Voel me een beetje gerold door Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Lange_666
Starter
Starter
Contacteer:

Digicorder defect, nieuwe gaan halen.

Oud abonnement: WIGO: Down 300 Mbps, Up 20 MBps, TV, 2xGSM (9GB/maand per toestel, nooit opgebruikt), vaste lijn.

Verkoper: Overschakelen naar One is goedkoper + 2x GSM wordt onbeperkt. Ik ga akkoord (in de veronderstelling dat voor de rest alles bij het oude blijft).

Echter: Nieuw abonnement: One: Down 150 Mbps, Up 15 Mbps, TV, 2xGSM onbeperkt, vaste lijn.

Voordeel: 2 euro/maand goedkoper !!! + onbeperkte data op de GSM's die voordien al niet opgebruikt werden.
Nadeel: Internetsnelheid gehalveerd !!!

Had men mij alles verteld bij het omwisselen van de defecte digicorder naar een TV box dan was ik WIGO gebleven.
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

nog 12 DAGEN over om terug te draaien.
Laatst gewijzigd door philippe_d 29 nov 2022, 18:03, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
Lange_666
Starter
Starter
Contacteer:

Hoe?
Waarschijnlijk al te laat dan, is van 14/11.
Omzetting van 300Mbps naar 150Mbps is pas van vandaag. Gisteren nog 300Mbps.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

+ je zit met een maandelijkse max snelheid tot 150GB verbruik, daarna smallband.
Zie: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... kt-surfen/
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Lange_666
Starter
Starter
Contacteer:

One = onbeperkt surfen (of eigenlijk 3TB) voor zover ik kan terug vinden.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Provider

Juist, ik was effe verward met de vermelde snelheden
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Nog een geluk dat je je slechts een beetje gerold voelt.
Telenet gaat normaal gezien voor "compleet gerold".
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Als je blindelings overstapt naar een goedkopere formule van 150 Mbps, zal die 300 Mbps wel niet zó belangrijk geweest zijn.
Lange_666
Starter
Starter
Contacteer:

Niet oordelen als je niet het hele verhaal kent.

@raf1: Is dit de manier waarop je 5201 geschreven berichten bij elkaar schraapt?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

OK, dat is de manier waarop je geholpen gaat worden.

Komen klagen en niet het "gehele verhaal" vertellen, maar wel veronderstellen dat we dat kennen.
Een beetje wild verwijten ook. The way to go.
CU :wave:
Lange_666
Starter
Starter
Contacteer:

Geweldige sfeer hier op dit forum.
Laat maar vallen.

@ moderators: sluit dit topic maar, het leidt nergens toe.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bij een andere winkel ga je toch ook niet tolereren dat een verkoper zegt dat twee goederen identiek zijn terwijl er een duidelijk verschil is? Okee, je bent zelf verantwoordelijk voor waar je mee akkoord gaat, maar da's geen excuus om je vertrouwen te misbruiken -- die verkoper zal er wel een commissie op gekregen hebben, of niet?
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

Termijn is niet verstreken hé. Twee weken, dat is zonder oorzaak als beperkende voorwaarde. Als een verkoper je letterlijk bedrogen heeft is het gemeen verbintenisrecht als subsidair recht nog steeds van toepassing. Dan bedraagt de termijn 10 jaar vanaf het ontdekken van het bedrog. Uit Titel III van het Burgerlijk Wetboek:
Art. 1109. Geen toestemming is geldig, indien zij alleen door dwaling is gegeven, door geweld afgeperst of door bedrog verkregen.
Art. 1116. Bedrog is een oorzaak van nietigheid van de overeenkomst, wanneer de kunstgrepen, door een van de partijen gebezigd, van dien aard zijn dat de andere partij zonder die kunstgrepen klaarblijkelijk het contract niet zou hebben aangegaan.
Bedrog wordt niet vermoed, het moet worden bewezen.
Art. 1117. Een overeenkomst die door dwaling, geweld of bedrog is aangegaan, is niet van rechtswege nietig; zij levert slechts grond op voor een vordering tot nietigverklaring of tot vernietiging, in de gevallen en op de wijze, bepaald in afdeling VII van hoofdstuk V van deze titel.
Art. 1304.In alle gevallen waarin de rechtsvordering tot nietigverklaring of tot vernietiging van een overeenkomst niet door een bijzondere wet tot een kortere tijd is beperkt, duurt deze rechtsvordering tien jaren.
(In geval van geweld begint deze tijd eerst te lopen van de dag waarop dit heeft opgehouden en, in geval van dwaling of van bedrog, van de dag waarop deze zijn ontdekt
Natuurlijk kan je dat niet bewijzen, maar het geeft je wel het moreel recht om heel boos te zijn op de klantendienst indien ze deze fratsen niet ongedaan willen maken. En dat kan vaak genoeg zijn om te krijgen waar je recht op hebt, zelfs al kan je niet bewijzen dat je er recht op hebt.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Lange_666 schreef: 29 nov 2022, 08:44Niet oordelen als je niet het hele verhaal kent.
Mijn excuses, ik veronderstel steeds dat iedereen volwassen is en dat je bij het afsluiten van een nieuwe overeenkomst de kleine lettertjes leest.
Je nieuwe ONE-contract is van onbepaalde duur. Je kan het elk moment zonder kosten opzeggen. Maar een overstap naar je oude formule vergt soepelheid van Telenet waarbij ik vrees dat Telenet het hard zal spelen.
Er is namelijk geen bewijs dat de verkoper een fout heeft gemaakt.
Je kan steeds klacht indienen tegen Telenet als ze jou niet terug op Wigo willen zetten: https://www.ombudsmantelecom.be/
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Lange_666 schreef: 29 nov 2022, 08:44 Niet oordelen als je niet het hele verhaal kent.
Geen contract aangaan als je niet het hele verhaal kent. :angel:
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Provider

