domeinnaam edpnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
tweety1959
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Ik heb momenteel een domeinnaam bij edpnet.
Ik gebruik deze enkel voor mijn mailbox @mijngegevens.be

kennen jullie een goed alternatief voor mijn mailbox onder te brengen?
ik heb echt schrik dat EDPNET niet gaat overleven...
er is ook maar weinig communicatie...

Thx
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Één domeinnaam registreren is zoals een aardappel kopen, dat is min of meer overal hetzelfde. Ik registreer via vimexx.
Je kan trouwens rechtstreeks via dns.be ook je transfercode aanvragen mocht edpnet ten onder gaan.(als edpnet juist registreert)

Je kan je mailbox bij ovh, zoho etc onderbrengen.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

Ik gebruik zoho voor mail van eigen domein. Zeer tevreden over. Wel geen pop3/IMAP voor gratis formule. 5gb quota voor gratis formule. Geavanceerde opties beschikbaar.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

Fastmail, Mailfence, Protonmail, Posteo, Runbox, Tutanota, Zoho... hoeveel mag het kosten?
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 109 keer

Ik zelf heb deze ondergebracht bij fastmail en dit kost zo'n 60 euro per jaar. Zeer tevreden van.
Internet via Mobile Vikings
petervm
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

Infomaniak.com 1 ruime mailbox en domeinnaam voor minder dan 10 euro per jaar.
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
LucP
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

DCube Resources, of juister: hun hosting provider Jouwdomein.be.

Je kan een pakket "à la carte" samenstellen, zie https://www.jouwdomein.be/prices.php.

Ik denk dat je de "Basic" formule nodig hebt, wat voor 1 .be domein en 3MB schijf neerkomt op 13,50 euro/jaar. Het maakt dan niet uit of je die schijfruimte gebruikt voor je mail of voor een website, het is het totaal wat telt. Ze hebben webmail, maar ook POP en IMAP, dus je moet je mail daar niet langer laten staan dan nodig.

Ik ben daar al jarenlang klant voor mijn domeinen, en ik heb ze ook al aanbevolen aan familie en vrienden voor hun web hosting. Altijd zeer tevreden geweest. Competent, hulpvaardig, en ze denken mee - ook voor een klantje waar ze amper enkele euro's per jaar aan verdienen. Dat blijkt geen enkel verschil te maken.

Het is ook een klein Belgisch bedrijf, wat voor mij ook een factor is. Liever dat dan een quasi-monopolie-mastodont.

Als je prijzen gaat vergelijken, mag je niet vergeten dat een registrar sowieso aan DNS.be moet betalen. Ik weet niet precies hoeveel, maar het zal iets in de buurt van 8 à 10 euro per domein zijn, denk ik. Als het daar onder gaat, zou ik me vragen gaan stellen. Er kunnen goede verklaringen zijn, zoals "1 domein inbegrepen" in een pakket van € 30/maand - ik zeg maar wat. Da's dan 360/jaar en daar kan die € 10 gerust van af.

Anderzijds: als je je mail door een derde laat afhandelen, kan die in principe ook meelezen. Een beetje vertrouwen kan dan geen kwaad. Met gerichte reclame is immers veel geld te verdienen ... vraag dat maar aan Google & co.

Dit alles gezegd zijnde zou ik toch niet meedoen aan het WK paniekvoetbal en rustig afwachten. Een verandering van registrar gaat vlot en kan op een paar uurtjes rond zijn. De procedure staat goed uitgelegd op dnsbelgium.be.

Voor alle zekerheid zou je daar al wel een "registratiebewijs" voor je domein kunnen opvragen. Ze sturen dat naar het e-mail adres van de domeinnaam-houder zoals die bij hen gekend is. Als dat document bij jou toekomt, is het OK, want als je later ooit van registrar verandert, zullen ze daar ook de transfercode naartoe sturen die je aan de nieuwe registrar moet bezorgen.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

LucP schreef: 21 nov 2022, 09:21 Ik denk dat je de "Basic" formule nodig hebt, wat voor 1 .be domein en 3MB schijf neerkomt op 13,50 euro/jaar. Het maakt dan niet uit of je die schijfruimte gebruikt voor je mail of voor een website, het is het totaal wat telt.

