Dag iedereen
Weet er iemand of Hello bank een eigen juridische instantie is, of dat dit gewoon hetzelfde is als BNP parisbas fortis NV?
Het lijkt er op, maar de bank zelf zegt steeds dat dat 2 andere dingen zijn.
(Waarom vraag ik dit? Omdat ik voor mijn lening klant moet blijven van de BNP parisbas fortis NV voor het verkreigen van een korting. Maar als hello bank onder diezelfde NV belandt, dan spaar ik mij jaarlijks toch iets uit)
Is het ok dat ze bij het inbellen vragen naar je geheime code easy phone? Je moet dit niet ingeven, maar het vragen ernaar is toch een ernstig probleem? Referend naar alle phishing problemen waarbij banken altijd beweren nooit codes op te vragen....
Of is dat nog een speciale code?
MVG
M
Fortis/hello bank weetjes
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Klant blijven betekent toch niet exclusief klant zijn?
Ik moet ook klant zijn bij argenta voor de korting op mijn hypotheek, maar ik versluis mijn maandbudget na het ontvangen van mijn loon naar Keytrade om het van daaruit uit te geven.
Gewoon gaan voor de gratis variant binnen je bank en je hebt nergens last van.
Ik moet ook klant zijn bij argenta voor de korting op mijn hypotheek, maar ik versluis mijn maandbudget na het ontvangen van mijn loon naar Keytrade om het van daaruit uit te geven.
Gewoon gaan voor de gratis variant binnen je bank en je hebt nergens last van.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
Ja, maar Fortis heeft geen rekeningen die gratis zijn.
hello bank merk dan weer wel. Plus heb geen nood aan de ''exra's'''
hello bank merk dan weer wel. Plus heb geen nood aan de ''exra's'''
- Belgissschenaap
- Elite Poster
Aaaah top, is maar heel recent dan.
Dankjewel
Heb inderdaad geen probleem om meerdere rekeningen te hebben, is nu ook al het geval
Dankjewel

Heb inderdaad geen probleem om meerdere rekeningen te hebben, is nu ook al het geval
- Belgissschenaap
- Elite Poster
Dat klopt ook allemaal, maar ging hem specifiek over de exact juridische entiteit. Omdat de voorwaarden van het hypothecair krediet specifiek de nv bnb Paribas Fortis vermelden.
Maar, bleek dus allemaal niet meer nodig, want Fortis biedt nu zelf een gratis pack aan voor 28+.wat ze dus voorheen niet deden.
Maar als iemand dit weet of wilt opzoeken, heeft hello bank een eigen unieke juridische entiteit (eigen nv bvb) die niet de Fortis nv is?
Heb zelf geen zin om staatsblad daarvoor af te zoeken
Maar, bleek dus allemaal niet meer nodig, want Fortis biedt nu zelf een gratis pack aan voor 28+.wat ze dus voorheen niet deden.
Maar als iemand dit weet of wilt opzoeken, heeft hello bank een eigen unieke juridische entiteit (eigen nv bvb) die niet de Fortis nv is?
Heb zelf geen zin om staatsblad daarvoor af te zoeken
- Didymus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 96 keer
Op de website van Hello Bank staat gewoon letterlijk in de footer dat het een merk is van BNP Paribas Fortis N.V.:
Hello bank! is het mobiele merk van BNP Paribas Fortis, Warandeberg 3, 1000 Brussel – België, BTW BE 0403.199.702 - RPR Brussel.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
Ja, alles lijkt er ook op te wijzen. Dat het 100% een merk is, en geen uniek bedrijf.
Maar als je belt en het hen vraagt, zullen ze zeggen dat het een apart bedrijf is, als het gaat over volgende speciale voorwaarde
Voorheen was er enkel 'Comfort pack' bij fortis, wat betalend was. Dus vandaar dat ik keek naar 'Zichtrekening Hello'. Nu is er bij fortis wel de 'hello pack' beschikbaar.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het dezelfde NV is waarop het contract zou gelden. Maar het is wel problematisch dat een bank je expres foute inlichtingen geeft. Vroeger hadden ze daar zelfs de financiële incentive voor, dat je dan 'Comfort pack' MOEST nemen. Begrijp dan niet goed, waarom ze hier dan nog steeds zich aan vast houden, mahbon.
Maar als je belt en het hen vraagt, zullen ze zeggen dat het een apart bedrijf is, als het gaat over volgende speciale voorwaarde
Als je belt naar Hello bank of fortis, zullen ze beiden zeggen, dat je geen 'Zichtrekening Hello' bij hello bank kan afsluiten zonder de voorwaarde te verliezen.zich ertoe verbinden gedurende de gehele looptijd van het krediet hun inkomen (of minstens één
van hen) op een zichtrekening op hun naam (of één van hen) bij BNP Paribas Fortis NV te
domiciliëren en deze zichtrekening actief te gebruiken. Onder een actieve zichtrekening wordt
verstaan : over een glijdende periode van 12 maanden vinden er minstens 5 transacties plaats op
deze zichtrekening. Als verrichtingen komen in aanmerking : verrichtingen met de debetkaart bij
een handelaar, geldopnemingen, domiciliëring van facturen en overschrijvingen aan derden.
