Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 6 keer
Te Koop forum

Er is geen bewijs dat we een energiealternatief moeten hebben voor HE omdat er een maand relatief weinig zonneschijn was. HE is immers veel meer dan enkel zonne-energie plus men vergeet interconnecties en opslag en dus is de conclusie verkeerd.

Mijn frustratie was dat we gisteren een vos zagen... en doodreden :(
Een onvermijdbare zaak helaas maar ik ben er nog altijd niet goed van.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dizzy schreef: 02 feb 2023, 14:08 Er is geen bewijs dat we een energiealternatief moeten hebben voor HE omdat er een maand relatief weinig zonneschijn was. HE is immers veel meer dan enkel zonne-energie plus men vergeet interconnecties en opslag en dus is de conclusie verkeerd.

Mijn frustratie was dat we gisteren een vos zagen... en doodreden :(
Een onvermijdbare zaak helaas maar ik ben er nog altijd niet goed van.
Nope,

Er is geen massa opslag, niemand investeert daar in wegens onrendabel de HE boeren kopen liever fossiel aan bij tekorten in de wintermaanden.
Ook jij zelf hebt geen opslag
Er is geen enkel land met overschot van HE in de winter waar wij interconnectie mee hebben.

Verdere discussie graag in het energietopic.

Ben je zeker dat het een vos was, er is ook een wolf doodgereden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

https://www.solarpowerportal.co.uk/blog ... _solar_med

Niemand investeert nog in kernenergie omdat het onrendabel is als de kosten niet grotendeel op de nek van de burger wordt geschoven, voor duizenden jaren.

Niet 100% zeker want het ging enorm snel maar een rosse wolf ken ik toch niet. Wolven in Gent?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 4 keer

ivm de vos: dat is geen drama, er zijn echt wel veel vossen. Sentimenteel misschien een impact, maar qua diversiteit niet echt een ramp.
Ik woon in de hoofdstad en ik zie zonder overdrijven wekelijks minstens één aangereden vos.
Veel auto's natuurlijk maar dat wil ook zeggen veel vossen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik zie ze hier soms ook als ik met de fiets ben smorgens en ze lopen zelfs door de wijk en in het centrum. Er sneuvelen in de buurt ook heel wat kippen.

Er zijn er dus best veel maar toch blijft het knagen. Het was ter hoogte van de Bourgoyen en de vos probeerde de R4 te kruisen, hij had geen kans want aan de andere kant is een betonnen wand die hij nog wel kan over springen maar dan komt hij aan de vaart en moet hij dus terugkeren, opnieuw over die drukke weg.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 02 feb 2023, 14:37
Niemand investeert nog in kernenergie omdat het onrendabel is als de kosten niet grotendeel op de nek van de burger wordt geschoven, voor duizenden jaren.

Nieta 100% zeker want het ging enorm snel maar een rosse wolf ken ik toch niet. Wolven in Gent?
Nope,
het is illegaal om te investeren in kernenergie.
Er is een wet tegen, weet je wel.

Nee, het was in de Limburg
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ja, die werd verlengd ipv afgeschaft. Waar die wet er niet is wordt er echter ook weinig geïnvesteerd, vaak willen we dat ook helemaal niet om overduidelijke redenen.

Mijn ontmoeting was in de vloanders :)
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Kunnen we de praat over energie in de energie topics houden?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 5 keer

Energie-geleuter: viewforum.php?f=110
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

15 regio's in vlaanderen om de 'versnippering' tegen te gaan en samenwerking van lokale besturen over de huidige regio's in te dijken ... maar regio's mogen onderling wél samenwerken ... 1 van de regio's is genaamd de 'midwest' ...

Met welke ezels denken onze politici dat ze te maken hebben ... dit is toch puur boerenbedrog en zorgt er enkel maar voor dat de 'factuur' voor de belastingen moeilijker te begrijpen valt en dus minder in vraag gesteld zal worden.

