Proximus en apple tv

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb gezien daar nog geenen topic over was? Dan open ik deze al besef ik dat de meeste mensen geene apple tv gebruiken maar de android decoder.
Maar toch, mochten er mensen zijn die eventueel tips voor dit of dat hebben, vuur het hier maar af.

Als ik bv van zender wil veranderen met het bakje vd apple tv dan gaat dat volgens mij niet, ik moet telkens effe terug keren om zo naar een andere zender te gaan, niet dat dat zo erg is maar tis net dat tikkeltje handiger natuurlijk als je meteen met een knop naar voor en achter kan gaan.

Vraag me ook af of je wel zenders naar eigens wens ook kan instellen? Ook daar geen flauw idee van of dit wel gaat, nu goed, meestal hetgeen ik wil zien neem ik allemaal op ze dus zo erg ist niet maar ook hier zou het wel handig zijn.

Voor de rest werkt alles zeer goed, heb pickx sports, tot nu toe heel goed ook. Tegenover de android decoder werkt alles beter hier nu (of tmoet door updates zijn ook dat alles plots beter draait).

De 1ste keer dat ik kan zeggen ik tevreden ben alst over proximus tv gaat ;).
Tttsss
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Hier ook Apple TV met Pickx op.

Merk soms dat tv gids niet mee update eens uit en inloggen lost dat wel op

Verder geen problemen
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

buthead schreef: 28 jan 2023, 23:14 Hier ook Apple TV met Pickx op.

Merk soms dat tv gids niet mee update eens uit en inloggen lost dat wel op

Verder geen problemen
Maar vd 2 vragen die ik heb gesteld, enige idee of dat enigsins mogelijk is?
Bij orange en telenet kan je zelf bv zender één op 1 zetten, canvas op 2, vtm op 3 enz...

En ook voor van zender te veranderen moet ik eerst terug keren int menu, stek ik zit vtm te kijken, normaal duwde op afstandsbediening knopke omhoog ofzo en hup je gaat naar vrt of weetk veel maar nu moetk eerst terug naar het menu gaan.

Of zou het via bij zoeken via de spraak knop lukken als je bv zegt vtm etc... hebk nog niet getest.

Niettemin benk der tevreden van ze.

Ook pickx sports draait heel goed.

Ik hoop vooral dat ze fiber snel installeren maar vrees ervoor aangezien ik in een boerenhol woon.
Tttsss
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Om te zappen, moet ge links of rechts swipen op de afstandsbediening. Zender volgorde kan niet aangepast worden.

Het werkt degelijk op apple tv, maar heeft ook veel issues.

Pauzeren? Best niet te lang, want bij hervatten vliegt de stream naar paar seconden voor het live beeld ipv te hervatten vanaf het gepauzeerde beeld.

Tv replay op een live programma toepassen? Nope, de stream begint altijd vanaf het live beeld. Eens het programma afgelopen is, kunt ge het wel zonder problemen opnieuw opvragen en bekijken vanaf het begin.

Bij het zappen, blijft de infobalk vaak hangen (of springt korte tijd later terug) op de startzender ipv de actuele zender.

At random terug inloggen bij het opstarten. Soms quasi direct na het afsluiten, soms weken niet.

Scrollen door de tv gids is zeer omslachtig en ook vaak gebugged. “Vandaag” klopt niet altijd. Er staat vandaag, maar dan ziet ge bijv. donderdag 26/01 staan als morgen. App herstarten en het is wel actueel.
Als de datum al goed staat, moet ge altijd eerst de zender selecteren en dan starten met de programma’s vanaf middernacht. Wilt ge weten wat er straks om 20u speelt op 4 zenders, dan hebt ge redelijk wat scrollwerk voor u.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Ach gadver, ik heb dat swipen afgezet, zal het eens terug aanzetten dan.

Achja, geloof me, heb orange en telenet ook gehad, tis overal niet perfect ze.
Bij telenet hebben ze een steengoeie tv box maar de siftware laat te wensen over, daarmee bedoel ik dat opgenomen programma's enzo regelmatig stoppen of zelfs niet beginnen eneen error code krijgen.

Bij orange goeie decoder maar soms moest ik mijn eigen gemaakte zenderlijst opnieuw activeren en er is nog geene terug kijk tv en soms de tv gids die bij zenders niet in te stellen was en serie opnemen die even goed gaat en erna vanzelf stopte met opnemen, wou het erna srtie opnemen doen en ging niet, moest manueel afl per afl instellen dan, zeer bizar dus.

Tis nergens helaas perfect.

