Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6162
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef: 30 dec 2022, 14:17 Er komt natuurlijk wel veel meer bij kijken qua kosten. Als het maar zo gemakkelijk was om dat te betalen. En verder moet je ook wel iets van aanleg hebben hiervoor (+ medisch geschikt zijn).
Ik zie nu niet het verband tussen beiden.
Wanneer je geen aanleg hebt (doorzettingsvermogen is van groter belang, het is maar een PPL) en niet medisch geschikt bent (wat voor een PPL ook al niets uitzonderlijks vraagt) stelt de vraag hoe je je licentie gaat financieren zich niet eens
Zo jammer toch. Temperaturen die veel te warm zijn voor de tijd van het jaar (ik heb dat liever in de zomer) maar ook weer niet warm genoeg om de verwarming dicht te draaien of buitenactiviteiten te organiseren, ook al omdat het weeral eens regent en flink waait. Elke kerstvakantie is het hetzelfde, en we hebben er niets aan. Geef mij maar koud met de feestdagen, het is ook de enige periode dat je graag wit wil zien buiten want tijdens werkweken draait het verkeer in de soep.
Dat je af en toe regen en wind jammer vindt is dan weer een persoonlijk gegeven. Daar houdt het klimaat geen rekening mee.
En het klimaat/weer vragen zich aan te passen aan jouw persoonlijke werkweek (alleen wit in de WE en tijdens de kerstvakantie?) is toch iets teveel gevraagd. Precies of er geen werknemers zijn die een totaal ander werkritme hebben dan een vijfdaagse 8-17 job met vaste vakantieperiodes. Wanneer het klimaat/weer met al die individuele wensen rekening zou moeten houden zou men pas echt van een chaos kunnen spreken. :angel:
Maar gezien, toch voortdurend te lezen in je forumbijdragen, in België alles blijkbaar zo slecht (geregeld) is kan het toch geen grote inspanning zijn om even elders van (wit) zonnig weer te gaan genieten in de winter?
Of nog beter, definitief te emigreren naar het beloofde land waar alles tot in de puntje geregeld is of minstens veel beter dan hier. Laat ons tijdig weten waar dat dan wel mag zijn (of wat je tegenhield te handelen).

En het is nu ook niet zo dat we deze zomer geen temperaturen hebben gehad die veel te warm waren voor de tijd van het jaar. Die wens werd dan toch al vervuld?

En waarom zou je nu geen buitenactiviteiten kunnen organiseren? Toch niet benauwd van een beetje water en wind?

Wanneer je bij deze buitentemperaturen je woning nog veel moet bijverwarmen betekent gewoon dat je de woning nog onvoldoende geïsoleerd hebt. Maar velen die nog afhankelijk zijn van energie geleverd door derden - zeker van gas - zullen niet rouwig zijn dat er nu veel wind staat (lage elektriciteitsprijzen) en het bijna constant 20°C warmer is dan begin deze maand (veel minder duur gasverbruik).
En water hebben we nog altijd niet teveel. Het is niet omdat onze waterhuishouding slecht beheerd wordt dat er al voldoende grondwaterreserves zijn aangelegd. Hier is de grondwaterstand de laatste 14 dagen net tot aan het punt van een normale zomerstand van tien jaar geleden gekomen.

Maar ja, wie daar aanleg voor heeft vindt altijd wel genoeg redenen om over meerdere zaken (gelijktijdig) gefrustreerd te zijn. :-D
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6415
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Pfft, commerciële websites waar iets niet werkt.

Nadat we bevestiging hadden voor de vakantie 2023 konden we eindelijk onze vluchten boeken. Dat ze de laatste tijd al wat duurder werden of niet meer beschikbaar op de voorziene data wisten we.
Vanmorgen zouden we vlug vastleggen, datums ingevuld, keuze uit de aangeboden vluchten.... prima. Opties... zitje kiezen (want dat is een verdienmodel geworden)... overzicht van de "bestelling".. alles OK.. betalen... maar dan een "something went wrong" krijgen.
Scripts nakijken, nog iets toelaten in Ghostery alles weer doorlopen en opnieuw foutmelding.
Chrome proberen... idem
Edge proberen... idem...

