Nieuwe Telenet TV app
Kreeg vandaag bericht om de nieuwe telenet.tv app te proberen.
Ik heb een Telenet televisie abonnement met digicorder maar geen internet van Telenet. Dus geen mogelijkheid te upgraden naar de TV box.
Maar met de nieuwe Telenet TV app op mijn chromecast/google TV, krijg ik toch een stuk van de ervaring. Live TV kijken gebeurt aan een redelijke kwaliteit, zou wel graag eens weten of dat 1080i is. En natuurlijk ook 7 dagen terugkijk TV.
Het enige wat ontbreekt is dat je opnames kan maken in de cloud. Als de oude (gekochte) digicorder het ooit begeeft, dan is die app dus nog altijd geen volledig alternatief.
Ik kan maar hopen dat Telenet ooit de vereiste opgeeft dat je ook internet bij hen moet afnemen om een TV box te gebruiken. De nieuwe app bewijst hoe belachelijk dat eigenlijk is.
Ik heb een Telenet televisie abonnement met digicorder maar geen internet van Telenet. Dus geen mogelijkheid te upgraden naar de TV box.
Maar met de nieuwe Telenet TV app op mijn chromecast/google TV, krijg ik toch een stuk van de ervaring. Live TV kijken gebeurt aan een redelijke kwaliteit, zou wel graag eens weten of dat 1080i is. En natuurlijk ook 7 dagen terugkijk TV.
Het enige wat ontbreekt is dat je opnames kan maken in de cloud. Als de oude (gekochte) digicorder het ooit begeeft, dan is die app dus nog altijd geen volledig alternatief.
Ik kan maar hopen dat Telenet ooit de vereiste opgeeft dat je ook internet bij hen moet afnemen om een TV box te gebruiken. De nieuwe app bewijst hoe belachelijk dat eigenlijk is.
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 28 aug 2017, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik kijk via de Flow app sinds 2 maanden, ik kan bv een programma toevoegen aan "mijn TV" daar staat het programma dan 60 dagen in de cloud. Je hebt wel een stuk minder zenders maar dat is voor mij geen probleem.
Sinds kort (deze week?) is het wel full HD op een aantal zenders. Het verschil met de 720p van voordien is duidelijk merkbaar.Jap schreef: 23 nov 2022, 15:13 Naar ik begrijp ondersteunt de Telenet TV app geen 1080p (full HD), terwijl de Yelo app dat wel deed. Vreemde achteruitgang...
-
- Member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 08 nov 2022, 11:22
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
Dat zou mooi zijn! To be tested. Tijdens de beta-periode kon je een overlay aanzetten die alle data over de huidige stream aangaf - superhandig. Jammer genoeg nergens meer te vinden in de officiële release...nolle123 schreef: 24 nov 2022, 01:27Sinds kort (deze week?) is het wel full HD op een aantal zenders. Het verschil met de 720p van voordien is duidelijk merkbaar.Jap schreef: 23 nov 2022, 15:13 Naar ik begrijp ondersteunt de Telenet TV app geen 1080p (full HD), terwijl de Yelo app dat wel deed. Vreemde achteruitgang...
De overlay werkt nog bij de app voor Apple TV. Daaruit blijkt dat EEN, Canvas, VTM 1, -2, -3, Play 4, -5 en -6 nu aan 1080p (of 1080i?) worden gestreamed. De andere zenders hebben 720p of lager.Dat zou mooi zijn! To be tested. Tijdens de beta-periode kon je een overlay aanzetten die alle data over de huidige stream aangaf - superhandig. Jammer genoeg nergens meer te vinden in de officiële release...
-
- Member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 08 nov 2022, 11:22
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik heb de beta=app opnieuw kunnen installeren op mijn Chromecast, en daar werkt de overlay ook nog. Klopt inderdaad dat een aantal zenders 1080p zijn!nolle123 schreef: 26 nov 2022, 01:42De overlay werkt nog bij de app voor Apple TV. Daaruit blijkt dat EEN, Canvas, VTM 1, -2, -3, Play 4, -5 en -6 nu aan 1080p (of 1080i?) worden gestreamed. De andere zenders hebben 720p of lager.Dat zou mooi zijn! To be tested. Tijdens de beta-periode kon je een overlay aanzetten die alle data over de huidige stream aangaf - superhandig. Jammer genoeg nergens meer te vinden in de officiële release...
Dat is een zeer vervelende bug bij de app die maar niet opgelost geraakt. Soms moet ik midden in een opgevraagd programma opnieuw inloggen en dat is hatelijk wanneer je niet kunt doorspoelen. Het is niet gebruiksvriendelijk.jollito schreef: 05 dec 2022, 15:05 App werkt op zich goed op Nvidia Shield, maar ik moet elke 24u terug inloggen via de QR code. Is dat normaal of moet ik dat ergens instellen?
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 38 keer
Ik schat dat dit 'by design' is (ingebouwd).nolle123 schreef: 05 dec 2022, 17:46
Dat is een zeer vervelende bug bij de app die maar niet opgelost geraakt. Het is niet gebruiksvriendelijk.
