EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Geen meerwaarde, buiten misschien dat ik nog 2 weken heb om mij potentieel te bedenken.
Gewoon gewoonte. Een rekening met een vervaldatum geef ik direct in na ontvangst met memodatum tegen vervaldatum.
Gewoon gewoonte. Een rekening met een vervaldatum geef ik direct in na ontvangst met memodatum tegen vervaldatum.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Russische roulette...satsurfer schreef: 02 jan 2023, 13:06 Alsof je het zal verzekeren bij bankrupt, dat je mogelijks geld terugziet. Iedereen die voor eind januari stortte, is Russische Roulette.
Lekker dramatisch voor €36.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik betaal ietsje minder.

satsurfer schreef: 02 jan 2023, 10:41facturen van mezelf en ouders zonet betaald. vervaldatum 16/1/2023.MarkDM schreef: 01 dec 2022, 18:40 Waarom zou je een factuur betalen voor een dienstverlening in januari 2023 als je niet weet of die firma er dan nog zal zijn ?
Ik zie dit niet goed komen.
Abonnementsperiode : 01/02/2023 - 01/03/2023
Dus jullie betalen dan niet, en wacht tot communicatie eind januari? Kwestie van geen 34 € in een bodemloze put te gooien?@fryelectro en @MarkDM @ivob @duizend
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Ik werkte toen bij BASE en Snow is veel te snel gelanceerd. Er was bijvoorbeeld geen opvolging van onbetaalde facturen. Installaties gingen traag, veel technische problemen en een gering aantal klanten. Sowiese concurreren met telenet en proximus die sport uitzenden heeft geen zin. Waarvoor kijken mensen nog linear tv, vooral daarom.ChelloExtremer schreef: 30 dec 2022, 01:34 Snow heeft ook niet echt de tijd gehad. Bij de overname van BASE door Telenet hebben ze Snow moeten opgeven van de regulatoren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
- Recent bedankt: 2 keer
ik wacht nog 26 dagensatsurfer schreef: 02 jan 2023, 13:34 En leg me nu nog eens meerwaarde uit als je nog 2 weken wacht om te betalen?![]()

en speciaal voor u heb ik er nog een extra dagske bijgedaan se

-
- Elite Poster
Ik heb betaald. Ik zou in jouw geval 29/1 opdracht uitvoeren. 30 of 31/1 op hun rekening. (Bij keytrade toch).
Mss. Heb je dan meer zekerheid.
Of een express overschrijving 31/1 23.57 u.
Mss. Heb je dan meer zekerheid.

Of een express overschrijving 31/1 23.57 u.

Laatst gewijzigd door satsurfer 02 jan 2023, 23:26, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 328 keer
Ik begrijp je obsessie met "meer zekerheid" niet.satsurfer schreef: 02 jan 2023, 16:18 Ik heb betaald. Ik zou ik jouw geval 29/1 opdracht uitvoeren.
Mss. Heb je dan meer zekerheid.![]()
Het lijkt wel alsof je wreed spijt hebt dat je al betaald hebt ...
... en nog meer spijt dat je factuurdatum niet op 30/1 is

Ik heb het al eens gepost, de beste zekerheid die je hebt is gewoon bij Edpnet blijven en netjes je facturen betalen.
Ik spreek als triple ervaringsdeskundige, nog nooit zonder internet gezeten, nooit verlies gedaan bij een failissement van de telco provider en altijd beter contract nadien.
Dommel betaalde ik zelfs als jaarfactuur, jaja een jaar vooraf betalen toen ze dat aanboden met korting uiteraard.
Maar ik zie dat je het echt moeilijk hebt, dus vooruit, ik betaal vandaag nog, met de betaal link, dus instant het geld weg

Ben je nu wat geruster ?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
LOL over Dommel gesproken.duizend schreef: 02 jan 2023, 19:55Dommel betaalde ik zelfs als jaarfactuur, jaja een jaar vooraf betalen toen ze dat aanboden met korting uiteraard.
Ik heb ook ooit voor een jaar betaald aan hun, en nooit een aansluiting gekregen, dus bijna 400 euro kwijt. En ik was niet de enige hoor, zie viewtopic.php?t=29074
Ik was dus een klein beetje opgelucht toen die dieven later failliet gingen...
-
- Elite Poster
factuur gisteren van mezelf in de mailbox, vandaag van mijn moeder. beide onmiddellijk betaald (anders vergeet ik dat, door domiciliëring die weggevallen is). Ga echt niet armer worden van 34 €, als ik al zie wat ik in het verleden gespaard heb. In worst case scenario.duizend schreef: 02 jan 2023, 19:55 Het lijkt wel alsof je wreed spijt hebt dat je al betaald hebt ...
... en nog meer spijt dat je factuurdatum niet op 30/1 is![]()
De doemdenkers hier zijn precies stil na mijn tussenkomst.

- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
jongens en meisjes, laat ons een beetje vriendelijk blijven voor mekaar. Wij zitten allen in hetzelfde schuitje en dan is het nog eens niet geweten wat er met dat schuitje effectief zal gebeuren. Keep it cool 

Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 20 keer
Laat ons die zinloze discussie over het betalen van de laatste factuur inderdaad nu stoppen a.u.b.
Het staat iedereen vrij om zelf te beslissen op welke datum ze hun factuur (al dan niet) betalen ...
Het staat iedereen vrij om zelf te beslissen op welke datum ze hun factuur (al dan niet) betalen ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
honestly... ik geniet nu meer van linear tv kijken dan van al die overdreven veel keuze op de 100 platformen die je moet hebben wil je het nieuwste gezien hebben.
het simpele van "mis je het, dan mis je het" en je daar niet druk om maken (of net wel als het toch eens iets zou zijn dat je echt wil zien) heeft nog zijn charmes.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Dat is het enige dat ik niet goed begrijp: waarom duurt het zo lang om de domicilieringsopdrachten over te zetten? Is nu al drie maand dat ik dit manueel moet doen; it defeats the purpose van een automatische betaling, zou ik zo zeggen.Joachim schreef: 15 nov 2022, 09:19 Bij finance zijn ze aan het verzuipen in het werk omdat we geen automatische betalingen meer kunnen verwerken, in elk geval geef ik jouw ticket een duwtje.
Ik blijf ook hopen dat edpnet er door komt: ik ben normaal gezien hogelijk tevreden over edpnet, maar dit getalm doet natuurlijk geen goed aan de reputatie. Zonder deze problemen had ik bvb nooit weesten opzoeken op het internet en gezien dat edpnet in de financiele problemen zat, met alle speculatieve gevolgen van dien.
Nu, zoals anderen reeds zeiden: het heeft idd geen zin om te panikeren: zelfs in het slechtste geval wordt dit gewoon overgenomen door proximus e.d., maar persoonlijk zou mij dit wel bespijten. Men moet maar eens naar de tevredenheidsscore kijken bij Proximus en Edpnet om te weten waarom: edpnet ligt vele malen hoger. Ik blijf dus bij edpnet en hoop dat ze er door komen, maar ze moeten wel dringend die automatische betalingen weer in orde brengen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Niet vanuit het standpunt van de banken.vdps schreef: 04 jan 2023, 07:04 it defeats the purpose van een automatische betaling, zou ik zo zeggen.
Het antwoord lijkt me dus nogal voor de hand te liggen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Biedt EDPnet geen paypal/creditcard mogelijkheid dan? Daarmee kan je ook automatische betalingen laten doen.
-
- Starter Plus
- Bedankt: 6 keer
Ik spreek hier specifiek over een domicilieringsopdracht.splinterbyte schreef: 04 jan 2023, 11:32 Biedt EDPnet geen paypal/creditcard mogelijkheid dan? Daarmee kan je ook automatische betalingen laten doen.
Ze hebben nu wel een knopje waarmee ge in één klik kunt betalen, wat al een verbetering is, maar toch. Vervelend.
Ligt het probleem hierbij bij edpnet, of bij de bank? Als het aan de bank ligt, zoals een ander hier insinueerde, dan kan ik moeilijk edpnet zelf dit (specifiek probleem) kwalijk nemen. Maar het werd wel voorgesteld als zijnde het gevolg van verandering van rekening, ipv meer openlijk uit te komen voor het probleem - en dit geeft dan weer de indruk van incompetentie. Want wie kan er in 3 maand tijd nu geen domiciliering in orde krijgen bij verandering van rekening??
Enfin, ik blijf bij mijn eerste stelling: geen paniek. In het slechtste geval worden ze overgenomen, in het beste geval draaien ze verder. In beide gevallen is er geen nood aan paniekzaaierij. Ik hoop dat ze er uit geraken: edpnet is een heel goede provider. Men moet eens de tevredenheidsscore vergelijken tss edpnet en proximus...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
