TELE2/VERSATEL Box

yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

Vandaag 17/12 (JA! op een zaterdag !!!!) volledig overgeschakeld van adsl always more naar versatel-tele2 all in .... Technieker heeft een thomson speedtouch 716G geïnstalleerd, ethernet kabels in router, telefoon in router... Bellen werkt, surfen werkt... Technieker had GEEN toegang tot in de router, dus kon niets wijzigen aan configuratie voor wireless--> wep of wpa, of wireless uit.... GEVOLG: draadloos staan AAN zonder enige beveiliging (wep of wpa) met DHCP aan...

Ik kan dus draadloos surfen, maar iedereen in mijn straat kan waarschijnlijk ook via mijn router surfen..... Toen ik vroeg aan technieker om wep te activeren in router kon ie dit niet, omdat dit op afstand via tele2 moest gebeuren... maar op zaterdag kon ie niemand bereiken, Dus ik moet zelf nog eens terugbellen naar tele2 technische dienst om beveiliging draadloos aan te passen. inloggen op router lukt niet is beveiligd met paswoord ...

Downsnelheid is zeker hier geen 4MBIT ik haal tussen de 150KB a 200KB/SEC MAX ... jammer dus, ga mij hier ook nog eens moeten over informeren bij technische dienst.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

yoho schreef:Technieker had GEEN toegang tot in de router, dus kon niets wijzigen aan configuratie voor wireless--> wep of wpa, of wireless uit.... GEVOLG: draadloos staan AAN zonder enige beveiliging (wep of wpa) met DHCP aan...

hoh, wow!?

dat is dramatisch!!! Is dat ook de ervaring van anderen: geen toegang tot tele2 box?

Mijn lijn zit all op tele2 allin sedert vrijdag 16/12, maar technieker moet nog contact nemen. Zal die m/v aan de telefoon vertellen dat ik dat ding KOOP en dat ik dat ding zal BEHEREN, dus dat ie zelfs niet moet langskomen zonder paswoord.

-- Fred
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ik weet niet of ik al op de tele2 lijn zit. Order is geplaatst, en ik heb net voor de frim eens geprobeerd of m'n vt******@versadsl.be login kon vervangen worden door vt******@tele2allin.be. Dit werkt wel, maar de snelheid blijft steken op 120KB/s, zoals altijd.

Ach ja. Maandag de 19e zou ik gebeld moeten worden om een afspraak te maken. Zal wel zien hoe het verder loopt natuurlijk. Als ik er voor geen meter op vooruit ga, maar wel een niet-configureerbare wireless router in m'n maag krijg gesplitst, ga ik toch zeker proberen m'n Always More terug te krijgen. Ik heb absoluut geen behoefte aan wifi in m'n huis, laat staan onbeveiligd.

(Laten we hopen dat ik, van zodra hij de deur uit is, m'n gewone eminent routerke kan terug zetten. De telefonie interesseert me geen bal, ik heb een GSM van het werk.)
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

seg euhm probeer dit eens:

The SpeedTouch™ prompts you to enter user name and password. Type
“admin” in both fields and click OK

als dit gaat staat het gewoon op default :p
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Als inderdaad blijkt dat je aan die router niets kan configureren is dat wel heel spijtig.
Ik was wel zinnens om naar deze provider over te stappen maar...
-Ik wil ook niet dat heel de straat op mijn kosten internet heeft.
-Om op afstand mijn sat ontvanger te kunnen programmeren moet ik wel een poortje kunnen forwarden.
-Aangezien ik regelmatig mensen via "hulp op afstand" op de goeie weg zet moet ik die poorten ook wel kunnen vrijgeven.(En nadien zeer snel terug dichtzetten)
Indien dit niet mogelijk is veranderd deze formule voor mij ineens van zeer interessant naar zeer oninteressant.
Ik moet toch nog even wachten voor ik kan switchen dus bekijk ik het nog wel even.
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

of probeer login/pass van je tele2 account...
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

FST schreef:seg euhm probeer dit eens:

The SpeedTouch™ prompts you to enter user name and password. Type
“admin” in both fields and click OK

als dit gaat staat het gewoon op default :p


geprobeerd en werkt niet... jammer

login en paswoord van versatel zelf werkt ook niet.

administrator psw: blanco werkt ook niet.....

Weet niet of het voor iedere tele2 allin klant andere login gegevens zijn of dezelfde...

Groetjes,
Yoho
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

De installateur is hier net vertrokken bij mijn vader.

