Gaat om een open bebouwing. Het gearceerde deel is enkel gelijkvloers, het witte gedeelte krijg een volledige verdieping.

Welke camera's er gaan komen staat nog niet vast. Dus indien ik met de keuze van type camera het aantal kan verminderen sta ik open voor suggesties.Joe de Mannen schreef: 05 feb 2023, 18:01 Hangt er vanaf welke camera's je gaat voorzien.
Alle hoeken is al een goede start.
J.
Persoonsidentificatie met camera's is eerder een miss dan een hit.NuKeM schreef: 05 feb 2023, 18:20 Wat wil je bereiken, detectie of ook identificatie?
Hou ook rekening met de horizontale field of view van de camera’s bij de keuze en planning.
Dat dacht ik ook tot ik de Reolink Trackmix zag en heb geïnstalleerd. Is absoluut een meerwaarde, niet zozeer voor PTZ, maar voor de dual cam (twee focus lengtes, één overview en één detail, wat in mijn situatie net goed uit kwam) en tracking van personen. Voorheen hing er een fixed 1080p ipcam en nu de Trackmix en ik moet zeggen, ik heb er nu veel meer aan.pfuhu schreef: 06 feb 2023, 11:38 Ga sowieso voor vaste opstellingen. Aan PTZ heb je mijn inziens helemaal niets ...
Inderdaad... het blauwe is trouwens de "smart detection area" (waarin personen/auto's herkend worden), de eigenlijke view is nog ruimer.Splitter schreef: 12 feb 2023, 12:27 is die niet specifiek aan de ubiquiti camera's? (en dus niet van toepassing tenzij je zorgt dat je camera's met dezelfde FOV hebt ?
Buitencamera's plaatsen is altijd registratie plicht zodat privacy regels in orde zijn.SPR schreef:Bon, vermits de buren na wat hinder en vandalisme camera's hebben gehangen denk ik er ook aan om dit te doen, vooral voor de donkere en vrij makkelijk te bereiken achterkant van mijn woning. Mijn oog viel op Eufy, ofwel 2 solocams 2k, ofwel het systeem Eufycam 3 met een basisstation, eventueel in combi met een batterij deurbel die dan zelfs kan dienen om mijn voorzijde van de woning in het oog te houden zonder dat het echt op valt. Nadeel van basisstation is vooral: stroom weg? Dan heb je geen beelden, dat in tegenstelling tot de solocams die op het toestel zelf opslaan...
Momenteel lopen er in 'de solden' nog promo's van 2 Eufycams 3 met basisstation en een deurbel die naar mijn bescheiden mening wel betaalbaar zijn. Alleen jammer dat er geen backup batterij in zit die het systeem nog even in de lucht kan houden bij een stroomuitval.
Iemand die deze heeft en daar tevreden over is? Is er trouwens ook nog een probleem met privacy zoals ik hier al eens had gelezen?
Andere alternatieven met een lokale opslag zonder abo?
Ik denk dat je enkele jaren achter loopt... ik heb een UDM Pro sinds de release en initieel waren er inderdaad wat bugs maar deze fase ligt ver achter ons (en na al die jaren zijn er nog constant firmware updates voor nieuwe features waar de meeste merken met moeite nog een update leveren na de initiele aankoop).Splitter schreef: 12 feb 2023, 16:17 het ubiquiti/unifi ecosysteem is "leuk voor homelab fans", maar echt erop vertrouwen zou ik zeker niet doen.
er zijn bij ubiquiti veel te vaak bugs in de software, producten die meer "alfa" releases zijn dan echte kwaliteitsproducten,
en dan ook nog eens vaak producten waar ze relatief snel de stekker uittrekken.
Kijk of hij aan alle regels voldoet zoals bordje hangen enzo. Als er geen bordje hangt kun je mss klacht in dienen.R2D2 schreef:Is het cameraregister te raadplegen?
Er is in onze buurt op een gevel een dome-camera gehangen die gezien zijn wendbaarheid 360 rondom alles kan registreren. Ik zou erachter willen komen of en waarom dat toegestaan zou zijn.
eerste vraag is dan is dat van een particulier of is dat van de gemeente (meestal eenvoudig te zien, gezien als het van de gemeente is er meestal een paal of kast o.i.d. bij met vaak ook 'anti-vandalisme spikes' erbijR2D2 schreef: 01 mei 2024, 20:09 Er is in onze buurt op een gevel een dome-camera gehangen die gezien zijn wendbaarheid 360 rondom alles kan registreren. Ik zou erachter willen komen of en waarom dat toegestaan zou zijn.
Dat dacht ik mij dus ook te herinneren. Er was zelfs een periode dat die registratie zo open was dat eender wie kon zien welke camera's waar hingen. Wat dus alles behalve een goede zaak was voor privacy en veiligheid.Joe de Mannen schreef: 02 mei 2024, 10:10 Ik meen mij te herinneren dat je ergens kon zien of er aangifte gedaan was of niet, maar ik kan het niet meer terugvinden.