Facebook 'gijzelt' mijn oude account
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
De reden is dat ik niet wil dat mensen mij zouden lastigvallen omwille van mijn mening op gebied van politiek, of mij persoonlijke reclame zouden sturen.
Op een bepaald moment heeft iemand dat profiel gemeld als zijnde nepprofiel bij facebook, ook al was dat profiel dus volkomen echt, daar stonden foto's van reizen in, enz.
Plots kon ik dus niet meer aanloggen hiermee, en kreeg ik bericht dat ik mijn naam moet veranderen naar mijn echte naam, en daar dan nog eens mijn identiteitsbewijs moet voor sturen.
Natuurlijk was ik dit niet van plan, we weten ondertussen wel op welke schandalige manier facebook met die data omgaat.
Ik had een tweede account (ook een schuilnaam) en ben daar sedertdien mee bezig.
Het probleem is alleen, die originele account, daar kan ik tegelijk niet op aanloggen, maar hij blijft ook maar bestaan.
We zijn ondertussen 7 jaar verder en facebook doet niets om die te verwijderen.
Op het hotmailadres dat eraan gekoppeld is, blijven de meldingen binnenkomen dat er heel wat gebeurd is sedert ik laatst op facebook aangelogd ben.
Het feit dat ik al 7 jaar niet meer aangelogd heb met die account, doet daar niets aan.
Ik vind ook nergens een mogelijkheid om met een mens te spreken of te chatten op die pagina.
In principe is het mogelijk een profiel te verwijderen op facebook maar dan moet ik dus eerst kunnen aanloggen op facebook, dan pas kan ik aan die menuopties om het te kunnen verwijderen.
En daarvoor moet ik dus eerst mijn echte naam bekendmaken en identiteitsdocumenten aan de facebook junta, waar ik totaal geen zin in heb.
Weet iemand een manier om facebook te contacteren op een telefoonnummer of email adres of zo?
Naar het schijnt kunnen adverteerders dat, maar gewone stervelingen worden daarvan uitgesloten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
Ik wil die account gewoon weg krijgen, zonder mijn echte naam te geven.bollegijs schreef: 08 dec 2022, 22:39 Ik ken iemand die dit ook had en gewoon zijn id scan simpel photoshop'te naar zijn fake naam, met succes.
Het zou mij verwonderen dat daar geen enkele mens naar die naam kijkt.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
de kans is groot dat de door de jaren heenverzamelde data facebook perfect toelaat om uw echte identiteit vast te stellen…
Redelijk naïef om te denken dat je met een schuilnaam op facebook ineens anoniem zou zijn.
Redelijk naïef om te denken dat je met een schuilnaam op facebook ineens anoniem zou zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
rapporteren als fake account als je ander account hebt? Hoewel ik vrees dat facebook 'AI' ook maar gewoon het aantal meldingen telt...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 20 keer
Het is niet alleen voor Facebook maar ook groepen en dergelijke waar je reageert. Dat kan prima met een nickname, desnoods verzinnen ze een blauw vinkje voor echte namen.Tom2000 schreef: 09 dec 2022, 07:11 de kans is groot dat de door de jaren heenverzamelde data facebook perfect toelaat om uw echte identiteit vast te stellen…
Mijn vrouw heeft dezelfde problemen terwijl ze niet eens een nepnaam gebruikte maar haar naam met mijn achternaam (we zijn getrouwd, dus niet eens heel ongebruikelijk). Maar je kan verder niet eens bezwaar maken op hun beslissing of dingen toelichten.
-
- Elite Poster
Ja, dat is het erge, er is geen enkele contactmogelijkheid voor particulieren.marzman schreef: 09 dec 2022, 10:06 Maar je kan verder niet eens bezwaar maken op hun beslissing of dingen toelichten.
Alleen een of ander stom formulier, en dan moet je hopen dat ze daarop reageren.
Dus feitelijk gijzelen ze mijn account.
Hij bestaat, maar ik kan er niet aan, en ik kan hem ook niet laten wissen.
En ook als ik een heel jaar zelfs niet probeer om aan te loggen blijft hij toch gewoon bestaan.
Ik zou kunnen een rechtszaak opstarten of zo, maar niet alleen zou het mij dan serieus wat geld kosten, maar zoiets kan ook niet anoniem, dus dan weten ze toch wie ik ben.