VOORDELEN / NADELEN van TELE2 All-in
Wel, onlangs heb ik zelf ook de overstap gedaan naar TELE 2 All-in.
Het was geen onverdeeld succes, maar het verhaal is nog bezig…
Ik zal hier zo objectief mogelijk de voor- en nadelen eens op een rijtje zetten. Ik ga het hier niet hebben over specifieke gevallen maar over algemene vaststellingen.
Het is een aardig tekstje geworden, maar een must voor iedereen die Tele2 reeds heeft aangevraagd en voor geïnteresseerden.
VOORDEEL 1
Geen Belgacom abonnement meer nodig voor de vaste lijn. Je bespaart dus elke maand €17,50 incl. BTW (voor Classic abonnement) of €6,50 incl. BTW (voor Discovery Line). Dit is dus respectievelijk €210 en €78 op jaarbasis. Bij een Classic abonnement kan het al tellen.
NADEEL 1 --> hangt rechtstreeks af van 'VOORDEEL 1'
Bij andere ADSL niet-VoIP abonnementen is de bandbreedte van je telefoonlijn opgesplitst in 2 delen: een ADSL gedeelte en klassieke telefonie gedeelte. Bij Tele2 All-in verloopt alles over uw internetbandbreedte, dit heeft de volgende implicaties tot gevolg:
Implicatie 1: Het gebruik van splitsing van bandbreedte is veel robuuster want je modem/router kan al eens dienst weigeren, je hebt dan zowel geen internetverbinding als geen telefoonverbinding meer. (Probeer dan maar de helpdesk te bereiken met je vast toestel) Ook kan je geen gebruik meer maken van je telefoontoestel bij een stroomuitval. Bij klassieke telefonie/ADSL is dit wel mogelijk.
Implicatie 2: Mogelijk slechte werking VoIP bij het intensief gebruiken van internet. Het kan zijn dat je zware bestanden aan het downloaden bent en op hetzelfde moment gebeld wordt of zelf wilt bellen. In dit geval kunnen zich soms stiltes voordoen tijdens gesprekken of kan de verbinding helemaal wegvallen. Bij bandbreedtesplitsing (ADSL en klassieke telefonie i.p.v. VoIP) maakt dat bij een goede opstelling (filters) helemaal niets uit, je telefoonverbinding heeft namelijk zijn eigen bandbreedte. Enige nuance: je kan je modem/router zo instellen dat telefoonverkeer voorrang krijgt op dataverkeer met QoS (Quality of Service) of je kan de modem/router zelfs zo configureren dat er vaste bandbreedte wordt vrijgehouden. (Over de modem/router kom ik later nog op terug)
Implicatie 3: De mogelijke oplossingen van de vorige implicatie hebben op hun beurt dit tot gevolg: Je zal nooit de beloofde 4Mbps halen én kunnen bellen of gebeld worden, zelfs niet in ideale omstandigheden. Je hebt immers wel een ADSL-sync van 4Mbps, maar hier moet ook VoIP over. Bij bandbreedtesplitsing is dit perfect haalbaar. Dus het is niet 4Mbps internet én bellen (zoals gepubliceerd), maar wel 4Mbps internet waarin bellen zit.
Implicatie 4: Je zal thuis je telefooninfrastructuur moeten aanpassen, eventueel nieuwe kabels leggen. Dus niet alleen het plaatsen van filters zoals bij bandbreedtesplitsing.
VOORDEEL 2
Maandelijks datavolume van 10 GB inbegrepen, en € 1 per extra GB met een maximum van € 5 en daarna onbeperkt. Ter verduidelijking, je zal dus maximum € 5 per maand extra bijbetalen voor bijkomend datavolume-gebruik, of je nu 5 GB of 8 GB meer download dan je maandelijks volume van 10GB.
NADEEL 2 --> hangt rechtstreeks af van 'VOORDEEL 2'
Door nieuwe voorwaarden geldt de bovengrens van €5 per maand voor bijkomende datatrafiek niet meer voor nieuwe inschrijvingen (vanaf 19 december 2005). Dus je betaalt €1 per bijkomende GB zonder bovengrens. Het is zelfs twijfelachtig of het voor eerdere inschrijvingen zal blijven gelden.
VOORDEEL 3
Aankoop van de zgn. ‘Tele2-box’, het is eigenlijk gewoon een standaard Speedtouch 716 met WiFi, voor €79 in plaats van €110. Je bespaart dus €31.
