Media Markt in Makro Sint Pieters Leeuw sluit!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Is het daarmee dan dat Makro Ned. nog goedkoper is dan die in Belgie??
Boombastic
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Makro Cash & Carry vraagt bescherming tegen schuldeisers

https://m.standaard.be/cnt/dmf20220901_93601930
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad het doek valt stilaan over Makro Belgie ik vind dit een eigenaardige zaak omdat in andere landen o.a in Nederland Makro nog zeer actief is.
Toch zal ik de tijd nooit vergeten dat men op het werk al heel wat moeite moest doen om een nieuwe folder onder ogen te krijgen,en dan nog aan een kaart geraken om binnen te mogen.Sommige zeggen dat het de schuld is v/h beleid om particulieren entree te verlenen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Veilinghuis brengt inboedel Makro in kaart, einde nadert.
https://www.retaildetail.be/nl/news/foo ... de-nadert/
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Hoe zit dat dan met het restaurant? Stopt dit ook dan in Eke of blijft dat open?
Tttsss
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Unicorn1 schreef: 08 okt 2022, 16:26 Hoe zit dat dan met het restaurant? Stopt dit ook dan in Eke of blijft dat open?
Ja, en hoe zit het met hun benzinestations? Hoe zit het met hun drive-in? Als dat restaurant je enige bekommernis is. Pfffff :bang:
En hoe zit het met mijn europalletten van mijn pellets?? Dat zijn alvast 40 euro die ik kwijt ben.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

europalletten kan je in principe overal kwijt, maar zoals gewoonlijk heeft Jack altijd gelijk.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef: 08 okt 2022, 17:45
Unicorn1 schreef: 08 okt 2022, 16:26 Hoe zit dat dan met het restaurant? Stopt dit ook dan in Eke of blijft dat open?
Ja, en hoe zit het met hun benzinestations? Hoe zit het met hun drive-in? Als dat restaurant je enige bekommernis is. Pfffff :bang:
En hoe zit het met mijn europalletten van mijn pellets?? Dat zijn alvast 40 euro die ik kwijt ben.
Ik ga er soms gaan eten , daarmee.
Bekommernis? Van wat dan? Ik ben ook al mijn werk kwijt geraakt, denk je der 1 van wakker gelegen heeft mss? lol. Nobody cares.
Makro ging ik vroeger heel vaak naartoe maar niets blijft hetzelfde. Er komen meer winkels dichterbij bij, online shoppen en ga zo maar door en vroeger vielen ze nog redelijk mee in prijs maar ook dat is nimmer het geval.
Tttsss
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Lap, daar gaat mijn korting in het Makro restaurant als dat ook sluit. En de VIP parking kan ik ook geen gebruik meer van maken. Achteraf bekeken heeft dat op mij ook een impact.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb leuke jeugdherinneringen aan het Makro blad. Als kind en jongere was dat altijd uitkijken naar wat er in reclame ging staan. Je moest om de drie weken of zo eens naar Ede Makro gaan anders kreeg je het Makro blad niet langer thuis.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef: 08 okt 2022, 19:39 Lap, daar gaat mijn korting in het Makro restaurant als dat ook sluit. En de VIP parking kan ik ook geen gebruik meer van maken. Achteraf bekeken heeft dat op mij ook een impact.
Ook dat nog zeg hoho.
Vroeger 10 euro korting , derna was het ma 5 euro meer.
Nee man, het eten was er gewoon heel goed en voor geen te hoge prijs ook.
Ik ben in een restaurant aan de zee vol au vant eens weesten eten , 22 euro en was niet zo goed. Makro voor alles op en aan (cola/saus/friet) max 15 euro en veel lekkerder.
Biefstuk was er ook goed.
Tttsss
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Wat zijn de voorwaarden om de VIP-parking en -kassa te mogen gebruiken ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

