash moet rondlopen als backup.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

DIBO schreef: 15 feb 2023, 17:55 * zonder reliëf (hoewel mijn vorige Gold Mastercard een 'vlakke' was en dan op reis bij vb. autoverhuur altijd discussie was of het geen prepaid was)
Blijft dat niet hebben van een reliëf nog altijd problemen geven bij autoverhuur? Want het is nu toch al heel wat jaren dat er en masse kaarten zonder reliëf worden uitgegeven?
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Te Koop forum

honda4life schreef: 11 maa 2023, 06:48 Zijn de prepaid visa kaarten een oplossing?

Ik stel me de vraag hoe handig en bruikbaar zo'n visa kaart nog is, als je met cash moet rondlopen als backup.
hier is dat an sich geen probleem, want met de easy transfers van revolut is de topup als ik me niet vergis eigenlijk quasi instant.
ik link altijd meerdere betaalmethodes, en heb dus in principe altijd backups:

bankrekening => revolut
revolut => google pay

mijn google pay haalt dus geld via mijn revolut kaart, dewelke het geld rechtstreeks via de bankrekening kan halen.
en de revolut kaart kan ik enablen/disablen wanneer ik wil via de app.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 38 keer

Zo doe ik het ook (ongeveer), maar ik probeer het simpeler te houden om niet via een extra bank te moeten werken.

Ik heb een gratis virtuele MasterCard van Bonsai (Belgische payment provider maar geen bank) die ik koppelde met mijn reguliere rekening bij mijn bank.

Die virtuele MasterCard werkt via Google Pay en kan je (tijdelijk) pauzeren en/of online betalingen toelaten of niet via de Bonsai app.

Gebruik het nu al enkele jaren voor al mijn betalingen online en hier in de winkels. Een fysieke kaart heb je zelden nog nodig, zelfs in het buitenland.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Er wordt dikwijls geadverteerd met schappelijke franchises in geval van misbruik, en dat lijkt me toch wel een must als verstrekker om van dit product een succes te maken.
Iemand al ervaring mee hoe "goed" een fraudegeval afgehandeld wordt... Misschien is het de moeite niet om wakker te liggen van misbruik rekening houdend met de denk ik zeer kleine kans dat dit zich voordoet en de financiële ernst.
Het ongemak telkens te moeten overschrijven lijkt me toch ook niet alles.

Ja het blijft een vies iets dat transacties zo eenvoudig zijn... Maar is cash in de portemonnee niet nog risicovoller om uw centen nooit meer terug te zien?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

N26 + Google pay is ook een goede optie. Fysieke kaart zo min mogelijk gebruiken en instant instellingen in de app voor de kaart (bv nfc, internet betaling, limiet, ...)

Eigenlijk heb ik die kaart bijna nooit mee want via Google pay betalen is gewoon zo handig. En je echte kaartnummer wordt niet gedeeld.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

honda4life schreef: 11 maa 2023, 06:48 Zijn de prepaid visa kaarten een oplossing?
Prepaid kaarten zijn (blijkbaar) herkenbaar aan een unieke nummering, waardoor ze regelmatig geweigerd worden, zeker bij dingen als autoverhuur en dergelijke.
Bedrijven willen zeker zijn van hun geld, en op een prepaid kaart is dat een issue.

Ik heb inderdaad 2 kaarten (visa+mastercard), net omdat ze soms proactief een kaart blokkeren, en dat moest maar ns gebeuren terwijl je in het buitenland bent (of je geraakt ze er kwijt, uiteraard).
Een backup kaart is handig, en het advies van de bank was om geen 2e visa te nemen, want "je riskeert dat ze niet de kaart, maar de ganse account blocken, waardoor je met een tweede kaart niks bent".
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