Is er iemand hier die de voordelen van dit nieuw decreet kan schetsen (en liefst met praktische voorbeelden), want ik zie ze echt niet.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Nog beter, als er samenwerkingsverbanden waren tussen gemeentes die nu in een andere regio liggen moeten ze dat weer ontbinden.
Echt een hele verbetering! :beerchug:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door cadsite 02 feb 2023, 16:04, in totaal 1 gewijzigd.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer

De voordelen zijn voor de politici: het is nog maar eens een tussenniveau dat weer zijn eigen politieke postjes nodige heeft.
NVA had al lang in zijn plannen om het niveau van de provincies af te bouwen of zelfs af te schappen. CD&V is daar zeer erg tegen want daar zitten zijn traditioneel sterker. Dus in plaats van er één af te schaffen komt er nog eentje bij. Ze zeggen wel dat het geen politiek bestuurlijk niveau is maar in de praktijk wordt dat, in naam van de democratie uiteraard, weer bemand door politieke vazallen.
Argumenten pro zijn schaalvergroting en synergie. Maar als dat echt waar zou zijn had men beter meteen kunnen doorpakken tot op provinciaal niveau, maar dat was voor NVA uiteraard onbespreekbaar.
Dus gewoon weer een Belgisch compromis...
heist_175
Moderator
Moderator

En dat komt van een regering waar de grootste partij in die regering nog niet zo lang geleden opriep om het hogere niveau, de provincie, af te schaffen.
Dat is (1) nooit gebeurt, om goeie redenen natuurlijk, sterker nog (2) nu voeren ze zelf een bijkomend niveau in.

In de gemeente waar ik woon zijn er zowel samenwerkingsakkoorden met andere gemeenten die nu wel in dezelfde regio zitten als samenwerkingsverbanden (oa afvalophaling etc) met gemeenten die niet meer in dezelfde regio zitten. Wat nu?
Typisch Belgisch: er wordt iets beslist en iedereen veegt zijn g*t eraan. Laat ze in Brussel maar wereldvreemde beslissingen nemen, de realiteit verandert er echt niet door.

@voordelen
Je ziet de voordelen niet, vermoedelijk omdat je niet in de politieke bubbel zit.
Toen Bartolomeus Jozef Lodewijk Rosalia Somers (aka Bart Somers), titelvoerend burgemeester van Mechelen een paar maanden geleden in de Vlaamse regering (hij is daar Viceminister-president van de Vlaamse Regering en Vlaams minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen) voorstelde om gemeentefusies over provinciegrenzen heen toe te laten (wat voordien niet mocht), hadden enkel insiders door dat het was om de gigantische schuldenput die de stad Mechelen onder zijn bewind/bestuur heeft opgebouwd, door te kunnen schuiven naar de Vlaamse regering. Het slaperige Boortmeerbeek zou plots mee een onderdeel zijn van de stad Mechelen.
Niet vergeten dat heel wat leningen van de stad Mechelen "bulletloans" zijn: tijdens de looptijd wordt er enkel intrest afgelost en pas op de vervaldag moet de hoofdsom betaald worden. Het zou Barolomeus enorm geholpen hebben als hij Boortmeerbeek mee had kunnen inlijven, een deel van de bulletloans werd dan gewoon door alle Vlamingen betaald. Dat heeft hij natuurlijk afgekenen van de stad Antwerpen en Gent: die doen dat al jaren.

Dus over enkele maanden/jaren zal duidelijk zijn welke politieker, die nu mee aan de knoppen zit van de invoering van een bestuursniveau dat nog niet bestaat en dat niemand nodig heeft, daar wel héél toevallig veel garen bij heeft kunnen spinnen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Kom kom, het is duidelijk de schuld van de Walen en de moslims!
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