NADEEL 3 --> hangt rechtstreeks af van 'VOORDEEL 3'
De Speedtouch modems/routers blijken door Tele2 met een paswoord beveiligd te zijn. Dit is natuurlijk absoluut onaanvaardbaar daar het hier om een zuivere verkoop gaat en niet bijvoorbeeld een waarborgsysteem (zoals bij Telenet). Bij een verkoop zou het vruchtgebruik overgedragen moeten worden aan de nieuwe eigenaar, hier is dat duidelijk niet het geval. De achterliggende reden zal waarschijnlijk het beschermen van de configuratie zijn, meer bepaald de VoIP-instellingen tegen misbruiken of ongewenste wijzigingen. Tele2 zou er dan eigenlijk zelf voor moeten zorgen dat er geen misbruik van gemaakt kan worden, dit is technisch perfect mogelijk. Waarschijnlijk is het gewoon veel goedkoper om de klanten met een afgeschermde en ontoegankelijke modem/router op te zadelen
Implicatie 1: Je moet steeds Tele2 contacteren om aanpassingen in je modem/router aan te brengen. Denk dan hierbij bijvoorbeeld aan het forwarden van poorten voor online-gaming, file-sharing, remote-administrating en andere toepassingen.
Implicatie 2: Standaard staat WEP aan, of soms zelfs helemaal niet in sommige gevallen. Je bent dus verplicht opgezadeld met een draadloos netwerk dat helemaal niet of met een zwakke WEP-codering is beveiligd. Elke kwaadwillende voorbijganger of buur kan in je netwerk penetreren en er misbruik van maken, denk bijvoorbeeld aan spamming.
Implicatie 3: Je kan de instellingen van het draadloos netwerk niet aanpassen aan eventueel reeds aanwezige infrastructuur, je moet dan al je infrastructuur aan het nieuwe draadloos netwerk aanpassen. Denk dan hierbij bijvoorbeeld aan een draadloze printserver of dergelijke.
VOORDEEL 4
Tele2 biedt interessante telefoontarieven zelfs rekeninghoudend met de connectiekosten.
NADEEL 4
Het gebruiken van een faxtoestel is vooralsnog onmogelijk met Tele2 All-in. Veel mensen kunnen niet zonder deze optie omdat ze de faxmogelijkheid bijvoorbeeld voor hun werk nodig hebben.
Ook is het niet mogelijk om een zgn. carrier te gebruiken om je telefoongesprekken via een andere operator te laten verlopen (dus via een prefix nummer).
NADEEL 5 --> misschien geen structureel en dus tijdelijk nadeel
Maximumsnelheden worden nooit gehaald. Zelfs indien u eerder bij een andere ADSL provider uitstekende snelheden haalt (en dus dicht bij een centrale woont) is dit geen garantie voor goede snelheden bij Tele2. Typisch ligt de maximumsnelheid rond 50% van de beloofde maximumsnelheid. In vele gevallen wordt zelfs 50% niet gehaald. Misschien heeft dit probleem een tijdelijk karakter door de vele aanvragen, maar het zou me verbazen.
NADEEL 6 --> misschien geen structureel en dus tijdelijk nadeel
Bij overschakeling van een andere ADSL-provider, meestal een dienstonderbreking (internetverbinding) van een week tot 10 dagen. Bij enkelen gebeurt het nagenoeg naadloos.
NADEEL 7
Contract wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd, tenzij je twee maanden voor het verstrijken van de oorspronkelijke of verlengde periode een aangetekende brief verstuurd met opdracht van stopzetting van het contract. Vergeetachtigheid kan je hier zuur komen te staan.
Ik heb geprobeerd om alle facetten te bespreken om een zo objectief mogelijke wijze. Indien iemand opmerkingen of aanvullingen heeft, aarzel dan niet om ze te posten. Alle informatie is welkom. Hopelijk heeft dit veel mensen een beter inzicht gegeven en een betere basis om beslissingen te nemen.
Tot de volgende.
Het was geen onverdeeld succes, maar het verhaal is nog bezig…
Ik zal hier zo objectief mogelijk de voor- en nadelen eens op een rijtje zetten. Ik ga het hier niet hebben over specifieke gevallen maar over algemene vaststellingen.
Het is een aardig tekstje geworden, maar een must voor iedereen die Tele2 reeds heeft aangevraagd en voor geïnteresseerden.
VOORDEEL 1
Geen Belgacom abonnement meer nodig voor de vaste lijn. Je bespaart dus elke maand €17,50 incl. BTW (voor Classic abonnement) of €6,50 incl. BTW (voor Discovery Line). Dit is dus respectievelijk €210 en €78 op jaarbasis. Bij een Classic abonnement kan het al tellen.
