Telenet TV web

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

Vandaag volgend mailke van Telenet ontvangen :
Als Telenet-klant geniet jij van de beste kijkervaring. Dat garanderen we je, nu én in de toekomst. Daarom lanceren we de gloednieuwe Telenet TV-app. Ook de website zit in een nieuw jasje. Voortaan surf je naar telenet.tv! Vanaf nu vind je daar ook al je opnames en tv-programma's terug. Inloggen op de Telenet TV-app en telenet.tv doe je heel eenvoudig met je huidige gegevens.
Wij hebben geen Telenet internet, dus maken wij ook geen gebruik van Yelo en de Telenet app.
Onze Telenet modem ligt 95% van de tijd uit, hoe kunnen ze dan weten wat onze opnames zijn ?
We hebben nog een Digicorder met harde schijf AD2200
enkel verbonden via de coax kabel, is dat dan twee richting data verkeer ?

Daarnet eens getest en een opname speelt daadwerkelijk af op pc, ondanks dat de Digicorder in stand-by staat.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
master-magic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

nu wordt de cloud gebruikt voor de opnames op je digicorder en max 60 dagen bewaard online in de app en website om te kijken.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 102 keer

Voor zover mijn bekend kunt u via de Telenet (tv) app de opnames van uw Telenet digicorder enkel bekijken indien u gebruik maakt van een voorhanden lokale Telenet internetaansluiting (uw LAN)
Ik vermoed dat Telenet u enkel een algemene marketing mail gestuurd heeft ter voorbereiding van de vervanging van Yelo door de TV app; beide toepassingen laten u toe live TV vanaf andere netwerken te bekijken

Dat bovenstaande gepaard zou gaan met het gebruik van opnames in de cloud voor de Telenet digibox lijkt mij weinig waarschijnlijk (enkel cloudopnames voor de recentere TVbox zonder HD bij mijn weten)

Ik vermoed ook niet dat Telenet weet welke opnames zich eventueel op uw niet interactieve digicorder bevinden
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

De lijst met opnames klopt met de opnames in de Digicorder, maar is niet up to date denk ik, want de modem ligt al enkele dagen uit.
Zal eens een test doen en de modem een dagje ingeschakeld laten.
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

M_016 schreef: 23 nov 2022, 19:54 Dat bovenstaande gepaard zou gaan met het gebruik van opnames in de cloud voor de Telenet digibox lijkt mij weinig waarschijnlijk (enkel cloudopnames voor de recentere TVbox zonder HD bij mijn weten)

Ik vermoed ook niet dat Telenet weet welke opnames zich eventueel op uw niet interactieve digicorder bevinden
Telenet weet natuurlijk niet welke opnames zich op een niet interactieve digicorder bevinden.
Maar in het geval van @lacer gaat het hier niet over een niet interactieve digicorder, maar wel over een digicorder waarbij de modem "95% van de tijd uitstaat", dus nu en dan eens enkele minuten wel interactief is.

Dat de opnames van de digicorder nu ook via de Cloud te bekijken zijn is inderdaad nieuw (en interessant) :-)
Technisch gezien is dat perfect mogelijk.
  • - alle programma's (van minder dan 60 dagen oud) staan sowieso al in de Cloud, gezien Telenet gewoon alles "opneemt"
    - een "opname in de Cloud" is niet meer dan een lijst van programma's die jij hebt aangeduid om later terug te bekijken
    - in die paar minuten dat de digicorder af en toe interactief is, kan de digicorder perfect jouw individuele "Cloud list" synchroniseren / updaten
Toegevoegd na 3 minuten 15 seconden:
lacer schreef: 23 nov 2022, 22:39 De lijst met opnames klopt met de opnames in de Digicorder, maar is niet up to date denk ik, want de modem ligt al enkele dagen uit.
Ja dat bedoeld ik inderdaad: de lijst met de opnames zal gesyncroniseerd worden van zodra je digicorder terug eens on-line komt.

Omgekeerde richting zal natuurlijk niet werken
Opname's in de Cloud zullen niet op de harddisk van je digicorder komen (maar misschien wel te bekijken op de digicorder)?

Dit zijn allemaal logische stappen en voorbereidingen voor "all IP" en afschakeling DVB-C op termijn.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

lacer schreef: 23 nov 2022, 17:56 Daarnet eens getest en een opname speelt daadwerkelijk af op pc, ondanks dat de Digicorder in stand-by staat.
Hoe oud was die opname op het moment dat je de test deed?
philippe_d schreef: 23 nov 2022, 23:15 Dat de opnames van de digicorder nu ook via de Cloud te bekijken zijn is inderdaad nieuw (en interessant) :-)
Technisch gezien is dat perfect mogelijk.
alle programma's (van minder dan 60 dagen oud) staan sowieso al in de Cloud, gezien Telenet gewoon alles "opneemt"
Ik heb hier ook nog een Digicorder.
Opnames (maar ook alle andere programma's) die niet ouder zijn dan 7 dagen kunnen via de cloud bekeken worden.
Al mijn opnames die ouder zijn dan 7 dagen verschijnen wel in de app, maar kan ik enkel bekijken door te casten naar de Chromecast op mijn TV.

