Hallo,
Ik weet niet of ik het post op de juiste groep...
ik heb volgende vraag...
ze hebben bij me thuis camera's komen installeren...
de firma (naam ga ik nu niet vermelden) heeft een 0,00% na-service...
het probleem is het volgende....
Ik merk op als ik de camera's live bekijk( zijn er 4 tal) dat de beelden vertraging hebben..
dus ik vermoed een instelling die fout staat... of misschien opname op een te hoge kwaliteit...
ik heb in bijlage printscreens geplaatst...
Misschien is er iemand die hier kennis van heeft en me kan helpen of tips kan geven?
misschien staan er toch instellingen niet juist ofzo...
Bedankt voor de hulp!
vragen camerabewaking
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 67 keer
Hoe groot is de vertraging?
Vertraging ga je overigens ALTIJD hebben, zowel over een lan (en nog meer met wifi), en zeker over internet.
Vertraging ga je overigens ALTIJD hebben, zowel over een lan (en nog meer met wifi), en zeker over internet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Wat is "live"? Rechtstreekse stream vanuit de camera zelf, of verbind je met de NVR en bekijk je de beelden op de HDD naarmate ze binnenkomen en geschreven zijn?tweety1959 schreef: 03 jan 2023, 19:21 Ik merk op als ik de camera's live bekijk( zijn er 4 tal) dat de beelden vertraging hebben..
Welk merk/model is dit van camera's en NVR?
Nochtans, door de naam te vermelden help je anderen en steun je de bedoeling van een forum (tweerichtingsverkeer).tweety1959 schreef: 03 jan 2023, 19:21 de firma (naam ga ik nu niet vermelden) heeft een 0,00% na-service...
-
- Member
Secorex uit antwerpenCCatalyst schreef: 03 jan 2023, 19:43Wat is "live"? Rechtstreekse stream vanuit de camera zelf, of verbind je met de NVR en bekijk je de beelden op de HDD naarmate ze binnenkomen en geschreven zijn?tweety1959 schreef: 03 jan 2023, 19:21 Ik merk op als ik de camera's live bekijk( zijn er 4 tal) dat de beelden vertraging hebben..
Als ik de beelden live bekijk op een monitor (hdmi)die verbonden is met de recorder.
Welk merk/model is dit van camera's en NVR?
Dit is een recorder en camera's van Alhua
Nochtans, door de naam te vermelden help je anderen en steun je de bedoeling van een forum (tweerichtingsverkeer).tweety1959 schreef: 03 jan 2023, 19:21 de firma (naam ga ik nu niet vermelden) heeft een 0,00% na-service...
Toegevoegd na 1 minuut 4 seconden:
Goh toch een seconde of 2... je ziet bv auto's al haperend voorbij komen...devastator schreef: 03 jan 2023, 19:37 Hoe groot is de vertraging?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Haperend? Lijkt me een weergave van de HDD te zijn ipv rechtstreekse stream uit de camera.tweety1959 schreef: 03 jan 2023, 19:48 Goh toch een seconde of 2... je ziet bv auto's al haperend voorbij komen...
Verbind je rechtstreeks op het IP van de camera? Of op het IP van de server waar de beelden worden opgeslagen?
Iig, zoals hierboven al aangehaald, vertraging van 2 seconden is eigenlijk niet abnormaal. Encoden/decoden van de data neemt wat tijd en er zal ook gebufferd worden.
-
- Member
Ik verbind op het Ip van de recorder...CCatalyst schreef: 03 jan 2023, 19:50Haperend? Lijkt me een weergave van de HDD te zijn ipv rechtstreekse stream uit de camera.tweety1959 schreef: 03 jan 2023, 19:48 Goh toch een seconde of 2... je ziet bv auto's al haperend voorbij komen...
Verbind je rechtstreeks op het IP van de camera? Of op het IP van de server waar de beelden worden opgeslagen?
Iig, zoals hierboven al aangehaald, vertraging van 2 seconden is eigenlijk niet abnormaal. Encoden/decoden van de data neemt wat tijd en er zal ook gebufferd worden.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 63 keer
Als dat IP cameras zijn, dan is 1-3 seconden standaard.
Instantbeelden heb je typisch alleen maar bij duurdere modellen, die een 2e stream afspelen van de cameras en niet via de nvr.
