Nero.

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Ik heb een nieuwe PC met een Lightscribe DVD writer / CD-writer in zit van HP. Hierbij zit er standaard Sonic Recordnow als brandsoftware, maar natuurlijk moet die software nog langs alle kanten geupgrade worden :evil: Ik heb dat er dus afgegooid en er Nero opgezet. Maar nu blijkt dit niet te werken: Nero kan niets branden op een cd. Het enige dat er gebeurd is dat na het brandproces er een nogal groot bestand op je bureaublad tevoorschijn komt dat "Nero cd-image" heet.

Wil dat nu zeggen dat die Nero niet compatibel is met mijn Lightscribe CD writer :eek:
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Als je cdwriter gededecteerd word moet je in de taakbalk van Nero switchen van "Imagerecorder" naar je cdwriter. je hebt daar normaal zo'n dropdown menu waar je uit ken kiezen welke drive je gebruikt.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Je kan een CD zowel direct branden, als een CD-image maken.

Je hebt waarschijnlijk je HardDisk als recorder geselecteerd ipv je CD-Drive ?
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Weetgraag schreef:Als je cdwriter gededecteerd word moet je in de taakbalk van Nero switchen van "Imagerecorder" naar je cdwriter. je hebt daar normaal zo'n dropdown menu waar je uit ken kiezen welke drive je gebruikt.

Greetz
Daar staat dus enkel "image recorder [cd r/rw]". Een andere keuze is er niet ?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Rechtsklik eens op je CD-Drive in Explorer. Ga naar het 'Recording' tabblad in z'n eigenschappen, en zorg dat "Enable CD Recording on this drive" aan staat.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Als je writer niet gedetecteerd word kan je eens proberen om je drive te laten detecteren(ook in de taakbalk) door Nero of anders eens naar de site van Nero gaan
om te kijken of er bestaande faq's wat betreft je wiriter.

Greetz
"Carpe Diem"
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Alles werkt nu. Ik heb op hun website een update gedownload en Nero herkent mijn cd writer nu perfect.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”