Sinds een kleine week komen er geen calls meer toe op mijn werk SIM. Uiteindelijk weet ik wel dat iemand mij probeerde te bellen omdat ik van Proximus een SMS krijg dat een bepaald nummer mij probeerde te bellen zonder bericht achter te laten. Telefoon heropstarten loste het ook niet op. Wat wel een oplossing bleek, was de SIMs van slot verwisselen.
Uiteindelijk blijkt het te maken te hebben met automatische forwarding van één SIM naar de andere, al snap ik niet goed hoe het werkt. Wanneer ik in de SIM instellingen van mijn S21 ga kijken, is er een optie 'Dubbele SIM altijd aan'. Wanneer ik de 'Uit' toggle probeer aan te zetten, dus om dubbele SIM uit te zetten (whatever that is), dan krijg ik een foutmelding : EDIT: ik heb eigenlijk een vermoeden dat die Uit gewoon de status van de toggle weergeeft, en dus eigenlijk betekent dat Dubbele SIM altijd aan 'uit' staat, dit is zeer verwarrend alleszins.
Dus hieruit leid ik af dat forwarding van mijn SIM werk aan staat, maar ik vind voor de rest nergens geen instellingen hierover en dus waar ik het zou kunnen uitzetten. Ik vind het ook vreemd dat ik 'Dubbele SIM altijd aan' niet kan uitzetten omdat dat 'mislukt', alsof het iets aan server/provider kant is ? En rest verder natuurlijk ook nog de vraag waarom dit ineens aan staat .Mislukt.
(SIM werk)
Oproepen doorschakelen : ingeschakeld
(SIM privé)
Wisselgesprek : Mislukt.
Toegevoegd na 1 uur 44 minuten 29 seconden:
Pff, word hier bijna zot. Al vanalles zitten experimenteren en ook al zeer vreemde gedragingen gekregen.
Uiteindelijk werkt alles nu, maar ik vermoed dat het eigenlijk toch ergens een glitch bij Proximus was. Ik heb het ineens per ongeluk gefixt gekregen. In mijn zoektocht vond ik ook hoe je met **61*+32475151516**Numberofseconds# de telefoon langer kunt laten bellen vooraleer de tegenpartij op je voicemail terecht komt. In het verleden al vaak gemerkt dat het bellen veel te lang stopte, dus heb ik dit op deze manier aangepast.
Blijkt na deze aanpassing ineens het originele probleem ook opgelost te zijn !?! Wat ik wel nog altijd vreemd vind, is dat je aan de beller-kant al 3 beltonen gehoord hebt vooraleer aan mijn kant mijn telefoon overgaat.
Wat ook nog vreemd is, is dat ik onder Supplementary SIM Services nu 2 verschillende speciale nummers zie staan van Proximus : +32 475 151516 , maar ook +32 475 151525 ...
Toegevoegd na 38 minuten 33 seconden:
Een uur later wil ik voor alle zekerheid nog eens proberen...
Ik krijg 4 beltonen, en dan vervolgens direct Voicemail, en op mijn telefoon is er weer niets toegekomen. WTF !!!
EDIT: en wanneer ik terug mijn Voice Mail timeout aanpas via **61* is het probleem weer opgelost ?! Lijkt me nu toch echt wel een probleem bij Proximus ?
EDIT2: en 2 minuten later is het alweer om zeep... nog eens hertest, en ik kan in de minuten erna wel verschillende keren succesvol bellen, maar dan is het ineens weer om zeep.