NADEEL 1 --> hangt rechtstreeks af van 'VOORDEEL 1'
Bij andere ADSL niet-VoIP abonnementen is de bandbreedte van je telefoonlijn opgesplitst in 2 delen: een ADSL gedeelte en klassieke telefonie gedeelte. Bij Tele2 All-in verloopt alles over uw internetbandbreedte, dit heeft de volgende implicaties tot gevolg:
Implicatie 1: Het gebruik van splitsing van bandbreedte is veel robuuster want je modem/router kan al eens dienst weigeren, je hebt dan zowel geen internetverbinding als geen telefoonverbinding meer. (Probeer dan maar de helpdesk te bereiken met je vast toestel) Ook kan je geen gebruik meer maken van je telefoontoestel bij een stroomuitval. Bij klassieke telefonie/ADSL is dit wel mogelijk.
Implicatie 2: Mogelijk slechte werking VoIP bij het intensief gebruiken van internet. Het kan zijn dat je zware bestanden aan het downloaden bent en op hetzelfde moment gebeld wordt of zelf wilt bellen. In dit geval kunnen zich soms stiltes voordoen tijdens gesprekken of kan de verbinding helemaal wegvallen. Bij bandbreedtesplitsing (ADSL en klassieke telefonie i.p.v. VoIP) maakt dat bij een goede opstelling (filters) helemaal niets uit, je telefoonverbinding heeft namelijk zijn eigen bandbreedte. Enige nuance: je kan je modem/router zo instellen dat telefoonverkeer voorrang krijgt op dataverkeer met QoS (Quality of Service) of je kan de modem/router zelfs zo configureren dat er vaste bandbreedte wordt vrijgehouden. (Over de modem/router kom ik later nog op terug)
Implicatie 3: De mogelijke oplossingen van de vorige implicatie hebben op hun beurt dit tot gevolg: Je zal nooit de beloofde 4Mbps halen én kunnen bellen of gebeld worden, zelfs niet in ideale omstandigheden. Je hebt immers wel een ADSL-sync van 4Mbps, maar hier moet ook VoIP over. Bij bandbreedtesplitsing is dit perfect haalbaar. Dus het is niet 4Mbps internet én bellen (zoals gepubliceerd), maar wel 4Mbps internet waarin bellen zit.
Implicatie 4: Je zal thuis je telefooninfrastructuur moeten aanpassen, eventueel nieuwe kabels leggen. Dus niet alleen het plaatsen van filters zoals bij bandbreedtesplitsing.
VOORDEEL 2
Maandelijks datavolume van 10 GB inbegrepen, en € 1 per extra GB met een maximum van € 5 en daarna onbeperkt. Ter verduidelijking, je zal dus maximum € 5 per maand extra bijbetalen voor bijkomend datavolume-gebruik, of je nu 5 GB of 8 GB meer download dan je maandelijks volume van 10GB.
NADEEL 2 --> hangt rechtstreeks af van 'VOORDEEL 2'
Door nieuwe voorwaarden geldt de bovengrens van €5 per maand voor bijkomende datatrafiek niet meer voor nieuwe inschrijvingen (vanaf 19 december 2005). Dus je betaalt €1 per bijkomende GB zonder bovengrens. Het is zelfs twijfelachtig of het voor eerdere inschrijvingen zal blijven gelden.
VOORDEEL 3
Aankoop van de zgn. ‘Tele2-box’, het is eigenlijk gewoon een standaard Speedtouch 716 met WiFi, voor €79 in plaats van €110. Je bespaart dus €31.
De Speedtouch modems/routers blijken door Tele2 met een paswoord beveiligd te zijn. Dit is natuurlijk absoluut onaanvaardbaar daar het hier om een zuivere verkoop gaat en niet bijvoorbeeld een waarborgsysteem (zoals bij Telenet). Bij een verkoop zou het vruchtgebruik overgedragen moeten worden aan de nieuwe eigenaar, hier is dat duidelijk niet het geval. De achterliggende reden zal waarschijnlijk het beschermen van de configuratie zijn, meer bepaald de VoIP-instellingen tegen misbruiken of ongewenste wijzigingen. Tele2 zou er dan eigenlijk zelf voor moeten zorgen dat er geen misbruik van gemaakt kan worden, dit is technisch perfect mogelijk. Waarschijnlijk is het gewoon veel goedkoper om de klanten met een afgeschermde en ontoegankelijke modem/router op te zadelen
Implicatie 1: Je moet steeds Tele2 contacteren om aanpassingen in je modem/router aan te brengen. Denk dan hierbij bijvoorbeeld aan het forwarden van poorten voor online-gaming, file-sharing, remote-administrating en andere toepassingen.
Implicatie 2: Standaard staat WEP aan, of soms zelfs helemaal niet in sommige gevallen. Je bent dus verplicht opgezadeld met een draadloos netwerk dat helemaal niet of met een zwakke WEP-codering is beveiligd. Elke kwaadwillende voorbijganger of buur kan in je netwerk penetreren en er misbruik van maken, denk bijvoorbeeld aan spamming.
