EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Indien EDPnet plots zou stoppen - nadruk op indien - dan zou ik denken dat bij de klanten dat zou geven;
Syncro maar geen internet. Eventueel foutmelding login.
Want het is toch dat het VDSL stuk dat via Proximus gaat maar de internet toegang via EDPnet
Syncro maar geen internet. Eventueel foutmelding login.
Want het is toch dat het VDSL stuk dat via Proximus gaat maar de internet toegang via EDPnet
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Beweer dat ook niet. Als een ISP in failing gaat zijn is het klantenbestand iets dat overblijft dat waarde heeft. Die afsnijden zou dom zijn. Maar indien men dat wel zou doen dan lijkt het logisch dat het de internetverbinding zal zijn die wegvalt in eerste instantie, niet de syncro.duizend schreef: 01 dec 2022, 07:26 Nogmaals je gaat geen seconde zonder internet zitten als je provider stopt.
-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Dat zijn alleen maar nietszeggende veronderstellingen. Bij het faillissement van Dommel geen moment zonder internet en telefoon gezeten.
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6415
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Nogmaals (voor de paniekzaaiers
) zowel bij DXadsl als bij Dommel heb ik geen enkele onderbreking van de dienst gehad.
Voorlopig is er trouwens van een faillissement nog geen sprake. Stay calm and...

Voorlopig is er trouwens van een faillissement nog geen sprake. Stay calm and...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
15/12 -> dan weten we hopelijk meer!
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Zonet hebben we de factuur van december gekregen. Ik ga deze nog niet direct betalen.
Ze spreekt op de abonnementsperiode januari 2023. De uiterste betaaldatum is 30 december.
Tegen weten we al veel meer.
Dus, wachten tot na 15 december is de boodschap.
Ze spreekt op de abonnementsperiode januari 2023. De uiterste betaaldatum is 30 december.
Tegen weten we al veel meer.
Dus, wachten tot na 15 december is de boodschap.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Ook een nieuwe factuur gevonden. Staat wel niet bij de openstaande facturen. Maar in het algemene overzicht van de facturen. Aangemaakt vandaag, te betalen voor 16/12. Nog steeds met de vraag manueel te betalen.
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik snap dit niet….MarkDM schreef:Zonet hebben we de factuur van december gekregen. Ik ga deze nog niet direct betalen.
Ze spreekt op de abonnementsperiode januari 2023. De uiterste betaaldatum is 30 december.
Tegen weten we al veel meer.
Dus, wachten tot na 15 december is de boodschap.
Heb je een slechte dienstverlening gekregen? Betaal toch gewoon uw factuur van …35 euro… moest het nu om 100den euro’s gaan dan zou ik het begrijpen. Nu ben je aan het dramatiseren en aan het speculeren terwijl we gewoon moeten wachten op nieuws.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
Wat begrijp je niet? Dat sommigen geen risico nemen en dat ze op de vervaldatum betalen. Ideaal is dit zeker niet gezien Edpnet in de schulden zit en de liquiditeit goed kan gebruiken. Zolang men de factuur op tijd betaalt doet men niets verkeerd.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Waarom zou je een factuur betalen voor een dienstverlening in januari 2023 als je niet weet of die firma er dan nog zal zijn ?
Ik zie dit niet goed komen. Niemand zal Edpnet overnemen zonder faillissement. Anders zit je met een hoop schulden vanaf het begin.
Dommel was zo, Sabena was zo, Makro is zo. Enz.
Ik zie dit niet goed komen. Niemand zal Edpnet overnemen zonder faillissement. Anders zit je met een hoop schulden vanaf het begin.
Dommel was zo, Sabena was zo, Makro is zo. Enz.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 27 maa 2019, 02:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 3 keer
Mixtus internet met 'onbeperkt downloaden' - hoe onbeperkt is dit effectief?liegebeestig schreef: 27 nov 2022, 09:18 Zo is het inderdaad. Mixtus heeft me enkele weken geleden gecontacteerd met de boodschap dat de Belgische klanten over zullen gaan van edpnet naar Sewan. Verder geen verschil. Op dit moment werkt mijn Mixtus verbinding nog via Edpnet zoals voorheen. Mixtus kiest gewoon zelf waar zij klant zijn.
