dns doet raar?
ik heb een versatel always more abbo en de laatste week heb ik al iedere dag momenten van 1minuut tot zelfs een half uur dat de dns van versatel niet meer werkt, downloaden werkt nog en surfen naar sites waarvan ik het ip adres weet werkt ook nog. Zijn er nog mensen met dit probleem? dit is namelijk irritant.
http://www.verstal.be -> privé -> help
Maar daar staat gewoon bij Netwerkstatus "Er zijn geen storingen.".
Maar daar staat gewoon bij Netwerkstatus "Er zijn geen storingen.".
Klopt! Gisterenavond is de dns van versatel beginnen hakkelen. Je kon er nog naar pingen, maar name resolution was maar af en toe.
De connectie zelf gaf geen problemen (behalve de trage snelheid, maar daar is al een andere post van open) als je rechtstreeks op IP ging, of een eigen dnsserver gebruikt.
Iemand van Versatel misschien een antwoord?
De connectie zelf gaf geen problemen (behalve de trage snelheid, maar daar is al een andere post van open) als je rechtstreeks op IP ging, of een eigen dnsserver gebruikt.
Iemand van Versatel misschien een antwoord?
-
- Starter Plus
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 11 sep 2005, 19:02
- Locatie: GENT
inderdaad , sinds de invoering van de ALL-IN connectieproblemen met de externe computer, vanmorgen en gistermorgen lag ik eruit en soms ben ik verbonden en is de snelheid 0, zowel up als down, inderdaad irritant en veel verslechterd dan vroeger, bijna 1 jaar adsl more en in de laatste week meer problemen dan in dat hele jaar , zeer raar, grz
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Hee, en ik die dacht dat de problemen aan mijn all-in lagen.
Het is dus bij Versatel zelf.
Gisteren 7x connectie kwijt. Kon nog pingen, maar niet meer op internet.
Vandaag zelfs helemaal niet meer in de namiddag.
Er was een korte stroomonderbreking bij ons thuis (de lichtjes van de kerstboom gaven kortsluiting), en daarna mag je er toch van uit gaan dat de modem zich reset.
Meer dan een uur niets meer. Modem gaf wel bericht dat er een DSL verbinding was en als ik de desktop aanzette zag ik ethernetpoort 1 oplichten, maar geen internet.
Zelfde probleem met laptop (die werkt draadloos).
Maar weer naar Helpdesk gebeld.
Ik zou zeggen : geef niet op. Bel naar de Versatel helpdesk. Is een gewoon 02-nummer, dus niet zo duur.
Denk als iedereen belt ze zelf wel zullen inzien dat dit zo niet verder kan. Als je uiteraard niets van je laat horen zullen ze denken dat de mensen het niet zo'n probleem vinden.
Het is dus bij Versatel zelf.
Gisteren 7x connectie kwijt. Kon nog pingen, maar niet meer op internet.
Vandaag zelfs helemaal niet meer in de namiddag.
Er was een korte stroomonderbreking bij ons thuis (de lichtjes van de kerstboom gaven kortsluiting), en daarna mag je er toch van uit gaan dat de modem zich reset.
Meer dan een uur niets meer. Modem gaf wel bericht dat er een DSL verbinding was en als ik de desktop aanzette zag ik ethernetpoort 1 oplichten, maar geen internet.
Zelfde probleem met laptop (die werkt draadloos).
Maar weer naar Helpdesk gebeld.
Ik zou zeggen : geef niet op. Bel naar de Versatel helpdesk. Is een gewoon 02-nummer, dus niet zo duur.
Denk als iedereen belt ze zelf wel zullen inzien dat dit zo niet verder kan. Als je uiteraard niets van je laat horen zullen ze denken dat de mensen het niet zo'n probleem vinden.
Er zijn weer dns problemen op dit eigenste moment. Lijkt me overbelasting. Standaard name resolution requests via nslookup doen systematisch een time-out. Als je de time-out verhoogt tot 20 sec (ipv de standaard 2 sec), lukt het meestal wel na een seconde of 10-15 (naargelang de fqdn die gezocht wordt).
Kortom, de dns draait nog, maar reageert zo traag dat de meeste browsers, en andere internet apps al lang hebben opgegeven.
Het is wel opvallend stil bij Versatel als het over dns en snelheidsproblemen gaat. Ik kan begrijpen dat er wat kinderziektes zijn, en dat deze wat geduld vragen van de gebruiker, maar communicatie over deze problemen zou het begrip bij de gebruikers alleszins verhogen, en dus ook het geduld.
Kortom, de dns draait nog, maar reageert zo traag dat de meeste browsers, en andere internet apps al lang hebben opgegeven.
Het is wel opvallend stil bij Versatel als het over dns en snelheidsproblemen gaat. Ik kan begrijpen dat er wat kinderziektes zijn, en dat deze wat geduld vragen van de gebruiker, maar communicatie over deze problemen zou het begrip bij de gebruikers alleszins verhogen, en dus ook het geduld.
