TELE2 box tussenliggende routers

Plaats reactie
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Ik heb Tele2allin besteld maar vraag me af of ik nog steeds mijn router (Dlink 824 VUP) tussen de Tele2box en mijn PC kan schakelen?

Ik gebruik de router nu als printerserver aangezien mijn printer niet in dezelfde kamer staat als mijn PC.

Alle kabels liggen al dus de tele2 technieker zal niet veel werk hebben. Zal maar kwestie van inpluggen zijn.

IN ===> tele2box ===>Dlink router ===>PC
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Als er een kabel ligt tussen de tele2 box en de router is er absoluut geen probleem.

De tele2 box is dhcp server. Stel de uplink van de router in voor dhcp client en klaar. Heb nog niet naar de specs gekeken van de tele2 box maar als daar een firewall op zit dan zal je die hetzelfde moeten instellen als je router als er daar ook een op zit.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

De kabel ligt er dus mag normaal geen enkel probleem zijn.

in garage komt telefoon toe en vandaar parrallel alle telefooncontacten op aangesloten in huis. Ik veronderstel dat ze de TELE2box dus in serie gaan plaatsen tussen die verdeeldoos. Zodoende zitten eigenlijk al mijn telefooncontacten aangesloten op die TELE2box.

In garage ligt ook van dezelfde plek UTP naar elke kamer van het huis. Een van die kabels loopt naar bureau waar dlink router staat. Van die dlink router loopt nog een utp kabel naar living waar pc staat.
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

HANs schreef:Ik heb Tele2allin besteld maar vraag me af of ik nog steeds mijn router (Dlink 824 VUP) tussen de Tele2box en mijn PC kan schakelen?

Ik gebruik de router nu als printerserver aangezien mijn printer niet in dezelfde kamer staat als mijn PC.

Alle kabels liggen al dus de tele2 technieker zal niet veel werk hebben. Zal maar kwestie van inpluggen zijn.

IN ===> tele2box ===>Dlink router ===>PC


Het kan wel, maar er kunnen toch wel een paar onverwachte resultaten volgen... De Speedtouch 716 (Tele2box) is een NAT router, en je DLINK 824 is dat ook. Je hebt dan een "dubbelle NAT" configuratie en daar zou je met name bij p2p software wel eens problemen mee kunnen krijgen.

Zolang je maar één pc in gebruik hebt zal het allemaal wel werken maar als je met 2 pc's tegelijkertijd wil chatten, kaZaa, Bittorrent, ... gebruiken, is de kans groot dat de 2 routers er niet meer uit geraken welke sessies bij welke pc horen.

Een betere oplossing is om de WAN poort van je DLINK niet meer te gebruiken en gewoon één van zijn LAN poorten aan een LAN poort van de Tele2box te hangen. Dan moet je natuurlijk ook DHCP uitschakelen op je DLINK en dan is het gewoon een extra switch op het Tele2 LAN.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

ik gebruik geen P2P programma's maar ge moet altijd mogelijkheid hebben tot hé :roll:

Ga wel eens moeten googlen om te weten wat NAT is.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

zolang ze alle2 hetzelfde ingesteld zijn is er geen probleem. Als je 1 router kunt instellen kan je er ook 2 instellen.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Heb eens zitten googlen en zie toch dat er voor SSL verbindingen problemen kunnen zijn met double NAT.

verbeter me als ik mis ben maar ideaal zou het zijn als de tele2box als bridged ingesteld staat en mijn router als DHCP server. Echter zouden we aan die TELE2box niks kunnen wijzigen. juist?
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Heb eens zitten googlen en zie toch dat er voor SSL verbindingen problemen kunnen zijn met double NAT.

verbeter me als ik mis ben maar ideaal zou het zijn als de tele2box als bridged ingesteld staat en mijn router als DHCP server. Echter zouden we aan die TELE2box niks kunnen wijzigen. juist?
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Ik ben toch een redelijk leek hierin en zou dus eens alles stap voor stap willen bekijken.