raf1 schreef: 29 nov 2022, 09:48 Mijn excuses, ik veronderstel steeds dat iedereen volwassen is en dat je bij het afsluiten van een nieuwe overeenkomst de kleine lettertjes leest.
Heb jij voor alle software die je gebruikt de EULA volledig gelezen? Zo nee, vanwaar dan die neerbuigende toon t.a.v. wie niet doet wat bijna niemand doet?

Plus, het feit dat je achteraf aan contract tekent betekent niet dat wanneer een verkoper je dingen vertelde die in tegenspraak zijn met de inhoud van het contract er opeens geen sprake meer is van bedrog.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Uiteraard lees je niet alles.
Maar wat zijn de basisgegevens van een internet abonnement? Snelheid, volume, verbindingstype.
Daarvoor moet je geen elevendertig pagina's met kleine letters lezen.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Provider

cadsite schreef: 29 nov 2022, 10:34 Uiteraard lees je niet alles.
Maar wat zijn de basisgegevens van een internet abonnement? Snelheid, volume, verbindingstype.
Daarvoor moet je geen elevendertig pagina's met kleine letters lezen.
Maar daar gaat de tweede paragraaf in mijn vorig bericht dus over. Als een verkoper je zegt: "Stap over naar One, dat is hetzelfde behalve het datavolume voor mobiel en de prijs." Dan zegt hij daarmee impliciet dat de snelheid van het vaste internet hetzelfde is. Als hij of zij je dan een contract geeft om te tekenen, dan hoor je er van uit te kunnen gaan dat het is voor een product met dezelfde snelheid van vast internet als in je oude contract. Zo niet, dan is er sprake van bedrog. Als dat geen bedrog zou zijn, dan is de implicatie dat elke verkoper kan liegen zoveel hij of zij wil zonder dat dat verbintenisrechtelijk relevant is.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

man man ma zo alles uitvergroten omdat het telenet is.
Dit komt dagelijks voor bij alle providers
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
raf1
Elite Poster
Elite Poster

stefan1234 schreef: 29 nov 2022, 10:12Zo nee, vanwaar dan die neerbuigende toon t.a.v. wie niet doet wat bijna niemand doet?
Ik heb die reactie gepost omdat ik zelf overtuigd ben dat 150 Mbps of 300 Mbps download héél weinig uitmaakt om comfortabel van internet te genieten. Iemand kiest een dienst voor de goedkopere prijs. De goedkopere prijs was blijkbaar een verkoopargument. Dan moet je je ook maar plooien naar de gewijzigde specificaties.
stefan1234 schreef: 29 nov 2022, 10:12Plus, het feit dat je achteraf aan contract tekent betekent niet dat wanneer een verkoper je dingen vertelde die in tegenspraak zijn met de inhoud van het contract er opeens geen sprake meer is van bedrog.
Dat is misschien niet mondeling gezegd, ik ken het volledige verhaal niet. Het is niet omdat je jezelf niet informeert dat er sprake is van bedrog.
Je kan bijvoorbeeld een auto kopen en 14 dagen later vaststellen dat er geen 12V-aansluiting is in de kofferruimte terwijl je die graag had gehad voor een elektrische frigobox. Als de verkoper dat niet vermeld heeft, is er nog geen sprake van bedrog. Maar dan heeft de koper een miskoop gedaan.

Een miskoop, dat is wat hier volgens mij gebeurd is.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Lange_666 schreef: 28 nov 2022, 20:04 Digicorder defect, nieuwe gaan halen.

Voordeel: 2 euro/maand goedkoper !!! + onbeperkte data op de GSM's die voordien al niet opgebruikt werden.
Nadeel: Internetsnelheid gehalveerd !!!
Je vergeet nog een voordeel: datasim inbegrepen.