Het kan wel zijn dat je met de app van je cameras sneller beeld hebt, verschilt van merk tot merk.
Goedkopere/oudere coax gebaseerde systemen zijn wel bijna 0 seconden, maar die worden echt bijna niet meer geinstalleerd.
2 seconden vindt ik zeer acceptabel, je kan dat misschien nog met 0.5 seconden verbeteren door eventuele herkenning of bewegingsdetectie uit te schakelen, maar dat verschilt van merk tot merk.
Instantbeelden heb je typisch alleen maar bij duurdere modellen, die een 2e stream afspelen van de cameras en niet via de nvr.
Het kan wel zijn dat je met de app van je cameras sneller beeld hebt, verschilt van merk tot merk.
Goedkopere/oudere coax gebaseerde systemen zijn wel bijna 0 seconden, maar die worden echt bijna niet meer geinstalleerd.
2 seconden vindt ik zeer acceptabel, je kan dat misschien nog met 0.5 seconden verbeteren door eventuele herkenning of bewegingsdetectie uit te schakelen, maar dat verschilt van merk tot merk.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
van de screenshots leid ik af dat het dahua camera's & nvr zijn ?
de vertraging zal relatief normaal zijn.
onthou dat de camera het moet registreren, doorsturen naar de recorder, die moet dat dan bewerken (opslaan, eventueel transcoden, mss nog face of motion detection op doen, ....) en dan vervolgens moet het nog naar jouw pc gestreamd worden, en moet jouw pc dat nog inladen.
vergeet ook niet dat niet elk beeld even snel 'goed' zal verwerkt zijn (en je kan dus een auto vlot zien voorbijrijden, en 2 auto's later eentje die maar 1 frame in beeld is en alweer weg)
dat gezegd zijnde zijn er meerdere factoren die het kunnen vertragen en sommige daarvan kan je oplossen:
- zorg dat de recorder en het toestel dat je gebruikt om de stream te kijken bekabeld verbonden zijn (dus niet je gsm op 4g bijvoorbeeld)
- controleer zeker dat je pc geen 10 jaar oud ding is dat eigenlijk niet goed is in streaming (een 10jaar oude pc met ingebouwde graphics en 10mbps netwerkkaart zal het begrijpelijk moeilijker hebben dan een 2022 gaming pc)
- vergelijk eventueel het verschil tussen de recorder zelf en de pc als je ze (tijdelijk) naast elkaar kan zetten, zodat je ziet welke vertraging de recorder heeft (en dus normaal is) vs dewelke jij ziet
- controleer het verschil tussen de webinterface en de software (indien je de software op de pc gebruikt, en niet de webinterface)
ik zou aanraden even het volgende te proberen:
- gebruik de web interface
- kies links bij de camera's op live voor "extra stream 1" (ipv hoofd stream, kan je kiezen als je over de camera naam 'hovert' en dan het pijltje naar beneden klikt)
- kies dan bij de camera instellingen / comprimeren / video en audio voor elk kanaal bij extra kanaal 1 de volgende instellingen:
soort: extra kanaal 1
compressie h.264h
resolutie D1 (704x576)
fps 10 (hier moet je wat mee spelen, sommigen vinden 1fps beter, anderen 30fps - het hangt af van meerdere factoren, een 10 is meestal redelijk ok)
kwaliteit 4 (kan je wat mee spelen, hogere kwaliteit is beter beeld maar mogelijk trager beeld)
en zet die "activeer watermerk" optie uit, helemaal zinloos.
onthou dat je kan spelen met de kwaliteit van de extra stream, en die kan gebruiken om live te kijken,
en dat de recorder toch (normaalgezien) de main stream zal opnemen (dus voor terugkijken zal de kwaliteit dan zijn zoals ingesteld op de main stream)
je kan, als je de scherm output van de recorder niet gebruikt, MISSCHIEN ook nog een heel klein beetje winst halen door bij de scherminstellingen de decoding uit te schakelen.
op die manier gaat de recorder geen moeite doen om de streams naar de vga/hdmi output te sturen en bespaar je een klein beetje processing power op de recorder.
en lastly kan je nog gaan kijken om te proberen om de camera's zelf hun output te verbeteren naar de recorder (bv dat ze in iets lagere bitrate naar de recorder sturen)...