vverbeke schreef: 11 maa 2023, 09:17
DIBO schreef: 15 feb 2023, 17:55 * zonder reliëf (hoewel mijn vorige Gold Mastercard een 'vlakke' was en dan op reis bij vb. autoverhuur altijd discussie was of het geen prepaid was)
Blijft dat niet hebben van een reliëf nog altijd problemen geven bij autoverhuur? Want het is nu toch al heel wat jaren dat er en masse kaarten zonder reliëf worden uitgegeven?
Geen idee hoe het tegenwoordig gaat met autoverhuur, hopelijk heb ik binnen paar maand er terug ervaring mee :-)
Mijn Argenta mastercard is sinds een jaar of drie (en ook mijn nieuwe kaart sinds deze week), terug mét reliëf....
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Trouwens bij autohuur... Meerdere keren al met n26 mc debit kaart gehuurd zonder problemen. Je moet wel natuurlijk genoeg saldo hebben, en ze nemen het maximale franchise bedrag, en je krijgt dan een refund achteraf als alles in orde is.
Al paar keer gebruikt wanneer amex niet aanvaard werd, al heb ik nog bv een visa credit als nogmaals een backup. Maar nog niet moeten gebruiken.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Hangt af van maatschappij of men debetkaarten aanvaardt voor autohuur, als men het aanvaardt dan betaal je idd doorgaans de garantie, en wordt die achteraf teruggestort. Grote firma's als Hertz, Avis, Enterprise, etc communiceren duidelijk over wat aanvaard wordt en wat niet (niet iedereen leest dat echter, met soms nare verrassingen tot gevolg). Bij kredietkaarten wordt de garantie gereserveerd maar niet daadwerkelijk aangerekend.

Debetkaarten gebruiken werkt ook alleen maar met "gewone" wagens; voor sportwagens of luxewagens gaan ze je wandelen sturen als je met je debetkaart afkomt. Bepaalde hoge voertuigklasses vereisen zelfs twee aparte kredietkaarten om ze te mogen huren.
ITnetadmin schreef: 11 maa 2023, 15:29 Een backup kaart is handig, en het advies van de bank was om geen 2e visa te nemen, want "je riskeert dat ze niet de kaart, maar de ganse account blocken, waardoor je met een tweede kaart niks bent".
Eigenlijk zou men moeten adviseren om geen tweede kaart, ongeacht label, bij dezelfde bank te nemen, gezien hetzelfde risico dat je omschrijft, maar dat zullen ze wel niet gedaan hebben.

Visa van eigen bank + Visa van Beobank of Europabank nemen bijvoorbeeld, of American Express.
vverbeke schreef: 11 maa 2023, 09:17 Blijft dat niet hebben van een reliëf nog altijd problemen geven bij autoverhuur? Want het is nu toch al heel wat jaren dat er en masse kaarten zonder reliëf worden uitgegeven?
Ik blijf mij toch afvragen welke bedrijven zo geobsedeerd zijn door dat relief. In ieder geval geen autoverhuurbedrijven die ik ben tegengekomen. Relief of niet zegt eigenlijk niets meer over de kaart vandaag de dag, alle informatie kan via het BIN nummer vergaard worden. Als je nog in landen komt waar men een ZipZap gebruikt dan is een reliefkaart idd wel van belang. De laatste keer dat ik zoiets gezien heb was 14 jaar geleden.
honda4life schreef: 11 maa 2023, 12:43 Ja het blijft een vies iets dat transacties zo eenvoudig zijn...
De eenvoud is nochtans de hoofdreden dat we vandaag de dag betaalkaarten hebben die wereldwijd werken, iets wat minder voor de hand ligt dan het misschien lijkt gezien het vele protectionisme in deze wereld. Als de Bancontacten of Ideals of "Cartes Bancaires" het voor het zeggen hadden, zag het er heel wat anders en een pak complexer uit, gelukkig is het zo niet geevolueerd.