Implicatie 3: Je kan de instellingen van het draadloos netwerk niet aanpassen aan eventueel reeds aanwezige infrastructuur, je moet dan al je infrastructuur aan het nieuwe draadloos netwerk aanpassen. Denk dan hierbij bijvoorbeeld aan een draadloze printserver of dergelijke.
VOORDEEL 4
Tele2 biedt interessante telefoontarieven zelfs rekeninghoudend met de connectiekosten.
NADEEL 4
Het gebruiken van een faxtoestel is vooralsnog onmogelijk met Tele2 All-in. Veel mensen kunnen niet zonder deze optie omdat ze de faxmogelijkheid bijvoorbeeld voor hun werk nodig hebben.
Ook is het niet mogelijk om een zgn. carrier te gebruiken om je telefoongesprekken via een andere operator te laten verlopen (dus via een prefix nummer).
NADEEL 5 --> misschien geen structureel en dus tijdelijk nadeel
Maximumsnelheden worden nooit gehaald. Zelfs indien u eerder bij een andere ADSL provider uitstekende snelheden haalt (en dus dicht bij een centrale woont) is dit geen garantie voor goede snelheden bij Tele2. Typisch ligt de maximumsnelheid rond 50% van de beloofde maximumsnelheid. In vele gevallen wordt zelfs 50% niet gehaald. Misschien heeft dit probleem een tijdelijk karakter door de vele aanvragen, maar het zou me verbazen.
NADEEL 6 --> misschien geen structureel en dus tijdelijk nadeel
Bij overschakeling van een andere ADSL-provider, meestal een dienstonderbreking (internetverbinding) van een week tot 10 dagen. Bij enkelen gebeurt het nagenoeg naadloos.
NADEEL 7
Contract wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd, tenzij je twee maanden voor het verstrijken van de oorspronkelijke of verlengde periode een aangetekende brief verstuurd met opdracht van stopzetting van het contract. Vergeetachtigheid kan je hier zuur komen te staan.
Ik heb geprobeerd om alle facetten te bespreken om een zo objectief mogelijke wijze. Indien iemand opmerkingen of aanvullingen heeft, aarzel dan niet om ze te posten. Alle informatie is welkom. Hopelijk heeft dit veel mensen een beter inzicht gegeven en een betere basis om beslissingen te nemen.
Tot de volgende.
Laatst gewijzigd door deepBlue 30 nov 2006, 18:36, in totaal 9 gewijzigd.
Ik was ook van plan om een lange post te maken maar ik wachtte af. Er is weliswaar nog geen zekerheid over sommige dingen, mede door dat de meesten hier (waaronder ik) nogniet aangesloten zijn en geen ervaringen hebben...
Maar goed, je hebt alle punten op een rij gezet en nu weet iedereen ineens wat er zowat gezegd is in de verschillende topics hier in "Versatel / TELE2" en het ziet er nog mooi uit ook
Heel nice gedaan !
Maar goed, je hebt alle punten op een rij gezet en nu weet iedereen ineens wat er zowat gezegd is in de verschillende topics hier in "Versatel / TELE2" en het ziet er nog mooi uit ook
Heel nice gedaan !
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
VOORDEEL 1
Geen Belgacom abonnement meer nodig. Je bespaart dus elke maand €17,50 incl. BTW uit (voor Classic abonnement). Dit is dus €210 op jaarbasis, het kan al tellen.
Als je een Discovery line hebt samen met een Always more (7 + 30) valt dit voordeel volledig weg. Integendeel : je betaalt 3 euro meer per maand. Had daar geen probleem mee daar ik een verviervoudiging van mijn snelheid verwachtte. Niet gekregen dus.
VOORDEEL 3
Als je wat rondkijkt vind je dat toestel overal voor die prijs. Nadeel is dat je die investering kwijt bent als je je tele2 abonnement opzegt. Dus las je na 1 jaar opzegt heeft die modem je meer dan 6 euro/maand gekost !
Geen Belgacom abonnement meer nodig. Je bespaart dus elke maand €17,50 incl. BTW uit (voor Classic abonnement). Dit is dus €210 op jaarbasis, het kan al tellen.
Als je een Discovery line hebt samen met een Always more (7 + 30) valt dit voordeel volledig weg. Integendeel : je betaalt 3 euro meer per maand. Had daar geen probleem mee daar ik een verviervoudiging van mijn snelheid verwachtte. Niet gekregen dus.
