Is hier iemand die evt veel ervaring heeft met DELL toestellen of sowieso goede tips heeft voor een RAM upgrade.
Ik heb een toestel (Optiplex 7040 SFF) gekocht zonder RAM en wil er 2x 16Gb insteken (zitten 4 banken in en zou 64Gb slikken)
Info via service tag:
Op Amazon had ik dit type op het oog: https://www.amazon.com.be/-/nl/gp/product/B08C4LXXCJ
De snelheid is dan wel hoger dan wat het mobo aankan maar de prijs van deze modules is voordelig.
Alvast merci voor alle hulp!
Tips ivm welk RAM te kiezen?
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
De compatibiliteitstest op de site van Crucial zei dat het gekozen setje (Crucial CT2K16G4DFRA32A) niet compatibel is maar waaraan dat dan juist ligt, weet ik niet -- waarschijnlijk hebben ze het gewoonweg niet getest met dat setje(?)
Die test (en andere geheugenfabrikanten hebben er vaak ook eentje, en/of "QVL" lijst) gaf wel andere suggesties: compatibel RAM van Crucial voor Dell Optiplex 7040 SFF maar deze zijn geen 2x16GB dus een andere fabrikant eens proberen? EDIT :: Er zit er toch eentje tussen van 16GB: CT16G4DFD824A maar niet als setje van 2 dewelke dan normaalgezien al eens samen getest zijn -- maar je kan uiteraard 2 aparte sticks kopen. Let wel op: ik heb "Dell Optiplex 7040 SFF" ingegeven en als daar varianten van bestaan, doe je de test best nog eens over.
RAM wordt normaal teruggeklokt tot er een snelheid+timings is die werkt, en meestal is dat aan de hand van ingebouwde profielen, maar misschien toch best eentje dat een compatibiliteitstest heeft ondergaan.
EDIT:: een lijst met compatibel ram van verschillende fabrikanten op memory.net
Die test (en andere geheugenfabrikanten hebben er vaak ook eentje, en/of "QVL" lijst) gaf wel andere suggesties: compatibel RAM van Crucial voor Dell Optiplex 7040 SFF maar deze zijn geen 2x16GB dus een andere fabrikant eens proberen? EDIT :: Er zit er toch eentje tussen van 16GB: CT16G4DFD824A maar niet als setje van 2 dewelke dan normaalgezien al eens samen getest zijn -- maar je kan uiteraard 2 aparte sticks kopen. Let wel op: ik heb "Dell Optiplex 7040 SFF" ingegeven en als daar varianten van bestaan, doe je de test best nog eens over.
RAM wordt normaal teruggeklokt tot er een snelheid+timings is die werkt, en meestal is dat aan de hand van ingebouwde profielen, maar misschien toch best eentje dat een compatibiliteitstest heeft ondergaan.
EDIT:: een lijst met compatibel ram van verschillende fabrikanten op memory.net