Sorry
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Dan vraag ik mij toch af hoe die Nederlands providers dat dan wel kunnen. Maken die dan verlies?Anonymous schreef:Als ze idd ADSL @ 24 MBit gaan aanbieden zonder het backbone ATM netwerk *serieus* te upgraden zullen ADSL gebruikers binnenkort met hetzelfde probleem geconfronteerd worden als Telenet gebruikers, namelijk dichtslippen van het netwerk doordat er teveel trafiek is per access point.
Toen ik indertijd bij Scarlet werktte ( ten tijde van het teloor gaan van Planet Internet) werden de backbones capaciteiten per VP nog omhoog geschroeft indien de belasting te hoog was. Dit was echter na enkele maanden al gedaan en begonnen ze terug de downloadlimieten de handhaven. Het kost gewoon enorm veel geld.
1 VP telt veelal niet meer dan 8 Mbit momenteel en een upgrade daarvan vereist aanzienlijke investeringen. Daar moet iets tegenover staan, en dat zal aan de klant doorgerekend worden. Ik kan me ook moeilijk inbeelden dat de prijzen van ADSL"1" plots ineenzakken door het aanbod van ADSL2. Reken er maar op dat ADSL2, zeker de komende maanden, door budgetaire redenen niet voor iedereen zal weggelegd zijn.
Euh... pardon... ik haal hier constant bijna 700 KB/s en dat op eender welk moment van de dag. Ik ga niet ontkennen dat er nodes zijn waar er wel een probleem is, maar als je de forums volgt weet je dat je die op één hand kan tellen en maar voor beperkte duur is. Bij verschillende ADSL providers slepen de problemen maanden zoniet jaren aan !Anonymous schreef:zullen ADSL gebruikers binnenkort met hetzelfde probleem geconfronteerd worden als Telenet gebruikers, namelijk dichtslippen van het netwerk doordat er teveel trafiek is per access point.
Niet te naief zijn hé, wacht maar tot dat Vlaanderen massaal digitaal TV gaat kijken ipv die 20 000 kijkertjes nu, dan zal je zien hoe goed het netwerk nog kan schalen. Internet is niks vergeleken met TV die erover moet en daar zal het schoentje gaan knellen.r2504 schreef:TN heeft dan wel maar een limiet van 10GB... maar van het netwerk kan je weinig slecht zeggen.
vlaanderen die massaal tegelijk tv on demand gaat kijken, dat wil IK wel eens zien, het gewone tv kijken heeft totaal geen invloed op het netwerkDeej_1977 schreef:Niet te naief zijn hé, wacht maar tot dat Vlaanderen massaal digitaal TV gaat kijken ipv die 20 000 kijkertjes nu, dan zal je zien hoe goed het netwerk nog kan schalen. Internet is niks vergeleken met TV die erover moet en daar zal het schoentje gaan knellen.r2504 schreef:TN heeft dan wel maar een limiet van 10GB... maar van het netwerk kan je weinig slecht zeggen.
Hij spreekt over DIGITAAL TV, niet standaard analoog. De analoog chanalen staan al jaren vast & zitten op een totaal andere bandbreete frequentie range dan de Internet & Digitaal TV frequentie.PowerSoft schreef: vlaanderen die massaal tegelijk tv on demand gaat kijken, dat wil IK wel eens zien, het gewone tv kijken heeft totaal geen invloed op het netwerk
What he said!Arqentus schreef:Hij spreekt over DIGITAAL TV, niet standaard analoog. De analoog chanalen staan al jaren vast & zitten op een totaal andere bandbreete frequentie range dan de Internet & Digitaal TV frequentie.PowerSoft schreef: vlaanderen die massaal tegelijk tv on demand gaat kijken, dat wil IK wel eens zien, het gewone tv kijken heeft totaal geen invloed op het netwerk
Ze hebben nu al een hoop zenders van de analoog cable gesmeten om plaats te kunnen maken voor Digitaal TV. Wacht maar als men de Digitaal TV ten volste benut. Denk je echt dat die upgrade van de netwerk dat ze nu aan het doen zijn enkel voor het internet islol ...
BC & TN zitten met hetzelfde probleem als er ineens een hoop mensen hun digitale dienst zouden nemen. Maar mja, weinig kans daarvoor he
Je wel correct informeren... zowel analoge als digitale TV zijn broadcast en zitten elk maar éénmalig op de kabel en dit op hun eigen spectrum welk onafhankelijk is van internet, ongeacht hoeveel kijkers er zijn.Deej_1977 schreef:Niet te naief zijn hé, wacht maar tot dat Vlaanderen massaal digitaal TV gaat kijken ipv die 20 000 kijkertjes nu, dan zal je zien hoe goed het netwerk nog kan schalen. Internet is niks vergeleken met TV die erover moet en daar zal het schoentje gaan knellen.