Met de oude app kon ik eigen opnames (maar niet van alle zenders, bijv. de VTM-groep niet) te allen tijde bekijken (ook al waren ze maanden of jaren oud).
M_016
Elite Poster
Elite Poster

Sorry maar ik kan nog altijd niet goed volgen

We hebben nog een Digicorder met harde schijf AD2200enkel verbonden via de coax kabel
Maar in het geval van @lacer gaat het hier niet over een niet interactieve digicorder, maar wel over een digicorder waarbij de modem "95% van de tijd uitstaat",
Voor zover mij bekend is een digicorder, die enkel met coax-kabel en niet met utp-kabel aangesloten is, niet interactief cfr Telenet website
=Indien aangesloten met coax én utp kan het een ander verhaal worden

&
Ik heb hier ook nog een Digicorder.Opnames (maar ook alle andere programma's) die niet ouder zijn dan 7 dagen kunnen via de cloud bekeken worden.
Sinds de introductie van "niet meer doorspoelen van reclame in het begin" is er zo wie zo voor elkeen de mogelijkheid om gratis 7 dagen terug te kijken
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Flippi schreef: 24 nov 2022, 10:39
lacer schreef: 23 nov 2022, 17:56 Daarnet eens getest en een opname speelt daadwerkelijk af op pc, ondanks dat de Digicorder in stand-by staat.
Hoe oud was die opname op het moment dat je de test deed?
Modem de hele nacht aangezet.
Bewuste aflevering was 6 dagen oud.
Er staan ook nog opnames op van 30 oktober die te bekijken zijn, ouder lukt niet meer.
Te bekijken via de cloud na een kleine portie reclame op de Vrt, niet op franstalige zenders :|

In de cloud staan programma's die nog steeds te bekijken zijn, maar die niet meer op de Digicorder staan (deze van 30 oktober) .
Ook omgekeerd, recent opgenomen programma's staan wel in de lijst op de cloud, maar zijn niet afspeelbaar, enkel te wissen (als de digicorder in stand-by staat uiteraard).
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

M_016 schreef: 24 nov 2022, 14:45 Ik heb hier ook nog een Digicorder.Opnames (maar ook alle andere programma's) die niet ouder zijn dan 7 dagen kunnen via de cloud bekeken worden.
Sinds de introductie van "niet meer doorspoelen van reclame in het begin" is er zo wie zo voor elkeen de mogelijkheid om gratis 7 dagen terug te kijken
Volledig juist, vandaar dat ik vroeg hoe oud de aflevering was die @lacer had getest. 6 dagen blijkt nu, dus logisch dat hij die kan bekijken, want hij streamt die uit de cloud. Ook al had hij die opname niet gemaakt op zijn Digicorder, dan nog had hij ze kunnen bekijken.
Maar nu blijkt dat hij ook opnames van 30 oktober van de VRT nog kan bekijken. Dat kan ik niet bevestigen, want mijn jongste opname van de VRT dateert van januari en die kan ik enkel nog bekijken via de TV waaraan onze Digicorder gekoppeld is.

Op mijn smartphone staat de oude Telenet Yelo app en op mijn tablet de recentste Telenet TV app.
Op beide apps kan ik zien welke opnames op de Digicorder staan (onder "Mijn TV", vervolgens "OPNAMES").
Maar wat ben ik met die informatie als ik de opnames van ouder dan 7 dagen (het merendeel) toch niet via de apps bekijken? Enkel wissen en het afspelen op de TV starten is mogelijk.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Veel ben je niet met Telenet TV ook, want vele opnames van Franstalige zenders kan je niet bekijken (TF1, RTL, ...) maar wel La1.
De enkele opnames van de Vrt spelen wel af. Van andere zenders kan ik mij niet uitspreken.
Daar mijn partner hoofdzakelijk die Franse opnames zal wil bekijken, zal ze niks zijn met Telenet TV. Dus zal ze thuis moeten kijken via TV.
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
M_016
Elite Poster
Elite Poster