Ik dacht dat het een typo was, maar nee... hopelijk stuurt er dan niemand een foto door... :bang:

Ter info, Ik heb begin dit jaar mijn domein naar Cloudflare gebracht (.com) en dat ging zeer vlot. Wel op de oude registrar het domein 2 keer moeten "vrijgeven" want de eerste keer, hoewel het "vrij" stond kreeg ik van CF de melding dat het nog "locked" stond. Een .be staat niet in de lijst bij CF.

Ik heb in elk geval voor onze club aangeraden om (nog) niet te verhuizen en af te wachten. In het slechtste geval wordt het domein overgezet mocht EDPnet ophouden. Nameservers staan ook op CF dus daar is alvast geen probleem.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
LucP
Starter Plus
Starter Plus

Ik dacht dat het een typo was, maar nee... hopelijk stuurt er dan niemand een foto door... :bang:
Ja, kan inderdaad voor sommigen aan de krappe kant zijn. De volgende maat is 100 MB, kost € 23,50 per jaar.
Ik heb in elk geval voor onze club aangeraden om (nog) niet te verhuizen en af te wachten. In het slechtste geval wordt het domein overgezet mocht EDPnet ophouden. Nameservers staan ook op CF dus daar is alvast geen probleem.
Idem hier (dwz afwachten).

En zelfs als de nameservers bij EDPnet zouden staan is dat niet onoverkomelijk. Enkele minuten na de domain transfer wijst dns.be al naar de nieuwe servers. Het ergste wat er kan gebeuren is dat er iemand jou meerdere keren kort na elkaar een mail stuurt, de eerste vlak vóór de wijziging. Het ip-adres van je (EDPnet) mail server blijft dan een tijdje in zijn cache zitten, en de tweede mail - binnen die tijdspanne verstuurd - zou dan nog altijd daar naartoe gaan. De TTL van de dns.be records is 24h, als ik goed zie is dat ook de TTL van het relay.edpnet.be record.

Het moet al heel erg fout gaan als hun mail infrastructuur geen 24u in de lucht zou blijven, zodat je de oude mail daar niet meer zou kunnen recupereren. Indertijd bij dommel kon ik nog meerdere weken aan mijn dommel.be mailbox.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

LucP schreef: 21 nov 2022, 09:21...registrar sowieso aan DNS.be moet betalen ... het zal iets in de buurt van 8 à 10 euro per domein zijn...
Dat was ooit, lang geleden 2.5 euro. De prijs van nu kan ik niet meteen vinden maar ik geloof niet dat het zoveel is als je denkt, want dan kunnen er geen registrars .be domeinen aanbieden voor 4 of 6 euro per jaar zoals nu is.
LucP schreef: 21 nov 2022, 09:21...3MB schijf...
Dat haat ik dus aan die diensten die duurder zijn met wat service, de producten zelf zijn steeds ondermaats...
LucP
Starter Plus
Starter Plus

Dat was ooit, lang geleden 2.5 euro. De prijs van nu kan ik niet meteen vinden maar ik geloof niet dat het zoveel is als je denkt, want dan kunnen er geen registrars .be domeinen aanbieden voor 4 of 6 euro per jaar zoals nu is.
Mijn schatting was idd ook al wat oudbakken. Heb het eens opgezocht en ik vind een "registrar agreement" waaruit blijkt dat het tegenwoordig € 4 (excl. BTW) zou zijn, oftewel een kleine € 5 voor een particuliere klant.