Chat starten, bot afwimpelen, medewerker aan de lijn.
Cookies wissen, andere browser, Frequent flyer nummer verwijderen... zelfde fout

Ze boden aan om voor ons te boeken.. fijn... maar €50/pp "kosten". Aanbod afgeslagen met de melding dat €150 voor een fout in hun website wat veel is.
Dan wachten want misschien mocht ze van de supervisor die kost wel laten vallen... Niet dus (maar dan waren we alweer 15 min. later).

Op de laptop opnieuw geprobeerd maar ook daar "something went wrong".

Na op de PC met Firefox nogmaals te proberen en uit pure luiheid gewoon de vluchten te boeken werkte het wel. Vreemd, zou het????
Nogmaals herbegonnen en enkel voor de lange vluchten zitjes gereserveerd en... succes bij de betaling. Op dee "korte" (2u30) vluchten van/naar BRU zitjes kiezen zorgde er voor dat de betaalpagina niet tevoorschijn kwam.

Ondertussen waren we meer dan 2 uur later.

Positief... we kunnen nu toch logementen gaan vastleggen want ook daar begint alles vol te lopen.

Nu hopen dat de Chinezen de hele wereld weer niet gaan in lockdown zetten met hun open grenzen en vrijheid :bang:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

ivob schreef: 30 dec 2022, 14:41 Ik zie nu niet het verband tussen beiden.
Het punt is dat je met veel geld alleen nog geen licentie krijgt.
ivob schreef: 30 dec 2022, 14:41kan het toch geen grote inspanning zijn om even elders van (wit) zonnig weer te gaan genieten in de winter?
Heb ik vroeger nog gedaan in de winter, maar de dagen zijn te kort waardoor je er weinig aan hebt, en een echte goedweer garantie heb je itt de zomer nergens in onze contreien, Zuid-Frankrijk kan nu wel goed zijn maar dat kan snel omslaan, en dan zit je daar in de regen. Je moet al naar het zuidelijk halfrond gaan, maar de opties zijn dan al vrij beperkt. Het is dus gewoon door de zure appel heen bijten, alhoewel het ook zonder die warmte, regen en wind zou mogen.
ivob schreef: 30 dec 2022, 14:41Wanneer je bij deze buitentemperaturen je woning nog veel moet bijverwarmen betekent gewoon dat je de woning nog onvoldoende geïsoleerd hebt.
Ik moet zeker bijverwarmen zolang het geen 15 graden is. Morgen staat er 17 graden op het menu dus een dag respijt (natuurlijk met regen en heel veel wind, een buitendagje wordt ons niet gegund), maar geef mij zo'n extreme temperatuurdeviaties warm van de normaal maar in juli ipv in december. De verwarmingsrekening kan ik wel betalen; het genot dat een echte warme zomerdag kan opleveren, dat is onbetaalbaar.
ivob schreef: 30 dec 2022, 14:41En water hebben we nog altijd niet teveel.
Het natseizoen is dan ook nog niet halfweg. Met ondertussen meer dan 50% normaal tot hoog-zeer hoog is er zeker geen reden tot klagen denk ik.
on4bam schreef: 30 dec 2022, 14:58 Pfft, commerciële websites waar iets niet werkt.
"Something went wrong" is de slechtst mogelijke foutmelding die je kan tonen in de UI, en een van de meest trieste evoluties in IT - er zitten hier zeker mensen mee te lezen die mee schuldig zijn aan het implementeren van dit soort foutmelding. De gebruiker kan hier niets mee aanvangen, en breekt de transactie dus gewoon af. Het is net iets beter als je dan tenminste een unieke referentie toont zodat men daarmee de reden kan achterhalen, tenzij eerstelijnsupport ook weer niet weet hoe ze die referenties kunnen gebruiken.