MarkDM schreef: 08 okt 2022, 20:45 Wat zijn de voorwaarden om de VIP-parking en -kassa te mogen gebruiken ?
Zorgen dat je een Metro kaart hebt.
@unicorn: met mijn Metro kaart krijg ik ALTIJD korting in het Makro restaurant. Geen massa, maar korting is korting. Wie die kaart niet heeft betaalt gewoon de geadverteerde prijs.
Waarschijnlijk wordt de volgende vraag nu: wat zijn de voorwaarden om een Metro kaart te hebben?
Antwoord: zorgen dat je ingeschreven bent bij de KBO met iets wat met horeca te maken heeft.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Metro-kaart krijgen is niet simpel. Met gewoon btw-nummer gaat het niet. Moet iets uit de horeca zijn.
Heb ook al geprobeerd voor de Gezinsbond, wij doen eetfestijn en kopen dan grote hoeveelheden. Is niet gelukt.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

MarkDM schreef: 08 okt 2022, 21:10 Metro-kaart krijgen is niet simpel. Met gewoon btw-nummer gaat het niet. Moet iets uit de horeca zijn.
Heb ook al geprobeerd voor de Gezinsbond, wij doen eetfestijn en kopen dan grote hoeveelheden. Is niet gelukt.
Heb jij mijn reactie eigenlijk wel gelezen?
Ik herhaal:
Antwoord: zorgen dat je ingeschreven bent bij de KBO met iets wat met horeca te maken heeft
Boombastic
Member
Member

Unicorn1 schreef: 08 okt 2022, 20:37
Jack Daniels schreef: 08 okt 2022, 19:39 Lap, daar gaat mijn korting in het Makro restaurant als dat ook sluit. En de VIP parking kan ik ook geen gebruik meer van maken. Achteraf bekeken heeft dat op mij ook een impact.
Ook dat nog zeg hoho.
Vroeger 10 euro korting , derna was het ma 5 euro meer.
Nee man, het eten was er gewoon heel goed en voor geen te hoge prijs ook.
Ik ben in een restaurant aan de zee vol au vant eens weesten eten , 22 euro en was niet zo goed. Makro voor alles op en aan (cola/saus/friet) max 15 euro en veel lekkerder.
Biefstuk was er ook goed.

Ik ben er 2 weken geleden geweest bij de Makro in Eke en de grill in het Restaurant was niet open op zaterdag. Wellicht dat ze het niet meer doen... aangezien het einde dicht nabij is. Men kon alleen mosselen, vol au vent of stoofvlees krijgen. Had ergens gelezen dat het eind november al gedaan gaat zijn met de Makro.
fiestaboyke schreef: 24 sep 2021, 15:19
Boombastic schreef:Makro is aan het doodbloeden… al jaren! Dit is 1 van de laatste stuiptrekkingen

Zou niet weten waarom dit een laatste stuiptrekking zou zijn ... MM staat TOTAAL los van Makro... En de (weinige) mensen die ik over de vloer zien komen zijn echt geen potentiele klanten voor MM :wink:
De laatste stuiptrekking dus.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Ook veel herinneringen aan Makro Eke, hoe ze in een ver verleden zelfs een kinderopvang hadden waar mijn kleine broertje de boel op stelten mocht zetten terwijl ik met mijn ouders winkelde.
Vroeger ging je naar Makro omdat je daar zowat alles kon vinden zonder verschillende winkels te moeten bezoeken. En vroeger vaak tegen een lagere prijs dan bij de concurrentie. Met de komst van internetshopping is dat concept blijkbaar langzaam ten onder gegaan. Op internet kan je natuurlijk ook van alles bestellen. En de goedkoopste aanbieder zoeken.

