Ik was gewoon afgegaan op typenummer, maar dat blijkt net het minst relevante gegeven te zijn. Ook moet je frequentie kloppen (dat had ik gecheckt), maar moet zelfs de kleur van de knoppen kloppen. Het is wellicht daardoor dat mijn Ali aankoop niet werkt. Dat was het juiste typenummer maar een met oranje knoppen terwijl de originele een groene knop heeft. Allebei zijn ze welliswaar 'fixed code', maar ik vermoed dat die met groene knoppen zijn code (programmeerbaar met DIP-switches) op een andere manier encodeert dan die met oranje knoppen.
Probleem is nu dat ik nergens de goeie AB vind. Ik vind er welliswaar andere met groene knoppen, maar dan op andere frequenties. Die op 433MHz blijken allemaal oranje knoppen, of blauw/grijs (wat 'rolling code' is).
Heb ik nog andere mogelijkheden dan ook de ontvanger unit te gaan vervangen ? Heb de motor eens bekeken. Is een Supramatic S, en daarboven op is blijkbaar een bakje gemonteerd dat de ontvanger is. Na het wegdoen van een laag stof/vuil, kwam daar inderdaad 433MHz te voorschijn. Wellicht ook niet toevallig dat de belettering in het groen is.
EDIT: dan toch online juiste model gevonden bij een kleine zelfstandige die een webshop heeft... Zoals ik ook elders gezien heb vraagt die wel bijna €90... Ter vergelijking, de remote van Ali kostte €3