VOORDEEL 3
Als je wat rondkijkt vind je dat toestel overal voor die prijs. Nadeel is dat je die investering kwijt bent als je je tele2 abonnement opzegt. Dus las je na 1 jaar opzegt heeft die modem je meer dan 6 euro/maand gekost !
dietervanb schreef:VOORDEEL 1
VOORDEEL 3
Je hebt inderdaad gelijk wat betreft 'VOORDEEL 1', maar het blijft een voordeel om geen vaste kosten meer te betalen voor de vaste lijn op zich.
Wat betreft de Speedtouch, daar kan je zeker van zijn dat ofwel de paswoorden worden vrijgegeven OF (meer waarschijnlijk op dit moment) er workarounds worden gevonden om de Speedtouch te hardware resetten. Dus uiteindelijk ben je je investering niet kwijt. Het zou maar erg zijn, ik denk dat de mensen het gewoon niet zouden pikken anders...
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Nu met de laatste aanpassing niet meer.
Ze zijn nu zelfs duurder dan scarlet vanaf 22GB verbruik per maand.
En dan heb ik het nog niet over het feit dat je een modem moet kopen die dan ook nog eens zeer beperkt is.(Normaal gezien is dit een goed toestel maar door de beperkingen van versatel zijn zelfs de meest vanzelfsprekende zaken een pak minder vanzelfsprekend.)
Ik was van zin Versatel te nemen maar ben deze week dus van gedacht veranderd. Gelukkig heb ik iedereen die ik dit abbo had aangeraden nog op tijd kunnen bereiken om het toch maar niet te doen.
Ze zijn nu zelfs duurder dan scarlet vanaf 22GB verbruik per maand.
En dan heb ik het nog niet over het feit dat je een modem moet kopen die dan ook nog eens zeer beperkt is.(Normaal gezien is dit een goed toestel maar door de beperkingen van versatel zijn zelfs de meest vanzelfsprekende zaken een pak minder vanzelfsprekend.)
Ik was van zin Versatel te nemen maar ben deze week dus van gedacht veranderd. Gelukkig heb ik iedereen die ik dit abbo had aangeraden nog op tijd kunnen bereiken om het toch maar niet te doen.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
deepBlue schreef: VOORDEEL 3
De Speedtouch modems/routers blijken door Tele2 met een paswoord beveiligd te zijn. Dit is natuurlijk absoluut onaanvaardbaar daar het hier om een zuivere verkoop gaat en niet bijvoorbeeld een waarborgsysteem (zoals bij Telenet). Bij een verkoop zou het vruchtgebruik overgedragen moeten worden aan de nieuwe eigenaar, hier is dat duidelijk niet het geval. De achterliggende reden zal waarschijnlijk het beschermen van de configuratie zijn, meer bepaald de VOIP-instellingen tegen misbruiken of ongewenste wijzigingen.
Zoals in andere thread ivm de SIM-lock van de GSM, dit mogen ze niet doen. Als je vuurwerk wilt schrijf je alleen dit naar TA & Freyake en gaan de poppen aan het dansen . Wie is de eerste mondige consument die de handschoen opneemt?
- dietervanb
- Elite Poster
Jullie kunnen ook reageren op ZDNET :
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=51002
Zelf heb ik net mijn bedenkingen daar geformuleerd.
Als er genoeg dat doen komt het onderwerp automatisch op de startpagina.
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=51002
Zelf heb ik net mijn bedenkingen daar geformuleerd.
Als er genoeg dat doen komt het onderwerp automatisch op de startpagina.
- dietervanb
- Elite Poster
Nadeel TELE2 : je moet hen op een onwettig duur 070-nummer bellen.
Uit Testaankoop van jan. 2006 :
volgens de nieuwe "telecomwet" moet de helpdesk via een gratis of gewoon nummer bereikbaar zijn.
Die regel lappen ze dus aan hun laars.
Uit Testaankoop van jan. 2006 :
volgens de nieuwe "telecomwet" moet de helpdesk via een gratis of gewoon nummer bereikbaar zijn.
Die regel lappen ze dus aan hun laars.
die van tele2 zullen toch wel kunnen lezen zeker ... ik(nougabolle) had goede indruk nagelaten op seniorennet van hun aanbod (all-in)...maar als ze(tele2) de boel willen 'verdraaien' dan heb ik ondertussen toch de mensen op seniorennet daar al verwittigd -->
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=34144
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=34144
-
- Starter
Voor al diegenen die overwegen om over te stappen naar Tele2 (zoals ik spijtig genoeg):
- Hou er rekening mee dat ze de firewall beveiligen met een (voor u onbekend) paswoord.
