Proximus Modum VLANs

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
cellphone05
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Dag iedereen!

Ik ben klant geworden bij Proximus en ze hebben bij ons een volledige installatie uitgevoerd.
Alles werkt perfect!
Nu zit ik met het volgende.
Ik heb verschillende access points van TP-Link geïnstalleerd over heel het huis.
Deze access points zenden een SSID uit voor heel mijn gezin.

Nu is het zo dat ik ook een gasten SSID wil hebben.
Deze wil ik dan een ander VLAN steken dan mijn huidige SSID die nu in VLAN 'Default' zit.
Ik beschik over Access Points waar ik op kan aanduiden om de guest SSID te koppelen aan een VLAN ID.
Ook zijn ze allemaal aangesloten op een managed PoE Switch om zo de poorten met untagged VLAN 'Default' en tagged VLAN 'Guest' in te stellen.

Alleen zit ik vast met de Proximus modum.
Ik zie onder geavanceerde instellingen wel gastennetwerk staan maar hoe maak ik duidelijk aan mijn access points dat ze dit netwerk moeten nemen?
Weet iemand hoe je dit kan instellen?

Alvast bedankt!
MVG
Tom
Borromini
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

Vziw kan je niet zelf met VLANs gaan spelen op de spullen van Proximus. Dat zou wel 'ns kunnen gaan interfereren met wat zij zelf van VLAN's gebruiken voor bv. de PPPoE sessie voor internet, en TV etc.

Wat je wél kan doen is er een eigen router achterzetten die je zelf volledig controleert, en die zelf een PPPoE-sessie op laten zetten. Op een consumentenlijn zou je in principe nog een extra PPPoE-sessie moeten kunnen krijgen...
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
cellphone05
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Dag Borromini,

Bedankt!
Dan ga ik een router achter mijn netwerk steken van daaruit de PPPoE-sessie opzetten.

Groetjes!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”