Cable cutting: de poll!

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...

Heb jij het TV abonnement stop gezet?

Ja
107
64%
Nee
40
24%
Nee, maar ik denk er wel aan om dit op korte termijn te doen
20
12%

Totaal aantal stemmen: 167
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

devilkin schreef: 20 feb 2023, 15:12 Sterker nog, de zenders weten nu perfect naar wat je kijkt en je kan nog beter geprofileerd worden voor reclame doeleinden ;)
Net zoals bij Youtube, Netflix, Prime, etc etc... :-)
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Zeker. Maar daar krijg je - totop heden - geen reclame.

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ook hier er al over nagedacht bij wissel van provider.
Toch werken de apps niet geheel feilloos en betwijfel ik of deze op termijn gratis blijven.
Ik heb alle apps proberen integreren in Kodi en dat is best oké, maar ook daar weer blijft de ervaring in de apps beter. (Alsook het gebruik van ondertitels is niet mogelijk).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Hier in 2017 de stap al gezet om obvious reasons (niet veel meer live kijken en aanbod/kwaliteit te laag). Nog geen seconde spijt van. Was toen ook bij een overstap van Telenet naar EDPnet. Heeft me bovendien ook een mooie maandelijkse besparing opgebracht.

Wel heb ik sterk de indruk dat men over de jaren de apps bewust minder goed/handig is gaan maken (ja ook jij VrtMax) om de overstap toch niet te makkelijk te makkelijk/vanzelfsprekend te maken. Maar, op zich kunnen de meeste apps alles wel deftig.

Ik herinner mij nog de app van een gebruiker hier die hij dan offline heeft moeten halen, dat was het summum, maar reed natuurlijk dik tegen de kar van zenders. Helaas… moest die er nog zijn zouden er imo al meer mensen overgestapt zijn.

We zitten ook met twee jonge kinderen. Dan is VRT in combinatie met een streaming dienst zoals bv. Netflix wel genoeg.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

honda4life schreef: 21 feb 2023, 07:28 ...betwijfel ik of deze op termijn gratis blijven.
Daar zat ik ook even mee, maar wat maakt het uit.
Het moment dat ze niet meer gratis zijn maak je je rekening opnieuw en als een abonnement erbij goedkoper wordt, dan neem je dat gewoon.
SPR
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef: 21 feb 2023, 07:09 Zeker. Maar daar krijg je - totop heden - geen reclame.
Al eens youtube gekeken recent? :)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

cadsite schreef: 21 feb 2023, 08:23
honda4life schreef: 21 feb 2023, 07:28 ...betwijfel ik of deze op termijn gratis blijven.
Daar zat ik ook even mee, maar wat maakt het uit.
Het moment dat ze niet meer gratis zijn maak je je rekening opnieuw en als een abonnement erbij goedkoper wordt, dan neem je dat gewoon.
Het gevaar is wel dat wat nu oninteressant lijkt, tegen dan misschien wel verdwenen is, en die optie dus niet meer bestaat.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

En denk je dat je op je eentje lineair TV gaan levend houden? Heb je daar echt ongeveer €20 à €30 per maand voor over?
Ik alvast niet.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

SPR schreef: 21 feb 2023, 08:41 Al eens youtube gekeken recent? :)
Het kan verbazen, maar dat staat hier zo goed als nooit op. Ik kan me de laatste keer niet herinneren.
Maar dit gaat redelijk hard off-topic ;)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

cadsite schreef: 21 feb 2023, 08:50 En denk je dat je op je eentje lineair TV gaan levend houden? Heb je daar echt ongeveer €20 à €30 per maand voor over?
Ik alvast niet.
Neen, in mijn eentje niet, natuurlijk.
En dat is juist het probleem, die €20 zie ik ook wel komen voor Netflix en co, niet in één keer natuurlijk, maar het is door nu hun prijs laag te houden dat ze de andere opties wegconcurreren.
Later, als die andere weg zijn, zal hun prijs wel omhoog gaan, en dat is het gevaar.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

devilkin schreef: 21 feb 2023, 09:04 Het kan verbazen, maar dat staat hier zo goed als nooit op. Ik kan me de laatste keer niet herinneren.
Neen toch? Youtube is voor veel cable-cutters een geliefd medium. Persoonlijk kijk ik er niet meer naar omdat de verhouding reclame/inhoud compleet van de pot gerukt is.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Youtube kijk ik alleen op PC omdat je dan de reclame beter kan vermijden maar het is het zoveelste voorbeeld dat mensen gaan lopen van de overdreven reclame.