Ik zit nu bijna 3 jaar bij hen met vdsl en nog steeds perfecte service. Als er eens een probleem is dan word ik ogenblikkelijk geholpen. Mijn vierde jaarcontract ligt klaar.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ik begrijp dit heel goed.hardyscript schreef: 01 dec 2022, 18:23 Ik snap dit niet….
Heb je een slechte dienstverlening gekregen? Betaal toch gewoon uw factuur van …35 euro… moest het nu om 100den euro’s gaan dan zou ik het begrijpen. Nu ben je aan het dramatiseren en aan het speculeren terwijl we gewoon moeten wachten op nieuws.
Men heeft nl. nog helemaal geen dienstverlening gekregen voor wat men de klant wil aanrekenen. Men vraagt een voorafbetaling van een dienst te leveren in de toekomst vanwege een bedrijf dat uitstaande schulden heeft waarover nog geen definitieve oplossing is gecommuniceerd.
Had men de klanten, zoals in normale omstandigheden, gevraagd te betalen via SEPA domiciliëring was er ook geen probleem.
Indien er dan in januari geen dienstverlening geleverd wordt, waarvoor door de klant op voorhand moet betaald worden, kan de klant heel eenvoudig, zonder dat de bank dit kan weigeren, die betaling teniet doen. Met een manuele overschrijving kan dat niet.
Ik snap dan weer niet dat men dit spelletje niet doorheeft.
Of dacht je dat het gewoon toeval is dat men plots van betaling via domiciliëring naar manuele overschrijving overgestapt is?
De banken hebben gewoon hun lesje geleerd na wat hun overkomen is na het faillissement van andere ondernemingen die plots de boeken hebben neergelegd en waar de bank achter het geld aan moest ipv de klanten die tot 8 weken na betaling deze teruggedraaid hadden in hun voordeel. Ze leggen het financieel risico nu volledig bij de klanten.
Een factuur pas betalen na het verkrijgen van nieuws en voor de vervaldatum is een kwestie van goed budgetbeheer. Allerminst dramatiseren van een reeds gekende situatie.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Plus Member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 39 keer
Wat is eigenlijk het punt dat je probeert te bewijzen?ahrand schreef: 30 nov 2022, 19:52 Ze communcieren hier toch openlijk over ?
Zie https://issues.edpnet.be/
Zowel over over de latency als de helpdesk problemen.
06/09/22: EDPnet voert "optimalisaties" door op het netwerk, deze introduceren een hoge latency tijdens avondpiek. Historische data van RIPE Atlas toont dit glashelder aan.
08/11/22: UB user misterjo opent hier een topic over.
14/11/22: EDPnet Joachim reageert in UB topic. Het probleem is nu pas vermeld op de statuspagina: https://issues.edpnet.be/?p=3848
15/11/22: EDPnet doet een wijziging die de latency increase oplost. Was dit een RMA op defecte lijnkaart, even met de kuispen over de optic, veranderen van ECMP hashing algoritme R1<>R2, toevoegen capaciteit, traffic engineering door meer verkeer via Telia te sturen waar ze direct mee peeren vanaf R1.. Geen idee, de status pagina zegt nog steeds "Further details will be released as soon as possible." En ik heb ondertussen ook geen noodzaak meer om dit uit te zoeken want sinds maandag is mijn MV internet aangesloten.
Pas na meer dan twee maanden reageren op een issue dat +10.000 klanten treft, omdat een klant op een internetforum dit aangeeft. Deze issue zou preventief gedetecteerd moeten zijn, aangezien het monitoren van dit soort zaken de elementaire basis zijn van het takenpakket ISP.
Telenet heeft in het verleden ook eens een soortgelijk issue gehad door een defecte lijnkaart in switching office Roeselare. Ondertussen heeft Telenet intern tools opgezet die deze performance issues preventief detecteren.
We weten dus nog altijd niet wat het probleem veroorzaakt heeft, waarom EDPnet zijn infrastructuur amper/niet monitort en wat de acties zijn om dit in de toekomst te voorkomen.
