Issue Synology DS918+

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Hoi,

Mijn DS918+ vertoont kuren.

De NAS boot normaal.
Na pakweg 30 - 45 minuten biept hij 3 keer, gaan alle lampjes uit met uitzondering van de Power die blauw pinkt
Wanneer ik hem handmatig stop en weer opstart dan moet ik DSM opnieuw installeren. De data blijft wel gewoon behouden.
Hierna begint het spelletje opnieuw ...

Mijn eerste idee is een probleem met het moederbord. Op de website van Synology (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutor ... constantly) staat een manier om het moederbord te testen en het moederbord is volgens deze test OK.

Wanneer ik gedurende de 30-45 minuten dat hij werkt kijk naar de health van de harde schijven/raid dan is deze OK (geen enkele melding/warning).

Uiteraard net de 3 jaar gepasseerd ... geen garantie meer :bang: :bang:

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?

Alvast bedankt !

Uzzi
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

https://community.synology.com/enu/forum/17/post/112840
Seems to be a faulty power supply. I have tested with a borrowed one, and all works fine.
Now just waiting for a replacement power supply form Synology
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Heb met de voeding van een andere Synology NAS getest maar helaas nog steeds hetzelfde probleem
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Kleine update : probleem is opgelost. Blijkbaar staat Synology bekend voor problemen met de resetbutton die in bepaalde gevallen at random de NAS begint te resetten.

NAS volledig gedemonteerd, reset knop van het moederbord getrokken en nu werkt hij al bijna 24u zonder issues ...

Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een DS213. Die heb ik gelukkig wel nog onder garantie kunnen laten vervangen.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”