Zie: https://assets.dnsbelgium.be/attachment ... nl_6.2.pdf

Dat kan ook ongeveer kloppen als ik mijn telmachien loslaat op hun financieel verslag 2021:

https://production.dnsbelgium.be/nl/fin ... rslag-2021

En tenslotte lees ik elders op hun site:
Voor een .be-domeinnaam betaal je per jaar gemiddeld 19,65 euro, met schommelingen tussen de 5 en de 50 euro.
Zie : https://www.dnsbelgium.be/nl/claim-je-i ... domeinnaam

Dus, mijn opmerking herformulerend: als iemand een ..be domein aanbiedt voor € 5 of minder, dan verkopen ze allicht onder de kostprijs en dan moet je misschien eens onder het gras gaan kijken of er daar geen addertje zit.
LucP schreef: 21 nov 2022, 09:21...3MB schijf...
Dat haat ik dus aan die diensten die duurder zijn met wat service, de producten zelf zijn steeds ondermaats...
Ik snap wat je zegt, denk ik, maar ik zie zo meteen het verband niet.

Wat "ondermaats" is, dat hangt toch af van geval tot geval? Voor mijn dommel.be mailbox indertijd zou 3MB ruim voldoende geweest zijn. En stel dat ik de e-mails laat forwarden, dan komen die ginder niet eens in een mailbox terecht en dan is die 3MB zelfs overkill (en dan heeft DCube trouwens een "Economy" pakketje aan € 11,50/jaar met nul MB) . Als ik meer schijf nodig heb, betaal ik ook meer. Lijkt me logisch, toch?

Ik vind het juist goed als je zelf kan kiezen wat je nodig hebt, en dus niet moet betalen voor de rest.

Bottom line: eerst nadenken wat de noden zijn, dan kijken wat er zoal op de markt is, en zeker niet stoemmelings voor het goedkoopste gaan. Krak, zei de open deur ... :-)
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Domeinen gewoon bij Vimexx op dit moment.
Heb er een nog een hoop bij Versio zitten, die ik eens moet gaan verhuizen want die zijn het gortig aan het maken.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

LucP schreef: 21 nov 2022, 15:12...3MB...
Als het verschil met de gratis alternatieven zo groot is dat je achterover valt, klopt er iets niet...
Probeer dat maar eens uitgelegd/verkocht te krijgen "ja bij gmail heb je 15GB maar bij ons met de 3MB heb je service ... voor als je mailbox vol zit ofzo" :P
svermassen schreef: 21 nov 2022, 15:26...gewoon bij Vimexx op dit moment...
Het is dus idd vimexx die 4 euro vraagt per jaar voor .be. Ben van plan mijn ook te verhuizen van easyhost(5,68 euro tegenwoordig) naar daar, als ze komen te vervallen.
Heb jij al langer dan paar jaar domeinen bij vimexx? blijven ze 4 euro of wordt het meer?
LucP schreef: 21 nov 2022, 15:12...niet stoemmelings voor het goedkoopste gaan...
Zoals gezegd hier betreft EDPnet, als je registrar er onderuit zou gaan, en je domain staat netjes op jouw naam, kan je die gewoon via dns.be transferen naar een andere.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

splinterbyte schreef: 21 nov 2022, 16:05
svermassen schreef: 21 nov 2022, 15:26...gewoon bij Vimexx op dit moment...
Het is dus idd vimexx die 4 euro vraagt per jaar voor .be. Ben van plan mijn ook te verhuizen van easyhost(5,68 euro tegenwoordig) naar daar, als ze komen te vervallen.
Heb jij al langer dan paar jaar domeinen bij vimexx? blijven ze 4 euro of wordt het meer?
Het laatste wat ze mij hebben vertelt is dat ze niet direct zouden indexeren.
Maar zeg nooit nooit.
Als DNS een prijsverhoging doorduwt, hangen ze er ook aan.
Trouwens, dat ze zo laag zitten, komt volgens mij door de volume-afname binnen de groep waar ze toe behoren.
Al de rest van de hosters waar ik ook iets afneem hebben indexaties doorgeduwd.
De meeste tussen de 8-15% en verwachting is dat er in de loop van volgend jaar nog bijkomt.
Maar bij Versio betaal ik zelf een pak meer, dan bij de anderen.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Vimexx is idd spotgoedkoop. Heb er nu een domein van 89 cent voor dit jaar en volgende jaren zeggen ze: 3,99 euro. Maar eens het jaar om is, kan je terug starten met vergelijken.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Indien gewenst kan ik je er wel bij zetten op mijn eigen server te Oostkamp. Geef maar een gil :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”