11 mb/s ipv 54 mb/s

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
voze
Starter
Starter

Hallo,

We hebben hier thuis 3 pc's draadloos verbonden met 1 router, een DLINK -604+ ( router ) de 2 andere pc's hebben met hun draadloze verbinding een 22mb verbinding met de router ( hun maximum ) op mijn pc heb ik DLINK G+ die 54 mb kan hebben, maar ik heb maar 11mb/s

Hoe kan dit ? Nochtans is mijn verbinding met de router ( volgens windows ) "zeer goed" of "perfect".

kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt.

ps: Ik weet dat ik niet meer dan 400 kb kan downloaden, maar ik gebruik nogal is de interne verbinding om grote bestanden te delen, en natuurlijk is een hogere snelheid altijd beter :wink:
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ten eerste moet je router 54mbit aankunnen, ik veronderstel dat dit het geval is...

Ten tweede moet je eens kijken naar de properties van je wireless adapter (device manager, tabblad advanced ofzoiets) of daar je snelheid niet beperkt wordt tot 11mbit.

Je kan hier ergens specifieren op welke snelheid er geconnecteerd wordt, net zoals men vroeger daar kon instellen dat een 100mbit NIC werkte als een 10mbit.

Ik weet deze optie niet vanbuiten staan, heb niet meteen een windows machine waar ik het kan uitzoeken en het je perfect uitleggen, maar je zal het wel vinden met wat zoeken :-)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Volgens mij schakelt een G-type Accespoint over naar B van het moment dat er ook maar 1 apparaat tussen zit dat enkel B en geen G aan kan.

Maw: of al je clients zijn G, of het gaat maar in z'n totaliteit over B .

Waarbij G = 54, B = 11
voze
Starter
Starter

NickG: Mijn router kan zeker 22 mb ( 54 ben ik niet zeker ) maar dus zou hij toch al meer dan 11 mb moete kunne hebben.

Meon: Zelfs als alle andere pc's uitstaan gebruikt hij maar 11mb. Ook als alle pc's aanstaan gebruikt hij maar 11 mb en de 2 andere pc's gebruiken dan 22 mb ...

ik heb men Tx Rate al proberen vast te zetten met de dlink wireless utility maar dat lukt niet ...
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Je hebt 2 officieliële standaarden

802.11B aan 11Mbps
802.11G aan 54Mbps

D-link en nog een paar andere vendors hebben een uitbreiding gemaakt op de 802.11B standaard. Waardoor het mogelijk is om 22Mbps te ontvange.
Wil je dit doen moet zowel de router als de PC kaart van dezelfde vendor zijn alsook die functie hebben om 22Mbps aan te kunnen.

Wat ik afleid uit jou verhaal is dat je een Dlink router hebt die een 802.11b standaard aankan met de uitbreiding van Dlink zodat 22Mbps haalbaar is.

Jou nieuwe kaart 54Mbps is een 802.11G standaard. Deze is zoals dat noemt reverse-compatible dwz dat die kaart zowel een B als een G signaal kan ontvangen.

vandaar dat de kaart terug valt op de 802.11B standaard (zonder die uitbreiding van Dlink)

is dat wat duidelijk? zoniet shoot...

EDIT: meon, je kan perfect verschillende standaarden op hetzelfde netwek gebruiken hoor...
NickG
Elite Poster
Elite Poster

idd Meon, bij mij werkt b/g ook door elkaar...
anyway, prodata, ik heb weer wat bijgeleerd, die d-link uitbreiding is dat software/hardware?
voze
Starter
Starter

Het is meer dan duidelijk prodata :wink:

heb ook iets bijgeleerd, waarvoor mijn dank :-D
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

meon heeft gelijk als hij zegt dat de snelheid achteruit gaat als je twee verschillende standaarden door elkaar gebruikt!

Greetz
Gimic
Edward
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Kan het ook zijn dat als je een USB stokje gebruikt als draadloos kaartje de snelheid afhangt van usb1 of usb2?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Edward schreef:Kan het ook zijn dat als je een USB stokje gebruikt als draadloos kaartje de snelheid afhangt van usb1 of usb2?

Aangezien USB 1.1 maximaal 11 mbit is... ja!
En dan nog haal je heel zeker niet dat maximum uit je bus, je deelt dat ook met muis, toetsenbord en alle andere apparaten op die bus.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

NickG schreef:idd Meon, bij mij werkt b/g ook door elkaar...
anyway, prodata, ik heb weer wat bijgeleerd, die d-link uitbreiding is dat software/hardware?

Geen dank ;)

Goh geen idee, zal wel de combinatie zijn zeker.
Ben even gaan zien op de website van D-link, blijkbaar hebben ze ook een uitbreidin op de G standaardaard waardoor ze tot 108Mbps kunnen gaan.

En ja natuurlijk als je een USB stickje hebt (usb1.1 dan) zal je max maar 11 Mbps kunnen halen omdat dit de limiet is van usb1
NickG
Elite Poster
Elite Poster

gimic schreef:meon heeft gelijk als hij zegt dat de snelheid achteruit gaat als je twee verschillende standaarden door elkaar gebruikt!

Greetz
Gimic

nee hoor, je kan perfect een router van 54mbit hebben met één client met een 11mbit en een andere met toch de volle 54mbit...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”