ik probeer dit programma te gebruiken deels lukt het maar volgens mij is het ook in staat om je bestandsnamen te hernoemen aan de hand van scripts. Ik zou een koppelteken moeten kunnen zetten voor de titelsong dit omdat ik zie dat dit in voorbeelden gebruikt wordt maar of dit essentieel is weet ik niet.
zo ziet het er nu uit
01 song.flac
en dat wil ik zo hebben
01 - song.flac
ik was bezig in windows verkenner om dit lijntje per lijntje in te voegen maar dit is heel tijdrovend en zeker al ik zie hoeveel folders ik nog moet doen. Ik ben in musicbrainz eens naar die scripteditor gaan kijken maar daar snap ik niets van. maar misschien maak ik me druk om niets en is dat koppelteken "- " niet verplicht
musicbrainz picard en scripts
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 120 keer
Kijk eens naar Bulk Rename Utility.
Dat is allicht wat je zoekt indien je dat koppelteken er wil tussenvoegen voor honderden of duizenden bestanden.
Dat is allicht wat je zoekt indien je dat koppelteken er wil tussenvoegen voor honderden of duizenden bestanden.

The Free File Renaming Utility for Windows.
Rename multiple files with the click of a button.
https://picard-docs.musicbrainz.org/en/ ... cript.html
Dus je voorbeeld is:
%tracknumber% - %title%
Zie tutorial als je een mappenstructuur in gedachten hebt.
Dus je voorbeeld is:
%tracknumber% - %title%
Zie tutorial als je een mappenstructuur in gedachten hebt.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Het leuke aan mp3tag is dat je zeer snel heel je bib kan renamen incl. de mappenstructuur en het ook verzamelalbums aan kan die 9 kansen op 10 anders benoemd moeten worden. Het is ook zeer overzichtelijk, wat ik in andere programma's miste.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
ik begrijp er niks meer van en zit hier al meerdere avonden aan. Met mp3tag verwijder ik de tags, ik zie de tagnamen in de kolommen voor mijn ogen gewist worden. Daarna lees ik de folder terug in in musicbrainz en van de meerderheid van de files vindt hij nog tags en die songs slaat hij over bij het opslaan. Heb in de opties van musicbrainz ook al aangeduid dat bestaande tags vóór het taggen te verwijderen, ergens las ik dat je MBID bij het laden van nieuwe bestanden negeren moet aanvinken, maar niets helpt, er blijven tags zitten in mijn audiobestanden. Hoe kan zoiets?