Het mag ook gezegd worden als er guest posts zijn met positieve inbreng.Anonymous schreef:België kan je idd niet vergelijken met Nederland, ze lopen daar jaren voor op ons. Als je weet dat ADSL daar zonder up/down limiet de normaalste zaak ter wereld, dan snap je ook wel dat ADSL2 daar wat sneller zal komen dan hier. Dan is de enige manier vooruit snelheidsverhohinh zeker? De concurrentiestrijd gaat er immers veel verder. Ze gaan daar altijd net iets verder dan hier om klanten binnen te halen. Je krijgt daar bv ook al jaren een gratis GSM met alle denkbare toeters en bellen als je een GSM abonnement neemt, zoiets zie ik hier nog niet gebeuren. Ditto voor breedband internet.
Wat het technisch verschil is weet ik niet. In België zijn er maar 3 providers met hun eigen backbone netwerk, BGC, Telenet en Scarlet. Misschien zijn er daar meer? Misschien is hun backbone meer toekomstgericht ingericht van den beginne? Al sla je me dood...
Excuseer, maar als je naar edpnet belt zeggen ze je exact hoever je van de centrale zit ... en als je een offerte aanvraagt geven ze je ook een eerlijke schatting van welke snelheid je (maar) zal kunnen halen.Anonymous schreef:als je beld naar adsl gaan ze altijd zeggen ge dicht bij centrale zit het zijn gewoon uitgekookte commercanten met oog op geld belgacom is rijk telenet op de beurs zonder een frank behalve veel schulden lol ik weet wat mij te doen staat einde contract adsl sorry maar dit is mijn opinieflt schreef:Waar kan je checken hoe ver je van de centrale zit?
ofwel nog effe de kat uit de boom kijken en zien hoe adsl daar op reageerd al eens gedacht wij ook als adsl gebruikers nog geen nachttarief hebben ? groeten van een zeer teleurgestelde adsl gebruiker zelfs bij aanvraag vdsl kunnen ze aan het rabot in gent centrum nog niet voldoen waar zijn we mee bezig ?
Ik denk dat ik wel degelijk correct geinformeerd ben, r.r2504 schreef:Je wel correct informeren... zowel analoge als digitale TV zijn broadcast en zitten elk maar éénmalig op de kabel en dit op hun eigen spectrum welk onafhankelijk is van internet, ongeacht hoeveel kijkers er zijn.Deej_1977 schreef:Niet te naief zijn hé, wacht maar tot dat Vlaanderen massaal digitaal TV gaat kijken ipv die 20 000 kijkertjes nu, dan zal je zien hoe goed het netwerk nog kan schalen. Internet is niks vergeleken met TV die erover moet en daar zal het schoentje gaan knellen.
Het maakt dus niet uit of er 20.000 of 2.000.000 kijkers zijn voor TN... echter wel voor BGC omdat men daar TV over IP doet en dit dus mee gebruik maakt van de internet bandbreedte !
Duidelijk niet dus.Deej_1977 schreef:Ik denk dat ik wel degelijk correct geinformeerd ben, r.
Wederom fout... op de plaats van één analoog kanaal kan men acht digitale zenders plaatsen.Deej_1977 schreef:De digitale signalen van de kabel zijn veel groter en veeleisender dan de analoge, alleen al door het kwaliteitsverschil in audio en beeld.
Wederom fout... zowel de analoge als digitale kanalen zijn altijd aanwezig op het ganse net als broadcast... of er nu een Digibox is of niet, hem opstaat of niet maakt helemaal niets uit. Er zal geen bit meer data nodig zijn dan anders.Deej_1977 schreef:Het verdeelcentrum van Telenet stuurt namelijk al zijn informatie door: de basiszenders plus alle mogelijke pakketten, de box bepaalt wat je ziet en wat niet. Dat beperkt de capaciteit van het netwerk
Correct... maar BGC heeft nooit TV gedaan... dus alle TV zenders, zelfs geschared, is extra data tov. een half jaar geleden !Deej_1977 schreef:En BGC TV wordt pas individueel op het moment dat je uitbreekt van de centrale naar je lijn, daarachter is alles geshared.
Wederdom fout... TN moet niets optrekken (op termijn de bandbreedte ophogen naar 800 Mhz voor oa. on demand content). BGC heeft echter wel problemen omdat het naar iedere wijkcentrale in theorie (als iedereen op de centrale naar een andere zender zou kijken) het ganse pakket moet sturen. (reken maar uit wat dit is aan extra belasting... 50 zenders aan 3 Mbps !)Deej_1977 schreef:Dus Telenet moet backbone optrekken en Belgacom zijn local loop. Ze mogen alle twee blij zijn dat het geen storm liep voor hun aanbiedingen.
Dan moet die extra content er eerst nog zijn... tegen die tijd zijn we enkele jaren verder en zal het netwerk prima voldoen. De meeste van die dingen hebben trouwens niet echt veel bandbreedte nodig.Deej_1977 schreef:Als echter iDTV gebruikt gaat worden voor wat het gemaakt is, namelijk Vlaanderen Interactief en 1 miljoen gezinnen allemaal substreams gaan aanvragen (de on-demand / ondertiteling / spelletjes / banking / e-gov dingen) gaat die backbone onherroepelijk verzadigd geraken.