Wachtwoord van de box kon hij inderdaad niet geven. Standaard logins zijn gedisabled.

Doordat de nat-instellingen niet kunnen aangepast worden, werkt eMule niet meer goed, is het imapservertje dat hier draait voor mijn zussen niet meer extern bereikbaar, werkt remote desktop niet meer... Dit werkte allemaal perfect voorheen met mijn eigen adsl-modem op het versatel netwerk. Maar ja, die box is nodig voor de voip.

De wifi staat ook aan, 'beveiligd' met de standaard wep-code. Bij wijze van experiment eens geprobeerd verbinding te maken zonder die code te gebruiken. Vier minuten duurde het om die te kraken. Tja, wep.

Ik verwacht niet dat de helpdesk het beheerderpaswoord zal willen geven, maar zal toch maar eens bellen. Als dat niet lukt, probeer ik zelf het paswoord brute force te kraken. Laatste redmiddel is het factory resetten van de modem. Ben alleen bang dat ik dan de instellingen van Voip ook kwijt ben. Die zou ik makkelijk zelf kunnen herconfigureren, als Tele2 die tenminste wilde geven...

Als dit alles niet lukt, kunnen ze hun hele installatie terug komen ophalen. Als ik wilde betutteld worden, had ik wel een Telenet abonnement genomen.
Laatst gewijzigd door Koyan 19 dec 2005, 12:48, in totaal 1 gewijzigd.
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

Tis allemaal nen hoop shit en Tele2tech laat ook ni meer van zich horen!
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Net een kwartier aan de telefoon gehangen met de technische dienst.

Volgens de eerste persoon waar ik mee sprak, wist enkel de technieker die langsgekomen was het wachtwoord, want hij was het die de modem geconfigureerd zou hebben (terwijl die enkel de modem uitgepakt en aangesloten had...) Na een paar keer iets aan iemand anders gevraagd te hebben, gaf die toe dat ze het paswoord niet willen uitgeven en dat wij dus niks zelf mogen veranderen aan de instellingen van de router.

Na heel wat van mijn voeten gemaakt te hebben werd ik doorverbonden met iemand anders. Uiteindelijk heeft die dan beloofd dat hij voor mij de wifi ging uitschakelen en alle poorten doorverbinden met één achterliggende IP hier op mijn lan, exact wat ikzelf gedaan wilde krijgen. Dat zou deze namiddag nog in orde moeten komen, en dan ben ik voorlopig uit de brand. Hoewel het me nog steeds enorm tegen de borst stoot dat ikzelf geen toegang krijg tot mijn eigendom. Ik leg me hier niet bij neer!

Ik raad overigens iedereen aan om ook naar de helpdesk te bellen en je ongenoegen te uiten over deze wanpraktijken!
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Jamaar zo niet he !! als klant zou ik die router KOPEN en wil ik er zelf VOLLEDIG gebruik van maken! Zoiets als dit doet mij hard denken aan telenet waar je niets MAG veranderen aan je apparatuur ! (maar daar is het ook niet van jou, wat ik juist niet graag heb en wil vanaf geraken)
zeppos4
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 aug 2005, 23:36

Wie is de witte ridder die zijn tele2 box brute-forced ? En hopen dat username en pass hetzelfde zijn op iedere box!
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

Koyan schreef:Net een kwartier aan de telefoon gehangen met de technische dienst.

Volgens de eerste persoon waar ik mee sprak, wist enkel de technieker die langsgekomen was het wachtwoord, want hij was het die de modem geconfigureerd zou hebben (terwijl die enkel de modem uitgepakt en aangesloten had...) Na een paar keer iets aan iemand anders gevraagd te hebben, gaf die toe dat ze het paswoord niet willen uitgeven en dat wij dus niks zelf mogen veranderen aan de instellingen van de router.

Na heel wat van mijn voeten gemaakt te hebben werd ik doorverbonden met iemand anders. Uiteindelijk heeft die dan beloofd dat hij voor mij de wifi ging uitschakelen en alle poorten doorverbinden met één achterliggende IP hier op mijn lan, exact wat ikzelf gedaan wilde krijgen. Dat zou deze namiddag nog in orde moeten komen, en dan ben ik voorlopig uit de brand. Hoewel het me nog steeds enorm tegen de borst stoot dat ikzelf geen toegang krijg tot mijn eigendom. Ik leg me hier niet bij neer!