En de sossen, de sossen niet vergeten!
duizend
Elite Poster
Elite Poster

En de gitzwarte Groenen ook uiteraard
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nederlands gesproken programma's die worden ondertiteld op Vrtmax. En niet uit te zetten. Oa bij "Het verhaal van Vlaanderen" en "Witse".
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Wat mij in dezelfde lijn ook stoort op Amazon Prime zijn de van oorsprong Nederlandse Films en Series die gedubt worden naar het Frans. Wij zijn volgens Amazon blijbaar allemaal Franstalig en kunnen dus geen Nederlandstalige films horen. Het zijn dan voornamelijk kinder of jeugd films die gedubt worden...
heist_175
Moderator
Moderator

frodo schreef: 03 feb 2023, 10:51 Nederlands gesproken programma's die worden ondertiteld op Vrtmax. En niet uit te zetten. Oa bij "Het verhaal van Vlaanderen" en "Witse".
Hangt dat niet van uw klassificatie "Nederlands" af?
Als iemand een lokaal brouwsel van wat ooit Nederlands moet geweest zijn uit zijn botten slaat, kan je dan zomaar veronderstellen dat iedereen dat begrijpt?
Uit Antwerpen komend, apprecieer ik ondertiteling bij heel wat West-Vlamingen "nogal" :).

Al is niet iedereen akkoord met die focus op West Vlamingen:
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Migratie die verkeerd uitdraait en moet worden teruggedraaid.

Sent from my SM-X800 using Tapatalk

Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Jaarlijkse certificate renewals ... #Acme-Client should be a standard !
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Sasuke schreef: 03 feb 2023, 17:39 Jaarlijkse certificate renewals ... #Acme-Client should be a standard !
Tsk tsk, in IT moet je leren leven met legacy, in casu dus systemen of processen die ACME niet ondersteunen, want die zullen er nog heel lang zijn. Legacy proberen te veranderen is een doos van Pandora openen.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

CCatalyst schreef: 03 feb 2023, 18:48 Legacy proberen te veranderen is een doos van Pandora openen.
So true! Maar ooit kom je er niet meer omheen.

Toegevoegd na 3 minuten 54 seconden:
didi79 schreef: 04 feb 2023, 16:34
CCatalyst schreef: 03 feb 2023, 18:48 Legacy proberen te veranderen is een doos van Pandora openen.
So true! Maar ooit kom je er niet meer omheen.

Terugkerende frustratie over zalando: ik bestel broeken met - volgens de productbeschrijving - ritssluiting. Pakje komt toe en ... het zijn er met knopen. :bang:
Komt erop neer dat ik 2 van de 3 bestelde artikelen terug moet sturen omdat hun beschrijving fout is...
Als er nog eens gezever is over mensen die teveel pakjes terugsturen, dan moeten ze misschien eerst eens dergelijke heel eenvoudig te voorkomen problemen oplossen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Eigenlijk hebben we ook een 'Mijn grote frustratie' nodig :).

Mijn frustratie van het laatste jaar : IPadOS dat zo ongelooflijk buggy is en blijft. Tot enkele jaren geleden waren de volgende bugs totaal ondenkbaar:
* de wekkers in de standaard klok-app die af en toe glitchen. Soms verdwijnen er daar wekkers, of zet je een aan of uit en gebeurt er niets...
* wifi dat soms niet verbindt. Ga je naar settings, zie je onder Wifi wel degelijk de SSID waar je mee verbonden bent, maar rechtsboven geen wifi symbooltje en ik ben offline. Moet wifi uitzetten en terug aanzetten om het te fixen.
* De App Store die de helft van de keren zegt dat hij offline is, en waarbij ik dan op 'Opnieuw Proberen' moet klikken.