Maar tot nu toe mijn eerste 14 dagen zijn de beste ooit jij proximus.
Ervoor hadk de android decoder: 5 keer per dag de stekker uittrekken, geluid en spraak constant niet gelijk, kwaliteit was minder goed ook enz...
Nu hebk dit allemaal niet meer voor, dus ben happy.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 02 feb 2023, 21:13, in totaal 3 gewijzigd.
Tttsss
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

Ik heb trouwens vorige week pas gezien dat je nu bij elk TV abonnement een Apple TV kan kiezen. Dat was daarvoor enkel weggelegd voor Epic Combo of als je het Light TV abonnement nam bij Internet + mobiel. Ik vind het wel jammer dat je standaard niet voor het Light TV abonnement kan kiezen, ongeacht het product dat je neemt.

Als fiber hier ooit eens effectief werkt, ga ik het toch eens een kans geven, denk ik.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 52 keer
Te Koop forum

Hier keken we ook Pickx op de Apple TV.

Tot Proximus per ongeluk de tv uit ons abonnement heeft gehaald…

Na 8 telefoons nog steeds niet in orde: ik kan geen Pickx meer kijken.
Heb wel al ondertussen 2 TV boxen gekregen (die we niet gebruiken). En 3 uitnodigingen voor een afspraak met een technieker vast te leggen - waar ik niet op ik ga want niet nodig toch?

Hebben dus 5 maanden Pickx gekeken tot een fout bij Proximus en het rechtzetten lukt niet :-S
Zeer bizar.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Gisteren wou ik kijken naar Over de oceaan. Bij TVVlaanderen ging het niet misschien omdat de aflevering nog bezig was?

Via Pickx dan gekeken en dat in betere kwaliteit dan TVV. Nu heb ik er geen probleem mee omdat mijn TV al +10 jaar is en enkel HD kan geven maar bij een nieuwe TV wil ik toch beter beeld dan TVV.

Wat ook opvalt is hoe slecht die zoekopties zijn bij de apps. Bij 2 apps gezocht naar Over de oceaan en de resultaten zijn bizar. Je ziet het niet tot je aan "Over de oc" hebt getypt. Het komt erop neer dat je alles in je lijst moet zetten wil je iets vinden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Swipen aangezet en idd , het gaat nu, wel met een beetje vertraging merk ik maar niet erg, zoveel gebruik ik het nu ook niet.
Tttsss
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Wat ik wel nog voor heb is, ik neem bv expeditie gooris op en al zeker 7 keer hapering gehad, duurt zo'n 2sec ong.
Helaas ook al voor gehad bij live tv, niet overal en niet op alle zenders.
Hebben jullie dit ook voor?

Vraag me af aan wat dat kan liggen?

Nu big brother, boj dat soms ook voor, nu voorlopig niet. Bizar.
Tttsss
Igor W
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Ik heb ook een Apple TV (nota bene gekocht bij Proximus voribe week) en een pack Flex Fiber mét TV. Eerst bevroor het beeld op TV af en toe enkele seconden, en sinds de update van de iOS (TV) naar 16.3.1 is het NIET meer mogelijk om live TV te bekijken. Op VRT max lukt het wel met uitzendingen uit het verleden. Wat kan ik proberen?
opmdude
Starter
Starter

Unicorn1 schreef: 07 feb 2023, 22:59 Wat ik wel nog voor heb is, ik neem bv expeditie gooris op en al zeker 7 keer hapering gehad, duurt zo'n 2sec ong.
Helaas ook al voor gehad bij live tv, niet overal en niet op alle zenders.
Hebben jullie dit ook voor?

Vraag me af aan wat dat kan liggen?

Nu big brother, boj dat soms ook voor, nu voorlopig niet. Bizar.
Is het niet logischer de vtm go app op je apple tv hiervoor te gebruiken?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Neen, met Pickx kan je zappen terwijl je met de app van VTM enkel naar VTM kan kijken.

Ik kijk niet naar VTM en zeker niet naar die programma's dus ik kan je geen feedback geven over de problemen. Het zal aan de decodering liggen van de streams gok ik.

Ik heb een ander probleem bij TV Vlaanderen. Telkens als ik die app start begint hij met de vertaling erbij te zetten. Je kan dat afzetten maar bij de volgende poging is het weer terug. De app van TVV heeft geen optie om dat algemeen uit te zetten. Dit is een probleem want nu durf ik mijn goede vriend Gerrit Callewaert niet uitnodigen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet 1 ding; ik test alles uit, ik heb zowat alle providers gehad, het is met allen wel wat aan de hand. Ze slagen er niet in om eens een paar maanden iets perfect te laten lopen.
Tttsss
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Ik val soms vd ene verbazing na de andere.
Ik heb dus een apple tv en nvidia shield pro: ik zit op beide mijn eigen geupte filmpke te bekijken en wat zie ik: bij de nvidia perfect, smooth beeld. Bij de apple tv zie ik het wat schokken terwijl ik weet dat dat helemaal niet schokt en de nvidia het perfect weer zit te geven.
Zo raar allemaal.