Ik raad overigens iedereen aan om ook naar de helpdesk te bellen en je ongenoegen te uiten over deze wanpraktijken!


@Koyan: naar welk nummer hebt u gebeld voor iemand die "wel" kennis van zaken had over die speedtouch 716g router "de zogenaamde tele2 box". Ik zit namelijk ook met het wireless gedeelte dat nu volledig open staat, zonder enige beveiling. Ik heb op dat 070 nummer gebeld en ze hebben een "ticket" aangemaakt voor second line problemen, gingen mij terugbellen, tot hiertoe nog niks gehoord...
Begint mij stilaan op mijn zenuwen te werken, niemand weet daar iets op die zogenaamde helpdesk, niemand is daar technisch onderlegd naar mijn gedacht.
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

070 22 44 64. Eerst een heel menu moeten doorlopen, en daarna aan het meiske uitgelegd dat ik poorten wilde forwarden etc. Toen ze hoorde dat het wat technisch werd, verbond ze me door met de technische dienst.

Nog steeds aan het wachten op de aanpassingen, btw. Als het vandaag niet meer in orde komt, ga ik morgen kijken hoe ik alles kan opzeggen zonder een frank te betalen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Yup, dat met dat Port Forwarden, daar is dus helemaal niet over nagedacht. Had ik gisteren al een email naar Versatel over gestuurd, nog geen antwoord op gehad.

Spelletje gekocht en online nodig ? Port forwarding. Ander spelletje ? Ha, andere port, he. Mijn (volstrekt legale) HL2 STEAM wenst 27020-27050/1200, mij Far Cry wil 49001-49002, mijn FEAR ... goh weet ik zelfs op dit moment niet .... en ik denk dat ik er nog wel ettelijke tientallen nodig heb. Moet heus geen illegale spullen zijn om problemen hiermee te krijgen. DUS, ik EIS dat als IK die poorten niet mag/kan zetten, ZIJ dat voor mij doen en dat GRATIS natuurlijk (al een HELE grote toegeving van mijn kant). Ik wens Tele2 veel plezier en vooral HEEL VEEL klanten toe die dit soort lijsten doorstuurt EN iedere maand of zo aangepast wil zien. Infarct op de Helpdesk is quasi voorgeprogrammeerd op deze wijze !

Ook al een mailtje gestuurd naar die Jongens Bij Versatel, met de vraag of daar ook iemand ooit heeft over nagedacht voordat deze beslissing werd genomen ? Ik neem aan dat dit doorgevoerd is om bepaalde misbruiken te voorkomen, maar DIT wordt echt huilen met de pet op. Ik kan beter al nu een complete range voorstellen van de poorten die ik wil hebben, of ze ruwweg allemaal al open vragen (hey, hoe veilig :roll: ).

Wat trouwens met de brave "jan met de pet" die niks weet van dit soort dingen, geen idee heeft van "beveiliging van draadoos" en DAN plotseling een rekening krijgt van geen-idee-hoeveel-gig omdat de lieve buurman plotseling een heel leuke aanvulling heeft gevonden op zijn bestaande 10 gig Telenet account ?????? Wat gaan we een lol hebben. :cry:

Zoiets kan echt alleen ooit door iemand zijn beslist die bij het woord "Poort" zich enkel iets kan voorstellen waar pakweg Hörman op staat. :roll: Zielig eigenlijk.
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

Je kunt de speedtouch hardwarematig resetten. Uit de handleiding.
Hardware reset

Proceed as follows:
- Make sure the SpeedTouch™ is powered on.
- Use a pen or an unfolded paperclip to push the recessed reset button on the back panel. The reset button is marked with a red circle. Keep it pushed until the power LED lights red - this will take about 7 seconds.

Hierna staat de login op:
Administrator - Password = blank

Je moet 'm wel zelf opnieuw configureren, maar normaal is dit niet zo moeilijk. Wie offert zich op om dit te proberen?
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Heb ik al gedaan, Xanion. Werkt niet. Blijkbaar is ofwel alles al in de firmware voorgeconfigureerd, ofwel haalt de modem direct na de reset alle instellingen op van de server van Tele2.

Minstens het wachtwoord zit zeker al ingebakken in de firmware, want zelfs na een reset waarbij de modem van de adsl-lijn is afgekoppeld, kon ik er niet in.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

OK that does it...

ik was dus enthousiast, en ging een account aanvragen, maar nu ik dit hoor... kunnen ze hun abonnement op hun buik schrijven.