Dit is overigens op verschillende toestellen, dus het ligt echt wel aan iPadOS. Toegegeven, het zijn niet de nieuwste toestellen (hebben geen iPadOS 16 meer), maar dat zijn nu ook geen dingen waarvoor je het van het zou moeten hebben.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef: 05 feb 2023, 12:07 * de wekkers in de standaard klok-app die af en toe glitchen. Soms verdwijnen er daar wekkers, of zet je een aan of uit en gebeurt er niets...
iPad is itt iPhone niet geschikt voor wekkers, toch niet in de default app.
Tomby schreef: 05 feb 2023, 12:07* wifi dat soms niet verbindt. Ga je naar settings, zie je onder Wifi wel degelijk de SSID waar je mee verbonden bent, maar rechtsboven geen wifi symbooltje en ik ben offline. Moet wifi uitzetten en terug aanzetten om het te fixen.
Heb ik ook al gehoord van anderen. Ligt volgens mij aan minderwaardige chipkeuze voor WiFi (en cellular) in niet-Amerikaanse modellen. Gezien je een ouder model hebt, vermoedelijk een Intel chip in je model. Amerikaanse modellen (waaronder de mijne) kwamen met duurdere Qualcomm chips van hogere kwaliteit en hadden die problemen (en heel wat andere) niet, het spijtige gevolg is ook dat Apple er weinig gevolg aan heeft want de Amerikaan klaagt niet.
Tomby schreef: 05 feb 2023, 12:07* De App Store die de helft van de keren zegt dat hij offline is, en waarbij ik dan op 'Opnieuw Proberen' moet klikken.
Is eigenlijk een time-out, en dat is typisch voor oudere modellen waarbij het te lang duurt om de hedendaagse app store te renderen. Als je op Opnieuw Proberen klikt zitten de assets al in de cache waardoor het sneller gaat.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Wat is dat nu voor zever. Voor de prijs van het toestel mag het minstens correct een alarm inplementeren...

Sent from my SM-X800 using Tapatalk

Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik ervaar dat totaal niet, maar onze iPads zijn nog wel recent genoeg voor ipadOS16, ook al is de oudste bijna 5j.

Zet je iPads eens op een 2.4GHz SSID, dat is nog altijd meer compatible met alles.
Afbeelding
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Dat er weer een topic volledig naar de kl*ten gaat door off-topic te blijven doordrammen.

BTW, voor zoiets wordt "meld dit bericht" niet opgevolgd zeker. :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
heist_175
Moderator
Moderator

Ik zit al weken te wachten op LOS20 voor mijn Poco F3 https://download.lineageos.org/alioth
Een aantal devices zit al enkele weken op LOS20.

Er is een non-official LOS20, maar je kan niet migreren van non-official naar official.
Als ik nu LOS19 flash, moet ik alsnog over enkele weken LOS20 flashen. Een telefoon "configureren" is wel wat makkelijker dan vroeger, maar veel settings zijn lokaal en worden niet gesynct op het profiel.
LOS geeft - toch niet dat ik weet - geen releasedatum voor LOS20 per device, noch een "voortgangstatus".

Toegevoegd na 17 uren 51 minuten 29 seconden:
CCatalyst schreef: 01 feb 2023, 17:09 KMI overzicht januari: meeste parameters normaal, maar natter dan normaal, meer dagen neerslag dan normaal, en vooral opnieuw zeer somber tov de normaal (net als vorig jaar).
(...)
Soit, het natseizoen heeft lekker verder gelopen in januari, nu dus al 2 maanden te nat, 1 maand normaal, en 1 maand te droog (weliswaar na een zeer natte maand in het droogseizoen nog). Geen enkele regio in het land heeft in de afgelopen maand met een neerslagtekort te kampen gehad. Nergens in het land is de SPI-3 index nog (te) droog.
Geen reden tot euforie, wel integendeel.
We staan er vandaag nog altijd slechter voor dan in het voorjaar van 2022.
Je mag u niet laten leiden door een veelheid aan regen, want het beleid in Vlaanderen is al decennia gestoeld op verharding en (dus) op afvoer van regenwater. De regenval dringt dus niet door in de grondlagen.
Dit non-beleid leidt tot enorme economische schade, los van de natuurschade, want het maakt dat akkers in de zomer sneller droogvallen (en dus verloren inkomsten door verloren teelt of verloren inkomsten door hogere kosten van irrigatie).