Als er verder niets aan de hand zou zijn met EDPnet, dan had deze situatie gewoon "extreem raar" geweest, aangezien EDPnet de reputatie heeft van een ISP te zijn die zijn netwerkzaken netjes op orde heeft. Als je kijkt naar Europese connectiviteit, dan doet EDPnet aan best veel cold-potato routing. Dat is een best complexe setup die in veel gevallen een lagere latency naar je gameserver kan geven. Er zit daar dus iemand die zeer goed begrijpt dat BGP-Bingo niet de manier is hoe je een een goed netwerk opereert.
Momenteel is er echter wel iets aan de hand met EDPnet, dus transparante communicatie is een zeer goed instrument om (potentiële) klanten gerust te stellen.
Offtopic: Blijkbaar was er op mijn adres een nieuwe las nodig, want de huidige kabel had geen signaal meer. Een switch naar PRX voor minstens zes maanden had dus sowieso nodig geweest om het graven gratis te laten doen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3565
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik betaal alle facturen die niet via domiciliering gaan 1 dag voor de vervaldatum.
Daarvoor dient een vervaldatum…
Moet daar nu zoveel poeha aan gehangen worden omdat Edpnet even een moeilijk momentje heeft.
Daarvoor dient een vervaldatum…
Moet daar nu zoveel poeha aan gehangen worden omdat Edpnet even een moeilijk momentje heeft.
-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
EDPnet heeft altijd al in zijn facturen de komende abonnementsperiode aangerekend. Dus waarom dat gezever over spelletjes en weetikwat ... EDPNet zelf is gezond, het zijn enkel vennootschappen rond de zaakvoerder ...
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
Ook dit zijn assumpties hé. Als Edpnet gezond zou geweest zijn zou er geen bescherming tegen schuldeisers nodig geweest zijn. Laat ons nu gewoon realistisch blijven aub.
En hopen dat Edpnet snel iets positiefs communiceert.
En hopen dat Edpnet snel iets positiefs communiceert.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Er is ook niemand die je verbiedt op voorhand manueel de facturen te betalen van een bedrijf dat er al een tijd - om welke reden dan ook - niet meer in slaagt om de normale weg van betalingen (via domiciliëring) te volgen.fmcstaartmees schreef: 03 dec 2022, 11:36 EDPnet heeft altijd al in zijn facturen de komende abonnementsperiode aangerekend. Dus waarom dat gezever over spelletjes en weetikwat ... EDPNet zelf is gezond, het zijn enkel vennootschappen rond de zaakvoerder ...
Net zoals anderen de vrijheid hebben om aan de feiten andere conclusies te koppelen en er al dan niet naar te handelen.
Voor sommige klanten is hun relatie met een bedrijf louter een zakelijke transactie. Wijzigen de feiten tov het verleden mogen ze daar dan ook andere conclusies en gedrag aan koppelen.
Voor anderen is hun relatie meer iets in de aard neigend naar een soort fanrelatie met bepaalde bedrijven.
Beiden koppelen dan gewoon een ander gedrag aan de feiten.
Wanneer er vragen zijn bij de zichtbare feiten is het aan het bedrijf om deze overtuigend te weerleggen.
Over het stopzetten van een bedrijf via het neerleggen van de boeken wordt overigens zelden voortijdig en open gecommuniceerd.
Dat is voor een klant een bijkomend element om mee rekening te houden.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 75 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Je kan opzeggen binnen de 14 dagen.
Hou er wel rekening mee dat de terugbetaling van de modem een maand kan duren...
Hou er wel rekening mee dat de terugbetaling van de modem een maand kan duren...
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 3275
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: 09
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Terugbetaling modem ?
Is het niet dat je de Fritz!Box bij EdpNet aankoopt aan een voordelige prijs en dat deze van jou is ?
Is het niet dat je de Fritz!Box bij EdpNet aankoopt aan een voordelige prijs en dat deze van jou is ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6839
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Je kan dat kiezen.
Ofwel kocht je, ofwel krijg je "levenslang" een modem in bruikleen.
Kost voor jou als klant hetzelfde, alleen leg je het risico elders of bij jezelf.
Ofwel kocht je, ofwel krijg je "levenslang" een modem in bruikleen.
Kost voor jou als klant hetzelfde, alleen leg je het risico elders of bij jezelf.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 3275
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: 09
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ok, wist ik niet
heb niet alle voorwaarden gelezen blijkbaar

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 75 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Het is ook zo wanneer de modem stuk gaat, zij u een andere opsturen.