Als men de apps betalend maakt dan komt dat neer op betalen per zender. Veel beter is dat men een model zoals Spotify waarbij je toegang hebt tot een grote catalogus met 1 bediening. Dat model bestaat ook in een versie met en zonder reclame. Nu is het een strijd van streamers om elkaar kapot te maken.

Het risico van streaming is dat de zenders stoppen met eigen programma's of zelfs verdwijnen. Dat hebben ze grotendeels zelf in de hand gewerkt door de reclame en de vele pulp. Gisteren een stukje bestemming x gekeken maar dat is een erg flauw afkooksel van de mol. Daar gaat het al weer niet mee lukken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

cadsite schreef: 21 feb 2023, 09:12
devilkin schreef: 21 feb 2023, 09:04 Het kan verbazen, maar dat staat hier zo goed als nooit op. Ik kan me de laatste keer niet herinneren.
Neen toch? Youtube is voor veel cable-cutters een geliefd medium. Persoonlijk kijk ik er niet meer naar omdat de verhouding reclame/inhoud compleet van de pot gerukt is.
Maar je kunt er ook voor betalen om geen reclame te hebben.
En dat bewijst wat ik zeg, dat die alternatieven voor kabel gewoon marktaandeel gekocht hebben door in het begin alles gratis te geven, naarmate ze langer bestaan begint de hoeveelheid reclame toe te nemen en/of je moet ervoor betalen.

Voor mij blijft lineaire TV -die ik natuurlijk niet lineair bekijk- het ideale medium.
Het geeft mij de meeste vrijheid om de zaken te bekijken wanneer het mij best uitkomt.
Als het niet meer bestaat, kan ik opnieuw kijken wat voor mij het beste is, tot dan zie ik geen reden om te veranderen.
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Je kan Youtube op een Android TV ook zonder reclame kijken, ook op een GSM of tablet bvb... Het vergt wel enige moeite.

Wat betreft offtopic gaan? Ik kijk eerlijk gezegd meer Youtube content dan andere streaming platformen. Sommige weken kan ik gerust mijn avonden er mee vullen. Hoeveel mensen die mij inderdaad raar bekijken als ik dat zeg maar het is al lang geen content van slechts korte clips meer. Ik zie dat eerder als een gewone aanvulling en content provider als eender welke andere streamingdienst. Ik kijk bvb geen sport op tv. Ik zie dat dan weer als geen echte content. Ik kijk ook geen oorlogsdocu's op Canvas maar kijk naar clips van Mark Felton om maar een voorbeeldje te noemen.
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Het verschil is, bij Youtube betaal je om de reclame niet meer te hebben. Wanneer je voor lineaire tv betaalt, krijg je evenveel reclame als live kijken via de gratis apps VRT Max en VTM Go.

Het zou pas echt leuk zijn als Streamz meer Vlaamse series zou hebben, waarom niet de hele Play-catalogus? Je betaalt ook voor Streamz, maar dan heb je wel géén reclames meer.
Je kan Youtube op een Android TV ook zonder reclame kijken, ook op een GSM of tablet bvb... Het vergt wel enige moeite.
op een GSM of tablet, gewoon Brave browser installeren en gebruiken ipv Chrome, werkt out-of-the-box en zowel op IOS als Android :wink:
SPR
Elite Poster
Elite Poster

fibrbuzz1 schreef: 21 feb 2023, 10:03
op een GSM of tablet, gewoon Brave browser installeren en gebruiken ipv Chrome, werkt out-of-the-box en zowel op IOS als Android :wink:
Dat is dus de 'enige moeite'. :)

Kiwi browser en adblocker werkt ook zeer goed.