- Daardoor kan je de SSID-broadcast niet uitschakelen van de wireless
- Je kan de default SSID niet wijzigen
- Je kan evenmin de WEP-encryptie van 64-bit op 128-bit brengen
- Je kan de WEP-key niet wijzigen
- Je kan geen filtering op MAC-adres doen
- Je ken het LAN subnet niet aanpassen
- Je hebt geen toegang tot de DNS server
- DDNS kan je op uw buik schrijven
- NAT? vergeet het
- WDS link back is niet mogelijk
- Port forwarding kan niet
- DMZ => onmogelijk
En als je de helpdesk nodig hebt, veel geluk en leg een centje opzij, want het kost je 0,175 per minuut BTW incl. van maandag tot vrijdag tussen 8 uur en 19 uur en 0,0875 per minuut BTW incl. op zaterdag, zon- en feestdagen, na een connectiekost per oproep van 0,05€ (gratis bij Belgacom).
Ik heb dit ondervonden toen ze mijn ADSL hebben "aangesloten", ik heb "slechts" 4 dagen zonder gezeten.
Telefoonrekening naar de Helpdesk (>20 EURO).
Men heeft 's morgens de modem komen plaatsen, en ik 's avonds gevraagd om hem terug te komen halen omdat ik mijn netwerk niet voldoende kan beveiligen. Paswoorden en encryptie sleutels kunnen niet gewijzigd worden en zijn gekend door o.a. de installateur. Ik wil niet het risico lopen dat een hacker op mijn kosten surft en telefoneert.
Voila, gewoon om dit even te laten weten.
- Hou er rekening mee dat ze de firewall beveiligen met een (voor u onbekend) paswoord.
- Daardoor kan je de SSID-broadcast niet uitschakelen van de wireless
- Je kan de default SSID niet wijzigen
- Je kan evenmin de WEP-encryptie van 64-bit op 128-bit brengen
- Je kan de WEP-key niet wijzigen
- Je kan geen filtering op MAC-adres doen
- Je ken het LAN subnet niet aanpassen
- Je hebt geen toegang tot de DNS server
- DDNS kan je op uw buik schrijven
- NAT? vergeet het
- WDS link back is niet mogelijk
- Port forwarding kan niet
- DMZ => onmogelijk
En als je de helpdesk nodig hebt, veel geluk en leg een centje opzij, want het kost je 0,175 per minuut BTW incl. van maandag tot vrijdag tussen 8 uur en 19 uur en 0,0875 per minuut BTW incl. op zaterdag, zon- en feestdagen, na een connectiekost per oproep van 0,05€ (gratis bij Belgacom).
Ik heb dit ondervonden toen ze mijn ADSL hebben "aangesloten", ik heb "slechts" 4 dagen zonder gezeten.
Telefoonrekening naar de Helpdesk (>20 EURO).
Men heeft 's morgens de modem komen plaatsen, en ik 's avonds gevraagd om hem terug te komen halen omdat ik mijn netwerk niet voldoende kan beveiligen. Paswoorden en encryptie sleutels kunnen niet gewijzigd worden en zijn gekend door o.a. de installateur. Ik wil niet het risico lopen dat een hacker op mijn kosten surft en telefoneert.
Voila, gewoon om dit even te laten weten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
FST schreef:Nog een nadeel om erbij te zetten: de 24uur disconnect
hoe irritant isda nu !!??! asge een spelleke online zit te spele ofzo
.... tja, in alle eerlijkheid, de meeste andere ADSL providers doen dat ook.
De meeste zijn 36uur(of heb ik het mis ?), en dat is al een stukje langer...
Maar niemand die daar last van heeft ? Komaan, kunde toch vree pissed van worden asge bv midden in een spelleke zit, of vele andere mogelijkheden van belangrijke verbindingen die niet op dat moment mogen onderbroken worden...
Dit klote abo heeft 1 voordeel: "unlimited".
De rest zijn allemaal nadelen!!
of is het soms omdat ik van telenet kom dat ik dit nog niet gewoon ben ofzo...
Maar niemand die daar last van heeft ? Komaan, kunde toch vree pissed van worden asge bv midden in een spelleke zit, of vele andere mogelijkheden van belangrijke verbindingen die niet op dat moment mogen onderbroken worden...
hoi,
Ik heb sinds 27/12/05 mijn tele2allin.maar helaas niks dan problemen.
sinds de installatie van de tele2box heb ik niks als problemen, er kan mij niemand bellen , telefoon rinkelt hier wel maar als je opneemt hoor je niets.
Een uitgaand gesprek doen gaat al evenmin eerst kiestoon maar waneer je begint te bellen is alles weg , dsl lampje ,uit voip lampje uit, en het duurt dan weer een tijdje voor het allemaal weer aan is.