De handelaar moet bij betwisting altijd kunnen bewijzen dat de transactie legitiem was. Zoniet wordt ze teruggedraaid. De bewijslast ligt 100% bij hem.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

honda4life schreef: 11 maa 2023, 12:43Iemand al ervaring mee hoe "goed" een fraudegeval afgehandeld wordt...
Ja, helaas. Was ook de reden waarom ik dit topic gestart had.
Goldcard leeggehaald. En die kaart ligt nog altijd hier voor mijn neus terwijl ik dit typ. En die kaart is geen moment verdwenen/verloren geweest of tijdelijk uit mijn beheer onttrokken geweest (dus NIET portefeuille verloren en nadien binnengebracht op politiekantoor, of dergelijk scenario). Totaal niks abnormaals gebeurd. Ik leen ook nooit/jamais een kaart uit (vb. aan familie), niemand kent pincodes en die staan nergens genoteerd.
Ik gebruik ze zelden, toevallig vorige maand toch eens online gebruikt en betaaltransacties bleven mislukken. Dan toch eens op homebanking gaan zien, bleek dat bijna een maand ervoor de fraude begonnen was en paar dagen later door de anti-fraude detectie de kaart tijdelijk geblokkeerd werd. Dus een 3-tal weken geblokkeerd en ik wist van niks, de maandafrekening was nog onderweg, dus op zichtrekening viel ook niks op te merken. Een familielid had maand of 2 geleden ook een fraudegeval en werd 3 weken na de feiten, per .... brief !!! verwittigd dat er verdachte transacties op de kaart waren. In 2023 per brief verwittigen dat er cyberfraude aan de gang is :bang:
Ikzelf heb nooit een melding gekregen, wel direct Cardstop gebeld toen ik dit ontdekte en kaart definitief laten blokkeren, maar verder konden ze me niet helpen, het was vrijdagavond en ik moest tot maandag wachten om de Worldline fraudedienst te kunnen bellen. Na w.e. worldline kunnen bellen mits de nodige wachtmuziek, die gingen het onderzoeken, nooit niks meer van gehoord of enige feedback van gekregen. Ik zag wel 2 dagen nadien dat een paar van de oudste transacties (was telkens 900$, 1x een ander bedrag, gespreid over een kleine week) ongedaan werden gemaakt, en een week nadien nog allerlei debet en credit transactie van allerlei bedragen (herkenbare en niet herkenbare, kleine bedragen, vermoedelijk koersverschillen die werden teruggeboekt?). Een tweetal weken later stond eindelijk alles tot de laatste Euro terug op mijn rekening.
honda4life schreef: 11 maa 2023, 12:43Misschien is het de moeite niet om wakker te liggen van misbruik rekening houdend met de denk ik zeer kleine kans dat dit zich voordoet en de financiële ernst.
Wakker heb ik er niet van gelegen, wél gevloekt en gefrustreerd rondgelopen. Als je dan een weekend lang niemand (met zgn. kennis ter zake) kunt bereiken, contact met Wordline fraudedienst niks meer kon zeggen dan "we hebben het genoteerd, we gaan het onderzoeken" en contact met de bank samen te vatten was met "daar zit de bank voor niets tussen, da's Wordline", "daar kan de bank niet bij helpen, da's Worldline", daar wordt je niet vrolijk van. En een paar dagen nadien moet vaststellen dat de CC maandafrekening bijna 4000€ van je zichtrekening haalt. En dan zo'n 2-tal weken moet wachten, zonder enige feedback van wie dan ook, om enkel zelf te moeten vaststellen dat in gespreide terugbetalingen, alles van de bijna 5000€ eindelijk terug op rekening staat. :bang:
honda4life schreef: 11 maa 2023, 12:43 Ja het blijft een vies iets dat transacties zo eenvoudig zijn... Maar is cash in de portemonnee niet nog risicovoller om uw centen nooit meer terug te zien?
cash in de portemonnee en contactloos, ben je kwijt, maar da's in't beste geval 100 of 200€. 5000€ zien verdwijnen is toch ff schrikken....
Maar dat fraude transacties zo eenvoudig zijn en er eigenlijk niemand een fluit aan doet om het de criminelen iets moeilijker te maken, dat is criminele nalatigheid van banken en CC companies. Waarom moet ik vaststellen dat op mijn nieuwe kaart (gemakshalve -en ik betaal er toch voor- op korte termijn terug een Argenta goldcard aangevraagd) alle opties voor heel de wereld terug openstaan; alles stond dicht ervoor. Waarom nog altijd (terug) reliëfkaart. Waarom de CVC nog altijd gewoon op achterkant staat en niet als aparte code wordt opgestuurd. Waarom er binnen Europa nog altijd online transacties kunnen uitgevoerd worden zonder 2FA; je niet bij de bank kunt instellen dat dit enkel online met 2FA kan gebruikt worden. Waarom ik in de bankapp bij limieten aanpassen' direct de melding krijg, "je kan niet verhogen, staat reeds op maximum", terwijl ik wil limiet VERLAGEN.
==> criminele nalatigheid van banken en CC companies.