Op een Android TV moet je wel een APK kunnen installeren via een omweg, dat is nog net iets meer moeite. :)

Wat betreft Streamz, inderdaad, dat is ook mijn mening, de ganse eigen catalogus van de VRT, Goplay en VTM zouden toch echt wel op Streamz mogen te vinden zijn. Desnoods zelfs pas een week na de uitzending.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat werkt blijkbaar niet op een iPad.

Ik kijk redelijk veel Youtube, vooral instructievideo's ivm fotografie maar ook ter voorbereiding van reizen. Reclame voor een video gaat nog maar men maakt ook reclame in de video zelf. Op een PC kan je dat snel skippen maar het blijft vervelend, zeker omdat de clips alsmaar meer en langer worden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Zelfs tegen die 'in-content-advertentie' kan je je wapenen.
De app die op mijn chromecast staat skipt die ook. Ik zou vanavond eens moeten kijken welke het is.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

TV-loos sinds 1997. Buiten een korte tijd dvb-t op een zwart-wit tv!
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

cadsite schreef: 21 feb 2023, 11:15 Zelfs tegen die 'in-content-advertentie' kan je je wapenen.
De app die op mijn chromecast staat skipt die ook. Ik zou vanavond eens moeten kijken welke het is.
Sponsorblock doet dit voor je. De pre-roll krijg je er lastiger uit.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

brubbel schreef: 21 feb 2023, 11:38 TV-loos sinds 1997. Buiten een korte tijd dvb-t op een zwart-wit tv!
Dat doet me denken aan mijn jeugd.
Ik was puber in de jaren '90. We hadden thuis geen kabel-TV en enkel een zwart-wit scherm met BRT1 & BRT2.
Toen moest je nog kijk&luistergeld betalen voor je TV en was er een ander tarief voor kleuren-TV en Z/W. Wij betaalden dus correct voor zwart wit.
Elk jaar opnieuw kregen we bij de rekening een brief met de mededeling dat het hoogst onwaarschijnlijk was dat we geen kleuren-tv hadden en dat ze controles gingen sturen.
Groot was de ontgoocheling dat ze die nooit gestuurd hebben. :angel:
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Dizzy schreef: 21 feb 2023, 10:48 Dat werkt blijkbaar niet op een iPad.
Met Brave browser lukt het in ieder geval ook op een iPad, ik gebruik het nu sinds iets meer dan een jaar en nog geen ad gezien. (je surft dus maw naar youtube.com via Brave en je werkt in-browser ipv de Youtube app te gebruiken).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Mijn Xiaomi TV stick werkt vlot en betrouwbaar met de apps van VTMgo en GOplay, terwijl de hoeveelheid reklame best binnen "onze" perken blijft. VRTmax app daarentegen is nog steeds knullig gemaakt en onhandig in gebruik. En wat Netflix betreft heb ik al enige tijd weer een basic abo voor 9 €/maand (was 8 €/maand in sept. 2014), met behoud van onze 4 profielen. So far so good...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

devilkin schreef: 21 feb 2023, 11:46
cadsite schreef: 21 feb 2023, 11:15 Zelfs tegen die 'in-content-advertentie' kan je je wapenen.
Sponsorblock doet dit voor je. De pre-roll krijg je er lastiger uit.
Sponsorblock heb ik nog niet opnieuw geïnstalleerd vaak skip ik ze manueel door, en af en toe laat ik deze doorspelen, (als een content creator er echt mee overdrijft haak ik af)
Op pc (chrome) haalt uBlock Origin alles er uit betreft YouTube pre-roll en mid-roll ads.
al heb ik wel gehoord dat google dit soort services zou gaan blokkeren in chrome( en mogelijk daarop gebasseerde browsers) en eventueel de ads er voor youtube een google er alsnog laten doorkomen.
Dan word het dus Firefox(Gecko) of Safari(WebKit)

Youtube premium aan €2.5/0.75 per maand (individueel/family via een Argentijnse proxy intekenen en betalen) is ook een optie.
Greetz cyberbug

