Hoi
Wij zijn recent overgestapt voor internet naar Mobile Vikings. We zitten al jaren bij OVH voor Voip. Helaas, af en toe zijn er nummers die ons niet lijken te horen. Wellicht heeft dat te maken met poorten die dicht zijn?
Nu we naar MV zijn, lijken meer mensen hier last van te hebben. Sommige bedrijven horen ons helemaal niet (wij hen wel), of bij bepaalde familie valt het geluid na enkele minuten weg.
Dubbele vraag:
1/ kan iemand me vertellen of ik wat instellingen moet veranderen / poorten open moet zetten / iets anders? Onze modem is dus nu een Bbox 3, en we gebruiken een SPA122 voor voip (en daarop gewone telefoons aangesloten).
2/ kunnen we eventueel ook onze OVH settings ingeven op de bbox en die SPA122 er tussenuit halen?
Bedankt!
OVH + SPA122+ bbox3
- TanknaT
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 53 keer
Ja dat kan. Een tijdje geleden ben ik in het bezit geraakt van een oudere BBOX3 van het merk Technicolor. Na een reset heb ik die verbonden met de DSL (Scarlet )lijn en waar ik verwacht had dat de BBOX3, na synchronisatie enkele updates zou ontvangen en dat daarna mijn Scarlet gegevens zouden gepusht worden, gebeurde geen van beide. Oorspronkelijk meende ik dat de BBOX defect was. Na het lenen van een BBOX3 van hetzelfde merk van een vriend, had ik echter hetzelfde resultaat. Blijkbaar ondersteund Proximus de Technicolor BBOX3 niet meer.kippewit schreef: 12 dec 2022, 16:50
2/ kunnen we eventueel ook onze OVH settings ingeven op de bbox en die SPA122 er tussenuit halen?
Bedankt!
Dan heb ik zelf mijn Scarlet gegevens ingevuld en de bbox3 werkte perfect. Besluit is dus dat een BBOX3 van dit merk niet meer zijn instellingen of updates automatisch ontvangt. Om het verhaal af te maken heb ik de telefooninstellingen van mijn OVH lijn in de box ingevuld en het tel lampje op de BBOX3 lichte blauw op. Ook een testgesprek naar een ander telefoonnummer in en uitgaand werkte prima.
Helaas bleef dat niet duren. Na enige tijd lichte het lampje telefoon op de BBOX nog altijd vrolijk op, maar het was niet meer mogelijk om uit te bellen. Waarschijnlijk moeten voor een blijvende telefoonfunctie bepaalde poorten op de BBOX3 constant geopend zijn. Helaas heb ik geen idee van welke dat zouden moeten zijn.
Kort antwoordt op uw vraag . Ja je kan je OVH lijn gebruiken op een BBOX3, maar welke poorten je daarvoor moet openen weet ik niet.
Edit: hoe en waar de telefoongegevens in de BBOX3 ingevuld moeten worden staat uitgelegd op de site van Ednet https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... reren.html
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met een bbox technicolor met Edpnet Voip zo’n 2 jaar geleden.
Na ingave van je van voip login en server werkte de telefonie voor enkele uren en daarna niks meer.
Gezien dit met verschillende voip providers gebeurt denk ik dat het aan de Technicolor bbox3 ligt.
Ik heb me dan een fritzbox gekocht en dit werkte direct, nooit problemen met gehad.
Na ingave van je van voip login en server werkte de telefonie voor enkele uren en daarna niks meer.
Gezien dit met verschillende voip providers gebeurt denk ik dat het aan de Technicolor bbox3 ligt.
Ik heb me dan een fritzbox gekocht en dit werkte direct, nooit problemen met gehad.
Ik had hiervoor een Fritzbox, maar daar hadden we dat probleem dus ook… Weinig zin om nog eens terug van modem te gaan veranderen. De bbox zette mijn hele netwerk op een ander subnet dat de fritzbox, ik heb al mijn toestellen (Tado, synology, printer, laptops, Sonos,…) opnieuw moeten instellen en ik heb weinig zin om dat nog eens te doen.
Is er eigenlijk een betaalbare oplossing om nog gewoon vast te bellen? Wij doen dat best nog vaak en worden ook vaak gebeld op ons vast nummer, maar die dieven van Telenet en Proximus durven gewoon 25 euro per maand vragen voor een vaste lijn.
Is er eigenlijk een betaalbare oplossing om nog gewoon vast te bellen? Wij doen dat best nog vaak en worden ook vaak gebeld op ons vast nummer, maar die dieven van Telenet en Proximus durven gewoon 25 euro per maand vragen voor een vaste lijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
Via OVH heb ik hier al jaren vaste telefonie voor 1,20€/maand! Werkt nog steeds perfect met grandstream "1625" toestel...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA