Nog iemand problemen? Kan weer niet op internationale sites.
Is al de 3de of 4de avond op rij...
Iemand enig idee wat er aan de hand is de laatste dagen?
21 december Realdsl weeral de mist in?
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
En welke compensatie krijgen we nu RealDSL? Dit is nu reeds meerdere avonden op rij dat ik mijn werk niet kan doen en het begint mij wreed te mouw uit te hangen!
Die statuspagina wordt ook al nooit geupdate.
Die statuspagina wordt ook al nooit geupdate.
-
- Plus Member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Idd het heeft er even uitgelegen.
Blijkbaar een firmware probleem op een router.
Ze hebben juist een andere versie geinstalleerd. Daarom de 2e disconnect.
Hopelijk is dit de oplossing, anders zullen we naar een andere oplossing moeten zoeken.
Wat betreft status op site -> Ik ben hier mee bezig om dit in orde te brengen ... dit is wss iets voor volgende week.
Blijkbaar een firmware probleem op een router.
Ze hebben juist een andere versie geinstalleerd. Daarom de 2e disconnect.
Hopelijk is dit de oplossing, anders zullen we naar een andere oplossing moeten zoeken.
Wat betreft status op site -> Ik ben hier mee bezig om dit in orde te brengen ... dit is wss iets voor volgende week.
wij liggen er nog steeds uit (zitten nu op easynet)
jwouters schreef:Idd het heeft er even uitgelegen.
Blijkbaar een firmware probleem op een router.
Ze hebben juist een andere versie geinstalleerd. Daarom de 2e disconnect.
Hopelijk is dit de oplossing, anders zullen we naar een andere oplossing moeten zoeken.
Wat betreft status op site -> Ik ben hier mee bezig om dit in orde te brengen ... dit is wss iets voor volgende week.
Wordt er niet verondersteld zo'n dingen eerst in een testomgeving te zetten, vooraleer deze in productie gebruikt worden?
Hoop iig ook dat het snel in orde komt, maar het lijkt daar eerder nattevinger-werk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
idd, respect voor realdsl, ze doen hun best, maar een firmware prob zou toch niet mogen gebeuren. Ik ben admin in een netwerk met zo'n 300 clients, en zelfs daar moet alles eerst 2 weken in een gesimuleerde testomgeving draaien voor het live gaat...
@Jelle : Binnen 14 dagen verhuist de helft van de firma en die nemen de easynet mee (dynamisch IP), hier hadden we een vast IP nodig en hebben daarom Realdsl genomen (unlimited speelt voor ons geen rol, enkel vast IP adres)
Helaas blijkt het geen schitterende keuze te zijn geweest.
Helaas blijkt het geen schitterende keuze te zijn geweest.
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
jwouters schreef:Wat betreft status op site -> Ik ben hier mee bezig om dit in orde te brengen ... dit is wss iets voor volgende week.
Wat is dat nu voor een uitleg? Volgende week zal je de statuspagina updaten met alle problemen van de afgelopen weken? Waarschijnlijk bedoel je dat je een structureel probleem zoekt op te lossen. Wel, met de beste wil van de wereld snap ik niet waarom je nu niet de bestaande statuspagina kan updaten. Dan weten we ten minste *IETS*. Dit wordt precies elke dag erger...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
BMaster schreef:Wat is dat nu voor een uitleg? Volgende week zal je de statuspagina updaten met alle problemen van de afgelopen weken?
Hij bedoelt waarschijnlijk een script dat automatisch meldingen plaats als er problemen zijn (dmv een Nagios bv.)!
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
ditCh schreef:BMaster schreef:Wat is dat nu voor een uitleg? Volgende week zal je de statuspagina updaten met alle problemen van de afgelopen weken?
Hij bedoelt waarschijnlijk een script dat automatisch meldingen plaats als er problemen zijn (dmv een Nagios bv.)!
Da's wat ik daarna zei: dat hij iets structureel zal aanpassen. Maar tot hij daar de mogelijkheid voor heeft, kan hij die toch manueel aanpassen? Duurt geen 2 minuten, en de gebruiker is tevreden (of iets minder ontevreden).
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
BMaster schreef:Maar tot hij daar de mogelijkheid voor heeft, kan hij die toch manueel aanpassen? Duurt geen 2 minuten, en de gebruiker is tevreden (of iets minder ontevreden).