- een modem die je moet kopen maar niet mag beheren...
- unlimited dat ineens toch limited wordt...
- klachten over performantie die op niks trekt...

Ik zal Tele2 maar eerst leren providertje spelen alvorens ik hun aabod nog een kans geef.
mevo
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:41
Locatie: Limburg

Even een vraag van een leek,ik heb nu een abonnament bij Telenet(internet en telefonie) vanaf telenet kastje verbonden met Linksys
WRT54G-EU voor de draadloze pc boven en een vaste verbinding naar een tweede pc.Kan dat straks vanaf de tele2 box ook zo blijven gaan naar die zelfde Linksys?Ik weet alleen dat dat via mac adressen gaat.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Dat mag normaal gezien geen enkel probleem zijn.
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

WhiteDog schreef:Ik ging ook all-in nemen maar nu twijfel ik toch met die box. Wat ik me afvraag:
1. als die modem echt reeds op voorhand 100% ingesteld staat, waarom moet er dan iemand langskomen. 2 kabels aansluiten kan ik zelf ook. Ik hoef geen prutsers (wannabee techniekers) in mijn huis laat staan dat ze zelfs in de buurt van mijn server room komen. Dus: modem en papieren afgeven aan de deur en daaa-aaag.
2. die voip interesseert me niet, die 4mbit onbeperkt wel. Wat houd me tegen om die box eraf te pleuren en een gewone adsl modem in de plaats te hangen?

Verder al een hele week slechte snelheden, waarschijnlijk teveel nieuwe klanten bij hier in de buurt. En het gaat alleen maar erger worden (van 100k > 43k reeds).


Waarom dan all-in als voip niet is wat je nodig hebt? Er bestaat toch ook http://www.tele2.be/nl/internet/index.html. Dat installeren wij niet...

Mvg,
Tele2Tech
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

wil iemand hier een gokje op wagen :

Tele2 verplicht me tot aankoop van een WLAN/LAN router + ADSL modem + VOIP toestel, en - zonder dit kenbaar te maken in hun marketing - vergrendelt het systeem (paswoord; geen admin toegang mogelijk; geen firmware of andere reset mogelijk).

Stel dat ik over 1 jaar weg wil bij Tele2. Ga ik die router/modem dan bij een andere, standaard ADSL provider kunnen gebruiken?

Indien niet, lijkt dat wel erg op de SIM locked gsm die hier in Belgie niet mag, dacht ik.

:twisted: :eek: :-(
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

fred_be9300 schreef:wil iemand hier een gokje op wagen :

Tele2 verplicht me tot aankoop van een WLAN/LAN router + ADSL modem + VOIP toestel, en - zonder dit kenbaar te maken in hun marketing - vergrendelt het systeem (paswoord; geen admin toegang mogelijk; geen firmware of andere reset mogelijk).

Stel dat ik over 1 jaar weg wil bij Tele2. Ga ik die router/modem dan bij een andere, standaard ADSL provider kunnen gebruiken?

Indien niet, lijkt dat wel erg op de SIM locked gsm die hier in Belgie niet mag, dacht ik.

:twisted: :eek: :-(


Das dus €80 dat je weggooit :s Gezellig :s
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

Tele2Tech schreef:
WhiteDog schreef:Ik ging ook all-in nemen maar nu twijfel ik toch met die box. Wat ik me afvraag:
1. als die modem echt reeds op voorhand 100% ingesteld staat, waarom moet er dan iemand langskomen. 2 kabels aansluiten kan ik zelf ook. Ik hoef geen prutsers (wannabee techniekers) in mijn huis laat staan dat ze zelfs in de buurt van mijn server room komen. Dus: modem en papieren afgeven aan de deur en daaa-aaag.
2. die voip interesseert me niet, die 4mbit onbeperkt wel. Wat houd me tegen om die box eraf te pleuren en een gewone adsl modem in de plaats te hangen?

Verder al een hele week slechte snelheden, waarschijnlijk teveel nieuwe klanten bij hier in de buurt. En het gaat alleen maar erger worden (van 100k > 43k reeds).


Waarom dan all-in als voip niet is wat je nodig hebt? Er bestaat toch ook http://www.tele2.be/nl/internet/index.html. Dat installeren wij niet...