Afbeelding
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 157 keer

Eigenlijk nooit een persoonlijk abonnement gehad. Lang geleden analoog groepskabelabonnement syndicus (appartement) dus je betaalde altijd mee of je keek of niet.
Toen overgeschakeld werd naar privatieve digitale aansluitingen nooit een privatief abonnement genomen en verder dvb-t gekeken (dakappartement).
Na uitschakeling dvb-t VRT-NU en andere ip-tv zenders + netflix.
Ook nog een roku in mijn bezit met vooral USA streamingdiensten waarvan veel gratis.
Laatst gewijzigd door fredo66 22 feb 2023, 10:55, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Hier hebben we ook nog steeds de klassieke TV.
Buiten ook nog Netflix en co.
Het "kaske" blijft toch nog altijd iets voor de rest van het gezin.
De 2de TV gebruiken we de Telenet TV app op Apple TV.
Maar blijft toch iets met haken en ogen, moeten het ganse spel geregeld resetten.
Ook het TV-bakske blijft af en toe eens hangen en is soms een slak.
Alternatief zijn de zender apps zelf, maar daar zitten ze hier niet om te springen voorlopig.
Maar ooit komt de dag :angel:
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Hier ziet de toekomstige "oplossing" er zo uit, niet meteen goedkoper, maar wel meer relevante content voor ons gezin én handiger:

- Sowieso neem ik YouTube Premium Family af, vooral voor het YouTube Music aanbod, maar dat er dan reclameloze YouTube bij zit is mooi meegenomen: 0€ (omdat ik dat sowieso neem, los van YouTube videos)
- TV Vlaanderen Basic, voornamelijk omdat de vrouw des huizes graag de tv-ervaring wil. We hebben geprobeerd met de individuele apps, maar dat was geen succes. Ikzelf vind het sport-aanbod dat er mee inzit aantrekkelijk genoeg om mee te gaan in dit verhaal. :) : 15€
- Netflix Premium Ultra HD, maar dan via Turkije, wordt minder en minder gebruikt, maar voor de Turkse prijs... 5€
- Streamz: de vriendin is grote fan van alles wat Nederlandstalig/Vlaams is en dan is dit zowat de enige optie, HBO content is voor mij dan weer leuk meegenomen: 9€
- Prime Video: ik heb sowieso Prime omdat ik enkele bestellingen per maand doe bij Amazon, dus gewoon leuk meegenomen, wordt amper gebruikt wel: 0€ (omdat ik dat sowieso neem, los van het Video aanbod)
- Aangevuld met de gratis apps van de zenders zelf (VRT Max en VTM Go, damn you Play! :( ): 0€

Alles samen dus 29€ louter voor tv/video (en 18€ voor muziek). Helaas ook nog een lokale Plex instance, want met al die exclusives op exotische en vaak zelfs niet-in-België-verkrijgbare platformen...
ooh. shiny.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Hier eigenlijk niet over nagedacht, om de simpel reden dat ik met een gezin zit.
Moest ik single zijn was het makkelijk. Maar de vrouw wil zich 's avonds wel nogal eens in de zetel ploffen en dan gewoon de standaard programma's bekijken.
Andere avonden kijkt ze series op Netflix.

Hier dus Telenet pakket met TV, play more, Streamz. Daarnaast Netflix, Disney+ en Amazon Prime.
Laten we zeggen dat we 60% nog gewone tv kijken, zoals het nieuws, programma's.
30% Netflix en de rest is verdeeld over de andere.

De kids (6 en 8 ) kijken vooral youtube, netflix en disney plus. Maar ik merk dat die ook meer en meer in het weekend bij ons/mijn vrouw naar een "gewoon" programma willen kijken, zoals The Masked Singer, het verhaal van Vlaanderen, Code van Coppens, etc..