En je de uwe moet terugsturen naar Edpnet.
En je de uwe moet terugsturen naar Edpnet.
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
-
- Elite Poster
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
is Edpnet zelf het probleem of worden ze meegesleurd door problemen binnen de Deutz groep. In de luchtvaartsector was Deutz de laatste jaren bezig met een opvallende (of spectaculaire) reeks overnames en uitbreidingsplannen, die al meer dan eens de wenkbrauwen deed fronsen...fryelectro schreef: 03 dec 2022, 11:40Als Edpnet gezond zou geweest zijn zou er geen bescherming tegen schuldeisers nodig geweest zijn. Laat ons nu gewoon realistisch blijven aub.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
Vermoedelijk vooral het tweede als je het mij vraagt. Al heeft Edpnet als Challenger in isp landschap volgens mij nooit die kaspositie opgebouwd dat het nodig had.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Je betaalt een maand vooruit.streulma schreef: 03 dec 2022, 16:06 Je kan opzeggen binnen de 14 dagen.
Hou er wel rekening mee dat de terugbetaling van de modem een maand kan duren...
Aan wie ga je opzeggen als een bedrijf de boeken neerlegt?

Bij de curator die je als klant bij de achtergestelde schuldeisers achteraan in de rij plaatst?
Benieuwd hoeveel klanten van o.a. de VEL al iets van hun voorafbetalingen teruggezien heeft wat ze niet konden recupereren via een eenzijdige terugvordering van domiciliëringen.
Maar ja, Belgen betalen graag. Zelfs voor ze iets geleverd krijgen.

De feiten zijn wat ze zijn:
1. EDPnet heeft bescherming tegen schuldeisers aangevraagd. Een solvabel zelfstandig bedrijf moet in normale omstandigheden dat niet doen.
2. EDPnet heeft al een tijdje, uiteraard louter toevallig gelijklopend met 1., problemen om klanten via een domiciliëring te laten betalen.
Mijn besluit: banken nemen hun voorzorgen. Klanten blijkbaar niet.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Edpnet hun schuldbescherming loopt tot 15 december. Ik moet mijn rekening betalen op de 16 december. Tegen dat ik effectief betaal zal er duidelijkheid zijn over de toekomst.
Het is hier al meerdere keren gezegd. De kans dat je zonder internet komt te zitten is verwaarloosbaar. (zie vorige faillissementen) Het is ook niet zo dat edpnet plots vraagt om een volledige jaar op voorhand te betalen of fors hun factuur optrekken als soort van voorschot zoals bij energie leveranciers. Waarom zou ik onnodig tijd steken in het veranderen van provider? Het is niet dat ze met honderden euro's van mij gaan lopen, zo vlaams zijn ze niet. Mocht ik mijn internet commercieel gebruiken zou ik me misschien wel iets meer zorgen maken.
Het is hier al meerdere keren gezegd. De kans dat je zonder internet komt te zitten is verwaarloosbaar. (zie vorige faillissementen) Het is ook niet zo dat edpnet plots vraagt om een volledige jaar op voorhand te betalen of fors hun factuur optrekken als soort van voorschot zoals bij energie leveranciers. Waarom zou ik onnodig tijd steken in het veranderen van provider? Het is niet dat ze met honderden euro's van mij gaan lopen, zo vlaams zijn ze niet. Mocht ik mijn internet commercieel gebruiken zou ik me misschien wel iets meer zorgen maken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3565
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De toetsenbordridders zijn weer op pad.
Stel provider x gaat failliet en je weet dit twee maand op voorhand.
Wat ga je doen?
Snel van provider wisselen omdat je mogelijks een deel van je abbo mist.
Tja, activatiekost of andere eenmalige kost van 50 tot 100 euro betalen.
Of gewoon wachten en gratis zonder kosten overstappen naar provider y waarbij je dan waarschijnlijk niets verliest, want de eerste rekening komt een maand later.
En zoals al tig keer aangehaald, nee je zit geen seconde zonder internet.
Het meest voordelige dat je vandaag kan doen is bij edpnet blijven en gewoon afwachten.
Toevallig ook de optie waarbij edpnet het meeste kans heeft om zijn probleem op te lossen.
Stel provider x gaat failliet en je weet dit twee maand op voorhand.
Wat ga je doen?