Soit, als je geluk hebt kan je door de flow van gegevens in Developer Tools te bestuderen wel achterhalen wat de reden is voor de "something went wrong", in het antwoord op een XHR request kan je bijvoorbeeld soms wel de echte reden zien. Bij luchtvaartmaatschappijen lukt dat zelfs nog meer dan anders. Wat ervaring helpt ook wel, weten dat rate limiting opties gebruikt worden zoals Akamai, die er geen enkel probleem van maken om de gebruiker te blokkeren net wanneer hij zijn betaalgegevens intikt. Of de website zit zodanig cookies te cumuleren in je browser dat de server 400's begint te geven omdat de browser een veel te grote cookiestring stuurt.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 30 dec 2022, 15:23, in totaal 2 gewijzigd.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6162
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef: 30 dec 2022, 15:10 Het punt is dat je met veel geld alleen nog geen licentie krijgt.
Klopt. Je hebt in de eerste plaats veel doorzettingsvermogen nodig. Maar dat had ik zelf al meermaals aangehaald.
Gelukkig dat er nog bezigheden en beroepen zijn die niet alleen met geld te koop zijn. Dus al zeker geen reden tot frustratie. :beerchug:
Zuid-Frankrijk kan nu wel goed zijn maar dat kan snel omslaan, en dan zit je daar in de regen.
Bwa, ook dat is een persoonlijk gegeven dat je dan persoonlijk zal moeten oplossen. Of je erbij neerleggen.
Persoonlijk heb ik niets tegen een paar weken regen in de winter. Activiteiten genoeg die je ook bij regenweer kan doen.
Ieder weertype heeft zijn goede en slechte kanten.
Zuid-Frankrijk is al enige tijd niet meer de place to be. Zeker niet in de zomer. Ik heb niet voor niets op het einde van het vorige decennium mijn laatste verblijven in Zuid-Frankrijk verkocht. Op het laatst kon je er vanaf mei/juni tot september/oktober alleen nog tussen 06:00 en 11:00 sportieve buitenactiviteiten doen en de het ene watertekort werd opgevolgd door de volgende restrictie. Nog net op tijd verkocht voor de omgeving daar massaal in de fik ging. :bdaysmile: M.a.w., het is overal wel wat. :-D
Ik moet zeker bijverwarmen zolang het geen 15 graden is.
Waarmee je mijn vorig in deze bevestigt. :beerchug:
Tijddus voor maatregelen die aangepast zijn aan een veranderend klimaat en andere weertypes of je neerleggen bij de bestaande situatie en de gevolgen lijdzaam ondergaan.
Met ondertussen meer dan 50% normaal tot hoog-zeer hoog is er zeker geen reden tot klagen denk ik.
Zo"n reactie verbaasd me dan weer van jou. Het zou zo uit een handboek van het Vlaamse overheidsbeleid kunnen komen => is een probleem aan de oppervlakte niet zichtbaar bestaat er niet en moet er ook niet proactief gehandeld worden. :roll: Of er op dat vlak geen reden tot klagen is zullen we pas in de (nabije) toekomst weten. Het tijdelijk niveau van oppervlaktewaterstanden en de standen in (diepere) grondlagen zijn zaken van een andere orde.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Het VTM nieuws opvragen en willen doorspoelen.
Het miniatuurbeeld loopt al weken niet in sync.
Wie is de oorzaak, TN of VTM :bang:
En ook de live-ondertiteling die als jaren niet in sync is :bang:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

ivob schreef: 30 dec 2022, 15:21 Tijddus voor maatregelen die aangepast zijn aan een veranderend klimaat
In andere landen? Zeker. Voor ons is het enige dat het veranderende klimaat meebrengt warmere gemiddelde temperaturen. Tegelijk is die stijging ook onvoldoende om het gedrag aan te passen, want stijgende temperaturen betekent niet dat het niet meer koud is. Wat je moet doen is maken dat het niet nog meer stijgt, maar individuele actie verdwijnt in het niets bij wat overheden nu zoals durven uitsteken ondanks al die gemaakte beloftes in Kyoto en Parijs en wat weet ik nog, of het nu door zware industrie in China of nieuwe gascentrales in Belgie is.

Voor de rest zien we nog een duidelijke concentratie van neerslag in de winter en minder in de zomer. Maar dat betekent niet dat er geen neerslag is in de zomer. Wel dat je het overschot van de winter moet opsparen, in de eerste plaats is dat gericht aan de instantie die de overschot nu ontvangt en naar de zee laat stromen.
ivob schreef: 30 dec 2022, 15:21Het tijdelijk niveau van oppervlaktewaterstanden en de standen in (diepere) grondlagen zijn zaken van een andere orde.
Mocht het nu echt hard en lang gaan regenen, dan heb je een garantie op overstromingen met schade (zoals in januari wel vaker gebeurt). De topbodem is verzadigd, en de afvoeren op de waterlopen zijn al dagenlang verhoogd, met regelmatig overschrijding van prewaakpeilien. We geven er veel minder ruchtbaarheid aan, maar eigenlijk is dit het equivalent van de droogtetoestand eind juli: het begint te spannen, maar niemand neemt al maatregelen. Dus nee, laten we de matigheid er gewoon inhouden, met droge en natte periodes, wat het beste is om het grondwater aan te vullen. Overstromingen helpen de grondwaterstanden amper, gezien het meeste water uiteindelijk terug afgevoerd wordt naar zee.