Ik heb al zeker 6 a 7 keer gebeld naar tele2 sinds 27/12/05 maar tot op heden is er nog niets opgelost.Ik heb zaterdag de laaste keer gebeld en hun nog tot maandag avond 09/01/06 tijd gegeven voor een oplossing anders wil ik de tele2box (helaas) terug weg !!!!Ik vind het ook niet correct dat ze je op een 070 nummer laten bellen (dit heeft me al zeker 30 a 40 € aan GSM gekost (via vaste lijn kan ik dus niet bellen)
Indien het maandag avond niet werkt is het byebye tele2allin.
sinds de installatie van de tele2box heb ik niks als problemen, er kan mij niemand bellen , telefoon rinkelt hier wel maar als je opneemt hoor je niets.
Een uitgaand gesprek doen gaat al evenmin eerst kiestoon maar waneer je begint te bellen is alles weg , dsl lampje ,uit voip lampje uit, en het duurt dan weer een tijdje voor het allemaal weer aan is.
Ik heb al zeker 6 a 7 keer gebeld naar tele2 sinds 27/12/05 maar tot op heden is er nog niets opgelost.Ik heb zaterdag de laaste keer gebeld en hun nog tot maandag avond 09/01/06 tijd gegeven voor een oplossing anders wil ik de tele2box (helaas) terug weg !!!!Ik vind het ook niet correct dat ze je op een 070 nummer laten bellen (dit heeft me al zeker 30 a 40 € aan GSM gekost (via vaste lijn kan ik dus niet bellen)
-
- Member
Hallo,
IK wil even iets algemeen melden voor alle mensen die bellen naar het 'peperdure' 070 nummer !
Gebruik deze nummers:
Commerciele dienst: 02 608 0 800
Administratie dienst: 02 608 0 300
Technische ondersteuning: 02 608 0 100
Dit zijn normale nummers en besparen je toch wel enkele euro's !
je kan er maar goed mee zijn,
greetz,
Nick
IK wil even iets algemeen melden voor alle mensen die bellen naar het 'peperdure' 070 nummer !
Gebruik deze nummers:
greetz,
Nick
mws schreef:hoi,
- dietervanb
- Elite Poster
Die nummers zijn eigenlijk voor Versatelklanten die naar ALL-IN hebben overschakeld.
Probeer echter eens 0800/321 30
en zeg dat je lid bent van Test-Aankoop (die mogen op dat nummer bellen).
Als ze je doorverwijzen naar 070-nummers wijs hen op een artikel in het magazine van JAN 06 waarin staat dat de TELECOMWET bepaalt dat de bijstand MOET worden gegeven op een gratis of gewoon nummer en dat betaalnummers niet mogen.
Laat je niet afwimpelen. Dreig met TA (zelfs als je geen lid bent).
Probeer echter eens 0800/321 30
en zeg dat je lid bent van Test-Aankoop (die mogen op dat nummer bellen).
Als ze je doorverwijzen naar 070-nummers wijs hen op een artikel in het magazine van JAN 06 waarin staat dat de TELECOMWET bepaalt dat de bijstand MOET worden gegeven op een gratis of gewoon nummer en dat betaalnummers niet mogen.
Laat je niet afwimpelen. Dreig met TA (zelfs als je geen lid bent).
-
- Elite Poster
FST schreef:De meeste zijn 36uur(of heb ik het mis ?), en dat is al een stukje langer...
Denk niet dat ik me niet kan vinden in die opmerkingen van je : ik herken ze maar al te goed. Ex-Versatel'er hier (de BESTE provider die ik ooit gehad heb), daar voor Telenet (goed, maar veel te duur voor wat ze leverden). Maar tegen de tijds- en forumgeest in wil ik ze wel proberen te nuanceren.
Ik zie 2 voordelen in Tele2 (als je het geluk hebt dat het correct werkt, tenminste) : prijs en unlimited (als je bij de vroege beslissers zat). Let wel, ik ga ervan uit dat dit maar hooguit 1 jaar gaat duren, en dat we daarna dezelfde weg uit gaan als de ex-Adsl2Fit'ers. (eenzijdige verandering van contractvoorwaarden na 1 jaar, iets wat Telenet trouwens ook meer als 1 keer gedaan heeft in zijn bestaan). Dit zou trouwens in schril contrast staan met de oude Versatel politiek, die voor hun oninteressante abonnementen TOCH niet schrapten bij de hernieuwing, en de klanten die onder betere voorwaarden getekend hadden gewoon hun voorwaarden lieten behouden !
Als ik kijk naar de hopen problemen die ScarletOne systemen hebben gehad (en nog hebben), verbazen me de huidige problemen geenszins. Ik heb me hierover goed geinformeerd, ik wist en weet dat het overschakelen naar zo'n onbeproeft systeem problemen kan geven. En eeniender die zich ook maar halverwege heeft geinformeerd en niet blind in de byebye Belgacom reclame sprong, moet toegeven problemen allersinds niet uit te sluiten waren. Een collega van mij is indertijd naar ScarletOne overgegaan, en quasi alles wat ik hier op het forum lees heeft hij ook meegemaakt. En bij hem heeft het ongeveer 6 maanden geduurd voordat het BEGON te werken zoals geadverteerd. Waarom ? Onbekwaamheid en onwil bij zowel management als technische afdeling. Herkenbaar ?
