WIN98 automatisch inloggen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is het mogelijk om al een verbinding te laten maken met skynet vanaf het aanmeldscherm in win98.
De modem is een SPEEDTOUCH PC.

Op de PC van mijn vader zit deze modem. Mijn PC staat boven en is via een crossover kabel verbonden met de PC beneden.
Op de PC staan meerdere gebruikers geconfigureerd en moet men dus eerst aanmelden.
Is er een manier om op internet te gaan zonder eerst aan te melden?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ldegheest,

Als ik het goed heb is de server Win98, waarop meerdere gebruikersprofielen staan?

En je zou willen dat er automatisch een connectie wordt gemaakt vanals men inlogged op zo'n profiel? Eventueel ook voor dat men inlogged?

Wel je zal steeds ingelogged moeten zijn om een DUN verbinding tot stand te brengen. Je kan dus niet gewoon de pc opstarten en niet inloggen, zodat je boven op je pc connectie hebt.

Wat jij nodig hebt is een router (hardware of linux) zodat je vader zijn pc niet open moet staan als jij onlin wilt.

Wat betreft je vraag je connectie te automatiseren.. onder win98 kan je die automatiseren via een tool (een franse dacht ik) maar die heeft ook wat nevenwerkingen is dus niet zo schitterend. (zie fora).

Je kan ook Digital Ras98 gebruiken (die versie is nog freeware, boven 98 is het shareware) dit is een tool die automatisch zal connecten bij het opstarten.
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het probleem is vooral dat bij windows 98 geen programma's kunnen gerund worden vóór het aanmelden.
Indien je windows 2000 of later hebt kan je dat als service draaien (en dus ook vóór het aanmelden).
Maar ICS zal altijd pas inbellen na het aanmelden ja; en dat is niet veranderd in latere versies van Windows, dus je zal je altijd moeten beroepen op externe tools.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Idd, zelf met nen service runnen onder win2000 of xp lukt dat niet... ik vrees zelf of het met externe tools gaat lukken.. ken er in elk geval geen enkele ;-)

Ik zou zeggen: router (hardware of linux) is the solution.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

WinRoute op windows belt ook in via een service, dus daar hoef je niet voor aan te melden ( www.kerio.com -trial beschikbaar )
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm nen service die al dialled :p. Onder win2000, hoe zit dat dan? Want een connectie is niet noodzakelijk overal in alle profielen gedefinieerd. En niet noodzakelijk met dezelfde accountdata. Gaat ge dan in WinRoute zelf instellen naar waar hij dialled en met wat login en pwd, zonder dat hij windows raadpleegd?

Langs de andere kant ook nog een eigenaardigheid, ge kunt verbieden om uwen modem te gebruiken in bepaalde profielen, dan gaat dat wel in conflict komen, als er al nen service probeert te bellen voor ingelogged te zijn...

Hmm eens van dicht gaan bezien.

Thx for the tip meon.

Anyway onder win98 zijt ge er dan nog niks mee... ofwel 2000 of Xp :(
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”