Vannacht gaat het trouwens opnieuw veel regenen en door de vele neerslag deze maand verwachten we al de eerste overstromingen van het natseizoen, weliswaar nog niet-kritiek (weilanden en akkers). Gelukkig wordt het volgende week weer droger en kan de natuur wat bekomen van al dat water, anders gingen we richting kritieke overstromingen.
Gebruikersavatar
cadsite
userbase crew
userbase crew
Berichten: 6839
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Taaner242 schreef: 30 dec 2022, 14:08
cadsite schreef: 30 dec 2022, 12:16 Hoe rapper dat dat onding weg is hoe liever...
En dan heb je daar een tunnel voor niks liggen...
Dat is met stip het onnozelste excuus om die 'luchthaven' te behouden. :roll:
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6162
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef: 30 dec 2022, 18:41 In andere landen? Zeker. Voor ons is het enige dat het veranderende klimaat meebrengt warmere gemiddelde temperaturen.
:roll:
Je landgenoten langsheen de oevers van de Vesder denken daar toch al anders over.
Of stopt jouw "ons" denken ook aan de Vlaemsche regiogrenzen?
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

Had men de stuwdam aan de vesder anders/correcter gebruikt, dan hadden we er niet over gesproken, want dan was er geen ramp gebeurd ...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6162
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 2 keer

pfuhu schreef: 31 dec 2022, 10:19 Had men de stuwdam aan de vesder anders/correcter gebruikt, dan hadden we er niet over gesproken, want dan was er geen ramp gebeurd ...
Fake news. :roll:
De onafhankelijke experts zijn het in elk geval al niet met jouw conclusie eens.
Zonder stuwdam waren de gevolgen verder stroomafwaarts nog veel erger geweest. De ramp deed zich overigens ook op andere plaatsen dan onder invloed van de stuwdam voor.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

"zonder stuwdam" zou het idd niet veel uitgehaald hebben, maar door het meer achter de stuwdam niet tijdig - gecontroleerd - te laten leeglopen werd de buffercapaciteit die daar kon gecreëerd worden niet benut..
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 982
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Zelfde argument: Op het moment dat er keuzes zijn gemaakt, zijn er geen slechte keuzes gemaakt. Er treft dus helemaal geen schuld voor de stuwdam.

De beslissingen zijn gemaakt met informatie waar toen zicht op was. Vervroegd leeg maken en dan geen neerslag voor weken was een realistisch gegeven op dat moment met ook gigantische gevolgen voor de waterhuishouding. Een scenario dat elke zomer realistisch zou zijn en veel meer frequent
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6162
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 2 keer

tdemeyer schreef: 31 dec 2022, 12:25 "zonder stuwdam" zou het idd niet veel uitgehaald hebben, maar door het meer achter de stuwdam niet tijdig - gecontroleerd - te laten leeglopen werd de buffercapaciteit die daar kon gecreëerd worden niet benut..
Maar dat is nu net een gevolg van de klimaatchaos.
De standaard modellen/verwachtingen zijn dan niet meer gangbaar wegens niet te voorziene chaotische omstandigheden.
Ga je vanaf nu dan alle opvangbekkens en stuwmeren preventief leeg laten "voor het geval dat" er nog eens een waterbom losbarst waarvan niemand de exacte locatie kan voorspellen, alle bomen en masten preventief neerhalen tegen de volgende niet te voorspellen windhoos, ......

