Mogelijke FUP provider

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Heeft er iemand al gehoord van de duitse skydsl?
Deze is ook hier in belgië te verkrijgen.

http://www.teles-skydsl.de/

Voor slechts 29,90€ / maand (eerste 3 maand gratis)

Krijg je een download snelheid van 15Mbps
en een geen datalimiet meer

Het enige dat je zelf dient aan te schaffen is een sateliet schotel en een gepaste ontvanger.
(heb je voor ongeveer 300 a 400 euro)

voor mensen die niet goed duits kunnen
hier is een vertaling in het engels

http://babelfish.altavista.com/babelfis ... 6zanpid%3d

En als optie kan je voor 10€ per maand extra surfen tegen 24Mbps

enige nadeel is je upstream...
Die dien je te vormen door een inbelmodem of iets dergelijke
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Normaal gezien gebeurt de upload dan wel via 56k via de gewone telefoonlijn (of indien je ISDN hebt, via ISDN) ... Maw de download is geweldig, de upload heel wat minder (kan een nadeel zijn) ...
Vraag is ook of die Duitsers goedkope (of gratis) nummers hebben in België om uw upload op in te bellen (ik denk niet dat dit binnen Happy Time valt), dus je moet bij de kosten ook nog eens je inbelverbindingen tellen voor de upload ...
Dan wordt het al gauw een kostelijke grap, denk ik ...

Zie ook: http://www.gamerz.be/forum/viewtopic.php/t-163379.html

Voor de verschillende aanbieders van dit soort product, zie trouwens onder "Internet via satellite" op http://satelliet.start.be/
Laatst gewijzigd door Dave 13 nov 2005, 13:36, in totaal 1 gewijzigd.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Let wel, het is eenrichtingverkeer (van sat->gebruiker.
Voor de omgekeerde weg kun je een low-speed internet verbinding gebruiken.
Er bestaat wel een downloadservice waarmee je opgeeft welke files je wil downloaden, daarna mag je de dsl/modem verbinding verbreken en stuurt SkyDSL de data via een soort fec-UDP door naar de gebruiker.
Besef dat je altijd minstens een paar seconden latency hebt want het signaal moet minimaal 2x40.000 km afleggen.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

er zijn ook andere combinatie's mogelijk he.

Neem een freesurf van telenet wat je 1€ per maand kost, en voila je hebt je upstream. Je MOET dus niet inbellen naa skydsl een active internet uplink connectie is voldoende.

Ik vind op de site ook enkele formules terug die interesant zijn voor de uplink, echter vrees ik dat deze exclusief zijn voor duitsland...
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Denk dat dit enkel voor de Duitse markt zal zijn, ook al kan je mss eutelsat ontvangen in België ...

Ik heb vroeger ook zo eens een SAT abo gehad (Europe Online dacht ik). Als ge denkt dat ADSL2FIT erg was ... fieuw, daar kwam bijna niks van gegevens door, ook al was het signaal perfect op ASTRA-sat. !
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Voor België liggen de prijzen wel iets anders precies ...

http://www.teles-skydsl.com/?tpl=page/c ... countryID=
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

ik ken iemand die in duitsland woont :)

let wel gamen via sat zal ni goe gaan me die hoge ping, is dus een goeie bijvoeging op u ADSL line en zoude mutte switchen elke keer aan de hand wa ge ga doen.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Ik begrijp niet goed hoe dit werkt. Als je sowieso geen upload kan doen, hoe kan je dan zelfs gewoon maar surfen? Je moet toch altijd wat informatie van je client naar het internet sturen?
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

LaundroMat schreef:Ik begrijp niet goed hoe dit werkt. Als je sowieso geen upload kan doen, hoe kan je dan zelfs gewoon maar surfen? Je moet toch altijd wat informatie van je client naar het internet sturen?

Het antwoord wordt hogerop in de thread al gegeven door Dave en Limburg: je hebt een tweede verbinding nodig voor de upload, meestal is dit met een analoge modem.
patman
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 dec 2005, 11:44

Hi,
I thought I better correct the first post regarding a few things:

1) The Satellite is NOT EUR 300-400. A standard Satellite without a decoder you buy for around EUR 70. If you sign up for 12 months you get this for FREE sent to your home with skydsl. No investment needed !

2) The problem comes as you can ONLY use HTTP/HTTPS/SOCKS proxy server to retrieve data via the satellite. As of yet I don't know a newsgroup provider where you can access binaries via http and ACTUALLY download a lot.

They also have some special system so that you are able to download with FTP.

If it would be possible to get newsgroup binaries download I'd definately switch !!
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Klinkt een beetje als een marginale oplossing om eerlijk te zijn :P .
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”