1) enkel de tele2box en PC.

Tele2 kent een IP adres toe aan de tele2box en deze tele2box geeft dan via NAT een ander IP adres aan de PC.


2) de tele2box, de router en de PC.
hoe werkt dit dan en waar kan het fout gaan?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Ik denk niet dat de box in bridged mode kan werken.. die moet dienst doen voor voip. Als je dlink het toelaat kan je die in bridged zetten zodat de box dhcp server is voor alles op het netwerk. Dan is dat al een zorg minder.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Dat kan ik doen ja.

Zal een hoop proberen worden geloof ik. :?
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

Tele2 box wordt inderdaad volledig vergrendeld. Maar normaal gezien kan je de box wel voor je router aansluiten...

Mvg
Tele2Tech
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

Tele2Tech schreef:Tele2 box wordt inderdaad volledig vergrendeld. Maar normaal gezien kan je de box wel voor je router aansluiten...

Mvg
Tele2Tech


Waarom? Je koopt die box toch? :s Snap niet waarom ze dat dan moeten vergrendelen, zodat je em zelf niet kan beveiligen ofzo!
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

Omdat je anders ook het VOIP gedeelte kan (ont)regelen?
:?

Mvg,
Tele2Tech
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

Tele2Tech schreef:Omdat je anders ook het VOIP gedeelte kan (ont)regelen?
:?

Mvg,
Tele2Tech


Nja ok! Domme vraag :roll:

Dan moet ik die modem niet kopen, dan wil ik die huren :p
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Tele2Tech schreef:Omdat je anders ook het VOIP gedeelte kan (ont)regelen?
:?

Mvg,
Tele2Tech


So? Geef ons gewoon de gegevens van het voip gedeelte. Iedereen die er wat van kent, is gelukkig, en als er toch idioten in slagen het te ontregelen, moeten die maar de helpdesk bellen (via gsm of zo), en is het kassa kassa voor jullie.

Iedereen wint.
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

Hmmz, stel je eens voor dat jij jouw nummer kan veranderen naar een 0800 nummer, lijkt wel leuk, niet?...

Daarom juist worden dit soort zaken geblokkeerd...


Mvg,
Tele2Tech
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Tele2Tech schreef:Hmmz, stel je eens voor dat jij jouw nummer kan veranderen naar een 0800 nummer, lijkt wel leuk, niet?...

Daarom juist worden dit soort zaken geblokkeerd...


Mvg,
Tele2Tech


Dat is perfect te beveiligen _op server niveau_, zonder dat de apparatuur bij de klant daarvoor moet worden gecrippeld. Waarvoor denk je dat je bij een standaar 716 een login/wachtwoord moet ingeven voor het inloggen op de voip servers?
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

Koyan schreef:So? Geef ons gewoon de gegevens van het voip gedeelte. Iedereen die er wat van kent, is gelukkig, en als er toch idioten in slagen het te ontregelen, moeten die maar de helpdesk bellen, en is het kassa kassa voor jullie.

Iedereen wint.


I agree.

Anybody else who agrees, please put the iWantToAdministerMyTele2box sticker on your current ADSL modem, take a photo and send to www.iWantToAdministerMyTele2box.com. You can CC: to [email protected] where al sorts of photos are welcome. 8) :wink:
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

Tele2Tech schreef:Hmmz, stel je eens voor dat jij jouw nummer kan veranderen naar een 0800 nummer, lijkt wel leuk, niet?...


Lijkt mij leuk voor de klantendienst van Tele2 :p
hanniballetje
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 dec 2005, 12:39

Het is echt te triest voor woorden!!!!

Wat een slechte service!!!! Ze hebben bij mij de installatie gedaan voor het ALL-IN pakket en nadat alles werkte wilde ik graag de settings gaan veranderen, aangezien ik een gecompliceerd netwerk binnen mijn LAN heb.

Aangezien ik een linksys firewall/router/wireless ernaast heb staan, wil ik het wireless uitzetten op de speedtouch, aangezien dit zo lek is als een mandje zoals a080905 al aangaf in zijn commentaar!!