Wat trouwens zelfs het punt niet was. Chaotische weersomstandigheden (rukwinden, windhozen, bosbranden door aanhoudende droogte en droge winden, waterbommen,....) vallen bij mij niet onder de categorie " het enige dat verandert een warmere gemiddelde temperatuur is".
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16261
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef: 30 dec 2022, 14:17
heist_175 schreef: 30 dec 2022, 08:03 Als we "vliegen" en "belastinggeld verspillen" in 1 zin willen gebruiken, focus dan op de miljoenensubsidies voor de zwaar verlieslatende (en soms illegale) regionale luchthavens.
Elke regionale luchthaven, ook in Vlaanderen, heeft z'n eigen troeven. Oostende = cargo + "alternate" voor Zaventem. Antwerpen = training + lijnvluchten korte afstand. Kortrijk = zakenjets + training. Maar ze worden helemaal niet gecommercialiseerd.
De troeven zijn zo "duidelijk", dat de Vlamingen elk jaar €250miljoen op tafel moet leggen om ze überhaupt levensvatbaar te houden.
Opnieuw: als er nog eens iemand geld nodig heeft op Vlaams niveau, weet dat er ergens €250m gewoon voor niks wordt uitgegeven.

@stuwdam
Iemand lag te slapen tijdens de discussies over die stuwdam :).
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2240
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

ik erger me sinds kort dagelijks aan onze marantz av8802 preamp die ik dagelijks moet uittrekken opdat de hdmi terug zou werken en daarbovenop ook duimen dat geluid ook mee komt. Geen idee hoe het zo ineens kunnen ontstaan is. vroeger had ik dat ook al eens voor met dit toestel maar na eens uit te trekken zat je dan weer voor weken safe.Nu alle dagen

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

heist_175 schreef: 31 dec 2022, 13:47 De troeven zijn zo "duidelijk", dat de Vlamingen elk jaar €250miljoen op tafel moet leggen om ze überhaupt levensvatbaar te houden.
Omdat men de troeven commercieel niet wil exploiteren voor wie weet welke reden, en men tegelijk de stekker er dan ook niet wil uittrekken. Dat het wèl mogelijk is om ze rendabel te maken, bewijzen ze aan de andere kant van de taalgrens (voor zover ze niet vallen voor de verlokkingen van de corruptie).

Het ligt niet aan de luchthavens, het ligt aan de Vlaamse politici. Opnieuw voor dezelfden stemmen in 2024 (eerder kan gewoon niet meer, dat hebben ze goed geregeld voor zichzelf) = akkoord gaan met de 250m EUR voor de luchthavens.
Robrecht
Plus Member
Plus Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 01 jul 2013, 07:16
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

Het nieuwe jaar begonnen met 2 lekken in ons 'nieuw' (8j) dak, en natuurlijk de 2 kamers die al zijn afgewerkt (renovatie van boven naar onder) zijn onderwater gelopen....
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Proximus die in plaats aan prijsverhogingen aan kortingverminderingen doet.
En dan hopen ze maar dat je het niet gezien hebt.
Nen euro is nen euro hé :nono:
Ochja, alles wordt duurder :-D
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Typisch Proximus om kortingen spontaan te vergeten :)

Met VB gaan die luchthavens niet beter presteren want met enkel blanke Vlamingen als klanten verliest men veel potentieel bovendien zou het al vol zijn, waarom dan luchtpoorten organiseren :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Aansluitend bij de "Something went wrong" foutmeldingen, bpost met hun "Levering niet mogelijk door onvoorziene omstandigheden"

Ik weet perfect wat de "onvoorzienbare omstandigheid" is, of beter de voorzienbare omstandigheid. Zending uit het buitenland werd bij bpost elektronisch op een verkeerd binnenlands adres gecodeerd (wellicht door povere OCR oid), dus kwam bij de verkeerde postbode terecht (de postcode/stad hadden ze wel nog juist). Die postbode zag natuurlijk het correcte adres op het buitenlandse label en kon niet anders dan een "aan verkeerde ronde toegewezen" scan doen (wat de "levering niet mogelijk door onvoorziene omstandigheden" creëerde) en de zending in de stapel van "exceptions" leggen. 10 minuten later was het adres al gecorrigeerd in het elektronisch bestand, maar te laat want mijn postbode was al weg.

Perfect voorzienbare omstandigheden, zaken die bij elke vervoerder wel eens gebeuren, geen probleem voor mij. Maar waarom zo'n vage en verzonnen "Levering niet mogelijk door onvoorziene omstandigheden" tonen? Omdat het uiteindelijk terug gaat op een fout van bpost en men de moed niet heeft om dat publiekelijk toe te geven? Zo'n soort berichten maken mensen alleen maar ongerust als ze niet weten wat de achterliggende reden is.