De hervormingen die ze geprobeerd hebben daar begreep ik echter geen snars van. Bv. mediamarkt boven en als je daar iets kocht moest dat in een verzegelde zak voor je verder kon winkelen, wie bedenkt zoiets ... En beneden was het productgamma zo fors gedaald, je vond er bv. een immens grote stand met kaarsen. Sfeershopping zeg maar maar dan in een ruimte die veel te groot is en totaal ongezellig. Wie rijdt er nu voor kaarsen naar de makro, sfeershoppen doe je in de stad of een winkelcentrum waar ook koffieshops en dergelijke zijn ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan mij vooral de tijd nog herrineren (Stilaan tegen het jaareinde)toen er voor de winkel een soort verhoog(In metaal) gemaakt was,met daarop de auto die te winnen was,om de duizend (of was het vijfhonderd,ik weet het niet meer) Belgische franken kreeg men dan een lot en er waren natuurlijk nog andere aantrekkelijke prijzen.De mensen kochten als zot echt iedereen met een grote kar en ten minste voor 70% gevuld.Heb ook de eerste platte tv gezien in het echt in Makro aan die enorme tv muur boven,dat was echt een bezienswaardigheid,sommige fabriekanten hadden ook een soort arena gebouwd,rond een top TV(Van Toen) en men kon daar op een speciaal mooie bank genieten van het TV kijken,ik ga Makro echt nooit vergeten het was toen de absolute top,en een echte beleving.

Nog zo iets,men kon er ook nog een broek/vest of ander kledingsstuk kopen en het laten inleggen op maat,om het daarna veertien dagen later op te halen(tegen betaling)iets wat nergens het geval was,behalve in de dure boetieks.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider

Blijkbaar roept de Makro toch bij velen nostalgische gevoelens op :)
Vandaar sommige gevoelige reacties in deze topic.

Er is een tijd van komen, en een tijd van gaan, niets blijft eeuwig duren :-)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb zelfs nog in de kinderopvang gezeten daar terwijl mijn ouders gingen winkelen, want je moest 12 zijn om binnen te mogen...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Volgens een artikel in De Tijd zijn er een dozijn kandidaat overnemers voor Makro waaronder de horeca keten Sligro-ISPC.
Tom2000
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

Sligro zal de Metro keten met plezier inlijven, het Makro concept zie ik hun niet verderzetten
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Tom2000 schreef: 11 okt 2022, 08:30 Sligro zal de Metro keten met plezier inlijven, het Makro concept zie ik hun niet verderzetten
Sommigen willen toch altijd iets anders lezen dan wat er staat of er hun eigen draai aan geven. Makro zit in slechte papieren en het is Makro die vermoedelijk overgenomen gaat worden. Metro blijft buiten schot, dat is de winstgevende tak van de holding.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

fredo66 schreef: 10 okt 2022, 18:14Wie rijdt er nu voor kaarsen naar de makro, sfeershoppen doe je in de stad of een winkelcentrum waar ook koffieshops en dergelijke zijn ...
Ik ging vroeger voor vanalles naar de makro. Ik woonde dan ook op minder dan 3km van een filiaal.

En wat dat sfeershoppen betreft? Al eens rond gelopen in een molecule of floralux? Voor mij een verschrikking, voor velen een daguitstap.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Jack Daniels schreef: 11 okt 2022, 09:05
Tom2000 schreef: 11 okt 2022, 08:30 Sligro zal de Metro keten met plezier inlijven, het Makro concept zie ik hun niet verderzetten
Sommigen willen toch altijd iets anders lezen dan wat er staat of er hun eigen draai aan geven. Makro zit in slechte papieren en het is Makro die vermoedelijk overgenomen gaat worden. Metro blijft buiten schot, dat is de winstgevende tak van de holding.
Artikel van De tijd vermeldt toch heel duidelijk:

De naam van de voedingsgroothandel circuleert al langer, omdat de Nederlanders al een tijd hun relatief beperkte aanwezigheid in ons land proberen te vergroten. Sligro zegt dat het geïnteresseerd is in de groothandel Metro, die alleen toegankelijk is voor horecaprofessionals. Metro sluit het best aan op de eigen activiteiten en is het het minst ongezonde stuk van Makro Cash & Carry Belgium.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Metro gaat niet in de verkoop, Makro waarschijnlijk wel
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Metro is mee verkocht geweest met Makro aan Bronze Properties. Da's een investeringsgroep en die gaan sowieso Metro terug verkopen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