Zoals al een paar keer aangehaald ... denk niet dat hij betaald wordt om om bv 00:00 's nachts die aanpassingen te doen ! Dus je kan je best richten tot de zaakvoerder !
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Het gaat hier niet alleen over tijd, als jij enkel betaald wordt om van 9 tot 17u te werken, werk jij dan thuis om 23u ofzo nog verder?
Hij doet dat dus regelmatig!
Ik kan dan perfect begrijpen dat hij de zien niet heeft om dat te posten op de status page, zeker als die niet handig te gebruiken is!
Ik zou dus zeggen; wees dankbaar dat je hier meer info krijgt.
Hij doet dat dus regelmatig!
Ik kan dan perfect begrijpen dat hij de zien niet heeft om dat te posten op de status page, zeker als die niet handig te gebruiken is!
Ik zou dus zeggen; wees dankbaar dat je hier meer info krijgt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik heb nooit beweerd dat hij om middernacht die meldingen op de statuspagina moet zetten. Als hij het de eerst volgende werkdag, tijdens zijn uren dus, zou doen, dan zou het al een goed begin zijn. En ook al is die statuspagina niet handig in het gebruik, dan nog kan het volgens mij nooit lang duren om er een melding bij op te zetten.
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik heb moeite om nog hoop te koesteren voor RealDSL, het lijkt een lek schip te zijn dat men met pleisters wil repareren, maar elke week is er wel weer één of ander serieus probleem te vinden.
Met alle respect voor de klanten, maar RealDSL mag toch eens verantwoording afgaan, als klant zou ik me enorm in de zak gezet voelen...
Met alle respect voor de klanten, maar RealDSL mag toch eens verantwoording afgaan, als klant zou ik me enorm in de zak gezet voelen...
Och, met elke provider heb je wel eens problemen, skynet, scarlet, upc, kotnet, geen een meegemaakt die er nooit uitlag. De speed is op dit moment weer goed, 320k hier in Leuven en je hebt geen limiet. Als ik daarvoor af en toe eruit moet liggen, alhoewel jammer, maar dat neem ik er graag bij!
"Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
SeNsEi Ze0n schreef:Het gaat hier niet alleen over tijd, als jij enkel betaald wordt om van 9 tot 17u te werken, werk jij dan thuis om 23u ofzo nog verder?
Hij doet dat dus regelmatig!
Ik kan dan perfect begrijpen dat hij de zien niet heeft om dat te posten op de status page, zeker als die niet handig te gebruiken is!
Ik zou dus zeggen; wees dankbaar dat je hier meer info krijgt.
Ik werk inderdaad soms over als het gaat over problemen die het imago van het bedrijf kunnen schaden.
Ik wil niet flamen, maar dit op een zeer normale manier zeggen: de attitude van 'beste klant.. wees blij met wat je krijgt' is zeer neerbuigend naar de klant toe. Je mag dat misschien denken, maar je mag dat nooit zo tegen je klant zeggen
Of je nu van 9 tot 5 werkt of hopen overuren klopt, je bent altijd het officiële uithangbord van je bedrijf als je met klanten in contact komt en een houding van 'goh.. ik word maar betaald van 9 tot 5.' komt dan ook over als ongemotiveerd en onprofessioneel. (Ik zeg niet dat je daarin geen gelijk hebt, ik zeg alleen hoe het naar de klant overkomt.)
Mond tot mond reclame is nu eenmaal een zeer krachtig middel om je zaak draaiende te houden. Ik weet niet meer wat de juiste uitdrukking was, maar goeie mond tot mond reclame levert je 5 extra klanten op, slechte kost je er misschien 100?
Een ISP runnen is nu eenmaal geen lachertje aangezien het over een 24/7 service gaat. En ja, de uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt bij de zaakvoerder om de nodige investeringen te doen in mensen en materieel om de uptime zo hoog mogelijk te houden, maar als werknemer bij zo een bedrijf gaan werken is ook weten waar je aan begint.
Enfin.. laat ons hopen dat het probleem nu verholpen is, want ik had tot verleden week eigenlijk geen klagen over RealDSL.