+ bovendien het lef om aan de buitenlandse postdienst nog een stap verder te gaan en een generiek "Delivery Attempted" bericht te sturen, alsof de postbode aan mijn deur stond en ik niet thuis was en het mijn schuld is :roll:
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 10 keer

PostNL die tot 3x toe de levering een dag vertraagt met de melding "Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt", om dan de zending kwijt te raken...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

CCatalyst schreef: 05 jan 2023, 10:34 Aansluitend bij de "Something went wrong" foutmeldingen, bpost met hun "Levering niet mogelijk door onvoorziene omstandigheden"
In navolging van dezelfde zending, pakje uit VS:

Totale transporttijd: 20 dagen, waarvan
- UPS: Binnenlands grondtransport van afzender VS naar luchthaven oostkust VS, inclusief tussenstop voor relabeling en douanedocumentatie opmaken (600 km): 4 dagen
- USPS: Van oostkust VS naar Zaventem als vracht op passagiersvliegtuig inclusief wachten in de luchthaven (6000 km): 2 dagen
- bpost: Inklaring douane Zaventem: 4 dagen
- bpost: Transport van Zaventem naar Vilvoorde en dan naar mij (50 km): 10 dagen

Ook bij vorige gelijkaardige zendingen nam de laatste stap buitenproportioneel veel tijd in beslag bij bpost.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1331
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 135 keer

Hoe weet je zeker of het pakketje ná inklaring niet eerst dagenlang op een stapel blijft liggen bij de douane?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

JamesEarlGray schreef: 07 jan 2023, 12:28 Hoe weet je zeker of het pakketje ná inklaring niet eerst dagenlang op een stapel blijft liggen bij de douane?
Omdat het nooit bij de douane gelegen heeft (indien wel, dan betekent het dat het ingehouden werd en dat had ik het vandaag nog niet en wellicht ook nooit).

De douane komt de zendingen controleren in de gebouwen van bpost zelf, in mijn geval het bpost International European Mail Center (BEBRUA), Brucargo gebouw 829C.

Als de douane een zending daar vrijgeeft, mag bpost die meteen weer vervoeren.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6875
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Democratie/particratie, of veeleer kleptocratie:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230106_96155227
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5719
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Volgens mij moet een overheid niet enkel 'winstgevende' zaken doen. Een regionale luchthaven heeft wel wat meer 'verdiensten' dan enkel verlieslatend of winstgevend te zijn. Een maatschappij kost geld, een overheid is geen bedrijf.

Die regionale luchthaven heeft nut genoeg, zeker die in Deurne ! Al was het maar om de druk van Zaventem te verlichten ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
cadsite
userbase crew
userbase crew
Berichten: 6839
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vraag me echt af welk maatschappelijk nut de luchthaven van Wevelgem heeft om een kost van (was het) €28.000.000 te verantwoorden.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Juist dat de overheidsactiviteiten niet altijd winst moeten maken maar hoe kan je diverse verlieslatende luchthavens verantwoorden als je niet eens in deftig OV kan voorzien. Hoe kan je bezuinigingen op VRT verantwoorden maar tegelijk miljoenen in een propagandaprogramma steken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
userbase crew
userbase crew
Berichten: 6839
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Inderdaad.
Ik ben de eerste om te zeggen dat overheidsactiviteiten niet altijd winst moeten maken. Persoonlijk zou ik veel liever hebben dat die €28.000.000 in naar het OV gaan ipv naar een luchthaven die quasi enkel gebruikt wordt voor hobby piloten en voor privé-jets.
Hobby piloten, allemaal leuk en wel, maar die mogen hun hobby zelf betalen.
Privé-jets? Ook geen problemen mee, maar niet op de gemeenschap zijn kosten.

Ik vond:
Voor Kortrijk-Wevelgem zijn er nog geen cijfers beschikbaar voor 2020 en 2021. In 2019 telde die luchthaven ruim 62.000 passagiers
Dat betekent dus dat elke passagier ongeveer €450 gesubsidieerd wordt. Dit nog los van het feit dat er een totaal oneerlijke belasting (of eerder, het ontbreken van) op kerosine is tov trein/tram/bus.
Ik kan daar niet bij.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6415
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