Film-on-demand? VRT Net gemist? Prime?r2504 schreef:Dan moet die extra content er eerst nog zijn... tegen die tijd zijn we enkele jaren verder en zal het netwerk prima voldoen. De meeste van die dingen hebben trouwens niet echt veel bandbreedte nodig.
Best niet onderschatten hoor. Spullen zoals Video On Demand waar TN zo graag mee uitkomt is problematise.r2504 schreef: Dan moet die extra content er eerst nog zijn... tegen die tijd zijn we enkele jaren verder en zal het netwerk prima voldoen. De meeste van die dingen hebben trouwens niet echt veel bandbreedte nodig.
Waar ingodsnaam haal je dat nu weer vandaan? Wat denk je van de UHF band? UHF heeft wel meer verlies maar digitale data is daar praktisch ongevoelig voor !!! Aangezien het meer ruis mag/kan bevatten dan analoge kanalen die het daan opblazen. Dus kan men het in de WC's gewoon scheef uitzettenArqentus schreef:De cable zit vol op gebied van frequenties, dat is algemeen gekend.
toch wel..Vergeet niet, het cable net zit VOL. Men heeft die verschillende analoog zenders er niet voor niets afgesmeten. Zonder deze eraf te halen = geen plaats.
Phuncz schreef:Could you please speak English, my Chinese not so good
Ok ... als dat zo is, waarom hebben ze al die kanalen dan verwijderd? De opgegeven reden was duidelijk. Ze hadden plaats nodig op de cable's frequentie range voor het digitaal signiaal.Ofloo schreef: 'k heb er precies inderdaad weer een boeltje van gemaakt, kort weg er zijn nog zeker 30 à 40 kanalen vrij..
2009, in Belgie is dat 2011....kanalen te hebben. Langzaam zal men gans het analoog signiaal afschaffen zoals nu in de VS gebeurt. 2007 of wanneer was het nu weeral...
1. Technisch is altijd goed voor mijDit wordt wel érg technisch en het topic is uiteindelijk ADSL2+ bij EDPnet, ondertussen zijn we aanbeland bij frequenties en dergelijke voor digitale/analoge TV...
Dislexie/dislexiaFST schreef: @Arqentus, ik vind dat je rare typfouten maakt![]()
bv. "signiaal", "problematise", "mechien", "distributsie", "prestatsie", ...
(de gewone te buiten gelaten)
Niet dat ik er iets op tegen heb zoals een Nederlandse Taal-strijder ofzo... iedereen maakt wel eens typfouten (ook ik dus) maar ik vind deze wel speciaalHoe zou dat komen? ...
Belgacom noemt 10 Gig ook 'redelijk' ... het blijft dus gissen tot er iets concreets wordt verteld ... en vermits ik niet zolang kan wachten zal ik dan eerst nog maar een jaartje vrede neem met limieten van Dommel.EDPnet schreef:Ja maar het is nog enkele weken te vroeg om in detail te gaan.
Zoals je van EDPnet mag verwachten zal het best interessant zijn.
Wat we vandaag reeds (onder voorbehoud) kunnen vertellen is dat in de ADSL2+ abonnementen een redelijke hoeveelheid trafiek inbegrepen zal zijn en dat extra trafiek zoals bij onze Flexi abonnementen automatisch verrekend zal worden (aan een interessant tarief natuurlijk). We werken ook nog aan een heel interessante evolutie voor onze grootverbruikers
Edpnet heeft momenteel dezelfde limiet als Dommel en zij hebben zich in mijn ogen al bewezen terwijl je eigenlijk over Dommel niet zoveel kan zeggen.blondie2001 schreef:Belgacom noemt 10 Gig ook 'redelijk' ... het blijft dus gissen tot er iets concreets wordt verteld ... en vermits ik niet zolang kan wachten zal ik dan eerst nog maar een jaartje vrede neem met limieten van Dommel.EDPnet schreef:Ja maar het is nog enkele weken te vroeg om in detail te gaan.
Zoals je van EDPnet mag verwachten zal het best interessant zijn.
Wat we vandaag reeds (onder voorbehoud) kunnen vertellen is dat in de ADSL2+ abonnementen een redelijke hoeveelheid trafiek inbegrepen zal zijn en dat extra trafiek zoals bij onze Flexi abonnementen automatisch verrekend zal worden (aan een interessant tarief natuurlijk). We werken ook nog aan een heel interessante evolutie voor onze grootverbruikers
Ze hebben al een 50GB limiet, vs 10GB Belgacom. Zegt genoeg denk ikblondie2001 schreef:Belgacom noemt 10 Gig ook 'redelijk' ... het blijft dus gissen tot er iets concreets wordt verteld ... en vermits ik niet zolang kan wachten zal ik dan eerst nog maar een jaartje vrede neem met limieten van Dommel.