Misschien dat het gewoon een voorwaarde is van de curator/rechtbank om dit niet aan te bieden tot alles terug genormaliseerd is ?
Neemt niet weg dat je er dan nog wel (correct) over zou moeten kunnen communiceren.
Neemt niet weg dat je er dan nog wel (correct) over zou moeten kunnen communiceren.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 153 keer
Aangezien Joachim even in verlof is en de kwestie toch meermaals opgerakeld wordt, even duidelijkheid hierin.
Het feit dat edpnet momenteel geen domiciliëringen kan aanbieden heeft idd te maken met de huidige situatie waarbij de banken dit momenteel niet toestaan.
Zodra de huidige situatie een doorstart kent (onder welke vorm dan ook) dan zullen we dit vanzelfsprekend snel terug in orde maken. Ook voor edpnet is dit uiteraard extra administratie en opvolging. We begrijpen dat dit langs de klant's zijde ook niet prettig werken is. Indien jullie een abonnement met een vast tarief hebben (dus geen verbruikskosten) dan kunnen jullie eventueel tijdig zelf een permanente opdracht instellen zodat jullie dit niet hoeven in de gaten te houden.
Het feit dat edpnet momenteel geen domiciliëringen kan aanbieden heeft idd te maken met de huidige situatie waarbij de banken dit momenteel niet toestaan.
Zodra de huidige situatie een doorstart kent (onder welke vorm dan ook) dan zullen we dit vanzelfsprekend snel terug in orde maken. Ook voor edpnet is dit uiteraard extra administratie en opvolging. We begrijpen dat dit langs de klant's zijde ook niet prettig werken is. Indien jullie een abonnement met een vast tarief hebben (dus geen verbruikskosten) dan kunnen jullie eventueel tijdig zelf een permanente opdracht instellen zodat jullie dit niet hoeven in de gaten te houden.
internet, fiber & telephony
-
- Elite Poster
- Bedankt: 43 keer
Goeie tip. Ik zal idd een maandelijkse automatische betaling ingeven bij mijn bank.
Toegevoegd na 41 seconden:
Goeie tip. Ik zal idd een maandelijkse automatische betaling ingeven bij mijn bank.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 5 keer
Met welke mededeling ?kamiel schreef: 05 jan 2023, 21:06 Goeie tip. Ik zal idd een maandelijkse automatische betaling ingeven bij mijn bank.
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 153 keer
Goedemorgen Userbasers,
Nog even nagevraagd voor jullie bij ons Financeteam. Indien jullie een permanente opdracht wensen in te stellen, dan kunnen jullie als mededeling jullie klantnummer opgeven.
Ik wens wel nog even te benadrukken dat het belangrijk is dat jullie dit als een tijdelijke oplossing zien. Zodra we een doorstart zouden kennen, dan zullen we op dat moment onze klanten inlichten en dan schakelen jullie best terug over op domiciliëring (of manueel).
Nog even nagevraagd voor jullie bij ons Financeteam. Indien jullie een permanente opdracht wensen in te stellen, dan kunnen jullie als mededeling jullie klantnummer opgeven.
Ik wens wel nog even te benadrukken dat het belangrijk is dat jullie dit als een tijdelijke oplossing zien. Zodra we een doorstart zouden kennen, dan zullen we op dat moment onze klanten inlichten en dan schakelen jullie best terug over op domiciliëring (of manueel).
internet, fiber & telephony
-
- Elite Poster
- Bedankt: 17 keer
TomMe schreef: 11 dec 2022, 19:12Wat bedoel je met lelijk? Volgende week komt men hier de fiber modem installeren..icekiller2k6 schreef: 09 dec 2022, 15:10 ze zijn gisteren fiber komen installeren.. helpdesk was super behulpzaam...
De installatie zelf is meh door de onder aan nemer (echt lelijk... eens kijken om proximus te ambeteren daarover...)
Dit dus