cadsite schreef: 08 jan 2023, 18:54 Hobby piloten, allemaal leuk en wel, maar die mogen hun hobby zelf betalen.
Dat doen ze ook wel. Elke landing moet betaald worden, in de ene luchthaven al meer dan in de andere.
Voor de rest doen de buurtbewoners er ook wel moeite voor om zo weinig mogelijk activiteit te hebben op een luchthaven. Voor Kortrijk was dat het verleggen van de aanvliegroute (weg van het centrum van Kortrijk) en het verbieden op bepaalde uren van touch and go's, iets wat hobbypiloten soms moeten doen om hun licentie te behouden, naast het minimum aantal vlieguren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6553
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

https://www.hln.be/koksijde/oplichters- ... ~a290e6db/

Waarom kunnen journalisten eens niet wat kritischer zijn ?! Het slachtoffer (en daarom ook het artikel) zegt dat hij maar 1 klein detail over het hoofd zag : Belfíus ipv Belfius. Wat een onzin, je ziet het gewoon in het filmpje. De mail is afkomstig van [email protected] , die noreply@belfíus.de is gewoon de naam van de afzender, niet het mail-adres . Dat is om te beginnen al geen klein detail. Vervolgens wordt totaal verzwegen dat hij op een link klikte die dan helemaal niet naar een Belfius URL ging (dewelke weten we niet, maar ook daar zie je vaak snel dat het niet echt is).
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6909
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Omdat dit sensatie is, mensen gaan erop klikken. Je denkt toch niet dat hln nieuws brengt om het nieuws?

Sent from my SM-X800 using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cadsite
userbase crew
userbase crew
Berichten: 6839
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

on4bam schreef: 08 jan 2023, 19:03
cadsite schreef: 08 jan 2023, 18:54 Hobby piloten, allemaal leuk en wel, maar die mogen hun hobby zelf betalen.
Dat doen ze ook wel. Elke landing moet betaald worden, in de ene luchthaven al meer dan in de andere.
Voor de rest doen de buurtbewoners er ook wel moeite voor om zo weinig mogelijk activiteit te hebben op een luchthaven. Voor Kortrijk was dat het verleggen van de aanvliegroute (weg van het centrum van Kortrijk) en het verbieden op bepaalde uren van touch and go's, iets wat hobbypiloten soms moeten doen om hun licentie te behouden, naast het minimum aantal vlieguren.
Het is niet omdat ze iets betalen, dat ze alles betalen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6415
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Goh, je betaald ook niet "alles" voor de wegen, fietspaden, scholen, aanleg infrastructuur, e.d.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Sasuke schreef: 08 jan 2023, 14:35 Die regionale luchthaven heeft nut genoeg, zeker die in Deurne ! Al was het maar om de druk van Zaventem te verlichten ...
1. Er is momenteel maar weinig druk op Zaventem die verlicht moet worden, om niet te zeggen geen. Vandaag heeft Zaventem nog altijd maar een fractie van het verkeer die het had in de gloriedagen van het jaar 2000 - het jaar voor de federale regering Sabena failliet gaan. Let wel, omdat de vliegtuigen vandaag volgepropt worden - in 2000 was dat nog niet zo - had men pre-COVID wel eventjes meer passagiers dan op het einde van de vorige eeuw, maar dat is geen probleem want de terminal is vandaag zoveel groter dan in het jaar 2000. Concourse A werd geopend in 2002 en die heeft een pak meer ruimte dan de concourse C (incl "de satelliet") die het verving. Ook qua cargo is het nog altijd onder het niveau van de DHL glorieperiode (in 2008 werd DHL weggejaagd door de federale regering).

2. De startbaan in Deurne is te kort om van die luchthaven een volwaardige reliever te maken. Geen 737/320 dus, wat toch de hoofdmoot van het verkeer op Zaventem uitmaakt. Wel kleinere vliegtuigen zoals de Embraer waarmee de mogelijke afstanden ook weer korter zijn.

