Prepaid data

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Momenteel heb ik Telenet "pay as you go" met extra 1gb data voor €5.
Ik zou in de toekomst 1 nummer willen porteren naar hun one formule, maar de problemen met hun software houden mij voorlopig tegen.

1gb is hedendaags wel wat weinig, temeer omdat niet meer continu wil gebruik maken van de wifi op mijn werk. (iets met big brother enzo).

Dus ben ik op zoek naar een (data) sim. Ik ben geen voorstander van het gebruik van abonnementen, want meestal kom ik bij lange niet aan het maandelijks bedrag van €15/20/25

Ik heb een aantal providers bekeken, sommigen bieden prepaid €15, ongeveer 5gb data aan, wat ik redelijk vind, maar de bundels zijn meestal maar 1 mnd geldig.

Wat ik zoek en nog niet gevonden heb, is dat ik bv €20 oplaad, en deze data kan opgebruiken ongeacht de tijdsperiode.
Een soort van block-account voor binaries :)

Iemand een idee ?
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb nog een abonnement bij Base (telenet) van nul Euro.
Je betaald enkel wat je verbruikt.
Meestal,is dat hier ook nul Euro.

De prijs is wel wat duurder, maar voor die paar keren dat ik het nodig heb...

Mvg
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Jim Mobile: 1 eurocent per MB, dus voor 20 euro herladen betekent 2 GB die 12 maanden geldig is. (Voor 5 euro belwaarde kan je ook 1 GB kopen die 1 maand geldig is)

Betere tarieven voor data die 12 maanden geldig moet zijn ben ik nog niet tegengekomen.
Alles hangt af van je gemiddeld maandelijks verbruik.
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Ben ik verkeerd met One 300 gb Data + data sim waar verbruik van die 300 afgaat.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Telenet One met een inbegrepen datasim lijkt me idd de beste optie. Zo'n block account ben ik ook nog niet tegengekomen. Nochtans interessant, maar je ziet ze ook voor Usenet zeldzamer worden. Ze verdienen er minder aan dan aan een maandelijks abonnement.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

ONE kost je wel elke maand opnieuw 69,10 euro voor 300 GB data die je toch nooit opgebruikt.

Je kan altijd een structureel goedkopere keuze maken wanneer je een formule neemt die aansluit bij je reëel verbruik.
Maar dan moet je wel met enige nuchterheid het volledige aanbod op de Belgische telecommarkt in beschouwing nemen.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Je kan je natuurlijk ook even verdiepen in een eenvoudige VPN oplossing, nada Big Brother, nergens ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Ik ben wel fan van prepaid, veelal een pak voordeliger dan wat je op het eerste zicht zou denken,als je jouw zaakjes op orde hebt.

Je kan eventueel een VPN via DOB nemen
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Provider

honda4life schreef: 12 maa 2023, 13:13 Je kan je natuurlijk ook even verdiepen in een eenvoudige VPN oplossing, nada Big Brother, nergens ;-)
Inderdaad maar helaas staan er nogal veel poortjes dicht en wordt er DPI gedaan. Ik kan dus geen openvpn over poort 443 laten lopen oid.
Enige wat werkt is SSH over poort 443. Maar ik heb tot op heden nog geen VPN oplossing gevonden die een SSH tunnelt op een smartphone.
Via desktop doe ik RDP over SSH, welke perfect werkt. Idealiter heb ik ook zoiets voor op de GSM.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

StarWing schreef: 12 maa 2023, 08:38 Ik heb een aantal providers bekeken, sommigen bieden prepaid €15, ongeveer 5gb data aan, wat ik redelijk vind, maar de bundels zijn meestal maar 1 mnd geldig
Ik gebruik Orange Pre Pay (15€ maandelijks voor 5gb data)
Als je tijdig herlaad vervalt je data niet.
De belwaarde die ik eigenlijk niet gebruik transfereer ik regelmatig naar m'n Playstation account.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Is hey! of youfone

niets voor jou?
OK, het is een abonnement, maar de tarieven zijn wel heel scherp.
Mocht je overstag gaan, dan ken je deze link gebruiken. Dan krijg jij (en ik) elk €10 korting.
Ik ben zelf nog niets tegen gekomen dat goedkoper is voor mijn situatie.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Neibo Surf 6 GB (Orange-netwerk) voor 8 euro/maand is scherp geprijsd, maar geen prepaid.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Provider

cadsite schreef: 13 maa 2023, 08:31 Is hey! of youfone
niets voor jou?
Is dat enkel te betalen via domiciliëring, ik kan het niet direct duidelijk uitmaken op hun website.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

StarWing schreef: 13 maa 2023, 18:44
cadsite schreef: 13 maa 2023, 08:31 Is hey! of youfone
niets voor jou?
Is dat enkel te betalen via domiciliëring, ik kan het niet direct duidelijk uitmaken op hun website.
Youfone is enkel via domicilëring, tenzij die niet kan uitgevoerd worden. Hey is via overschrijving, domiciliëring of met kaart via hun online betalingsgateway.
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

raf1 schreef: 12 maa 2023, 11:31 ONE kost je wel elke maand opnieuw 69,10 euro voor 300 GB data die je toch nooit opgebruikt.
Meen toch gelezen te hebben een telenet Pay as you go.
Waarom daar zo een kaart ?
We weten helaas niet of hij nog ander telenet abbo heeft.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Lees het eerste bericht, topicstarter overweegt Telenet ONE.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb inderdaad momenteel een telenet pack, de bedoeling is om naar One te gaan, maar momenteel weinig zin voor gezien de problemen aldaar. Temeer omdat ik dan een modem swap nodig heb.
Alles werkt momenteel, en ik wil dat zo houden :)

Toegevoegd na 1 uur 18 minuten 57 seconden:
Goedemorgen!