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Roderik schreef:Och, met elke provider heb je wel eens problemen, skynet, scarlet, upc, kotnet, geen een meegemaakt die er nooit uitlag. De speed is op dit moment weer goed, 320k hier in Leuven en je hebt geen limiet. Als ik daarvoor af en toe eruit moet liggen, alhoewel jammer, maar dat neem ik er graag bij!
Je hebt gelijk maar vergelijk het eens voor de grap met de rest ? Bij mijn huidige provider heb ik na meer dan een jaar nog geen enkele keer downtime ontdekt, juist een half uur linesync problemen een week geleden. Snelheden altijd goed (600KB/sec) en ik betaal niet absurd veel meer. Vergelijk ook maar het aantal klaagtopics van het RealDSL-subforum met dat van bv. SkyNet, EDPnet, Versatel en dergelijke. Nu ja, Tele2 is ook goed op weg voor een QoS van mijn voeten...
Het is best de verkeerde kant op aan het gaan als mensen blij zijn dat het goed werkt. Meestal duidt het erop dat het over het algemeen beneden niveau is.
Het gaat eigenlijk echt wel de goede kant op. RealDSL werkt duidelijk aan zijn klantenservice (Jonas levert schitterend werk) en ze zijn bezig de kwaliteit van hun dienstverlening te verbeteren.
FUP blijft in België een moeilijke zaak en RealDSL doet vind ik behoorlijk zijn best om dat toch mogelijk te maken.
En wat stabiliteit betreft, ik zat heel in het begin bij Telenet en toen kon je ook niet echt over stabiliteit spreken...
Ik werk zelf voor een hosting firma en het lijkt vaak voor de buitenwereld allemaal heel wat gemakkelijker dan het eigenlijk is... Natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, maar achteraf is dat vaak gemakkelijk gezegd. Je kan een Telenet of een Scarlet ook niet vergelijken met een RealDSL, RealDSL is een pak kleiner. En ja, dan moet je soms wat meer geduld hebben, maar dat wist je ook op voorhand (ik toch).
Je ziet het zelf in de topics hier, er zijn een paar dagen problemen geweest, maar uiteindelijk zijn ze wel opgelost geraakt...
FUP blijft in België een moeilijke zaak en RealDSL doet vind ik behoorlijk zijn best om dat toch mogelijk te maken.
En wat stabiliteit betreft, ik zat heel in het begin bij Telenet en toen kon je ook niet echt over stabiliteit spreken...
Ik werk zelf voor een hosting firma en het lijkt vaak voor de buitenwereld allemaal heel wat gemakkelijker dan het eigenlijk is... Natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, maar achteraf is dat vaak gemakkelijk gezegd. Je kan een Telenet of een Scarlet ook niet vergelijken met een RealDSL, RealDSL is een pak kleiner. En ja, dan moet je soms wat meer geduld hebben, maar dat wist je ook op voorhand (ik toch).
Je ziet het zelf in de topics hier, er zijn een paar dagen problemen geweest, maar uiteindelijk zijn ze wel opgelost geraakt...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
't is weer het moment om de 56k modem boven te halen om snel te kunnen surfen...
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 119 kbit/s or 15 kbyte/s
- Upload speed : 94 kbit/s or 12 kbyte/s
Fri Dec 23 2005 at 13:04:29 UTC+0100
Ik vraag me voor mijn nieuwjaar een stabiele en snelle verbinding aan RealDSL
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 119 kbit/s or 15 kbyte/s
- Upload speed : 94 kbit/s or 12 kbyte/s
Fri Dec 23 2005 at 13:04:29 UTC+0100
Ik vraag me voor mijn nieuwjaar een stabiele en snelle verbinding aan RealDSL
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2479 kbit/s or 310 kbyte/s
- Upload speed : 413 kbit/s or 52 kbyte/s
Fri Dec 23 2005 at 18:36:47 UTC+0100
(regio brugge)
nog maar 1 keer gehad dat snelheid traag was (20kb/s) voor een dag ofzo.
Ik heb niet te klagen over realdsl.
- Download speed : 2479 kbit/s or 310 kbyte/s
- Upload speed : 413 kbit/s or 52 kbyte/s
Fri Dec 23 2005 at 18:36:47 UTC+0100
(regio brugge)
nog maar 1 keer gehad dat snelheid traag was (20kb/s) voor een dag ofzo.
Ik heb niet te klagen over realdsl.