En dat misdaad loont, zal mij altijd blijven storen. Dus nu (voorlopig?) met mijn nieuwe Mastercard, wil ik die CVC er af. Heb al veel gegoogeld, nergens nuttige en vooral geen betrouwbare info. En dan zie je dat er veel mensen zich storen aan die CVC op de kaart (na ook zelf CC fraude voorgehad te hebben en niet iedereen heeft zijn geld terug). Op een forum van een Belgische bank, zie je dan antwoorden als "CVC mag je niet verwijderen want je beschadigt dan je kaart", of "kaart wordt ongeldig als je CVC verwijderd, niet verrast zijn als je kaart niet aanvaard wordt in buitenland " en als er dan op gereageerd wordt CVC is toch enkel voor online gebruik, dan volgt "toch moet het er op staan" (idem trouwens voor vragen omtrent die nutteloze handtekening). Dus banken helpen de bezorgde CC gebruikers ook totaal voor geen meter.

En tot slot, de grootste nalatige in mijn verhaal.... als overtuigde Facebook hater... (enkel noodgedwongen beperkte gebruiker om een paar groepen die ik wil/moet volgen, te kunnen gebruiken), maar voor de rest FB ist zum kotzen
Die FB bende laat het dan toe om met (vermoedelijk) gefotografeerde creditcard & (nogmaals vermoedelijk) ID kaart gegevens, een FB account te maken en allerlei frauduleuze CC transacties met mijn kaart toe te laten. Het waren betalingen voor facebook advertenties die met mijn kaart gedaan werden.
Na dat al het geld terug op mijn rekening stond en CC definitief geschrapt was, heb ik dan nog een -ongeloofelijk naïeve- poging ondernomen om het FB fraudecentrum te contacteren in de hoop iets te weten te komen. Na te ontdekken dat je in je Facebook een 'betalingscentrum' heb, waar je allerlei financiële data in kwijt kunt (ik val liever dood dan daar iets in te zetten) en bestellingen kunt plaatsen (never, ever), en je bij fraude altijd richting je eigen betalingscentrum wordt gestuurd, uiteindelijk een formulier gevonden om een fraudeklacht in te dienen waarbij je de keuze had "fraude met eigen betalingscentrum" en "fraude NIET met eigen bestalingscentrum". Hoera! In het lang en breed alle details v/d transactie opgegeven, uitgelegd dat het zeker niet vanuit mijn betalingscentrum kwam, wegens totaal en volledig leeg, gevraagd om meer details van die transacties zodat ik oorsprong van fraude zou kunnen traceren. IP-adres, of land van waaruit transactie werd gedaan, over welke advertenties het ging, welke FB gebruiker die gedaan had, etc. Bijna een A4 vol met handen en voeten alle details uitgelegd en gevraagd. Komt dan als reactie: "we zien geen fraude of verdachte transacties in Uw betalingscentrum" :bang: "maar als je bestellingen hebt geplaatst dan heb je je akkoord verklaard met de verkoopsvoorwaarden, dus helaas we kunnen je niet terugbetalen" (nooit het woord terugbetalen vermeld) :bang: En we sturen je in bijlage nogmaals de verkoopsvoorwaarden door.... :bang: :bang:
En dan heb ik het opgegeven.... en ook ik wou verder niet de aandacht trekken op deze bestellingen, wat als FB zou zeggen, "zeg manneke, je bestelt van alles en we hebben ons geld nog niet gekregen", begint dan maar eens tegen FB. Als die de CC company kunnen overtuigen dat ik het toch wel was die de bestellingen heeft geplaatst, want (vermoedelijk) al mijn CC gegevens + CVC staan ingevuld en alle ID gegevens ook, tem. rijksregister-nr (ik zeg maar wat), wegens mijn vermoeden van CC en ID-fraude.... Dan sta je daar machteloos als kleine garnaal tegen ontoegankelijk FB muur.