@lacer
Eens een test gedaan via telenet TV app op windows laptop via TV-gids kan ik vandaag vr. 25/11 bv. wel programma's van TF1 op vr 18/11 (7 dagen termijn) aanklikken en zien, daarentegen bv. RTLI TVI is niet aanklikbaar en dus ook niet zichtbaar te maken
= Inderdaad programma's van diverse/vele (o.a. Fr) zenders zijn (nog?) niet via de app "in replay tot 7 dagen nadien" te bekijken
Ik zal later deze week eens kijken of eenzelfde probleem zich eventueel ook rechtstreeks op/via TV (met decoder) stelt
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

@M_016 Heb jij een Telenet TV app op je Windows ? Waarschijnlijk bedoel je via je browser ?
https://www.telenet.tv/nl/home
Hier ook eens een test gedaan op Firefox in Ubuntu en heb via de TV-gids 2 programma's op Canvas en FR2 aangeklikt om op te nemen.
Daarna de Digicorder gestart en jawel, ze staan bij geplande opnames.
So far so good, straks mijn franstalige partner eens warm maken voor deze manier van werken.
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
M_016
Elite Poster
Elite Poster

@lacer inderdaad de webpagina sorry
&
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... t-telenet/ & digiatle zenders & terugkijkTV
ik vrees dat de enige mogelijkheid voor diverse zenders (zie link) is, de opname voor/op de digicorder (vooraf) te laten starten (via app op webpagina)
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ja akkoord, maar die opnames zijn niet allemaal op Telenet TV te bekijken.
Voor mij persoonlijk heeft de web versie manier van kijken maar beperkt nut.
Misschien zeg ik dit omdat ik de app versie (nog) niet gebruik.
Zou Telenet dit niet allemaal doen om je meer mogelijkheden te bieden om zo cord-cutting wat te ontmoedigen ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
M_016
Elite Poster
Elite Poster

Zou Telenet dit niet allemaal doen om je meer mogelijkheden te bieden om zo cord-cutting wat te ontmoedigen ?
Eens, maar er spelen daarnaast vermoedelijk nog andere elementen mee zoals bv.
aanzetten tot migratie van (gekochte) digicorder naar (gehuurde) TVbox
(voorlopig?) geen "replay" bij diverse zenders omwille van "auteursrechten"

Concreet begrijp ik de situatie als volgt
indien u over een TVbox beschikt worden opgenomen programma's 60 dagen bewaard in de cloud en zijn ze in te kijken vanaf diverse netwerken
indien u over een digicorder beschikt kunt u de opgenomen programm'a enkel bekijken via uw Telenet LAN netwerk, andere programma's zijn enkel achteraf te bekijken - ook vanaf andere netwerken - indien de zender vervat is in "terugkijkTV" en dit tot max. 7 dagen na de live uitzending ervan
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

M_016 schreef: 26 nov 2022, 12:20 indien u over een digicorder beschikt kunt u de opgenomen programm'a enkel bekijken via uw Telenet LAN netwerk
Neen, bij mij lukt dit niet meer. Mijn eigen opnames kan ik enkel nog bekijken op het TV-toestel waaraan de Digicorder hangt.
Met de Telenet TV app zie ik mijn eigen opnames wel opgelijst, maar ik kan ze enkel verwijderen ofwel het afspelen starten op mijn TV, tenzij die opnames jonger zijn dan 1 week, dan spelen ze wel op de tablet/smartphone omdat ze dan eigenlijk gestreamd worden uit de cloud en niet vanaf de Digicorder.
Voor opnames ouder dan 1 week is de app eigenlijk maar een veredelde afstandsbediening geworden.

Vroeger met de Yelo app konden eigen opnames wel onbeperkt in de tijd worden bekeken met tablet of smartphone op eigen LAN (maar niet van alle zenders).
M_016
Elite Poster
Elite Poster

Blijkbaar zijn inderdaad niet alle opnames op de digicorder meer te bekijken via telenet.tv , ik stel me de vraag in hoeverre hier ook niet de termijn van max. 60 dagen geldt (bij een uitgevoerde opname)
Zelf kan ik vandaag 27/11 nog een opname van 30/10 bekijken maar de opnames van diverse maanden geleden (>> 60 dagen) zijn niet meer aan te klikken (grijs)

Edit: en dit vanaf én Telenet LAN én een ander extern (Proximus) netwerk
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Van welke zender was dat op 30-10?
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bij mij zijn er 2 afleveringen op La Une opname van 30-10 die nog steeds bekijkbaar zijn en reeds weken geleden gewist zijn van de Digicorder.
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
M_016
Elite Poster
Elite Poster

Van welke zender was dat op 30-10?
VRT één
Bij mij zijn er 2 afleveringen op La Une opname van 30-10 die nog steeds bekijkbaar zijn en reeds weken geleden gewist zijn van de Digicorder.
Dit probleem stelt zich hier (voorlopig?) niet
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”