Dus puur hier uit gemak, met een simpel knopje zonder veel poespas en te zoeken, kan dat allemaal.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

Simpel kan vb ook met VrtMax op Kodi
Kodi bakje opstarten (geen Android :wink: ), naar favorieten gaan, programma selecteren, aflevering kiezen en kijken maar.
Ook super gemakkelijk om voor- en achteruit te scippen en te pauzeren.
Op een Telenet Digicorder moet je al een opname staan hebben of voor de optie kiezen waarbij je steeds een stukje opneemt (ben de naam vergeten).
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Blijft voor mij toch wachten op de Vlaamse NLZiet. TV Vlaanderen is slechts een schaduw van dat product, en overigens nog duurder ook. Stievie kwam hiervan in de buurt, maar is helaas een stille dood gestorven :/
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 55 keer

Ik heb ergens in de loop van vorig jaar de digicorder van TN buiten gegooid, nadat ik had geverifieerd dat VRT en RTBF goed te bekijken waren met de app op Android TV (via Nvidia shield). Verder Netflix, Disney Plus, en finaal aangekochte dvd's via Kodi van NAS.

Voetbal kijken lukt. Wel zestal seconden vertraging, dus fotmob notifications wel ff afzetten.
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
jutuiz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 63 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ons telenet triple-play abonnement is 7 (of 8?) jaar geleden stopgezet. Sindsdien op EDPnet. Ik vrees dat Userbase niet representatief is op dit vlak.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

cloink schreef: 21 feb 2023, 15:17 - TV Vlaanderen Basic, voornamelijk omdat de vrouw des huizes graag de tv-ervaring wil. We hebben geprobeerd met de individuele apps, maar dat was geen succes. Ikzelf vind het sport-aanbod dat er mee inzit aantrekkelijk genoeg om mee te gaan in dit verhaal. :) : 15€
cloink schreef: 21 feb 2023, 15:17 - Streamz: de vriendin is grote fan van alles wat Nederlandstalig/Vlaams is en dan is dit zowat de enige optie, HBO content is voor mij dan weer leuk meegenomen: 9€
Al bij al ook niet goedkoop als de vrouw en de vriendin verschillende smaken hebben op gebied van tv kijken. :-D
wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 282 keer

thomiwilli schrijft: ...Stievie kwam hiervan in de buurt, maar is helaas een stille dood gestorven...

Misschien is dat goed nieuws eigenlijk want VRT (versus) VTM/SBS beseffen dat "streaming" de toekomst heeft waardoor zij echte concurrenten moeten worden... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

VRT wordt politiek tegengewerkt en beïnvloed, veel echte concurrentie moet je dus niet verwachten.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Dat VRT beïnvloedt wordt door politiek is normaal, want draait op belastingsgeld. Je kan niet verwachten dat ze blanco cheque belastingsgeld krijgen, vind ik
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Graag terug on topic, over cable cutting, niet over politiek.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat er een beheerovereenkomst is met doelstellingen enz daar kan ik inkomen maar nu zit er veel te veel politiek volk in het bestuur dat andere belangen heeft dan deze van de VRT en de kijker. VRTmax is voor sommigen een doorn in het oog maar erg belangrijk voor cable-cutters.

Die politieke invloed heeft ook betrekking op het VRT-aanbod en toekomstvisie en dus ook op cable-cutting. Politiek zit in zowat elk onderwerp dus zeker ook bij cable-cutting als de openbare omroep politiek gestuurd wordt en de grootste operator 50% overheid is.

Politieke ingrepen/keuzes bepalen de omstandigheden/markt en dus onrechtstreeks ook het aantal mensen dat de kabel knipt.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Dat politiek een invloed heeft zal ik niet ontkennen.
Ik wil hier echter geen nieuwe discussie zien ontstaan over politiek.

Er zijn al genoeg topic daardoor compleet ontspoort.

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

boran_blok schreef: 19 feb 2023, 07:21 Ik voel me pionier. Ik heb nooit Kabel TV aangeschaft. Dus vanaf dat ik op mijn eigen gaan wonen ben, dat is ondertussen toch al 15 jaar geleden.
Hier hetzelfde: nooit TV-abo gehad :).
Die optie ontbreekt, dus maar "ja" gekozen.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”