Ik heb 2 mogelijke fraudebronnen bovenaan de lijst staan (maar zal het wel nooit te weten komen): hotel in "verre" Europese buitenland, maar dat was 5 maand voor de fraude en een (groot) hotel regio Brussel, dat was de dag voor de start van de fraude!! In beide ID kaart en CC even afgegeven, die hoogsten een minuutje achter de toog zijn verdwenen en terug gegeven. In Belgisch hotel is er niks geboekt op de CC, was vooraf gereserveerd met andere CC, ter plaatse enkel CC "als borg" (niks pin-code ingegeven logischerwijs) en bij uitcheck, met debetkaart consumpties betaald.

slapeloze nachten niet, gefrustreerd..... nu terug :twisted:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

DIBO schreef: 11 maa 2023, 22:53 Worldline
Nuff said. Wat ik dus eigenlijk noteer: je hebt al je geld netjes teruggekregen zoals het hoort, en je werd vooral slachtoffer van de abominabele klantendienst van Worldline die zo typisch is voor die grote Franse bedrijven waar er echt een cultuur heerst van neerkijken op de klanten. Zeg die kaart op en ga naar Beobank/Europabank/American Express. En betaal per overschrijving ipv domiciliering.
DIBO schreef: 11 maa 2023, 22:53en ik moest tot maandag wachten om de Worldline fraudedienst te kunnen bellen
Die dienst werkt - net als CardStop dat ook door Worldline uitgebaat wordt - dag en nacht, en het zou me niet verbazen als het gewoon hetzelfde achterliggende team is, maar er zijn verschillende nummers voor die fraudedienst, afhankelijk van wat je bank gecontracteerd heeft met Worldline inzake cardholder support. Er is een 24/7 nummer, een werkdagen+zaterdagochtend nummer, en een werkdagen only nummer. Blijkbaar vond uw bank dat het goedkoopste wel volstond.

Dat gezegd zijnde, al die kaarten die door Wordline uitgegeven worden zijn absoluut niet aan te bevelen voor professionals die veel reizen en echt wel afhangen van hun kaarten. Kies dan aub een andere uitgever met deftige 24/7 support, ook in het buitenland. Gelukkig is er voor bedrijfskaarten meer keuze dan voor consumentenkaarten.
DIBO schreef: 11 maa 2023, 22:53en er eigenlijk niemand een fluit aan doet om het de criminelen iets moeilijker te maken
Dat doet men wel, blijkbaar heeft de fraudefilter ook gereageerd bij jou. Dat het zolang duurt om je te verwittigen, dat is opnieuw Worldline.
DIBO schreef: 11 maa 2023, 22:53alle opties voor heel de wereld terug openstaan; alles stond dicht ervoor.
Uw bank.
DIBO schreef: 11 maa 2023, 22:53Waarom nog altijd (terug) reliëfkaart.
Afhankelijk van de kaart: netwerkvereiste, of keuze van uw bank bij het ontwerpen van het design.
DIBO schreef: 11 maa 2023, 22:53Waarom de CVC nog altijd gewoon op achterkant staat en niet als aparte code wordt opgestuurd.
Een CVC2 is niet hetzelfde als een pincode en moet soms op een terminal ingetikt worden door de handelaar (vooral buiten de EU).
DIBO schreef: 11 maa 2023, 22:53Waarom er binnen Europa nog altijd online transacties kunnen uitgevoerd worden zonder 2FA
In theorie kan dit niet meer, maar men omzeilt dit door de betalingen via Amerikaanse of andere buitenlandse platformen te verwerken (als men die luxe heeft) waar dit niet hoeft. Reden waarom Amazon geen 3DS2 moet toepassen, en Bol.com wel.
DIBO schreef: 11 maa 2023, 22:53Waarom ik in de bankapp bij limieten aanpassen' direct de melding krijg, "je kan niet verhogen, staat reeds op maximum", terwijl ik wil limiet VERLAGEN.
Als het een kaart met consumentenkrediet is, dan verbiedt de wetgever dat dit zomaar verlaagd kan worden. Als het een uitgestelde debetkaart is (consumenten), is het een grijze zone, maar moet dit in principe wel kunnen. Als het een bedrijfskaart is zou dit geen probleem mogen zijn. Als Wordline dat moeilijk maakt, dan is dat Worldline.
DIBO schreef: 11 maa 2023, 22:53Dus nu (voorlopig?) met mijn nieuwe Mastercard, wil ik die CVC er af.
Dat gaat nochtans de kans op fraude helemaal niet verminderen als dat je bedoeling is. CVC2 is helemaal geen vereiste om online transacties uit te voeren, het is enkel een liability shift. Amazon vraagt het zelfs nooit.
DIBO schreef: 11 maa 2023, 22:53die hoogsten een minuutje achter de toog zijn verdwenen en terug gegeven.
Een normaal hotel in Europa moet vandaag de dag de kaart niet meer aannemen en "achter de toog" laten verdwijnen. Rechtstreeks de klant de kaart in de terminal laten steken. Er wordt dan een "token" gegenereerd waaraan toekomstige kosten (room service, late checkout, minibar, filmpjes, etc) aangerekend kunnen worden.