Voor de controle van de bankrekening is verificatie van 2 ct verplicht. Hiermee wordt automatisch de domiciliëring geactiveerd. Als je dit niet wilt, kun je ons een email sturen met de vraag de domiciliëring uit te schakelen. Je kunt nu via MyYoufone - Facturen - Bancontact de factuur handmatig betalen.
Dit kan ook door middel van overschrijving, let er dan wel op dat je het klantnummer en het factuurnummer vermeldt op de overschrijving. Deze laatste manier van overschrijving duurt wel langer, hou er dus rekening mee dat dit op tijd gebeurt.
Als er nog vragen zijn hoor ik deze graag.

Met vriendelijke groet,

Margreet
yezzer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 18 keer

Vraag voor de mensen met een JIM mobile prepaid kaart.
Wat gebeurt er met het resterende belkrediet wanneer je herlaad: ben je dat kwijt of wordt het mee overgedragen naar de eerst volgende vervaldag?
Concreet voorbeeld: er staat nog 8 euro op uw prepaid kaart en die vervalt op 20 oktober / bij een herlading op vandaag 16 oktober van bvb 10 euro (die één jaar geldig is), wat gebeurt er dan met de 8 euro die je nog had: ben je die kwijt vanaf 20 oktober of wordt die meegenomen naar de volgende vervaldag over een jaar? (bij proximus is dat toch zo)
De vraag al 12 dagen gelden gesteld bij JIM maar daar krijg ik nu maar geen antwoord op...
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Dan staat er 18 Euro op... geldig tot 16/10/2024
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Yvekes
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Niet juist. Belwaarde die vervalt op een bepaalde datum, wordt niet verlengd door een nieuwe herlading te doen. Als er bv €8 dreigt te vervallen binnen enkele dagen, kan je wel nog een megasurf-bundel kopen van €5. Die bundel van 1gb zal dan wel 1 maand langer geldig zijn.

Belkrediet gebruiken om een busrit mee te betalen via een sms-ticket is ook nog een mogelijkheid.
yezzer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 18 keer

Yvekes schreef: 16 okt 2023, 19:26 Niet juist. Belwaarde die vervalt op een bepaalde datum, wordt niet verlengd door een nieuwe herlading te doen. Als er bv €8 dreigt te vervallen binnen enkele dagen, kan je wel nog een megasurf-bundel kopen van €5. Die bundel van 1gb zal dan wel 1 maand langer geldig zijn.

Belkrediet gebruiken om een busrit mee te betalen via een sms-ticket is ook nog een mogelijkheid.
Dus ik mag hier aanemen beste Yvekes dat u hier wel degelijk spreekt over JIM Mobile prepaid en niet over Proximus of Orange prepaid, want bij die 2 laatste is het zo dat bestaand prepaid krediet dat bijna vervalt, opnieuw mee overgedragen wordt en dus terug een jaar geldig is bij een nieuwe herlading.
Blijkbaar is dat bij het resterende belkrediet dat (bijna) op vervaldag komt bij JIM mobile dus helemaal anders.
Goed om weten, bedankt. Zou het daarom zijn dat ze begod niet de moeite nemen om te reageren?
Trouwens, bedankt aan iedereen die hierop reageert of reageerde!
Yvekes
Member
Member

Jim Mobile ja. Mijn ouders bellen niet veel maar herladen soms eens €5 tussendoor terwijl er dan toch nog soms belwaarde vervalt enige tijd later wanneer saldo van herlading jaar ervoor nog niet volledig opgebruikt is.

Ze sturen wel ongeveer maand op voorhand een email om daarvoor te verwittigen. Maar een nieuwe herlading vlak daarvoor verandert daar niets aan.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

Yvekes schreef: 16 okt 2023, 21:38 Jim Mobile ja. Mijn ouders bellen niet veel maar herladen soms eens €5 tussendoor terwijl er dan toch nog soms belwaarde vervalt enige tijd later wanneer saldo van herlading jaar ervoor nog niet volledig opgebruikt is.

Ze sturen wel ongeveer maand op voorhand een email om daarvoor te verwittigen. Maar een nieuwe herlading vlak daarvoor verandert daar niets aan.
mmm ja dat is normaal !!! aangezien het maar voor 5 euro is en die maar 1 maand geldig is.
Maar vanaf 15€ zal u tegoed die vervalt automatisch meegaan.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Yvekes
Member
Member

Nee, een herlading van €5 (minimumbedrag herlading) is ook 1 jaar geldig. Ik heb het niet over de activatie van de megasurf-bundel aan €5. Die is wel maar 1 maand geldig. Bij Jim Mobile kan je belwaarde niet een jaar verlengen door vlak voor het vervallen opnieuw te herladen. De nieuwe herlading is dan een jaar geldig terwijl het vorige saldo gewoon vervalt.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Als ik jou was zou ik misschien ook kijken naar voo.be
Ze hebben continu data wat betekend als vb je 10Gb op is dan surf je verlaagd gratis verder en dit ook binnen europa !
Moet wel ook bij zeggen is geen prepaid.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”