Hopelijk duurt dit niet meer zolang, want het zijn msch korte tijden waarop de server overbelast is, maar het blijft wel irritant
Van de snelheid heb ik gelukkig niet zoveel last, heel af en toe eens een dipje, niets om te klagen.
Hoe kan je trouwens die timeout verhogen?
Van de snelheid heb ik gelukkig niet zoveel last, heel af en toe eens een dipje, niets om te klagen.
Hoe kan je trouwens die timeout verhogen?
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Sorry, ben hier effe niet mee.
Bedoelen jullie poxy servers of waar pas je dit anders aan.
Alvast bedankt.
Bedoelen jullie poxy servers of waar pas je dit anders aan.
Alvast bedankt.
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Ik heb hiervoor naar de klantendienst gebeld, en men zei dat het aan mij lag!
Ze konden geen storingen opmerken, en ze staken het op spyware in men pc...
Ik zei dat het bij AL men pc's hier thuis was (4).
En toch bleef die man volhouden dat het niet Versatel's schuld was...
EDIT: ik heb net de dns server van Easynet ingesteld, en ga bellen naar Versatel (nu komen ze nietmeer zo goedkoop er vanaf )
Ze konden geen storingen opmerken, en ze staken het op spyware in men pc...
Ik zei dat het bij AL men pc's hier thuis was (4).
En toch bleef die man volhouden dat het niet Versatel's schuld was...
EDIT: ik heb net de dns server van Easynet ingesteld, en ga bellen naar Versatel (nu komen ze nietmeer zo goedkoop er vanaf )
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Telefoongesprek met Versatel: de problemen zouden opgelost moeten zijn nu (ze geven toe dat er tot gisteravond panne's waren).
Toen ik zei dat ik nu de DNS server van Easynet ingesteld had, zei die man dat dat niet kon, dat ik dan helemaal nietmeer zou kunnen surfen...
Maar ik kan wel surfen....
Kan het nu of niet? Of is het toeval dat die DNS server van Easynet ook bij andere ISP's werkt?
Toen ik zei dat ik nu de DNS server van Easynet ingesteld had, zei die man dat dat niet kon, dat ik dan helemaal nietmeer zou kunnen surfen...
Maar ik kan wel surfen....
Kan het nu of niet? Of is het toeval dat die DNS server van Easynet ook bij andere ISP's werkt?
dietervanb schreef:Sorry, ben hier effe niet mee.
Bedoelen jullie poxy servers of waar pas je dit anders aan.
Alvast bedankt.
DNS servers:
@svekke: probeer die van mij (telenet) eens ? of van een andere provider...Of is het toeval dat die DNS server van Easynet ook bij andere ISP's werkt?
Lijkt mij toch nog niet helemaal opgelost te zijn.
Stukje uit mijn routerlog:
12/17/2005 22:39:46> Lost contact with DNS servers
12/17/2005 22:39:50> Regained contact with DNS servers
12/17/2005 22:40:14> Lost contact with DNS servers
12/17/2005 22:40:18> Regained contact with DNS servers
12/17/2005 22:41:13> Lost contact with DNS servers
12/17/2005 22:41:17> Regained contact with DNS servers
12/17/2005 22:45:28> Lost contact with DNS servers
12/17/2005 22:45:32> Regained contact with DNS servers
12/17/2005 22:50:40> Lost contact with DNS servers
12/17/2005 22:50:44> Regained contact with DNS servers
12/17/2005 22:51:46> Lost contact with DNS servers
12/17/2005 22:51:50> Regained contact with DNS servers
12/17/2005 22:52:9> Lost contact with DNS servers
12/17/2005 22:52:13> Regained contact with DNS servers
Als er telkens maar 4 seconden tussenzit, valt het niet direct op maar soms is het ook langer.
Stukje uit mijn routerlog:
12/17/2005 22:39:46> Lost contact with DNS servers
12/17/2005 22:39:50> Regained contact with DNS servers
12/17/2005 22:40:14> Lost contact with DNS servers
12/17/2005 22:40:18> Regained contact with DNS servers
12/17/2005 22:41:13> Lost contact with DNS servers
12/17/2005 22:41:17> Regained contact with DNS servers
12/17/2005 22:45:28> Lost contact with DNS servers
12/17/2005 22:45:32> Regained contact with DNS servers
12/17/2005 22:50:40> Lost contact with DNS servers
12/17/2005 22:50:44> Regained contact with DNS servers
12/17/2005 22:51:46> Lost contact with DNS servers
12/17/2005 22:51:50> Regained contact with DNS servers
12/17/2005 22:52:9> Lost contact with DNS servers
12/17/2005 22:52:13> Regained contact with DNS servers
Als er telkens maar 4 seconden tussenzit, valt het niet direct op maar soms is het ook langer.