maar dat zou ik niet doen, dan kan je beter een seconde extra vetraging hebben dan dat je de kwaliteit van de camera gaat verminderen (dat is geen logische trade-off)
de vertraging zal relatief normaal zijn.
onthou dat de camera het moet registreren, doorsturen naar de recorder, die moet dat dan bewerken (opslaan, eventueel transcoden, mss nog face of motion detection op doen, ....) en dan vervolgens moet het nog naar jouw pc gestreamd worden, en moet jouw pc dat nog inladen.
vergeet ook niet dat niet elk beeld even snel 'goed' zal verwerkt zijn (en je kan dus een auto vlot zien voorbijrijden, en 2 auto's later eentje die maar 1 frame in beeld is en alweer weg)
dat gezegd zijnde zijn er meerdere factoren die het kunnen vertragen en sommige daarvan kan je oplossen:
- zorg dat de recorder en het toestel dat je gebruikt om de stream te kijken bekabeld verbonden zijn (dus niet je gsm op 4g bijvoorbeeld)
- controleer zeker dat je pc geen 10 jaar oud ding is dat eigenlijk niet goed is in streaming (een 10jaar oude pc met ingebouwde graphics en 10mbps netwerkkaart zal het begrijpelijk moeilijker hebben dan een 2022 gaming pc)
- vergelijk eventueel het verschil tussen de recorder zelf en de pc als je ze (tijdelijk) naast elkaar kan zetten, zodat je ziet welke vertraging de recorder heeft (en dus normaal is) vs dewelke jij ziet
- controleer het verschil tussen de webinterface en de software (indien je de software op de pc gebruikt, en niet de webinterface)
ik zou aanraden even het volgende te proberen:
- gebruik de web interface
- kies links bij de camera's op live voor "extra stream 1" (ipv hoofd stream, kan je kiezen als je over de camera naam 'hovert' en dan het pijltje naar beneden klikt)
- kies dan bij de camera instellingen / comprimeren / video en audio voor elk kanaal bij extra kanaal 1 de volgende instellingen:
soort: extra kanaal 1
compressie h.264h
resolutie D1 (704x576)
fps 10 (hier moet je wat mee spelen, sommigen vinden 1fps beter, anderen 30fps - het hangt af van meerdere factoren, een 10 is meestal redelijk ok)
kwaliteit 4 (kan je wat mee spelen, hogere kwaliteit is beter beeld maar mogelijk trager beeld)
en zet die "activeer watermerk" optie uit, helemaal zinloos.
onthou dat je kan spelen met de kwaliteit van de extra stream, en die kan gebruiken om live te kijken,
en dat de recorder toch (normaalgezien) de main stream zal opnemen (dus voor terugkijken zal de kwaliteit dan zijn zoals ingesteld op de main stream)
je kan, als je de scherm output van de recorder niet gebruikt, MISSCHIEN ook nog een heel klein beetje winst halen door bij de scherminstellingen de decoding uit te schakelen.
op die manier gaat de recorder geen moeite doen om de streams naar de vga/hdmi output te sturen en bespaar je een klein beetje processing power op de recorder.
en lastly kan je nog gaan kijken om te proberen om de camera's zelf hun output te verbeteren naar de recorder (bv dat ze in iets lagere bitrate naar de recorder sturen)...
maar dat zou ik niet doen, dan kan je beter een seconde extra vetraging hebben dan dat je de kwaliteit van de camera gaat verminderen (dat is geen logische trade-off)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Een vertraging van 1 a 3 seconden is normaal zoals al meermaals geschreven... echter haperen zou het beeld zeker niet mogen doen (dit lijkt me een bandbreedte probleem).tweety1959 schreef: 03 jan 2023, 19:48 Goh toch een seconde of 2... je ziet bv auto's al haperend voorbij komen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 67 keer
Haperen kan ook aan de FPS output van de camera liggen. Afhankelijk van je doel, heb je echt geen 10+FPS nodig. Zie ook deze vergelijking:DarkV schreef: 10 jan 2023, 22:49Een vertraging van 1 a 3 seconden is normaal zoals al meermaals geschreven... echter haperen zou het beeld zeker niet mogen doen (dit lijkt me een bandbreedte probleem).tweety1959 schreef: 03 jan 2023, 19:48 Goh toch een seconde of 2... je ziet bv auto's al haperend voorbij komen...