Mvg,
Tele2Tech


Omdat dit 4 Mbit onbeperkt was? Gewone Tele2 4 mbit is nooit unlimited geweest. Verder antwoord je op geen enkele vraag. als technieker moet je niks instelellen aan die box zelf (je zegt zelf da je er niet in kan).

Kabels aansluiten en pc's configureren kan ik zelf ook, daar hoeft niemand voor langs te komen hier. Niet dat ik ooit nog iets van Tele2 ga nemen ofzo :p
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Correct, de meeste zullen All-In genomen hebben vanwege limietloos, maar dat is sinds eergisteren ook weeral geschiedenis.
All-In is niets meer dan de gewone ADSL formule van Tele2, maar dan met VoIP telefonie en vele beperkingen ivm instellingen!
+ dat de snelheden te betreuren zijn...
Binnen 2 maanden vliegt Tele2-Versatel Always ADSL hier mooi de deur uit!
Btw: nog eens bedankt, Tele2, om Versatel te verzieken met idiote plannen!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ge kunt nog altijd Versatel Always nemen, daar staat wél nog expliciet het maximum van 10 euro extra, daarna gratis vermeld ;)
En daar kan je makkelijk 6 GB op 2 dagen mee downloaden (ideaal eigenlijk als 2e adsl-lijntje :))
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dat heb ik al 2 jaar! Oke, het is limietloos, maar de snelheid vormt toch ook een beetje een 'limiet'.
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

Euhm even voor alle duidelijkheid, ik heb momenteel Always More ADSL. Alleen is sinds dat all-in gezeik ook MIJN snelheid gezakt tot een schamele 50k. Terwijl ik wel betaal voor 1 Mbit :( (Modem synct aan 1120/256)
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Als dit zo blijft, kan je beter downgraden naar Always ADSL (ong zo'n 54Kb/sec max), en je spaart er geld mee uit...
Ninjai
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 feb 2005, 13:27

WhiteDog schreef:Euhm even voor alle duidelijkheid, ik heb momenteel Always More ADSL. Alleen is sinds dat all-in gezeik ook MIJN snelheid gezakt tot een schamele 50k. Terwijl ik wel betaal voor 1 Mbit :( (Modem synct aan 1120/256)


Idem. Anders al een jaar tevreden klant. Mooie liedjes duren precies niet lang. :x
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

ja ik ben ook aangesloten van vandaag, en ik vind het jammer dat ik al moet klagen,


er wordt dus zoals afspraak een voice over ip modem-router geïnstalleerd, je kan er alleen NIETS mee omdat je er niet in kan. Eerst dacht ik dat het aan mezelf lag (firewall settings etc ...) maar na een telefonisch gesprek kreeg ik te horen dat we als gebruiker NIET in de configuratie van de modem kunnen (via interface ip) en ik zodanig online gamen op mijn buik kan schrijven. Het is een modem-router met redelijk veel opties maar je kan er alleen niks mee! Het kost je alleen 79,9 €

Om dan wat meer verduidelijking te krijgen belde ik nogmaals met de technische dienst maar werd helaas niets wijzer, toen ik echter een reden wilde weten waarom we als gebuiker niet in de config van de modem mogen kreeg ik als antwoord: "Dat weet ik niet!!! Het gaat alleen niet!!!"
Wel jammer als je geen portforwarding kunt doen en geen gebruik kan maken van al de andere opties
Ik kan in de voorwaarden nergens terugvinden dat we als gebuiker niet in de config mogen van onze (ZELFBETAALDE) EIGEN modem-router...


En dan zegt tele2tech dat ze de installatie niet doen van de gewone adsl: dus enkel voor die voice over ip wordt dit geïnstalleerd... Stel dat ik dan gewoon tele2 adsl wil, kan ik mijn eigen router houden en dus bijgevolg ook de instellingen zelf blijven beheren ... Waarom kan dat bij tele2allin ook niet (dat we een nieuwe modem krijgen EN alles zelf kunnen beheren ???) ...

Ik weet nog niet wat ik ga doen , maar heb niet veel zin om voor deze installatiebox dan ook te betalen.

Wel jammer :x
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Juist even een portscan gedaan bij KL, met medeweten, en er staat geen enkele poort open!
Dus ze kunnen van op de technische dienst/helpdesk/... niets veranderen aan je router!

Als je dus een port echt nodig hebt, zou er al iemand moeten langs komen om dat te doen :/

EDIT: blijkbaar staat port 23 (telnet) toch open, er ging dus iets mis met mijn portscan
Laatst gewijzigd door Sensei Zeon 21 dec 2005, 21:34, in totaal 1 gewijzigd.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

Svekke schreef:Als dit zo blijft, kan je beter downgraden naar Always ADSL (ong zo'n 54Kb/sec max), en je spaart er geld mee uit...