Ze willen wel meedoen met de moderne cable cutting trend maar maken het (voorlopig nog) zo irritant moeilijk dat je toch teruggrijpt naar hun gehuurde decoders (= veel lucratiever business model).
-
- Pro Member
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 7 keer
Inderdaad, was zaterdag voetbal aan het kijken en ineens kwam er de boodschap "gelieve in te loggen"... zeer irritant.nolle123 schreef: 05 dec 2022, 17:46Dat is een zeer vervelende bug bij de app die maar niet opgelost geraakt. Soms moet ik midden in een opgevraagd programma opnieuw inloggen en dat is hatelijk wanneer je niet kunt doorspoelen. Het is niet gebruiksvriendelijk.jollito schreef: 05 dec 2022, 15:05 App werkt op zich goed op Nvidia Shield, maar ik moet elke 24u terug inloggen via de QR code. Is dat normaal of moet ik dat ergens instellen?
Kodi add-on van Yelo is nog steeds de beste oplossing vind ik.
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 28 aug 2017, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb dit in het begin een keer of 2 gehad bij de telenet flow app. Sindsdien ben ik altijd ingelogd gebleven.
Ik vind de app goed werken.
Ik vind de app goed werken.
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:46
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
robokat schreef: 23 nov 2022, 13:47 Kreeg vandaag bericht om de nieuwe telenet.tv app te proberen.
Ik heb een Telenet televisie abonnement met digicorder maar geen internet van Telenet. Dus geen mogelijkheid te upgraden naar de TV box.
Maar met de nieuwe Telenet TV app op mijn chromecast/google TV, krijg ik toch een stuk van de ervaring. Live TV kijken gebeurt aan een redelijke kwaliteit, zou wel graag eens weten of dat 1080i is. En natuurlijk ook 7 dagen terugkijk TV.
Het enige wat ontbreekt is dat je opnames kan maken in de cloud. Als de oude (gekochte) digicorder het ooit begeeft, dan is die app dus nog altijd geen volledig alternatief.
Ik kan maar hopen dat Telenet ooit de vereiste opgeeft dat je ook internet bij hen moet afnemen om een TV box te gebruiken. De nieuwe app bewijst hoe belachelijk dat eigenlijk is.
Ik wist niet dat de Telenet TV app werkt, als je geen internet abonnement hebt?
Mijn internet loopt via edpnet.
De tv op de slaapkamer heeft een Apple TV, ik zou dus de app kunnen gebruiken?
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 38 keer
Je moet enkel de login gegevens van (iemand met een TV abonnement van) Telenet hebben.
Opgepast, als jij opnames gaat doen in de Telenet TV app, gaan de mensen van wie de TV abonnement login gegegvens zijn,
deze opnames (ook) op hun digibox zien komen.
Opgepast, als jij opnames gaat doen in de Telenet TV app, gaan de mensen van wie de TV abonnement login gegegvens zijn,
deze opnames (ook) op hun digibox zien komen.
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:46
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Net paar keer geprobeerd, via apple tv, via laptop (chrome), via android, steeds foutmeldingen...
Situatie thuis is: 1 digibox (niet interactief, voor de tv in de keuken), 1 digicorder (niet interactief, voor tv in de living) en 1 tv met een kaartje (voor andere tv boven).
Komt het door dat er niks van interactiviteit is? (ik heb de behoefte niet aan interactiviteit en een Telenet modem voor enkel tv).
Ik krijg volgende foutmelding:
Zal Telenet moeten contacteren.
Situatie thuis is: 1 digibox (niet interactief, voor de tv in de keuken), 1 digicorder (niet interactief, voor tv in de living) en 1 tv met een kaartje (voor andere tv boven).
Komt het door dat er niks van interactiviteit is? (ik heb de behoefte niet aan interactiviteit en een Telenet modem voor enkel tv).
Ik krijg volgende foutmelding:
Zal Telenet moeten contacteren.
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 18 jul 2022, 22:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik kijk IPTV.
Uitgesteld kijken en nooit meer last van reclame.
Uitgesteld kijken en nooit meer last van reclame.
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 17 mei 2018, 16:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Same here...
En voor een of andere reden lukt dit enkel via de QR code.
Als je het via de url wilt doen (qr.telenet.tv of zo iets), dan krijg je enkel een get/post error terug.
Dus geen pagina waar het verificatie nummer moet invullen.
Via de smartphone (scannen van QR code), werkt alles correct
En voor een of andere reden lukt dit enkel via de QR code.
Als je het via de url wilt doen (qr.telenet.tv of zo iets), dan krijg je enkel een get/post error terug.
Dus geen pagina waar het verificatie nummer moet invullen.
Via de smartphone (scannen van QR code), werkt alles correct
-
- Elite Poster
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 20 keer
Is dat probleem nog actueel?
Werkt de app goed op de nieuwe chromecast met afstandbediening?