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Als dat bij mij was (en het kon anders) dan ging de deur op slot en vertrokken ze niet voor het in orde was...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Bedankt: 17 keer
Tja is bij mijn >70 jarige ouders was zelf niet in de buurt door prive redenen....
ze zijn zelfs weg gegaan zonder dat internet werkte met excuus 'der heeft iemand anders in deze straat een slechte las gedaan doooeiii'
terwijl ze verkeerde kabel gebruikt hadden en de fiber connectie aangesloten hadden op de vdsl aansluiting van de 7530 ax (i kid you not)
ze zijn zelfs weg gegaan zonder dat internet werkte met excuus 'der heeft iemand anders in deze straat een slechte las gedaan doooeiii'
terwijl ze verkeerde kabel gebruikt hadden en de fiber connectie aangesloten hadden op de vdsl aansluiting van de 7530 ax (i kid you not)
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Geen probleem hier. Sinds september geconnecteerd zonder onderbreking.
Heb je sync? Wat staat er in de logs?
Heb je sync? Wat staat er in de logs?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Net gebeld, blijkbaar problemen in de buurt die door proximus opgelost moeten worden. Hopelijk duurt het allemaal niet te lang :/
Status bij 'connection details' staat offline.
Geen sync. Fiber NT direct -> Deco M9 Plus, zonder extra (Fritz) modem.
Status bij 'connection details' staat offline.
Geen sync. Fiber NT direct -> Deco M9 Plus, zonder extra (Fritz) modem.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
De bescherming werd verlengd tot einde januari - https://datanews.knack.be/ict/nieuws/in ... 21739.html - dus je zult gewoon geduld moeten hebben. Met het faillissement van Dommel geen moment zonder telefoon en of internet gezeten ...
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
Vers van de pers (staatsblad):
http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/ ... df#Page300
http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/ ... df#Page300
Dus men is er nog niet uit, daar in St Niklaas, want het gerechtsmandaat werd zonet verlengd.Einddatum van de opschorting: 15/03/2023.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Dit wil dus zeggen dat een gerechtsmandataris op zoek zal gaan naar een overnemer en dat deze niet verplicht is om al het personeel mee over te nemen (wat bij een normale overname wel het geval is).Nieuwe onderwerp van de procedure: Gerechtelijke reorganisatie
door overdracht onder gerechtelijk gezag
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Er is blijkbaar nog geen enkel akkoord uit de bus gekomen.
Dit is geen overname maar een (gedwongen) verkoop door een gerechtsmandataris. EDPnet blijft verderwerken maar moet dus een nieuwe eigenaar krijgen.
Dit is geen overname maar een (gedwongen) verkoop door een gerechtsmandataris. EDPnet blijft verderwerken maar moet dus een nieuwe eigenaar krijgen.
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
- Bedankt: 555 keer
Misschien kan ik wat extra duiding geven. De fase waarbij de aandelen van edpnet overgedragen zouden worden naar een nieuwe eigenaar (voor een bepaalde som) is inderdaad afgelopen en "mislukt", we gaan nu over naar een nieuwe fase waarbij de activiteiten verkocht worden, en waarbij de eventuele schulden etc. niet meegenomen worden. De nieuwe eigenaar start dus op die manier met een 'propere lei'.raf1 schreef: 19 jan 2023, 10:57 Er is blijkbaar nog geen enkel akkoord uit de bus gekomen.
Ik persoonlijk, en ik denk dat ik voor het personeel spreek, vind dit de mooiste oplossing. Dit zorgt er immers voor dat oude problemen niet meegenomen worden. Dit brengt wel met zich mee dat edpnet nv (de vennootschap, niet per se de naam) uiteindelijk zal stoppen te bestaan en dat er vanuit een nieuwe entiteit zal gefactureerd worden.
Er zijn verschillende serieuze kandidaten, en naar mijn mening zal dit alles geen impact hebben voor jullie als klant (integendeel).
We blijven in elk geval hard werken om de service te geven zoals jullie van ons gewend zijn!
In elk geval ongelofelijk bedankt om ons te blijven steunen.

- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ik hoop alleszins op een doorstart. Hopelijk komen jullie er uit en kunnen we na bijna 11 jaar als klant gewoon verder. De pre-order voor fiber blijft hier ook actief.
Suc6.
Suc6.
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Er is een zeer goede reden waarom banken bepaalde firma's geen SEPA domiciliëring meer toestaan en tijdens het afwikkelen van de procedure met ongekende zekere uitkomst het risico dat het slecht afloopt bij de eindklant leggen en niet meer bij henzelf. De banken leren immers ook uit afhandelingen uit het (recente) verleden.raf1 schreef: 19 jan 2023, 10:57 Er is blijkbaar nog geen enkel akkoord uit de bus gekomen.
Dat de (of sommige) eindklant voor zichzelf dat financiële risico als te verwaarlozen beschouwt is iets anders.
Sol Invictus!
Het zijn dus de schuldeisers die een verlies gaan lijden? Misschien daarom dat de grootste schuldeiser zijn dividend gaat halverenJoachim schreef: 19 jan 2023, 12:26 en waarbij de eventuele schulden etc. niet meegenomen worden. De nieuwe eigenaar start dus op die manier met een 'propere lei'.