Toevallig of niet kom ik niet boven de 54kb uit... morgen vraag ik een lijntest en technieker aan. Als die beweert dat alles ok is daag ik hem uit zelf is iets te downloaden hier :D

word er zelfs zo paranoia van dat ik mijn modem (na 118 dagen uptime) een keer gereboot heb :X
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

SeNsEi Ze0n schreef:Juist even een portscan gedaan bij KL, met medeweten, en er staat geen enkele poort open!
Dus ze kunnen van op de technische dienst/helpdesk/... niets veranderen aan je router!

Als je dus een port echt nodig hebt, zou er al iemand moeten langs komen om dat te doen :/




zelfs dat kan niet, want diegene die hier was kon zelf niet in de modem ... allemaal jammerlijke toestanden :evil:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:Juist even een portscan gedaan bij KL, met medeweten, en er staat geen enkele poort open!
Dus ze kunnen van op de technische dienst/helpdesk/... niets veranderen aan je router!

Ik kan me voorstellen dat ze hebben ingesteld enkel connecties te accepteren van het eigen netwerk, of wie weet zelfs 1 bepaald IP.
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

Tis feeeest tis feeest tis hier nog nooit zo traag geweest...
Afbeelding
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Dec 21 2005 om 22:46:25 UTC+0100)

Download : 182.6 KByte/sec



ik klaag hier niet over, zou het veel meer apprecieren als ik mijn netwerk hier fatsoenlijk kan instellen:/
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

KL schreef:Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Dec 21 2005 om 22:46:25 UTC+0100)

Download : 182.6 KByte/sec



ik klaag hier niet over, zou het veel meer apprecieren als ik mijn netwerk hier fatsoenlijk kan instellen:/


Mja klagen kunt ge idd moeilijk doen, maar van een 4Mbit verbinding verwacht ik toch meer (op zijn minst 250kb/s) Met Always haalde ik toch steeds stabiele speeds van 110kb/s ... dat is voor Tele2 in the picture kwam. Ben eens benieuwd hoe dit gaat uitdraaien :roll:
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

Proficiat! Uw Tele 2 All in lijn is geactiveeerd! U kunt nu in alle vrijheid surfen en bellen! ----> WHAHAHAHAHAHAHAHA :evil: :twisted: :evil: :cry:


Bekijk snel de ingesloten handleiding? WAAAAAAAAAAAAAAAR???


jongens dit is echt niet goed :-( :cry: :oops:
hanniballetje
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 dec 2005, 12:39

het modem is trouwens nooit weggegooid!!! Ook niet als je straks naar een andere ISP wil. Je kunt namelijk dan gewoon dat ding resetten en dan kom je er weer gewoon in met het standaard wachtwoord. (volgens handleiding...user: administrator en wachtwoord blanco!)

Snelheid op www.speedtest.nl was bij mij 1400 kbps.

Ik heb begepen dat in principe alles hetzelfde is gebleven tov mijn versatel always abonnement qua adsl instellingen. Het enige dat ik dus niet weet is het VOIP stukje.

Nu zou ik 3 dingen kunnen doen:

1) Ik heb namelijk nog een linksys modem/router/firewall die nog een instellingen had staan van versatel. Vervolgens heb ik deze aangesloten ipv de speedtouch en ik had dus gewoon link en ik kon alles doen. Het leuke hiervan is dat ik natuurlijk hier mijn eigen wachtwoord erop heb zitten, dus tele2 kan nu niks meer doen. 1 klein nadeel is dat ik niet meer kan bellen, maar ik heb een gsm van de zaak!

2) Ik ben echt aan het twijfelen of dat ding te resetten en proberen om het opnieuw in te richten. Het VOIP gedeelte interesseert me minder, dus in principe als het mij niet.......dan heb ik pech gehad. (of kan ik dan tele2 bellen en zeggen dat de stroom is uitegevallen en dat ik daarna niets meer kon doen???!!!!)

3) Het wachtwoord kraken, maar hier ben ik een leek in. Ik hoop in ieder geval dat als iemand het wachtwoord weet, deze dan deelt met de andere ANTI-TELE2 groep!! (zouden ze 1 standaard wachtwoord gebruiken??)
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”