Aangezien ik dus ook mijn firewall-instellingen wil regelen via mijn Linksys, wil ik graag de firewall instelling van de speedtouch uitzetten. Ook maak ik gebruik van Dynamic DNS. Deze feature kun je instellen op de speedtouch, maar het probleem waar ik dus nu tegenaan loop is dat ik niet kom ingelogd om deze instellingen te doen!!!!!!!

Als ik het goed begrijp staat nergens in de algemene voorwaarden dat ik GEEN wachtwoord krijg. Juridisch ben ik eigenaar van het product. Het is niet zo dat ik het modem op huurbasis in gebruik heb. Ook was de inhoud van de doos niet compleet, want er zat geen handleiding in en ook geen CDROM

Ik heb ook de helpdesk gebeld en ze zeiden dat NIETS veranderd mocht worden. Zelf ben ik een senior netwerkbeheerder geceritificeerd in CISCO, Microsoft, Novell en Citrix, dus mijn basiskennis is echt wel voldoende om alleen DIE instellingen te veranderen die voor mij noodzakelijk zijn. Ik kan zelfs eerst een backup maken van de configuratie zoals die nu is.

Ik zal dus het wachtwoord moeten hebben om mijn instellingen te kunnen wijzigen en anders ben ik genoodzaakt om dit abonnement te annuleren, aangezien deze instellingen voor mij noodzakelijk zijn.

Een ander minpunt is trouwens dat als iemand mij nu belt de internetverbinding verbroken wordt. Dit is niet incidenteel, maar echt iedere keer.

Gebruikt TELE2 een standaard wachtwoord voor deze routers/modems?

WIE KAN DEZE GEFRUSTREERDE VERSATEL/TELE2 ABONNEE HELPEN?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Hier is een oplossing, annuleer heel die zever en neem een abbo bij edpnet ofzo.. als snelheid niet belangrijk is zou ik versatel always aanraden maar vermits die nu ook onder tele2 vallen zou ik daar afblijven. Tele2 lijkt me nu toch wel een bedrijf met geen respect voor de klanten, slechte service via telefoon, agressieve marketing, misleidende truuks, brakke netwerksnelheden, beschadiging van jouw eigendom (je kan niks met de tele2 box aanvangen). Een droom aan diggelen om wat opschudding in het isp landschap te brengen maar het enigste waar opschudding te merken is is bij de klanten die zich gepakt voelen. Ik was er bijna eentje van.
Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 maa 2004, 10:28

hanniballetje schreef:Het is echt te triest voor woorden!!!!

Ik heb ook de helpdesk gebeld en ze zeiden dat NIETS veranderd mocht worden.
Gebruikt TELE2 een standaard wachtwoord voor deze routers/modems?

WIE KAN DEZE GEFRUSTREERDE VERSATEL/TELE2 ABONNEE HELPEN?

Misschien een ideetje, ik veronderstel dat je een verandering wil, je dit dan moet doorgeven aan de helpdesk zodat zij dan een aanpassing doen op die router. Waarom zet je dan op uw internet-IP adres geen sniffer, bel naar de helpdesk om iets stoms te veranderen op uw router. Ik veronderstel dat men de aanpassingen gewoon doet via http of telnet, dus zou je in principe het paswoord moeten kunnen sniffen ...

Andere manier zou misschien zijn (als je veel tijd hebt) om het via telnet en brute force te proberen?
hanniballetje
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 dec 2005, 12:39

Zelfs dat doen ze niet. Ze willen zelfs niet eens remote aanpassingen doen?!!

Zo'n brute force was inderdaad een optie wat ik zelf al in gedacht had, maar ik ga ervan uit dat dit soort attacks zijn beveiligd.
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Bij het inloggen via telnet lijkt er inderdaad een vertraging te zitten, maar inloggen via https gaat heel snel. Op die manier moet je toch redelijk snel kunnen brute forcen. Gezien de vaardigheid en beveiligingsgerichtheid [1] van de Tele2 netwerkbeheerders kan ik me niet inbeelden dat ze een sterk paswoord gebruiken.