Het zal idd vermoedelijk wel uit die richting komen; een fotootje is snel gemaakt. Altijd ogen houden op je kaart, nooit uit het zicht laten verdwijnen.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de volledige uitleg, en inside informatie.

Ik blijf toch het hele gedoe veel te fraudegevoelig vinden in de hedendaagse tijd en geeft me toch nog altijd het gevoel dat CC company & bank, er niet echt van wakker liggen.
Zoals bv. die autom. fraudedetectie, wel mijn kaart blokkeerde voor gebruik (door mij), maar toch toeliet dat de FB betalingen bleven binnenstromen tot de 5000€ limit was bereikt. En dat er bij die fraudedetectie niks autom. verwittiging komt per mail of SMS.... daar kan ik niet bij...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

DIBO schreef: 12 maa 2023, 23:00 Ik blijf toch het hele gedoe veel te fraudegevoelig vinden in de hedendaagse tijd en geeft me toch nog altijd het gevoel dat CC company & bank, er niet echt van wakker liggen.
Dat klopt ook, omdat zij er niet voor opdraaien. Gezien de bedragen + het feit dat het in verschillende terugbetaling ging wijst het erop dat men alles gewoon gechargebacked heeft, aka terug afgenomen van de handelaar(s) in kwestie. Men heeft ook een eigen verzekering waar men de weinige gevallen van fraude kan op afschrijven die men niet kan verhalen op de handelaar. Uiteindelijk is het dus ofwel de kaarthouder ofwel de handelaar die geld verliest, de bank daarentegen (Worldline + uw bank gedeeld) maakt alleen maar winst op kredietkaarten.

Voor de rest heeft Worldline ook een semi-monopolie voor kredietkaarten van consumenten dus ze kunnen het zich permitteren om zo'n belabberde klantendienst te voeren. Alle grootbanken zitten erbij. Je moet al goed gaan uitzoeken waar je terecht kan om geen Worldline kaart te krijgen, iets wat het gros van de consumenten niet gaat doen.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

CCatalyst schreef: 12 maa 2023, 23:57 Voor de rest heeft Worldline ook een semi-monopolie voor kredietkaarten van consumenten dus ze kunnen het zich permitteren om zo'n belabberde klantendienst te voeren. Alle grootbanken zitten erbij. Je moet al goed gaan uitzoeken waar je terecht kan om geen Worldline kaart te krijgen, iets wat het gros van de consumenten niet gaat doen.
Waar vind je de niet-Worldline kaarten?
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
johann
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 43 keer
Provider

Dat staat hierboven al vermeld: Beobank, Europabank en ook Keytrade (maar bij die laatste moet je niet zijn voor een behulpzame klantendienst).
Borromini
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

American Express geeft ook zijn eigen kaarten uit. Wordt wel minder frequent aanvaard dan MasterCard of Visa in Europa.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”