Deurne heeft wel degelijk een functie in korte afstandvluchten - was altijd populair voor London bv - training, en zakenjets.
on4bam schreef: 08 jan 2023, 19:03 Voor de rest doen de buurtbewoners er ook wel moeite voor om zo weinig mogelijk activiteit te hebben op een luchthaven.
Buurtbewoners, je bedoelt die mensen die heel goedkope grond of huizen gevonden hebben omdat het vlakbij een luchthaven is, om dan te komen klagen dat ze last hebben van het lawaai?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6919
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Of mensen die een grond kochten en daarna de activiteit zagen stijgen of de vluchtroutes veranderd zagen, als je die mensen bedoelt, dan zullen ze het wel zijn.
Altijd nuanceren.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9535
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Joe de Mannen schreef: 09 jan 2023, 02:56 Of mensen die een grond kochten en daarna de activiteit zagen stijgen of de vluchtroutes veranderd zagen, als je die mensen bedoelt, dan zullen ze het wel zijn.
Altijd nuanceren.
Ik denk niet dat er bij ons luchthavens zijn waar de activiteit significant gestegen is tov vroeger (aan de andere kant van de taalgrens wel, en daar klaagt men niet). Zaventem kruipt nog altijd uit het dal van 2001, en de regionale luchthavens leggen elk jaar min of meer gelijkaardige cijfers voor (COVID-19 periode niet inbegrepen).

Vluchtroutes die veranderen dat is omdat politici, - niet gehinderd door enige kennis van waar ze mee bezig zijn, een van hen kwam van de NMBS en was enkel vertrouwd met treinen - er aan zitten te rommelen om snel wat stemmen binnen te halen (ten koste van anderen). Niet de schuld van de luchthaven.

Het was Isabelle Durant (Ecolo) die vluchtroutes voor het eerst aanpaste omwille van politieke redenen (met het nodige drama erbij: regeringscrisis en ontslag), en sindsdien is het nooit meer goed gekomen. Het zal haar een zorg wezen, want ze kreeg haar beloning: een postje als secretaris-generaal bij een onderdeel van de VN. Ze heeft geen dag gewerkt in een job die netto bijdraagt aan de schatkist, en toch geniet ze vandaag van een rijkelijk pensioen, met ongetwijfeld veel snoepreisjes vanaf Zaventem.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6919
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Of het nu de "schuld' is van de luchthaven of van pipo-de-clown, maakt voor de overlast niet uit.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 09 jan 2023, 03:30Het was Isabelle Durant (Ecolo) die vluchtroutes voor het eerst aanpaste omwille van politieke redenen (met het nodige drama erbij: regeringscrisis en ontslag), en sindsdien is het nooit meer goed gekomen. Het zal haar een zorg wezen, want ze kreeg haar beloning: een postje als secretaris-generaal bij een onderdeel van de VN. Ze heeft geen dag gewerkt in een job die netto bijdraagt aan de schatkist, en toch geniet ze vandaag van een rijkelijk pensioen, met ongetwijfeld veel snoepreisjes vanaf Zaventem.
Alé, straks ga je hier nog iemand imiteren met een frustratie tegenover één partij :lol:

De vluchtroutes zijn sindsdien al meermaals aangepast en dus zou deze "fout" snel kunnen rechtgezet worden mocht het zo simpel zijn.

Een luchthaven zorgt voor last en de vliegroutes veranderen gewoon deels wie het meeste last ontvangt, het is dus een belangenzaak.

Het gegeven overlast is een extra reden om de verlieslatende luchthavens te sluiten, ze zorgen ook voor overlast en ze brengen niets op. Het is wel opvallend dat partijen die hameren op de kostendekking van OV een punt maken tegelijk deze verliesposten verdedigen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
userbase crew
userbase crew
Berichten: 6839
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

on4bam schreef: 08 jan 2023, 23:45 Goh, je betaald ook niet "alles" voor de wegen, fietspaden, scholen, aanleg infrastructuur, e.d.
Ga je nu serieus een hobby-vliegenier gaan vergelijken met een scholier?
Waarom moet zo'n hobby gesubsidieerd worden?
CCatalyst schreef: 09 jan 2023, 00:25 Buurtbewoners, je bedoelt die mensen die heel goedkope grond of huizen gevonden hebben omdat het vlakbij een luchthaven is, om dan te komen klagen dat ze last hebben van het lawaai?
Zo'n belachelijke dooddoener...
Toen mijn ouders hun woning kochten in Diegem was er geen sprake van nachtvluchten op Zaventem. Dat was ondenkbaar.
Erna zijn die er bij gekomen en zijn de ontelbare charters erbij gekomen.

Wat zeg je dan tegen die mensen die er wonen? Niet klagen want je moest het maar geweten hebben? Hoe dan???
top met zagen en verlaat je dorp om elders te gaan wonen?
Enne, goedkope grond of huizen? Ja hoor, echt goedkoop wonen daar. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”