Vraagje:
heb je nog steeds een Digicorder meegekregen en geen TV-box?
Sneu voor jou dat je pas achteraf hebt vernomen dat de snelheid verlaagd werd, maar merk je dat daadwerkelijk ook in de realiteit?
Ik ben zelf ook overgestapt naar One (de snelheidsverlaging was mij op voorhand bekend), maar eigenlijk merk ik dat niet in het dagelijks gebruik.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

150 of 300Mbps merk je alleen in downloads. Niet tijdens het surfen, gamen, streamen...
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Provider

raf1 schreef: 29 nov 2022, 11:09 Het is niet omdat je jezelf niet informeert dat er sprake is van bedrog.
Dat is een argument vanuit een onware premise. De klant heeft zichzelf laten informeren door een verkoper, de informatie was echter bedrieglijk. Zoals ik schreef:
Als een verkoper je zegt: "Stap over naar One, dat is hetzelfde behalve het datavolume voor mobiel en de prijs." Dan zegt hij daarmee impliciet dat de snelheid van het vaste internet hetzelfde is. Als hij of zij je dan een contract geeft om te tekenen, dan hoor je er van uit te kunnen gaan dat het is voor een product met dezelfde snelheid van vast internet als in je oude contract. Zo niet, dan is er sprake van bedrog. Als dat geen bedrog zou zijn, dan is de implicatie dat elke verkoper kan liegen zoveel hij of zij wil zonder dat dat verbintenisrechtelijk relevant is.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Typisch bij het pushen naar nieuwere contracten, alle providers doen het helaas.

Ik vind de ontevredenheid terecht. Men mag u iets anders voorstellen maar dan moet men volledig zijn met de info en zowel de nadelen als de voordelen vermelden. Een halvering van snelheid is geen kleinigheidje en het is aan de klant om daarover te beslissen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Marre
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 8 keer

Lange_666 schreef: 29 nov 2022, 08:51 @ moderators: sluit dit topic maar, het leidt nergens toe.
Ben wel benieuwd welke alternatieve uitkomst je had verwacht door hier te komen klagen? 😅

Denk niet dat verkoper hier schuld treft, indien er geen extra mobiele lijnen of een duurder product wordt verkocht is de commissie nihil en je bent goedkoper af, dus het was met goede intenties 🤷🏻‍♂️
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

stefan1234 schreef: 29 nov 2022, 10:12 Zo nee, vanwaar dan die neerbuigende toon t.a.v. wie niet doet wat bijna niemand doet?
Mensen die achter een brood gaan en thuis komen met aandelen, een verzekering, een nieuw matras… tja

Intelectueel lui zeker
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 18 keer
Provider

Marre schreef: 29 nov 2022, 23:44 Ben wel benieuwd welke alternatieve uitkomst je had verwacht door hier te komen klagen? 😅
Geen.
De TS heeft hier (en elders) gewoon zijn frustraties geüit, zonder de bedoeling om een oplossing te vinden :-(
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Goh, ik heb ook met hem/haar zitten lachen, maar compleet nutteloos was het nu ook weer niet.
Stefan1234 heeft een mooie voorzet gegeven om gericht beklag te doen bij telenet.
Andere bezoekers zijn alert gemaakt dat ingaan op contract wijzigingen best even rustig en kritisch bekeken wordt.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

In dit geval zal Telenet zonder problemen de oude bundel opnieuw actief zetten, echter doet enkel 2nd line dit.
Dit komt vaker voor dan je denkt dat we oude bundels moeten terugzetten.
Leidraad hierin is wat logisch denken en de geest van de regels, bv heeft de klant al 2 keer een factuur met de nieuwe bundel gekregen en zonder issue betaalt, dan is het iets anders dan iemand die bij het krijgen van de eerste factuur dit pas opvalt of wanneer je een domiciliëring hebt die je niet altijd bekijkt.

Kortom: Telenet contacteren en 2nd line zal met alle plezier je bundel terugzetten eventueel na aanmaak van een dossier als deze niet direct contacteerbaar zijn.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Voorbij 1st line geraken is natuurlijk wel een uitdaging. :lol:
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

raf1 schreef: 30 nov 2022, 09:24 Voorbij 1st line geraken is natuurlijk wel een uitdaging. :lol:
Aan de inflow op 2nd line te zien zou ik toch altijd zeggen dat dat vrij vlot gaat :angel:
Mocht het toch niet lukken, is social vaak ook een goeie weg om 2nd line te vinden
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Provider

Misschien dat TS puur van colère de draad niet meer volgt, en dus nooit te weten komt dat er toch nog een kans is dat hij terug kan naar zijn oude formule. Dan ligt hij zich nog jaren te beklagen over zijn 150 Mbps. :?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gewoon 2 stappen:
1. (noodzakelijke voorwaarde voor 2): klacht indienen bij TN en zeggen dat je gedesinformeerd bent;
2. indien niet bereid tot minnelijke schikking, dossier direct naar ombudsdienst. Dit laatste heeft bij mij recent echt zeer goed resultaat gehad. Zat ook met probleem dat al anderhalf jaar aansleept. Na escalatie richting ombudsdienst, was het relatief vlug opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”