Sinds enkele weken hebben we 2 smartphones met Android 12. Er zit een micro SD kaartje in als opslaggeheugen. Het betreft 2x een Moto G42.
Elke keer als we het toestel opstarten krijgen we een melding: "android, Voor overzetten van fot's en media" Ik heb al overal gezocht waar ik deze melding kan uitschakelen, maar nergens vind ik een optie in de settings.
Weet iemand hier meer over ?
(het is nu echt geen drama, enkel wat vervelend dat er in de balk bovenaan steeds opnieuw een melding staat in de vorm van een CD kaartje tot ik het handmatig verwijder)
Ter info: hier gaan vrijwel altijd de smartphones uit wanneer we slapen, ik denk (misschien te onrechte ?) dat die handelswijze zorgt dat de batterij ook eens rust heeft en dat je dan de dag daarop een "verse" start hebt van het besturingssysteem.
Dank om mee te denken.
Android vraagje
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 114 keer
Voor meldingen in de notificatiebalk = blijven drukken op de notificatie en dan kiezen voor die specifieke melding (categorie) of alle meldingen van die app niet meer te tonen.

TV:

ISP:

Tel.:

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 14 keer
Het eerste deel van de vraag is opgelost; het blijkt een niet uit te schakelen systeemmelding te zijn.
Deze vraag blijft wel overeind; Ter info: hier gaan vrijwel altijd de smartphones uit wanneer we slapen, ik denk (misschien te onrechte ?) dat die handelswijze zorgt dat de batterij ook eens rust heeft en dat je dan de dag daarop een "verse" start hebt van het besturingssysteem.
Deze vraag blijft wel overeind; Ter info: hier gaan vrijwel altijd de smartphones uit wanneer we slapen, ik denk (misschien te onrechte ?) dat die handelswijze zorgt dat de batterij ook eens rust heeft en dat je dan de dag daarop een "verse" start hebt van het besturingssysteem.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 135 keer
Een smartphone kan doorgaans weken- of zelfs maandenlang gewoon aan blijven zonder bizar te doen. Ik ga niet beweren dat het niet soms nodig is om toch eens te rebooten, maar het brengt niet op wat je hoopt.
Door de smartphone in airplane mode te zetten gaan alle antennes uit en zou die (ongeveer) niks van batterij mogen verbruiken over de hele nacht. Dat is toch mijn ervaring.
Door de smartphone in airplane mode te zetten gaan alle antennes uit en zou die (ongeveer) niks van batterij mogen verbruiken over de hele nacht. Dat is toch mijn ervaring.