cijfermatig:
https://dov.vlaanderen.be/page/actuele- ... dindicator
Op 5/02/2023 vertoonde 37% van de meetplaatsen een lage (25%) tot zeer lage (12%) freatische grondwaterstand voor de tijd van het jaar. 42% vertoonde een normale, en 21% een hoge (16%) tot zeer hoge (5%) grondwaterstand voor de tijd van het jaar (Figuur 2).
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Niet terug een hele discussie over grondwater beginnen hier. Maak er een apart topic van.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Niet zo kleine frustratie … toen ik vanmorgen de dochter wou wegbrengen naar de turn les, zag ik een dode poes in het midden van onze oprit liggen.

Duidelijk neergelegd door iemand. Waarom bij ons, geen idee, het was geen poes van ons. Ze was al stijf, maar niet steenhard, en leek niet aangereden. Ik vermoed de buurvrouw, die heeft al enkele keren komen klagen over ‘onze’ poezen, terwijl de beschrijving (grijs en wit) niet de onze zijn. De dode poes is toevallig de enige grijze poes uit de buurt …. En nu zit ik er dus mee :-(
Laatst gewijzigd door Sasuke 11 feb 2023, 11:47, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 11 keer

Zolang je 's morgens niet wakker wordt met een afgehakte paardenkop naast je in bed valt het nogal mee. :eek:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef: 11 feb 2023, 11:35 Ze was al stijf, maar niet steenhard, en leek niet aangereden.
RIP mooi diertje :cry:

Zou het een opzettelijke vergiftiging kunnen zijn? Mensen die zich tot zo'n dingen verlagen zijn voor geen haar te betrouwen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Mensen die dieren mishandelen zijn gewoon gestoord. Ze zijn dan ook in staat om hetzelfde met mensen te doen.

We moeten wel opletten met beschuldigingen aan specifieke personen in dit geval want we weten niet wat de oorzaak was en of de kat daar gelegd is en door wie.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Gisteren op coolblue een nieuwe stofzuiger gekocht. Vandaag doen leveren door bpost. En jawel terug de 'u was jammer genoeg niet thuis' mail terwijl we gans de dag thuis waren.
keerekeerweere
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 21 keer
Provider
Te Koop forum

Gisteren dagje naar NL en 5G beschikbaar via roaming. Leuk en snel….
Wel in contrast met de 85mbps van onze vaste internetverbinding thuis…
Dan maar blijven wachten op uitrol fiber. Waarvoor er nog steeds geen indicatie is van wanneer dat nu hier beschikbaar komt.
Akkoord, deze snelheden kunnen vandaag ook in BE op de vaste lijn natuurlijk maar da’s mij effe de prijs nog niet waard.
5g NL
5g NL
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Men gaat de boeken van Roald Dahl aanpassen zodat ze meer inclusief zijn... what's next? Misschien Shakespeare ook aanpassen?

Wil men ze meer inclusief maken, zet er dan voetnoten bij, of vraag ouders/scholen om context te geven.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Altijd van een mug een olifant maken.

Herschrijven van boeken is een eeuwenoud gegeven. Van taalfouten tot gramaticale wijzigen voor het verbeteren van de leesbaarheid en gewoon aanpassen naar de context.

Maak een boek oud genoeg en de eerste een laatste versie zullen helemaal anders zijn.

De frustratie moet zijn dat het een nieuwsitem is...
Zowel van de uitgever die er meenuitpakt als alle comentatoren.

Na elke druk zal elke aanpassing ook weer bekeken worden voor de volgende druk en elke keer gaat de cyclus rond
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Het gaat inderdaad te ver, precies of er mag niet meer worden gezegd dat mensen verschillend zijn... allemaal eenheidsworst.
Het is niet dàt er aanpassing gebeurt, maar het is waarom die gebeurt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik vind het zeker een nieuwsitem waardig en absurd dat zaken als 'dik', 'lelijk',... niet mogen in een FICTIE-verhaal.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”