Waar ik me veel meer over stoor is de al dan niet gedoelde mis-informatie waarmee men de klanten (vooral Ex-Versatellers) over de streep heeft zitten trekken. Verschillende emails, en allemaal met beloftes als "voor U als Versatel gebruiker veranderd er niks op gebied van datalimieten" en natuurlijk het nu belachelijke "natuurlijk krijgt U volledige toegang tot de door U gekochte modem".
Ik WEET dat verschillende andere providers in het buitenland dit ook doen/deden. Daarom heb ik hier uitdrukkelijk achter gevraagd, en iedere keer werd mij gezegd dat toegang tot de modem geen probleem zou zijn.
Toen daarna bleek dat wij GEEN toegang kregen, eenzelfde "da's geen probleem" antwoord of Tele2 dan voor mij de gevraagde poorten wou openen. HA !
En deze 2 laatste LEUGENS, meer dan alle andere dingen, zit me nu HEEL hoog.
kan het niet beter samenvatten kaween ... het is allemaal gewoon erg schandalig en mij zit het ook heel hoog. Ik denk dat we als "gewone" gebruiker de koppen bij elkaar moeten gaan steken want alleen als individu gaan we niks bereiken ...
ja... daar krijg ik het toch ook van ze :/ en met hun voorwaarden zwaaien die je getekend hebt enzo...
ja, inderdaad, ik was vergeten het andere voordeel erbij te vertellen: de prijs
je vind moeilijk internet EN telefoon voor hetzelfde of minder (in belgie welteverstaan)
ja, inderdaad, ik was vergeten het andere voordeel erbij te vertellen: de prijs
je vind moeilijk internet EN telefoon voor hetzelfde of minder (in belgie welteverstaan)
- dietervanb
- Elite Poster
De prijs is inderdaad een voordeel, maar dat kan je ook zeggen van eenn Lada of een Dacia ....
-
- Starter
Ik zit terug op Belgacom vanaf nu.
Tele2 buiten, Belgacom terug binnen.
Nu heb ik terug toegang tot alles wat ik nodig heb.
Ik ga nu rustig die speedtouch 716 proberen te kraken.
-
- Elite Poster
Rusty Nail schreef:Ik zit terug op Belgacom vanaf nu.
Good luck, and please let us know.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Als je kijkt op de folder van Tele2AllIn staat een zonaal nummer. Nl 078/154464, hiermee kom je op dezelfde lijn als het 070 nummer maar dan stukken goedkoper.
Groetjes
Groetjes
digitalservice schreef:Hallo,
Gebruik deze nummers:
greetz,
Nickmws schreef:hoi,
Inderdaad,
Dit nummer staat in de algemene voorwaarden van TELE2:
had erover gekeken ofzo
Bedankt om dit te laten weten!
Nu kunnen we allen lekker veel en lang de helpdesk "exploiten"
Diensten met toegevoegde waarde
Belgacom biedt haar professionele klanten een gamma diensten met toegevoegde waarde bovenop de
diensten met toegevoegde waarde die beschikbaar zijn voor residentiële klanten. Zie “ — Residentiële markt —
Spraaktelefoniediensten — Diensten met toegevoegde waarde”. Deze diensten omvatten gratis nummers (0800),
betaalnummers waarvoor men het zonaal tarief betaalt (078) en betaalnummers waarvoor men extra moet betalen
(090, 077 en 070).
Dit nummer staat in de algemene voorwaarden van TELE2:
had erover gekeken ofzo
3.4 TELE2 stelt een technische hulpdienst ter beschikking van de klant die toegankelijk is via het nummer 078/15.44.64.
Bedankt om dit te laten weten!
Nu kunnen we allen lekker veel en lang de helpdesk "exploiten"
The Conquer schreef:Als je kijkt op de folder van Tele2AllIn staat een zonaal nummer. Nl 078/154464, hiermee kom je op dezelfde lijn als het 070 nummer maar dan stukken goedkoper.
ik heb dat nummer vandaag al moeten gebruiken omdat mijn telefonie + internet volledig weg was (gebruik momenteel nog telenetmodem) .... ze vertelden mij dat er een probleem was met de server(s)... plat van 20.00h tot ??? (ze vertelden me dat dit misschien wel opgelost zou zijn tegen morgenvroeg)...iemand anders in andere regio's hetzelfde voor??