Hiervoor krijgen zij een conditionele korting van 0,10% per jaar (0,008% per maand);
Voorheen was er enkel 'Comfort pack' bij fortis, wat betalend was. Dus vandaar dat ik keek naar 'Zichtrekening Hello'. Nu is er bij fortis wel de 'hello pack' beschikbaar.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het dezelfde NV is waarop het contract zou gelden. Maar het is wel problematisch dat een bank je expres foute inlichtingen geeft. Vroeger hadden ze daar zelfs de financiële incentive voor, dat je dan 'Comfort pack' MOEST nemen. Begrijp dan niet goed, waarom ze hier dan nog steeds zich aan vast houden, mahbon.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 43 keer
X aantal jaar geleden ging ik ook met BNP in zee voor een woonkrediet, en smeerde men mij een 'Comfort Pack' aan. Enkele maanden later meldde ik me via de Hello Bank app aan om klant te worden bij dat 'merk'. Bij die aanmelding was het mogelijk om aan te geven dat je al een BNP zichtrekening had. Gevolg: die BNP zichtrekening werd gewoon omgezet in een Hello zichtrekening.
Zelfde rekeningnummer dus, alleen met een ander logo in de Easy Banking app van BNP (waar ik ook toegang toe behield). Dat heeft nooit een probleem opgeleverd (aanhouden rekening was ook een voorwaarde voor een fractie korting op het rentepercentage), alleen betaal ik nu die maandelijkse kost niet meer. (En die rekening wordt trouwens uitsluitend gebruikt voor welgeteld 3 transacties per maand: storting loon, afboeking lening en doorstorten van het saldo naar een andere bank.)
Hello is jaren geleden door BNP in de markt gezet als een merk om een ander, jonger publiek aan te trekken dat geen nood heeft aan bezoekjes aan het bankkantoor. Niets meer, niets minder. Al heb ik het vermoeden, nu ik dat 'nieuwe' Hello Pack op de website van BNP zie staan, dat ze Hello als merk zachtjesaan naar de uitgang aan het duwen zijn.
Zelfde rekeningnummer dus, alleen met een ander logo in de Easy Banking app van BNP (waar ik ook toegang toe behield). Dat heeft nooit een probleem opgeleverd (aanhouden rekening was ook een voorwaarde voor een fractie korting op het rentepercentage), alleen betaal ik nu die maandelijkse kost niet meer. (En die rekening wordt trouwens uitsluitend gebruikt voor welgeteld 3 transacties per maand: storting loon, afboeking lening en doorstorten van het saldo naar een andere bank.)
Hello is jaren geleden door BNP in de markt gezet als een merk om een ander, jonger publiek aan te trekken dat geen nood heeft aan bezoekjes aan het bankkantoor. Niets meer, niets minder. Al heb ik het vermoeden, nu ik dat 'nieuwe' Hello Pack op de website van BNP zie staan, dat ze Hello als merk zachtjesaan naar de uitgang aan het duwen zijn.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Hello rekeningen verschijnen ook op uw Fortis pc-banking contract.
Als de voorwaarde "Fortis Bank NV" is, dan zit je met Hello goed:
https://www.hellobank.be/nl/over-ons/he ... ijke-infos -> Algemene bankvoorwaarden
https://register.hellobank.be/nl?CTA_ID=home
Maar verwacht niet dat ze in een agentschap zich snel gewonnen gaan geven
.
Vroeger was er ook een leeftijdsbeperking op Hello, ik dacht 24 of 25 jaar, maar ik zie dat nergens op hun website staan?
Als de voorwaarde "Fortis Bank NV" is, dan zit je met Hello goed:
https://www.hellobank.be/nl/over-ons/he ... ijke-infos -> Algemene bankvoorwaarden
Hello4You aanbod - algemene voorwaardenDeze algemene bankvoorwaarden (hierna 'de
Voorwaarden' genoemd) vormen het algemene
kader van de conventionele relatie tussen BNP
Paribas Fortis NV (hierna 'de Bank') en haar klanten
https://register.hellobank.be/nl?CTA_ID=home
Dat lijkt er toch duidelijk op te wijzen dat je als Hello-klant ook in een Fortis kantoor geholpen gaat worden.Verrichtingen via een BNP Paribas Fortis
kantoor
Gelieve de tarievenlijst van BNP Paribas Fortis te
raadplegen
Maar verwacht niet dat ze in een agentschap zich snel gewonnen gaan geven

Vroeger was er ook een leeftijdsbeperking op Hello, ik dacht 24 of 25 jaar, maar ik zie dat nergens op hun website staan?