Snel van provider wisselen omdat je mogelijks een deel van je abbo mist.
Tja, activatiekost of andere eenmalige kost van 50 tot 100 euro betalen.
Of gewoon wachten en gratis zonder kosten overstappen naar provider y waarbij je dan waarschijnlijk niets verliest, want de eerste rekening komt een maand later.
En zoals al tig keer aangehaald, nee je zit geen seconde zonder internet.
Het meest voordelige dat je vandaag kan doen is bij edpnet blijven en gewoon afwachten.
Toevallig ook de optie waarbij edpnet het meeste kans heeft om zijn probleem op te lossen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Niet geheel correct.Bennie74 schreef: 04 dec 2022, 08:58 Het forum is er niet om ivob zijn situatie te bespreken, want hij maakte de juiste keuze
Alles is een keuze, het is maar dat we het weten?
Het forum is er inderdaad niet om mijn situatie te bespreken maar om ieders mening over een bepaald topic te aanhoren - toch diegenen die hun pening willen geven want ook dat is geen verplichting -waarna dan iedereen vrij zijn eigen conclusies kan trekken.
Ik hoop inderdaad voor mezelf zoveel mogelijk juiste keuzes te maken. Daarom moet dat voor een ander nog niet de persoonlijk beste keuze te zijn. Dat zijn twee verschillende zaken.
Er zijn feiten en er zijn meningen. Aan ieder om daar zijn persoonlijke mening over te vormen en hopelijk voor henzelf de beste conclusies uit te trekken en er dan al dan niet naar te handelen.
Je kan nooit de weinig info hebben. eerder te weinig en te laat.
En keuzes maak je best op basis van zoveel mogelijk iinformatie vanuit verschillende invalshoeken.
Conclusies zal je voor jezelf echter zelf moeten trekken en er naar handelen ooko
Het heeft nog niemand kwaad berokkend om de feiten weer te geven.
Het eerste feit staat al in de titel van dit topic.
Het tweede feit, inzake de problemen met betalingen via domiciliëring, werd al door verschillende forumleden bij herhaling aangehaald.
Het staat iedereen vrij deze feiten te weerleggen en/of er zijn eigen mening over te laten schijnen.
En omdat het expliciet gevraagd werd: neen ik ben om louter persoonlijke redenen geen klant bij EDPnet. Louter persoonlijk zou ik op dit ogenblik ook geen klant willen zijn van een firma met zo'n sterke banden met Rusland. Maar dat valt buiten het onderwerp van dit topic en doet dus nu niet ter zake. En die mening moet men ook niet volgen of zelfs niet akkoord mee zijn.
Ik heb ook nergens gelezen dat er op dit forum alleen maar deelgenomen mag worden in een discussie waar men rechtstreeks bij betrokken is. Wanneer ik dat gemist heb zal ik ten gepaste tijde er wel door een moderator op gewezen worden.
Maar als dat een algemene regel is die op ieder topic dient toegepast te worden gaat het op dit forum nadien wel heel stil worden.

Laatst gewijzigd door ivob 04 dec 2022, 09:42, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 66 keer
Zo doe ik het ook.....het enigste wat heel deze situatie voor mij veranderd : mails weg van provider en in eigen beheer, dat er mogelijks betaald is voor geen volle maand of wat moeilijkheden met de internetverbinding is nu niet het grote dramaduizend schreef: 02 dec 2022, 08:23 Ik betaal alle facturen die niet via domiciliering gaan 1 dag voor de vervaldatum.
...
-
- Pro Member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 14 keer
En ik die aan het rondkijken ben om eventueel Telenet in te ruilen voor EDPnet...
Waarom heeft EDPnet moeilijkheden ? De geschiedenis herhaalt zich. Concurrentie inzake banken en internet/telefonie/TV werkt niet in België
Jaren terug stapte ik voor GSM over naar Mobile Vikings omdat ze (toen nog onafhankelijk) een abo aanboden met (voor die tijd enorm) 2GB data.
Ze stegen van een paar tienduizend naar ongeveer 150000 klanten dacht ik. Het hadden er een paar miljoen moeten zijn als concurrentie hier te lande zou werken.
EDPnet heeft enkele tienduizenden klanten, het zouden er een paar miljoen moeten zijn als concurrentie zou werken.