[1] Ik: mijn wifi is slechts beveiligd met WEP. Dat is toch totaal onveilig?
Tele2-klungel: Maar met een 128-bits key!
Ik: Dus te kraken in vier minuten ipv 10 seconden.
Tele2-klungel: Maar meneer, als iemand wil binnenraken vinden ze toch wel een manier.
hanniballetje
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 dec 2005, 12:39

ik heb dit soort dingen wel eens moeten doen voor useraccounts in active directory en de NDS voor novell, maar nog nooit voor een modem/router.

Heb je voor mij een suggestie welke tool ik het beste kan gebruiken?

Heb jij trouwens zelf dit ook al gedaan en zo ja, heb je het wachtwoord kunnen achterhalen?
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Ben zelf nog een goeie tool aan het zoeken. De enige die ik ken, doen alleen http, en geen https. Ik beloof trouwens plechtig, dat zodra ik mijn wachtwoord achterhaal (en het veranderd heb), ik het direct in dit forum kom prijsgeven (en ik verwacht van iedereen hetzelfde :twisted: )
Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 maa 2004, 10:28

hanniballetje schreef:Zelfs dat doen ze niet. Ze willen zelfs niet eens remote aanpassingen doen?!!

Zo'n brute force was inderdaad een optie wat ik zelf al in gedacht had, maar ik ga ervan uit dat dit soort attacks zijn beveiligd.

Bij zo'n installatie, gebruiken ze dan uw PC om die te configgen of doet de technieker dat via een laptop ?
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Er wordt niet geconfigged. Alles zit er al ingebakken. Kabeltjes erin, computer aansluiten, en als die op dhcp staat, 'werkt' alles direct.

Dus een keylogger gaat niet helpen. :wink: Goed idee, anders.
hanniballetje
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 dec 2005, 12:39

de modems zijn al kant en klaar geconfigureerd als ze binnenkomen. Vervolgens plaatsen ze deze en haalt volgens mij het modem nog configuraties op.

Ze hebben dan wel de mogelijkheid om remote nog aanpassingen te doen. De technicus zelf doet helemaal niks....hij belt dan zelf naar de zaak op.

Het enige wat de technicus doet is de NIC op dhcp zetten en kijken of het gekregen ipnummer klopt. thats's it. Hij heeft zelf dus geen laptop bij zich en komt zelf ook niet op de router/modem.
hanniballetje
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 dec 2005, 12:39

Koyan schreef:Ben zelf nog een goeie tool aan het zoeken. De enige die ik ken, doen alleen http, en geen https. Ik beloof trouwens plechtig, dat zodra ik mijn wachtwoord achterhaal (en het veranderd heb), ik het direct in dit forum kom prijsgeven (en ik verwacht van iedereen hetzelfde :twisted: )


Ik doe met je mee!!
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

Hanniballetje, het feit dat je bij een binnenkomend gesprek je adsl onderbreekt moet aan de splitter liggen. (uw inkomende gesprekken gaan nog steeds over belgacom tot de nummer is geporteerd).

Probeer adsl splitter en verbinding telefoon ==> pstn router eens te vervangen en test dan nog eens aub?


Mvg,
Tele2Tech
skindred
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 dec 2005, 14:32
Bedankt: 6 keer

Ik ben via telnet met Brutus AET al aant proberen met simpele wordlists
Voor zover ik weet draait er geen HTTPS op de modem (ofwel soms?)
Max 1 connectie :|
Dus da duurt wa lang...
Nog 4 uur te gaan en wrs voor twee keer nix want zoals ik al zei ik gebruik simpele wordlists
hanniballetje
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 dec 2005, 12:39

https draait volgens mij wel degelijk, aangezien je via de browser met:

https://speedtouch.lan op het modem komt.....??!!

Zal TELE2 met een standaard wachtwoord werken voor de modems of verschillend per klant?
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”