Ook een probleem gegad eergisteren en gisteren de boel haperde constant, cirkel die draaide. Utp kabel eens rechtstreeks in maingat gestoken en de stekker vd apple tv uitgetrokken, toen ging het goed, ben benieuwd voor vandaag.

Nog iemand hier dat al voor gehad dat plots er een curkel draait en het beeld stopt en soms erna doorschiet of soms niet?
Soit: ik hoop datk de oplossing heb gevonden anders ga ik gek komen. :).

Technologie, tis me soms wat.
Tttsss
Igor W
Starter
Starter

Igor W schreef: 08 feb 2023, 08:59 Ik heb ook een Apple TV (nota bene gekocht bij Proximus voribe week) en een pack Flex Fiber mét TV. Eerst bevroor het beeld op TV af en toe enkele seconden, en sinds de update van de iOS (TV) naar 16.3.1 is het NIET meer mogelijk om live TV te bekijken. Op VRT max lukt het wel met uitzendingen uit het verleden. Wat kan ik proberen?
Het probleem is opgelost! Ik werkte met een HDMI kabel van ‘Monster’ en live tv van vtm noch van pickx kwamen binnen. Al de rest werkte perfect. Nu heb ik een HDMI kabel van ‘Belkin’ gekocht en alles werkt nu.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Heb je toevallig de specificaties van de kabels? Daar kan enorm veel verschil op zitten.

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef: 11 feb 2023, 12:09 Heb je toevallig de specificaties van de kabels? Daar kan enorm veel verschil op zitten.

Tegen wie heb je het?
Ikzelf probeer altijd zoveel mogelijk de specs in de gaten te houden.
Mijn hdmi kabels zijn al 2.1 en mijn tv heeft ook al 2.1 ingangen.
De rest is minstens 2.0 net zoals mijn kabels en dergelijke meer.

Voorlopig heb ik het probleem niet meer sinds ik de apple tv heb uitgetrokken en de utp kabel rechtstreeks in 1 vd hoofdgaten heb gestoken maarja, tzal afwachten zijn want de eerst paar weken had ik die problemen niet. Tot nu toe dus alles best oke weer. Utp kabels zijn bij mij hier normaal gezien minstens 6A en 7 en sommige zijn beschermd tegen stralingen ook van 4K ofzo als ik me niet vergis.
Tttsss
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Ik bedoelde igor w.

Sent from my SM-X800 using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

En tis weeral van datte: ik kan weer geene tv kijken e, cirkel blijft draaien, hm.

Heb nu eens andere utp kabel ingedopt.
Helpt ook geen fluit.

Dan maar weer de tv stekker ook uitgetrokken.
Mss dat dat het probleem geeft.
Want ik heb ook een nvidia en als ik soms overschakel durft dit ook wel eens problemen geven.

Begon zo te denken het aan mijn LG tv ligt die problemen mee heeft soms en gelijk strop loopt in iets en daardoor de problemen zit te geven ggrrr.
Want heb stekkerbak uitgelegd en stekker tv uitgetrokken etc... nu ist weer in orde.

Ik denk dat ik eens de taktiek van mijn broer ga hanteren, diene legt als die gaat slapen zijne tv en decoder gewoon uut en volledig aan vanaf den tv weer aan moet.
Tttsss
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Dikke miserie mensen:
Tis weeral van datte en nog erger nu.
Ik kreeg eerst nog beeld maar de cirkel draaide, beeld schoot er helemaal niet door.
Alles uitgetrokken van stekkers, laad terug op, zwart beeld, krijg zelfs geen beeld meer.

Alle andere apps die op de apple tv staan en ook bv de telenet tv app die werken allemaal perfect.

Laatste mogelijkheid: app eens wissen en herinstalleren = en nu geraak ik zelfs niet eens in de app.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 13 feb 2023, 18:08, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 19 keer

Aan uw TV zal het niet liggen want die geeft gewoon het beeld weer dat uw Apple TV of Shield doorstuurd. Als er een cirkeltje komt op het scherm komt dat dus van een van die twee, niet uw TV. Tenzij je een app op je TV zelf gebruikt, dan wel natuurlijk.

Ik kan begrijpen dat het frustrerend is, maar probeer niet te vaak gewoon de stekker ergens uit te trekken. Dat kan wel eens helpen maar te vaak is ook weer niet goed, zo heeft mijn oma vroeger haar TV en decoder kapot gekregen(voeding ging ervan stuk).
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Matomatisch schreef: 13 feb 2023, 10:02 Aan uw TV zal het niet liggen want die geeft gewoon het beeld weer dat uw Apple TV of Shield doorstuurd. Als er een cirkeltje komt op het scherm komt dat dus van een van die twee, niet uw TV. Tenzij je een app op je TV zelf gebruikt, dan wel natuurlijk.

Ik kan begrijpen dat het frustrerend is, maar probeer niet te vaak gewoon de stekker ergens uit te trekken. Dat kan wel eens helpen maar te vaak is ook weer niet goed, zo heeft mijn oma vroeger haar TV en decoder kapot gekregen(voeding ging ervan stuk).
Ben proximus nu aant contacteren.
Alle apps op de apple tv werken , behalve de pickx app niet, ik geraak er zelfs nimmer in haha. :bang:

Toegevoegd na 2 uren 21 minuten 16 seconden:
Ik heb de apple tv volledig gereset en nu ist weer in orde.
Maarja, als ik telkens voor dat probleem die apple tv moet beginnen resetten das toch ook te zot voor woorden.

Allee, tga weer, maar voor hoelang..........

Nog iets waar ik een probleem mee heb sinds ik proxi heb: mijne vpn, volledig herinstalleerd maar die wil geen sites meer laden, wil niets doen. Al van alles uit en aangezet maar niets lukt.
Tttsss
Igor W
Starter
Starter

devilkin schreef: 11 feb 2023, 12:09 Heb je toevallig de specificaties van de kabels? Daar kan enorm veel verschil op zitten.

Eigenaardig genoeg zit er niet zoveel verschil op. De Monsterkabel was 2.1 HDMI, 4K 120Hz/8K 60 Hz. 1,5 m lang. De Belkin-kabel is eveneens 4K 120 Hz / 8K 60 Hz.

Met de Monsterkabel kreeg ik (soms) de boodschap op het scherm dat er iets mis wat met de HDCP van de kabel. Apple TV verschillende keren volledig herstart, zelfs eens helemaal opnieuw ingesteld. Geen verbetering.

Dan de Belkin-kabel gekocht (je weet wel, Apple en Belkin, c'est une histoire d'amour :-D ), de Apple TV nogmaals volledig herstart en hop... alles werkt !!
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Net door den technische dienst gebeld geweest, ze weten dat er bij de apple tv een software probleem is, daarom datk die problemen hier heb.
Zal waarschijnlijk niet bij iedereen zijn denk ik maar ik heb het dus wel steken.

Want ondanks ik de apple tv volledig heb gerest, ik heb het nog regelmatig voor dat het beeld zo effe 2-3sec blijft hangen.
Dat kan er nog mee door , het erge is dat het nadien erger werd en dan het beeld blijft stilstaan voor 30sec enz...
Ik hoop dat ze het snel kunnen fixen.
Tttsss
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik gebruik nog een oude kabel die al in de TV van +10 jaar oud zat en ik heb weinig problemen met de Apple TV, gisteren nog Pickx gebruikt om over de oceaan te kijken. Wat ik wel gemerkt hebt is dat apps soms vastlopen als je veel vooruit of terug spoelt.
Igor W
Starter
Starter

Unicorn1 schreef: 14 feb 2023, 11:23 Net door den technische dienst gebeld geweest, ze weten dat er bij de apple tv een software probleem is, daarom datk die problemen hier heb.
Zal waarschijnlijk niet bij iedereen zijn denk ik maar ik heb het dus wel steken.

Want ondanks ik de apple tv volledig heb gerest, ik heb het nog regelmatig voor dat het beeld zo effe 2-3sec blijft hangen.
Dat kan er nog mee door , het erge is dat het nadien erger werd en dan het beeld blijft stilstaan voor 30sec enz...
Ik hoop dat ze het snel kunnen fixen.
Een softwareprobleem van de Apple TV zelf of van de Pickx-app? Want er is sinds gisterenavond 13 feb) een nieuwe software 16.3.2 voor Apple TV (en HomePod). Misschien brengt dat soelaas? Ik heb hem in ieder geval gedownload en geïnstalleerd, met succes.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Er is ook een probleem met de afstandsbediening voor de versie 4k, hopelijk is dat met deze update opgelost.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Ondanks de apple tv volledig gerest te hebben , nog steeds haperingen, bij de match van Rm- Ossasuna niet maar bij Waregem wel regelmatig en ook bij opgenomen programma Vermeire regelmatig.

Vervelend.

Je vraagt je toch af of die daar wel mee bezig zijn om dat op te lossen?

Update: constant nu bij boer zoekt vrouw.
Ik heb eens de app op de smartphone getest en gecast, geen haperingen maar wel kwaliteitsverlies.
Tttsss
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”