Is er een manier om de opnames via de app niet op de digicorder te laten komen en vice verca (verschillende gebruikers)?
Hoeveel mensen (schermen) kunnen tegelijk kijken?
Sorry voor al de vragen zelf scarlet trio dus volledig leek in het telenet aanbod.
Werkt de app goed op de nieuwe chromecast met afstandbediening?
Is er een manier om de opnames via de app niet op de digicorder te laten komen en vice verca (verschillende gebruikers)?
Hoeveel mensen (schermen) kunnen tegelijk kijken?
Sorry voor al de vragen zelf scarlet trio dus volledig leek in het telenet aanbod.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Hoe kan ik een privébericht sturen op dit forum... ik heb speciaal een account gemaakt hier, om jou meer informatie te vragen omtrent de IPTV dienst die jij gebruikt.Relativity schreef: 16 jan 2023, 03:29 Ik kijk IPTV.
Uitgesteld kijken en nooit meer last van reclame.
Ach oke, dank je wel. Ik kan inderdaad geen PB sturen omdat ik te weinig posts heb.Tomby schreef: 13 nov 2023, 19:14 Volgens mij moet je een minimum aantal posts hebben. Bovendien is het duidelijk dat het over een illegale dienst gaat, wat hier niet echt geapprecieerd wordt.
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 30 mei 2015, 22:41
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Zelf heb ik een Chromecast (extern) en via mijn Sony smart tv. Op beide heb ik de Telenet tv app zonder problemen draaien.Fluppeke schreef: 30 mei 2023, 21:19 Is dat probleem nog actueel?
Werkt de app goed op de nieuwe chromecast met afstandbediening?
Is er een manier om de opnames via de app niet op de digicorder te laten komen en vice verca (verschillende gebruikers)?
Hoeveel mensen (schermen) kunnen tegelijk kijken?
Sorry voor al de vragen zelf scarlet trio dus volledig leek in het telenet aanbod.
Eén nadeel hier is dat je maar tot 5 toestellen kan activeren, met een gezin van 3 zit je hier al snel aan.
Kijken zelf vermoed ik dat het ook maar tot 5 personen gaat, zelfde als aantal toestellen. Dit heb ik wel nog niet getest.
De opnames alleen via de app gaat denk ik niet lukken, je hebt altijd een tv box hiervoor nodig die ze virtueel opneemt.
Je kan dan via elke app (toestel) aan je opnamens. Voor het opnemen zelf moet je tvbox niet verbonden zijn via coax, enkel via UTP kabel. Tijdens mijn vakantie in het buitenland heb ik zo verder kunnen blijven kijken en opnames opvragen.
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Dat is toch geen probleemKristof Mertens schreef: 19 nov 2023, 20:07 Eén nadeel hier is dat je maar tot 5 toestellen kan activeren, met een gezin van 3 zit je hier al snel aan.
Op het ogenblik dat je een"zesde" toestel wilt activeren, wordt het eerste geactiveerde toestel automatisch verwijderd.
Het aantal gelijktijdige kijkers hangt af van jouw abonnement en/of het aantal mobiele nummers in je abonnement.Kristof Mertens schreef: 19 nov 2023, 20:07 Kijken zelf vermoed ik dat het ook maar tot 5 personen gaat, zelfde als aantal toestellen. Dit heb ik wel nog niet getest.
Hangt ervan af of je een TV Box hebt of een digicorderKristof Mertens schreef: 19 nov 2023, 20:07 De opnames alleen via de app gaat denk ik niet lukken, je hebt altijd een tv box hiervoor nodig die ze virtueel opneemt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ik heb net dezelfde foutmelding gehad zoals je op de afbeelding laat zien.Victorb schreef: 15 jan 2023, 21:05 Net paar keer geprobeerd, via apple tv, via laptop (chrome), via android, steeds foutmeldingen...
Situatie thuis is: 1 digibox (niet interactief, voor de tv in de keuken), 1 digicorder (niet interactief, voor tv in de living) en 1 tv met een kaartje (voor andere tv boven).
Komt het door dat er niks van interactiviteit is? (ik heb de behoefte niet aan interactiviteit en een Telenet modem voor enkel tv).
Ik krijg volgende foutmelding:
Zal Telenet moeten contacteren.
Dat heb ik dan ook bij telenet gemeld sinds begin mei (2023).
Herhaaldelijk heb ik ze opnieuw moeten vragen om dat probleem op te lossen maar het is na al die maanden nooit opgelost geraakt.
Ik zat nog met een modem type CH6643E. Die heb ik deze week omgeruild in de Telenet winkel met een modernere F@st3896 (omwille van een ander probleem).
Nu blijkt dit probleem hiermee ook verholpen te zijn. Dit wou ik hier meedelen.
Ook al lijkt de digicorder normaal te werken, de modem heeft dus wel degelijk invloed om de opnames van je digicorder te bereiken op een ander toestel.
En in mijn situatie zijn ze bij Telenet niet in geslaagd om dat met de vorige modem nog op punt te krijgen.
(Lijst van Telenet modems: hier