Vraag maar eens aan 1000 niet Userbase leden of ze MV of EDPnet kennen: 999 zullen je aankijken alsof je van een andere planeet komt.
Even terzijde: sinds mijn toenmalige bank in 1991 voor een simpele zichtrekening kosten begon te rekenen ben ik weg bij grootbanken. Heeft me al een paar duizend euro opgebracht aan kosten die ik niet heb moeten betalen. Vraag aan dezelfde 1000 mensen maar eens wat ze van bv. een Keytrade of Argenta zichtrekening denken...
De meesten zullen argumenteren of die kleine banken wel betrouwbaar zijn, terwijl we met zijn allen enkel de grootbanken hebben mogen overeind houden in 20008.
Helaas zijn het niet de enkele duizenden Userbase leden die concurrentie levendig kunnen houden bij het grote publiek... en mee kunnen zorgen dat pioniers als EDPnet, MV e.d. onafhankelijk kunnen blijven overleven.
Waarom heeft EDPnet moeilijkheden ? De geschiedenis herhaalt zich. Concurrentie inzake banken en internet/telefonie/TV werkt niet in België
Jaren terug stapte ik voor GSM over naar Mobile Vikings omdat ze (toen nog onafhankelijk) een abo aanboden met (voor die tijd enorm) 2GB data.
Ze stegen van een paar tienduizend naar ongeveer 150000 klanten dacht ik. Het hadden er een paar miljoen moeten zijn als concurrentie hier te lande zou werken.
EDPnet heeft enkele tienduizenden klanten, het zouden er een paar miljoen moeten zijn als concurrentie zou werken.
Vraag maar eens aan 1000 niet Userbase leden of ze MV of EDPnet kennen: 999 zullen je aankijken alsof je van een andere planeet komt.
Even terzijde: sinds mijn toenmalige bank in 1991 voor een simpele zichtrekening kosten begon te rekenen ben ik weg bij grootbanken. Heeft me al een paar duizend euro opgebracht aan kosten die ik niet heb moeten betalen. Vraag aan dezelfde 1000 mensen maar eens wat ze van bv. een Keytrade of Argenta zichtrekening denken...
De meesten zullen argumenteren of die kleine banken wel betrouwbaar zijn, terwijl we met zijn allen enkel de grootbanken hebben mogen overeind houden in 20008.
Helaas zijn het niet de enkele duizenden Userbase leden die concurrentie levendig kunnen houden bij het grote publiek... en mee kunnen zorgen dat pioniers als EDPnet, MV e.d. onafhankelijk kunnen blijven overleven.
Laatst gewijzigd door nete 04 dec 2022, 18:43, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3565
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Er zijn feiten en dan gezwam van forumleden die zonder ervaring toch hun “gezond verstand” altijd moeten opdringen.
De feiten zijn.
Bij faillissement zit je geen seconde zonder internet.
Bij faillissement stap je zonder kosten over naar een andere overnemende provider, soms zelfs met een fikse tijdelijke korting.
Zonder faillissement blijft uiteraard alles zoals het was.
Door nu snel snel van provider te willen veranderen verlies je meer geld dan het stukje maand dat je misschien, waarschijnlijk zelfs niet, kwijt raakt door vooraf te betalen.
Door gewoon af te wachten en de factuur tijdig te betalen, heeft de provider de beste kans om de problemen op te lossen.
Al de rest is puur gezwam en stemmingmakerij.
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6839
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Idem hier...nete schreef: 04 dec 2022, 10:38 Even terzijde: sinds mijn toenmalige bank in 1991 voor een simpele zichtrekening kosten begon te rekenen ben ik weg bij grootbanken. Heeft me al een paar duizend euro opgebracht aan kosten die ik niet heb moeten betalen. Vraag aan dezelfde 1000 mensen maar eens wat ze van bv. een Keytrade of Argenta zichtrekening denken...
De meesten zullen argumenteren of die kleine banken wel betrouwbaar zijn, terwijl we met zijn allen enkel de grootbanken hebben mogen overeind houden in 20008.
Ik durf er gif op nemen dat de collega's in januari weer gaan klagen als ze zien hoeveel kosten hun bank(en) in rekening brengen.
Maar overstappen? Nee, zot!