De kleding en schoenen afdeling is van een goede kwaliteit (denk maar eens aan de jeans van Makro)en er word daar echt nog wel goed verkocht ben eens benieuwd wat daarmee zal gebeuren.
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

Oops.. zijn de IT-ers gaan lopen?
"METRO/MAKRO heeft tijdelijke technische problemen in de IT-structuur geconstateerd die gevolgen hebben voor bepaalde bedrijfsonderdelen. Wij werken er hard aan om het technische probleem zo snel mogelijk op te lossen. Wij bieden onze klanten en zakenpartners onze oprechte excuses aan voor het veroorzaakte ongemak."
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 44 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Vanaf 16 november start Makro met de uitverkoop in zijn Belgische winkels: alle non-foodvoorraad moet tegen kortingen de deur uit. Liefst zo snel mogelijk, want het geld is nodig om de lonen van de medewerkers uit te betalen, bevestigt CEO Vincent Nolf aan Gazet van Antwerpen.
https://www.retaildetail.be/nl/news/foo ... e-betalen/
Boombastic
Member
Member

blatruwe schreef: 11 nov 2022, 21:51
Vanaf 16 november start Makro met de uitverkoop in zijn Belgische winkels: alle non-foodvoorraad moet tegen kortingen de deur uit. Liefst zo snel mogelijk, want het geld is nodig om de lonen van de medewerkers uit te betalen, bevestigt CEO Vincent Nolf aan Gazet van Antwerpen.
https://www.retaildetail.be/nl/news/foo ... e-betalen/
Als tegen het einde van het jaar alles moet weg zijn dan zullen ze toch iets meer korting dan 20% moeten geven... en dan is dit nog maar momenteel op bepaalde artikelen zoals kleding en schoenen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ben er deze morgen nog eens geweest,eigenlijk ook wel uit nostalgie. In Makro Eke heerst er duidelijk een tis gedaan sfeer bij het personeel,maar ja dat zal dan wel normaal zijn.

Als men nog bepaalde kledij wilt,bijv. die Makro Jeans (Moskovic) dan moet men geen inspanning meer doen,de kans is zeer klein, ook voor alle andere merken jeans was de keuze al zeer beperkt idem voor ondergoed bijv.
Regenjassen waren er wel nog in overvloed,en ook schoenen zowel voor mannen als vrouwen waren nog erg aanwezig,wel goed opletten op de maten want alles lag deze morgen al wat door elkaar,en ik denk dat het nu veel erger zal zijn.
Brood/sanwiches/taartjes waren er nog volop,maar grote delen van de Food zijn nu al afgesloten,bizar is dat er nieuwe vrieskasten aanwezig waren.
Boombastic
Member
Member

Ondertussen is alle non food -40%. Sommige artikelen zijn -70%
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Provider
Te Koop forum

Welke zaken zijn er en kan je online reserveren?
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik vrees dat alles ter plaatse word verkocht en niets meer on line word aangeboden.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer

De -70% is enkel een publiekstrekker. Alles is -40% en maar een zeer klein aantal artikelen is -%70.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

in de webshop staan nog een paar items zag ik maar precies alleen vriezers en tuinmeubelen
Boombastic
Member
Member

Joe de Mannen schreef: 19 dec 2022, 12:07 in de webshop staan nog een paar items zag ik maar precies alleen vriezers en tuinmeubelen
De webshop is ondertussen gesloten. Enkel in de winkel zelf zijn er nog deals
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 66 keer

Alle Makro winkels zullen op vrijdag 30 december 2022 sluiten, één dag vroeger dan gepland kwestie van die Nieuwjaarsdag te kunnen compenseren.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221222_94988142
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”