-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Je hebt ergens een punt maar wel heel kort door de bocht.nete schreef: 04 dec 2022, 10:38 EDPnet heeft enkele tienduizenden klanten, het zouden er een paar miljoen moeten zijn als concurrentie zou werken.
Vraag maar eens aan 1000 niet Userbase leden of ze MV of EDPnet kennen: 999 zullen je aankijken alsof je van een andere planeet komt.

Het is nu ook weer niet zo dat voor miljoenen mensen plots EDPnet (of eender welke prijsbreker) plots de beste en goedkoopste optie is.
Voor mij in elk geval al niet en zo marktvreemd ben ik niet.
Idem voor banken. Al jaren af en aan klant bij bv. Argenta al lang voor ik Userbase kende.

Omdat ze op die ogenblikken dat ik er klant was gewoon het beste boden voor wat ik op dat moment zocht.
En op andere ogenblikken weer andere banken enz.
Wat betreft EDPnet, dat was nooit de beste optie. Voor mij persoonlijk. En ik zal daar heus niet de enige in (geweest) zijn.
Wanneer bv. EDPnet de beste service en de goedkoopste prijs zou bieden en er gaan geen miljoenen op in komt dat niet door de klanten maar omdat EDPnet dan toch niet de allerbeste marketingstrategie hanteert. Of dat Vlamingen graag veel betalen. Of een combinatie van deze en andere zaken.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 145 keer
Ik ga even uit de biecht klappen; het is meer dan 15 jaar geleden dus het zal ondertussen wel "verjaard" zijn...
Het is niet de eerste keer. Ik heb lang geleden voor de toenmalige netwerkprovider van EDPnet gewerkt. Ze hadden op een bepaald moment ook serieuze financiële problemen en kwamen een afbetalingsplan vragen. Als mijn werkgever dat geweigerd had, zou het over and out geweest zijn. Hoewel EDPnet eigenlijk een concurrent was voor onze eigen producten, hadden we daar eigenlijk geen belang bij en is dat afbetalingsplan toen ook toegestaan.
Meer dan 15 jaar later zijn ze er nog steeds. Ik ben dus overtuigd dat ze het dit keer ook opgelost gaan krijgen. Ik ben zelf al een tijdje klant en ik heb geen plannen om weg te gaan.
Het is niet de eerste keer. Ik heb lang geleden voor de toenmalige netwerkprovider van EDPnet gewerkt. Ze hadden op een bepaald moment ook serieuze financiële problemen en kwamen een afbetalingsplan vragen. Als mijn werkgever dat geweigerd had, zou het over and out geweest zijn. Hoewel EDPnet eigenlijk een concurrent was voor onze eigen producten, hadden we daar eigenlijk geen belang bij en is dat afbetalingsplan toen ook toegestaan.
Meer dan 15 jaar later zijn ze er nog steeds. Ik ben dus overtuigd dat ze het dit keer ook opgelost gaan krijgen. Ik ben zelf al een tijdje klant en ik heb geen plannen om weg te gaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 13 keer
SpecialK schreef: 04 dec 2022, 12:39 Meer dan 15 jaar later zijn ze er nog steeds. Ik ben dus overtuigd dat ze het dit keer ook opgelost gaan krijgen. Ik ben zelf al een tijdje klant en ik heb geen plannen om weg te gaan.

Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
In de mail over de factuur van december staat nu voor de eerste keer;
Dat zal een veel groter effect (positief) hebben op de cashflow van EDPnet dan de paar mensen die door hebben dat er een financieel probleem is met hun ISP en minder enthousiast zijn om vroegtijdig hun factuur te betalen.Aandacht: betaalt u normaal via een domiciliëring? Door onze overstap naar een nieuwe bank, is er een technisch probleem met de domiciliëringen.
Uw facturen worden tijdelijk niet automatisch betaald. Schrijf ze handmatig over naar BE18 3632 2574 0965 (BIC: BBRUBEBB).
Hoe is dat dan toen verlopen? Als ik de oude forumberichten van toen bekijk, kregen klanten amper 4 dagen om een alternatief te zoeken en over te schakelen. Is de internetverbinding toch langer actief gebleven dan die 4 dagen?fmcstaartmees schreef: 01 dec 2022, 09:58 Bij het faillissement van Dommel geen moment zonder internet en telefoon gezeten.